Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaako hoitoalalla pomot vapaapäivinä työntekijöille

Vierailija
13.08.2022 |

Ja yrittää houkutella töihin vapaapäivänäkin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä hoiva-alalla ainakin

Vierailija
2/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyselee myös esim vuorotoiveita, vuoronvaihtoja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elleivät soita laittavat viestiä.

Vierailija
4/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat.

Vierailija
5/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin oli ainakin julkisella sektorilla 2010-luvulla.

Todella rasittavaa. Harva se päivä piti vaihdella listalla olleita työvuoroja toisiin, olla joustamassa ja jäämässä aamuvuorosta ylitöihin tai tulla aiemmin iltavuoroon, kun tekijöitä ei ikinä ollut tarpeeksi. Siten vapaapäivinä esimies vielä kehtaisi soitella, että pääsisitkö töihin.

Arvatkaa vain, työskentelenkö enää hoitajana tai sosiaali-ja terveysalalla.

Vierailija
6/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule kyllä soittaa. Työkaveri tuli lomallansa 8 päivää tekemään töitä kun tuli sairaslomia.

Toinen työkaveri tuli yhdeksi päiväksi kesken loman pesemään vanhuksia..

Vapaapäivänä tulee viestejä ja soittoja, että voitko tulla tänään iltaan, voitko huomenna tehdä tuplan..

Itse teen hyvin harvoin tuplavuoroja, en jaksa. Raskasta on muutenkin kun osasto ihan täynnä ja osa työkavereista otettu suunnilleen kadulta töihin ja joudut tekemään heidänkin työnsä ja huolehtimaan, että kaikki hoituu varsinkin jos on ainut lähäri vuorossa.. Meidän työpaikalla tehdään päivittäin vajaalla, kiva sitten vastata omaisille ja hyväkuntoisille vanhuksille, että miksi ei ehdi sitä ja tätä ja miksi ei ole viriketoimintaa..

Vierailija
7/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elleivät soita laittavat viestiä.

Ja olettavat että niihin vastataan vapaapäivinä?

Vierailija
8/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rasittavaa. Harva se päivä piti vaihdella listalla olleita työvuoroja toisiin, olla joustamassa ja jäämässä aamuvuorosta ylitöihin tai tulla aiemmin iltavuoroon, kun tekijöitä ei ikinä ollut tarpeeksi. Siten vapaapäivinä esimies vielä kehtaisi soitella, että pääsisitkö töihin.

Jos minulle pomo soittelisi vapaapäivinä niin itse alkaisin soittelemaan keskellä yötä ja kyselemään että onko tyynt hyvin.

Vierailija
9/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne välillä yrittää, mutta ei kannata vastata.

Vierailija
10/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo soittaa pää punasena

Vierailija
11/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, hätätilanteessa.

En ole hoitoalalla, mutta esimies on toisinaan soittanut minulle vapaapäivinä, jopa vkonloppusin, jos joku työntekijöistä on estynyt tulemaan töihin, ja tarvitaan.

Olen itse sinkku, ja pystyn joustamaan tilanteessa kuin tilanteessa, koska asun yksin ja olen perheetön.

Esimies myös aikoinaan kysyi asiaa, että voiko soittaa hätätilanteissa.

Se sopi minulle, mikäli vain vapaapäivinä olen työpaikkakunnalla, menen töihin.

Siitähän saan korvauksen, kun menetän vapaapäivän/ vapaapäivät.

Toki käsitän, että perheellisillä tälläinen ei helposti onnistu.

Vierailija
12/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ihan vapaasti soitella niin paljon kuin haluaa. En vastaa ikinä vapaapäivänä pomon puheluihin. 

Vierailija
13/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa..tunnollisesti vastailin...en enää..

Vierailija
14/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle soittaa, lomallakin. Tietysti kielydyn menemästä. Olen toimittaja.

Toimittaja hoitoalalla? Vai eikö toimittajille opeteta luetun ymmärtämistä?

Vierailija
15/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soittaa ja kannattaa vastata... Paras saamani hälytyskorvaus on ollut 500e, joten ei haittaa vapaapäivän menetys

Vierailija
16/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hoitsut alentuvat tuollaiseen hyppyyttämiseen? Minulla menee pomon numero estoon aina vapaapäivinä ja loma-aikoina. Ei tulisi mieleenkään vastailla tai hyppiä miten sattuu töihin. 

Vierailija
17/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ICT-alallakin on soitettu jouluaattona "systeemi hajos, maksaa joka tunti ja joojoo, mä tiedän ettei ole sun hommias mutta sä asut lähimpänä ja varmasti yksi parhaita puskemaan selvittelyä läpi".

Sitten mentiin.

Vierailija
18/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ICT-alallakin on soitettu jouluaattona "systeemi hajos, maksaa joka tunti ja joojoo, mä tiedän ettei ole sun hommias mutta sä asut lähimpänä ja varmasti yksi parhaita puskemaan selvittelyä läpi".

Sitten mentiin.

Hah! Hienosti upposi sinuun mainospuhe. Oikeasti kukaan muu ei suostunut, joten keksivät tuon puheen myydäkseen sinulle hyppyyttämisen. Ja läpi meni, että holahti :D

Vierailija
19/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat ja kun suostuu pyyntöihin niin soittavat jatkossakin. K eltäytykää niin loppuu soitot.

Olette pöljiä tai rahanahneita, kun suostutte. Teidän syy ettei koskaan ole ollut toimivaa varahenkilö - systeemiä ja hoitajat nyt uuvuksissa.

Vierailija
20/32 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tartte olla työajan ulkopuolella käytettävissä millään tavoin. Siksi vastaan tähän vaikkei kysytty, koska osa olettaa että tietyissä töissä on oltava aina vastaamassa, mutta kyllä se on työpaikkakohtaista. 

T. suunnittelija pienessä insinööritoimistossa

PS. puolisoni on it-alalla keskisuuressa eikä hänkään tee töitä muuta kuin töissä, ei soitella kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi