Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Vantaalla ei kannata muuttaa? Työn perässä muutto ja vuokra-asunto etsinnässä.

Vierailija
13.08.2022 |

Eli mitkä ovat ns. huonoja alueita ja miksi? Missä ns. hyvässä paikassa kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuttaisi: Koivukylä, Länsimäki, Myyrmäki, Hakunila

+ Korso

Vierailija
22/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Vantaalla, enkä kehuisi yhtäkään kaupunginosaa toista paremmaksi. Oleellista on, mitä haluat asunnolta? Onko palvelut ja liikenneyhteydet oltava vieressä vai kilometrin päässä? Tykkäätkö fillaroida ja liikkua niin paikasta toiseen? Haluatko maaseutua ja metsäpolkuja vai tiheän kivitalolähiön? Puistomaisista omakotitaloalueistakin voi löytyä vuokrakämppä, jotka ovat seesteisiä ja kaikki tuntevat toisensa.LAadi lista ja kysele sen pohjalta suosituksia. Myös, mitä olet valmis maksamaan. On alueita, jotka ovat olleet sijoittasien suosiossa ja hinnat siksi turhan korkeat Vantaan keskimääräisiin neliöhintoihin nähden (sijainti kuitenkin periferiassa ja jonne suunnitellaan palveluja vuosikausia-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinlaakso, Louhela ja Kaivoksela vois olla sellasia perus ok alueita (ei ongelmalähiöitä muttei myöskään lintukotoja) joissa vuokrat kohtuulliset.

Vierailija
24/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varisto, Vapaala, Hämevaara ja Hämeenkylä ovat kivoja😊

Vierailija
25/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Pähkinärinne, näyttää olevan samalla suunnalla noiden kanssa.

Vierailija
26/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on paljon mukavia alueita, mielestäni on lähinnä hölmöä leimata jotain kaupunginosaa kokonaisuudessaan huonoksi. Sen sijaan sen myönnän että on olemassa ns. ikäviä asuinkolkkia ja ongelmakeskittymiä, mutta sitten taas saman kaupunginosan sisälläkin saattaa niiden lisäksi olla tosi kivoja taloja/katuja.

Mutta jos nyt jotkut alueet kokonaisuudessaan pitäisi nimetä sellaisiksi, joihin en muuttaisi, niin: Havukoski, Koivukylä ja ehkä myös Myyrmäki nykyisellään. Perusteena, että noilla alueilla on vaan liikaa levottomuutta. Sen sijaan esim. Hakunilassa ja Korsossa, jotka usein leimataan kokonaisuudessaan ongelmallisiksi, on myös kivoja paikkoja asua, mahtavat ulkoilumaastot aivan kulman takana jne. Monessa kaupunginosassa mahdollisen juna-aseman ja/tai ostarin seutu on levoton, mutta jo pienen matkan päässä onkin sitten rauhallista ja luonnonläheistä.

Omia suosikkikaupunginosiani Vantaalla ovat Jokiniemi, Hiekkaharju ja Viertola. Tosi lähellä Tikkurilan loistavia palveluja ja kulkuyhteyksiä, mutta kuitenkin rauhallisia. Lännen puolella sitten taas muuttaisin itse esim. Kaivokselaan. 

T. Paljasjalkainen vanha vantaalainen

Vierailija
27/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Korso

Korsossa on aika paljon pienempiä alueita, esim. Kulomäki on sellainen ghetto, että oksat pois, mutta varsinaisessa Korsossa on tosi iso pientaloalue ja se on jotain ihan muuta kuin mitä ihmiset luulevat.

Suurin osa 80'luvun maineen aiheuttajista kasvaa jo putkea Ruskesannalla tai Honkanummella.

Vierailija
28/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Louhela Myyrmäen puolella on ihan jees. Joskin Louhelassa on 60-70-luvun vaihteessa rakennettuja taloja ja yläkerran naapurin mekkalointi voi kuulua ilmastointikanavan kautta aika selvästi omaan kämppään. Muuten Louhela on kiva ja luonnonläheinen paikka. Juna-aseman seutu on vain vähän levottomampaa Louhelassakin.

T: 1,5 vuotta Louhelassa asunut junantuoma yliopisto-opiskelija jonka asuntoon kuului aika tehokkaasti yläkerran Lähi-idästä kotoisin olevan naapurin melkein jokailtainen puhelimessa kälättäminen

Vierailija
29/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä+Korso

Vierailija
30/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä haluat asuinalueeltasi. Mä olen asunut Pähkiksessä jo yli 30 vuotta ja pois en muuta. Tytärkin muutti toissakesänä puolisonsa kanssa takaisin Pähkinärinteeseen. Palveluita on aika vähän. K-Supermarket ja pienempi K-Market. Niissä sama kauppias. Alakoulu löytyy ja visisin tossa on edelleen nauvola ja hammashoitola. Löytyy myös pieni omatoimikirjasto. Ostarilta löytyy apteekki, lisäksi on alueella pari kampaamoa. Ja sitten tavallisia lähiökuppiloita muistaakseni 3 kpl. Lammaslammen seutu on mukavaa ulkoilumaastoa. Täällä on aika vehreää. Julkinen liikenne toimii kohtuullisen hyvin.  Pähkinärinteentien alueelta suora bussiyhteys myös Helsingin keskustaan, täältä lähempää Linnaisia linjan 321 liikennöinti viikonloppuisin loppuu ylihuomenna ja pitää jatkossa - jos haluaa mennä Helsinkiin - mennä joko Myyrmäen tai Leppävaaran kautta. Se mikä täällä on hienoa on yhteisöllisyys. Jos Facebookissa alueen omassa ryhmässä kysyt, oisko jollain lainata ruuvimeisseliä, porakonetta tms, ei yleensä tartte odottaa kuin max 10 minuuttia ja joku ilmoittautuu lainaamaan. 

Vierailija
31/42 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Korsoon, Hakunilaan, Koivukylään, Havukoskelle enkä Myyrmäkeen.

Liikaa mutuja

Vierailija
32/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila on suht. kiva paikka. Paljon uudisasuntoja tulossa! Lapsiperheille edullisia alueita ovat Hiekkaharju, Simonkylä, Ilola.. Leinelä on myös pikkukaupunki kaupungin sisällä.

Jos haluaa rauhallisen paikan, jossa metsää ympärillä, Kulomäki, Vierumäki.

Vierailija
33/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korjaan kyllä. Kulomäki ei ole osa Korsoa. Kulomäki ja Vierumäki ovat suht. kivoja paikkoja, joissa on rauhallinen metsäisä asuinympäristö. En tiedä tuosta ghetosta, ihan kiva siellä on?

Vierailija
34/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pägyyn rakennettu uusia vuokra-asuntoja, ihan kiva paikka ja on sentään Länsi-Vantaata. Hyvä runkolinja vie asemalle tai Hesaan asti.

Vierailija
35/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä haluat asuinalueeltasi. Mä olen asunut Pähkiksessä jo yli 30 vuotta ja pois en muuta. Tytärkin muutti toissakesänä puolisonsa kanssa takaisin Pähkinärinteeseen. Palveluita on aika vähän. K-Supermarket ja pienempi K-Market. Niissä sama kauppias. Alakoulu löytyy ja visisin tossa on edelleen nauvola ja hammashoitola. Löytyy myös pieni omatoimikirjasto. Ostarilta löytyy apteekki, lisäksi on alueella pari kampaamoa. Ja sitten tavallisia lähiökuppiloita muistaakseni 3 kpl. Lammaslammen seutu on mukavaa ulkoilumaastoa. Täällä on aika vehreää. Julkinen liikenne toimii kohtuullisen hyvin.  Pähkinärinteentien alueelta suora bussiyhteys

Suosittelen myös Pähkinärinnettä. Ennenvanhaan 80-luvulla oli levotonta ja moottoripyöräjengitkin pyöri täällä mutta nykyisellään rauhallinen, yhteisöllinen alue. Mainettaan parempi. Paljon lapsiperheitä ja vanhuksia :D Myyrmäki lähellä mutta ei liian lähellä, upea luonto, järvi lähellä Espoon puolella jos mielii uimaan ja hyvät kulkuyhteydet niin Helsinkiin kuin Espoon suuntaan. Viihtynyt täällä jo parikymmentä vuotta. 

Vierailija
36/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaa esim. Hämeenkylä, Vapaala, Pähkinärinne, Varisto. Rauhallista ja luonto lähellä. Tikkurilakin suht ok lähialueineen mutta mielestäni lännessä on vehreämpää, ei niin betoniviidakko. Myyrmäestä tullut levoton puhumattakaan Korson lähistöstä. 

Vierailija
37/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä haluat asuinalueeltasi. Mä olen asunut Pähkiksessä jo yli 30 vuotta ja pois en muuta. Tytärkin muutti toissakesänä puolisonsa kanssa takaisin Pähkinärinteeseen. Palveluita on aika vähän. K-Supermarket ja pienempi K-Market. Niissä sama kauppias. Alakoulu löytyy ja visisin tossa on edelleen nauvola ja hammashoitola. Löytyy myös pieni omatoimikirjasto. Ostarilta löytyy apteekki, lisäksi on alueella pari kampaamoa. Ja sitten tavallisia lähiökuppiloita muistaakseni 3 kpl. Lammaslammen seutu on mukavaa ulkoilumaastoa. Täällä on aika vehreää. Julkinen liikenne toimii kohtuullisen hyvin.  Pähkinärinteentien alueelta suora bussiyhteys

No tää bussilinjojen uudistus ei sitten enää pidä paikkansa. 321 kulkee edelleen. Ja Alepakin saatu, lähistölle on tullut mm. Puuilo ja lähialue kehittyy koko ajan. Jonkun suunnitelman mukaan Pägyyn olisi tulossa myös ratikkalinja, mutta se on vasta ehdotustasolla.

Vierailija
38/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaanlaakso ainakin yks rauhallisimmista, samoin Askisto.

Vierailija
39/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kirjoittaa moni sellainen,  joka ei ole ikinä käynytkään, mainitsemissaan paikoissa. Vantaalta voi huoletta valita asuinpaikan mistä tahansa, kun vuokra-asunnosta on kyse. Ensimmäisenä katsoisin hsl:n sivuilta, mihin työpaikalta on hyvät yhteydet,  sen jälkeen lähtisin selvittämään niistä muista paikoista, joihin pitää päästä kulkemaan jatkuvasti, että on hyvät yhteydet.  Siitä sitten näiden alueiden asuntotarjontaan tutustumaan. Ja jos valita pitää 2 yhtähyvän asunnon välillä, niin n 500-600 metriä lähemmäksi asemaa/ostaria en itse muuttaisi. Tuo on sellainen matka, että jaksaa kävellä kauppaan/junalle/bussille jne

Vierailija
40/42 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pägyyn rakennettu uusia vuokra-asuntoja, ihan kiva paikka ja on sentään Länsi-Vantaata. Hyvä runkolinja vie asemalle tai Hesaan asti.

Lammaslammessa voi uida kesäisin. Pähkis varsin viihtyisä vantaalaislähio. Itse koen että idässä on karumpaa arkkitehtuuria. Samoin uudisrakentaminen on piristänyt Pähkiksen seutua. Aika onnistuneita suunnittelultaan. Ehjä yleisilme rakentamisessa, ei ihan sitä perusharmaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi