Mulla on ollut tapana ostaa joku leivonnainen tms makea herkku ns. perjantaipalkaksi työviikosta niin mikä olisi terveellisempää?
Tietysti vaikkapa pensasmustikkarasia olisi samanhintainen. Jotain muita ideoita?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Säästätkö sä vuoden kauppakuitit ja lasket niistä jotain?
Minusta joku herkku työviikon päätteeksi kuulostaa ihan hyvältä. Ostan itsekin aina lauantai-illaksi herkkuja, ja minä olen kuitenkin dieetillä. Täytyyhän elämässä olla jotain juuri tuollaisia kohokohtia arjen keskellä.
K-ruoka ja S-mobiilisovelluksistahan esim. ne näkee, ihan mielenkiinnosta mäkin seuraan omia ostoksiani mutta en murehdi "turhuuksiin" mennyttä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon jotain hyvää työviikon päätteeksi? Voi hyvänen aika, älä viitsi. Sinulla ei ole mitään syytä luopua tuosta pienestä hemmottelusta. Katso vaikka perjantaina Alkossa kävijöitä. 90 % sieltä tulevia on miehiä, joilla on pullo tai pari kirkasta viinaa mukanaan eikä niitä hävetä yhtään.
Lähde tilastolle
Riittää, kun odottelee siinä Alkon lähellä puolisen tuntia ja seuraa sieltä tulevia.
Näen vain humalaisia yh-äitejä lapsineen hakemassa lisää hanaviiniä.
Lauseessasi on kaksi virhettä: a) Alkossa ei myydä humalaisille ja b) Alkossa ei myydä vanhemmalle, jolla on lapset mukanaan
Pitääkö ne lapset jättää yksin oven ulkopuolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon jotain hyvää työviikon päätteeksi? Voi hyvänen aika, älä viitsi. Sinulla ei ole mitään syytä luopua tuosta pienestä hemmottelusta. Katso vaikka perjantaina Alkossa kävijöitä. 90 % sieltä tulevia on miehiä, joilla on pullo tai pari kirkasta viinaa mukanaan eikä niitä hävetä yhtään.
Lähde tilastolle
Ei kiitos, mutta kaljalle voisin lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde tilastolle
Riittää, kun odottelee siinä Alkon lähellä puolisen tuntia ja seuraa sieltä tulevia.
Lauseessasi on kaksi virhettä: a) Alkossa ei myydä humalaisille ja b) Alkossa ei myydä vanhemmalle, jolla on lapset mukanaan
Kyllä mulle ainakin on aina myyty, vaikka lapset mukana
Minulle ei, kun teinillä ei ollut henkkareita mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsetehdyt vähäsokeriset keksit tms. Pulla tms kannattaa vaihtaa vaikka kevyempään keksiin.
Peruspulla on paljon parempi vaihtoehto rasvaisiin kekseihin verrattuna.
Tuossa luki "kevyempään keksiin". Ja jos valitsee vaikka 50kcal keksin 150(+)kcal pullan sijaan niin miksi pulla olisi parempi vaihtoehto? Keksit kannattaa tehdä itse terveellisemmistä aineista muutenkin.
Siitä yksittäisestä herkusta saatava hyvä mieli on terveydelle todennäköisesti parempi kuin jos söisit sen tilalla vaikka parsakaalin. Älä pilaa itseltäsi tätä pientä iloa. Ilo on terveellistä, stressaaminen ja syyllisyys epäterveellistä.
Mistä ihmeestä olet saanut ajatuksen, ettet saisi syödä kerran viikossa herkkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde tilastolle
Kyllä pikkulasten kanssa olevalle myydään. Jos tulet teinin kanssa Alkoon, niin sitten ei myydä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, koska en juo.
Vettäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsetehdyt vähäsokeriset keksit tms. Pulla tms kannattaa vaihtaa vaikka kevyempään keksiin.
Tuossa luki "kevyempään keksiin". Ja jos valitsee vaikka 50kcal keksin 150(+)kcal pullan sijaan niin miksi pulla olisi parempi vaihtoehto? Keksit kannattaa tehdä itse terveellisemmistä aineista muutenkin.
Ei ne maistu miltään, ihan sama olla sitten kokonaan syömättä.
Täällä on vissiin aika paljon ylipainoisia kommentoimassa, kun joku miettii välillä terveellisempää vaihtoehtoa tottumuspullalle, niin kaikki terveellisemmät ehdotukset alapeukutetaan ja viestit on tyyliin "syö vaan se pulla ja älä vaan luovu siitä". Joskus on hyvä kokeilla luopua vaikka vain hetkeksi paheistaan, ei sekään pitäisi huono asia olla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on vissiin aika paljon ylipainoisia kommentoimassa, kun joku miettii välillä terveellisempää vaihtoehtoa tottumuspullalle, niin kaikki terveellisemmät ehdotukset alapeukutetaan ja viestit on tyyliin "syö vaan se pulla ja älä vaan luovu siitä". Joskus on hyvä kokeilla luopua vaikka vain hetkeksi paheistaan, ei sekään pitäisi huono asia olla.
Ei se yksi pulla ketään lihota. Minua ei lihota paljon suurempikaan määrä herkkuja.
T. BMI 21
Vaikka Finin gluteeniton lakritsi, koska se on makeutettu melassilla. Melassissa on paljon hivenaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne maistu miltään, ihan sama olla sitten kokonaan syömättä.
Tottumiskysymys ja esim. Jaffa kekseissä on joku 50kcal, näyttää nekin sokeripommit monille maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta, jos syöt yhden herkun viikossa, se ei ole paha tapa, vaan normaalia elämää. Mikäli sinulla ei ole tarvetta laihduttaa terveydellisistä syistä, ei ole mitään syytä luopua tuosta herkusta, olipa se sitten mikä tahansa.
Ja ihan vaikka olisikin tarvetta laihduttaa niin se yksi herkku viikossa ei haittaa, päin vastoin.
Eli ensin ap sanoo haluavansa jotain terveellisempää, sitten jotain halvempaa? Varmaan sitten vaikka yksi hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä siivussa Puikula-ruisleipää on tuoteselosteen mukaan 69 kcal. Tuosta voi syödä puolet, jos aikoo laittaa päälle levitettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yksi pulla ketään lihota. Minua ei lihota paljon suurempikaan määrä herkkuja.
T. BMI 21
No mutta miksi ei voisi / kannattaisi joku viikko joskus kokeilla olla ilman? Sinua ei ehkä lihota, mutta tässä maassa on enemmän ylipainoisia kuin normaalipainoisia, silloin kannattaisi ihmisiä kannustaa terveellisempään eikä vain että "älä luovu pullasta".
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran viikossa ostat pienen herkun niin ei se haittaa. Mutta juurikin marjat tai hedelmät tai jokin proteiinivanukas, herkkujukurtti.
Olen samaa mieltä. Mutta nyt löytyi kyllä uusi, aivan ylivoimainen inhokkisana: herkkujukurtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. BMI 21
No mutta miksi ei voisi / kannattaisi joku viikko joskus kokeilla olla ilman? Sinua ei ehkä lihota, mutta tässä maassa on enemmän ylipainoisia kuin normaalipainoisia, silloin kannattaisi ihmisiä kannustaa terveellisempään eikä vain että "älä luovu pullasta".
Samaa mieltä. Miksi se unelmien epäterveellinen läskiherkku pitäisi korvata yhtään millään syötävällä?
Ole ilman ja keksi jotain muuta mukavaa.
Jonkun porkkanatikkujen suosittelu on yhtä turhaa kuin ykköskaljan suosittelu rappioalkoholistille.
Mitä herkkua se on? Ihan tavallista ruokaa. Samoin kuin joku banaani mitä täällä ehdotetaan.