Mulla on ollut tapana ostaa joku leivonnainen tms makea herkku ns. perjantaipalkaksi työviikosta niin mikä olisi terveellisempää?
Tietysti vaikkapa pensasmustikkarasia olisi samanhintainen. Jotain muita ideoita?
Kommentit (71)
tavallinen jugurtti eli esim. banaanijugu tms tai pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä / marjoja tai taateleita. Tai itsetehty smoothie. Ihan terveellistä joskus olla joku viikko ilman herkkujakin.
Säästätkö sä vuoden kauppakuitit ja lasket niistä jotain?
Minusta joku herkku työviikon päätteeksi kuulostaa ihan hyvältä. Ostan itsekin aina lauantai-illaksi herkkuja, ja minä olen kuitenkin dieetillä. Täytyyhän elämässä olla jotain juuri tuollaisia kohokohtia arjen keskellä.
Miksi palkinnon on pakko olla aina jotain syötävää?
Voisiko se olla vaikka jotain mieluisaa tekemistä tms? Raakaa sadomasokistista seksiä vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon jotain hyvää työviikon päätteeksi? Voi hyvänen aika, älä viitsi. Sinulla ei ole mitään syytä luopua tuosta pienestä hemmottelusta. Katso vaikka perjantaina Alkossa kävijöitä. 90 % sieltä tulevia on miehiä, joilla on pullo tai pari kirkasta viinaa mukanaan eikä niitä hävetä yhtään.
Lähde tilastolle
Riittää, kun odottelee siinä Alkon lähellä puolisen tuntia ja seuraa sieltä tulevia.
Näen vain humalaisia yh-äitejä lapsineen hakemassa lisää hanaviiniä.
Lauseessasi on kaksi virhettä: a) Alkossa ei myydä humalaisille ja b) Alkossa ei myydä vanhemmalle, jolla on lapset mukanaan
Ootte te kyllä ihan pimeän ruokakeskeisiä. Koko ajan syömiset mielessä.
itsetehdyt vähäsokeriset keksit tms. Pulla tms kannattaa vaihtaa vaikka kevyempään keksiin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se olla vaikka jotain mieluisaa tekemistä tms? Raakaa sadomasokistista seksiä vaikka.
Tuollaista seksiä on yksi aika vaikea harrastaa. Ja jos harrastaakin, niin voi käydä hassusti, että menettää henkensä, kun kukaan ei ole auttamassa.
Itselleni toimii kaikissa herkkuhimotilanteissa tehdä suuri terveellinen smoothie ja täyttää vatsalaukku sekä hiljentää sokerihimo sillä. Kannattaa hankkia sellainen kahdella vaihtopullolla varustettu blenderi (ei montaa kymppiä maksa). Sillä on helppo tehdä 1-2 kerta-annosta ja heittää pullo tiskikoneeseen.
Rasvaton maitorahka
Pari desiä raikasta vettä
Pari desiä mustikkaa/puolukkaa/mansikkaa, mitä pakkaseen nyt olet hankkinut
Puolikas banaani
Ehkä pieni kourallinen kaurahiutaleita
Se smoothie-massa voi hirvittää määrällään, mutta yllättää sut positiivisesti kaloreillaan, täyttävyydellään ja ravintoaineillaan. On herkkuhimo JA nälkä poissa!
Vierailija kirjoitti:
itsetehdyt vähäsokeriset keksit tms. Pulla tms kannattaa vaihtaa vaikka kevyempään keksiin.
Peruspulla on paljon parempi vaihtoehto rasvaisiin kekseihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös perjantaipäiväkahvit töiden jälkeen pullan kera. Mielestäni ihan ok tapa kerran viikossa syödä pulla tms. Ruokavaliota kannattaa tarkastella kokonaisuutena, yksittäinen herkku ei maata kaada, ennemmin jokapäiväistä syömistään lienee parempi miettiä.
Siis yksi pulla kerran viikossa?
Käsittämätöntä, kuinka vähän herkkuja jotkut syövät.
Voi hyvänen aika, ihan kerran viikossa pieni leivos? Ja siitä stressi ja huono omatunto?
Vierailija kirjoitti:
tavallinen jugurtti eli esim. banaanijugu tms tai pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä / marjoja tai taateleita. Tai itsetehty smoothie. Ihan terveellistä joskus olla joku viikko ilman herkkujakin.
Miten nuo mainitsemasi syötävät ovat jotenkin terveellisempiä? Kuivatuissa hedelmissä on aivan hirveä määrä kaloreita ja sokeria, pähkinät ovat tietty terveellisiä mutta kaloripommeja nekin. Samoin jogurtti hirveä sokeripommi. Miten ne eroavat siitä, että syö vaikka jonkun pullan? No hinnaltaan ainakin, tulee vielä kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen ehdotus, kun ei tuollaista seksiä monikaan halua.
Mutta samaa mieltä siitä, ettei palkinnon tarvitse olla syötävää. Voi ostaa myös vaikkapa perjantaikimpun kukkakaupasta.
Täältäpesee kirjoitti:
Itselleni toimii kaikissa herkkuhimotilanteissa tehdä suuri terveellinen smoothie ja täyttää vatsalaukku sekä hiljentää sokerihimo sillä. Kannattaa hankkia sellainen kahdella vaihtopullolla varustettu blenderi (ei montaa kymppiä maksa). Sillä on helppo tehdä 1-2 kerta-annosta ja heittää pullo tiskikoneeseen.
Rasvaton maitorahka
Pari desiä raikasta vettä
Pari desiä mustikkaa/puolukkaa/mansikkaa, mitä pakkaseen nyt olet hankkinut
Puolikas banaani
Ehkä pieni kourallinen kaurahiutaleitaSe smoothie-massa voi hirvittää määrällään, mutta yllättää sut positiivisesti kaloreillaan, täyttävyydellään ja ravintoaineillaan. On herkkuhimo JA nälkä poissa!
Minua eivät auta. Kun tulee herkkuhimo, pitää saada epäterveellistä herkkua, ei sen pois menemiseen muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat ehdottomasti herkkujen tilalle tai hedelmiä sekoituksena. Minulla on marjat ja turkkilainen jogurtti herkkuna tai itse asiassa menee kyllä useimmiten ihan iltapalasta. Sokeria en lisää kuin harvoin. Tai osta jokin kaloriton juoma esim pepsi max, sekin auttaa makean nälkään mutta eipä tule kaloreita.
Ja toinen herkkuni on paistinpannulla haudutetut lanttukuutiot, joihin joskus saatan laittaa teelusikallisen hunajaa. Toki sitten lähden tunnin juoksulenkille, että saan karistettua kalorit.
Huh, aika kurinalaista. Onko tuo ihan normaalia, että jos syö lanttukuutioita, pitää lähteä juoksulenkille sen vuoksi.
Ei ne lanttukuutiot vaan se hunaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös perjantaipäiväkahvit töiden jälkeen pullan kera. Mielestäni ihan ok tapa kerran viikossa syödä pulla tms. Ruokavaliota kannattaa tarkastella kokonaisuutena, yksittäinen herkku ei maata kaada, ennemmin jokapäiväistä syömistään lienee parempi miettiä.
Siis yksi pulla kerran viikossa?
Käsittämätöntä, kuinka vähän herkkuja jotkut syövät.
Niinpä. Joku ne megakarkki-ja sipsipussit kuitenkin kaupoista ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon jotain hyvää työviikon päätteeksi? Voi hyvänen aika, älä viitsi. Sinulla ei ole mitään syytä luopua tuosta pienestä hemmottelusta. Katso vaikka perjantaina Alkossa kävijöitä. 90 % sieltä tulevia on miehiä, joilla on pullo tai pari kirkasta viinaa mukanaan eikä niitä hävetä yhtään.
Lähde tilastolle
Riittää, kun odottelee siinä Alkon lähellä puolisen tuntia ja seuraa sieltä tulevia.
Näen vain humalaisia yh-äitejä lapsineen hakemassa lisää hanaviiniä.
Lauseessasi on kaksi virhettä: a) Alkossa ei myydä humalaisille ja b) Alkossa ei myydä vanhemmalle, jolla on lapset mukanaan
Kyllä mulle ainakin on aina myyty, vaikka lapset mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat ehdottomasti herkkujen tilalle tai hedelmiä sekoituksena. Minulla on marjat ja turkkilainen jogurtti herkkuna tai itse asiassa menee kyllä useimmiten ihan iltapalasta. Sokeria en lisää kuin harvoin. Tai osta jokin kaloriton juoma esim pepsi max, sekin auttaa makean nälkään mutta eipä tule kaloreita.
Ja toinen herkkuni on paistinpannulla haudutetut lanttukuutiot, joihin joskus saatan laittaa teelusikallisen hunajaa. Toki sitten lähden tunnin juoksulenkille, että saan karistettua kalorit.
Huh, aika kurinalaista. Onko tuo ihan normaalia, että jos syö lanttukuutioita, pitää lähteä juoksulenkille sen vuoksi.
Ei ne lanttukuutiot vaan se hunaja.
Teelusikallinen? No siihen ei taida kovin pitkää lenkkiä tarvita
Ostin eilen vadelmarasian