Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän pidentää hiustenpesuväliä ja totuttaa päänahkaa harvempiin pesuihin

Vierailija
13.08.2022 |

Kutittaa ja kirvelee aivan vietävästi ja hiuspohjassa on jotain finnin näköisiä näppylöitä. Edellisestä pesusta vasta neljä päivää, kerran olen huuhtonut vedellä tässä välissä. Miten siihen viikon pesuväliin oikein pääsee?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaku kaljuks, tarvi enää miettiä hiusten pesua😉

Vierailija
22/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kananmunankeltuaisvedellä pesua. Keltuainen sekoitetaan n. pariin dl: viileää vettä. Kastellaan tukka, pestään keltuaisvedellä, myös päänahkaan. Huuhdellaan haalealla, viileällä vedellä kunnolla. Hoitoainetta tukkaan ja huuhdellaan. Lopuksi aina kylmä vesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis tota pesuväliä näillä ilmoilla harventamaan. Aloita pakkasilla.

Vierailija
24/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain kuvitella miten ihanalta tyynyliina haisee. Siitä saa vielä parhaassa tapauksessa silmätulehduksen. Kannattaa tosiaan muhittaa sitä talikuulaa päiväkausia kuumuudessa.

Vierailija
25/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtis tota pesuväliä näillä ilmoilla harventamaan. Aloita pakkasilla.

Varsinkin jos on säästömotiivi, veden voi säätää helteellä haaleaksi. Suihku tietysti suljetaan, kun shampoo hierotaan päänahkaan. Kun päänahka likaantuu kunnolla, pitäisi tehdä tuplavaahdotus.

Vierailija
26/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänä kesänä pidentänyt pesuvälin viikoksi, MUTTA mä käyn monta kertaa viikossa järvessä uimassa, ja siellä aina pidän hiukset auki, ja pesen päänahan kuten pesisin shampoolla, mutta siis vain vedellä.

Mulla myös päänahka oli aluksi kamala  näppyläinen, kutiava ja kirvelevä töhnäklöntti, mutta nyt kun se on rauhoittunut, kun en enää läträä shampoolla harva se päivä, niin kylläpä on hiukset ihanan tuntuiset ja päänahka hyvinvoiva.

Mutta siis sitä päänahkaa pitää tottakai huuhdella vähintään joka toinen päivä jos ja kun se rasvoittuu kovasti ja on kutiava ja kirvelevä. 

Nyt kun olen tämän muutoksen tehnyt, niin käytän muutenkin enää tosi vähän shampoota, enkä missään tapauksessa pese kahteen kertaan, vaikka ei vaahtoaisi kunnolla. 

Vierailija
27/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pidentänyt pesuväliä ja tällä hetkellä pesen pitkät hiukseni kerran viikossa. Tämä vaatii sen, että en näprää tai harjaa hiuksia juuresta, ja totutin hiukset tähän vähitellen toissakesänä. 

Normaalisti hiuspohja ei kutise, eikä siinä ole näppylöitä totutteluvaiheessakaan. Jos hiuspohja alkaa oireilla jotenkin muuten, kuin olemalla vain rasvaisen näköinen, niin kannattaa ottaa heti takapakkia ja hoitaa päänahka kuntoon. Nyt shampoopesua kehiin ja kannattaa käydä apteekista oireilevalle päänahalle tarkoitettua shampoota. Jos ei helpota, niin sitten ihotautilääkärille ennen kuin menee pahemmaksi.

Tässä ketjussa aika monella on käsitys, että harvennettu hiustenpesu tarkoittaisi rasvaisia ja haisevia hiuksia. Päinvastoin, se tarkoittaa sitä, että hiukset eivät näytä rasvaisilta heti muutaman tunnin päästä hiustenpesusta, koska päänahka ei tuota niin paljoa rasvaa. Hiukset näyttävät fressiltä monta päivää, jos harvaan hiustenpesuväliin on totuttautunut. Sen sijaan kaikki kutinat ja näppylöinnit eivät ole normaalia, ja viittaavat päänahan tulehdukseen tai muuhun oireiluun.

Vierailija
28/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin tänään hiukset shampoolla ja päänahka on kuin tulessa ja kutiaa :(

Ap

Voisi sopia joku muu shampoo paremmin. Onko finnejä vain päänahassa?

Kuulosta siltä ap päänahka ei kestä sulfaatteja.

Vierailija
29/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisi sopia joku muu shampoo paremmin. Onko finnejä vain päänahassa?

Ärtyneessä päänahassa kirvelee nyt varmaan pelkkä vesikin eikä se shampoo aiheuta mitään ongelmia päivittäisessä käytössä. Finnejä ei ole muualla, mutta jos pidentäisin kasvojenpesuväliäkin, niin olisi varmasti niissäkin. Tyhmä kokeilu oli tämä. Toivottavasti saan hiuspohjan rauhoittumaan pian :(

Ap

Vierailija
30/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin pitkään hiukset vain kerran kuukaudessa. Hiukset eivät näyttäneet kovin rasvaisilta. Ikävä kyllä hiustenlähtö paheni, joten nyt pesen kerran viikossa.

Vierailija
31/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin vaikutus on sillä, että löytää hiuksilleni sopivat tuotteet. Ei kuivattavia eikä liian kosteuttavia ainesosia, eikä hiustenkuivaajan käyttöä pesun jälkeen.

Vierailija
32/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hellävaraisempaan shampooseen. Välillä pitää pestä kyllä narisevan puhtaaksi.

Pessyt vasta 2 x uudella, Probic8 joku volume tms.

Vaikuttaa lupaavalta.

Vierailija
33/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa käyttää vaikka eco sertifioituja shampoita, jos et osaa tulkita inci:ä.

Vierailija
34/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Mulle tuli tuosta yrityksestä paha ihottuma.

Pitää hyväksyä että hiusjuuri rasvoittuu nopeasti. Ei ole poppaskonsteja siihen. On tärkeä pitää hiusjuuri puhtaana.

Vierailija
35/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa käyttää vaikka eco sertifioituja shampoita, jos et osaa tulkita inci:ä.

"Ärtyneessä päänahassa kirvelee nyt varmaan pelkkä vesikin eikä se shampoo aiheuta mitään ongelmia päivittäisessä käytössä." Shampoo ei tässä nyt ole se ongelma.

Ap

Vierailija
36/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana olen joutunut toteamaan, että ainakaan minulla hiusten rasvoittuminen ei vähene mihinkään sillä, että pidentää pesuväliä.

Vierailija
37/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Ärtyneessä päänahassa kirvelee nyt varmaan pelkkä vesikin eikä se shampoo aiheuta mitään ongelmia päivittäisessä käytössä." Shampoo ei tässä nyt ole se ongelma.

Ap

Ei välttämättä. Itse saan kauhean kutinan ja kirvelyn pesuaineesta, jotka sisältää SLS:ää.

Vierailija
38/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkan pitäisi olla itsenäisesti ajatteleva organismi, jotta se osaisi ja pystyisi tottumaan johonkin, eli tuo pidempään pesuväliin tai palashampooseen tottuminen on vähän hupaisa termi. Hiukset tulee pestä, toki shampoolla on erilaisia ominaisuuksia, mutta ei hiukset ja päänahka ajattele, että okei, sopeudunpa tilanteeseen, puhdistaudunpa itse, kun näköjään ei huolehdita puhtaudesta.

Vierailija
39/41 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko te tavalliset ihmiset olette alkaneet säästää vettä? Miksi?

Minä en aio säästää. Minä en ole tehnyt ilmastosopimuksia, minä en ole liittymässä Natoon, minä en ole pistänyt välejä Venäjän kanssa poikki, minä en ole ottanut valtionvelkaa. Ne on kaikki päättäjien tekosia ja he säästäkööt. Minä en ole ennemminkään porsastellut, en ole lentomatkustellut enkä kerskakuluttanut. Tasan tarkkaan pesen tukan vaikka joka päivä jos on tarve, enkä sulje suihkua vaahdottamisen ajaksi.

Johan on röyhkeää kun ensin ryssitään Suomen talous ja sitten itketään kansalle että pitäisi säästää.

Vierailija
40/41 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pesen hunajalla ja järvivedellä. Hunaja myös vaalentaa hiuksia kun käyttää jatkuvasti. Sisältää hieman vetyperoksidia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi