Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kehotetaan ottamaan maskit uudelleen käytttöön!

Vierailija
13.08.2022 |

Onneksi olenkin käyttänyt koko ajan.

" -Vaikka olet sairastanut lievän koronan, ei ole takeita siitä, että seuraava koronasi olisi yhtä vaaraton."

" - Koronavirus voi häiritä puolustusjärjestelmäämme niin, että altistumme entistä herkemmin muille terveysongelmille."

" - Husin asiantuntijalääkäri suosittelee, että erityisesti tietyt ihmisryhmät alkaisivat taas käyttää yleisissä tiloissa liikkuessaan FFP2-maskeja."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/927fa44b-fcc7-4658-b57f-b8f53…

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa, en kyllä enää käytä maskia, niin kauan kuin töissä saan hoitaa räkäisiä ja yskiviä lapsia, joita ei tarvitse enää edes testata koronan varalta, eipä siinä paljoa minun suuni edessä oleva maski auta, kun ei ne lapset sellaista kuitenkaan käytä.

Vierailija
142/164 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ajan käyttänyt hyviä maskeja kaupoissa, busseissa, ja muissa yleisissä sisätiloissa, eikä se ole kaatanut minun taloutta, vaikka pienituloinen olen. Ei tarvitse käydä joka päivä kaupassa, kun tilaan ruoat ja pesuaineet kotiin kaupasta kerran kuussa. 

Korona ei ole huijaus, se on omituinen salaliittoteoria, johon ei pidä uskoa. Joillakin se on lievä, mutta joillekin hengenvaarallinen tauti. Ei kannata ottaa sitä riskiä, kumpi itselle sattuu.

Monet lopettivat maskin käytön jopa terveyskeskusten odotustiloissa.

Hallituksen pitäisi antaa vahva maskisuositus, en ymmärrä miksi se on hiljaa ? Hoitajat ovat nyt jo äärirajoilla, maskisuositus olisi senkin takia erittäin tärkeä.

Jos joudut sairaalaan, voi olla, ettet saa hoitoa.

Maskipakko sisätiloissa olisi vielä parempi.

Montako maskia sulta on pudonnut maahan matkan varrelle, niin että muut joutuu sen keräämään tai joku lintu sotkeutuu siihen tai se jää muutenvain roskaksi maahan tai vesistöön? Vieläkin noita maskeja näkyy päivittäin teiden varsilla, vaikka pahin maskivillitys on jo ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tilanteen mukaan, käytänkö vielä maskia. Jos korona lisääntyy syksyllä, niin laitan maskin kun lähden kauppaan tai muille asioille.

Vierailija
144/164 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ajan käyttänyt hyviä maskeja kaupoissa, busseissa, ja muissa yleisissä sisätiloissa, eikä se ole kaatanut minun taloutta, vaikka pienituloinen olen. Ei tarvitse käydä joka päivä kaupassa, kun tilaan ruoat ja pesuaineet kotiin kaupasta kerran kuussa. 

Korona ei ole huijaus, se on omituinen salaliittoteoria, johon ei pidä uskoa. Joillakin se on lievä, mutta joillekin hengenvaarallinen tauti. Ei kannata ottaa sitä riskiä, kumpi itselle sattuu.

Hallituksen pitäisi antaa vahva maskisuositus, en ymmärrä miksi se on hiljaa ? Hoitajat ovat nyt jo äärirajoilla, maskisuositus olisi senkin takia erittäin tärkeä.

Montako maskia sulta on pudonnut maahan matkan varrelle, niin että muut joutuu sen keräämään tai joku lintu sotkeutuu siihen tai se jää muutenvain roskaksi maahan tai vesistöön? Vieläkin noita maskeja näkyy päivittäin teiden varsilla, vaikka pahin maskivillitys on jo ohitse.

"Maskivillitys"? Joillakuilla ei todellakaan ole minkäänlaista pandemiatietoisuutta. Ja säälittävää tuollainen ympäristönäkökulman teennäinen liittäminen maskien vastaiseen propagandaan. Ainakin minä olen hävittänyt omat maskini ihan asianmukaista tietä. Teiden varsilla näkyy monenlaisia muitakin roskia. Kielletäänkö sen takia tupakka, oluet, virvoitusjuomat, banaanit, makkarapakkaukset ja grilliruoka?

Vierailija
145/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maskivillitys"? Joillakuilla ei todellakaan ole minkäänlaista pandemiatietoisuutta. Ja säälittävää tuollainen ympäristönäkökulman teennäinen liittäminen maskien vastaiseen propagandaan. Ainakin minä olen hävittänyt omat maskini ihan asianmukaista tietä. Teiden varsilla näkyy monenlaisia muitakin roskia. Kielletäänkö sen takia tupakka, oluet, virvoitusjuomat, banaanit, makkarapakkaukset ja grilliruoka?

Osuva vertaus. Ihmiset ovat niin itsekkäitä nykyään, jopa oman terveytensä uhalla, oman mukavuudenhaluisuuden uhalla ajatuksena minä, minä, minä, minä, minä..................................

Vierailija
146/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" - Husin asiantuntijalääkäri suosittelee, että erityisesti tietyt ihmisryhmät alkaisivat taas käyttää yleisissä tiloissa liikkuessaan FFP2-maskeja."

Mä olen tuosta ihan samaa mieltä. Ja siis Ruotsalainenhan tarkoitti tuolla vanhuksia ja riskiryhmiin kuuluvia. Mä suosittelin omia yli 90-vuotiaita vanhempiani käyttämään ffp3-hengityssuojainta jo maaliskuussa 2020. Alussa hengityssuojaimia oli vaikea saada ja ne maksoivat paljon, mutta kevään edetessä niitä alkoi saada helpommin ja hinnatkin laskivat. Nyt jo pariin vuoteen niiden saatavuudessa ei ole ollut mitään ongelmaa. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja aikoinaan työskentelin Auroran sairaalassa infektiosairauksien osastolla. Oli osasto, jossa hoidettiin kaikki oudoimmatkin trooppiset tartuntataudit silloin, kun joku onneton ulkomailla käynyt oli sellaisen onnistunut reissultaan saamaan. Mulle oli itsestäänselvää, että kun on hengitysteiden kautta tarttuva virus kyseessä, oikea suojavaruste on ffp3-hengityssuojain. 

Jos maskista tulee savu läpi, se ei suojaa virukselta, koska virus on yhtä savuhiukkasta pienempi. Sellainen "avaruuspuku", joita laboratorioissa käytetään suojaa varmasti, mutta niitä ei ole myynnissä. Eikä kukaan sellaiseen pukeutuisikaan, jos olisi.

Jos suojain on testattu että suodattaa virukset niin kyllä se minulle riittää tulee savu läpi tai ei. Tuulipukututkijan väitteistä huolimatta

Vierailija
147/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o rokotusta, o sairastettua koronaa.

Sattumaako?

Mulla 4 rokotusta / 0 sairastettua koronaa. Sattumaako?

148/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps koko ajan ollut käytössä kaupoissa ja ratikassa.

Vierailija
149/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisen mukaan tämän hetken tiedon valossa riskiryhmäläisten ja ikäihmisten olisi hyvä yrittää välttää sairastumista koronaan, vaikka takana olisi jo yksi tai vaikka kaksikin lievän taudin aiheuttanutta tartuntaa tai ei olisi sairastanut vielä yhtään koronaa.

Joten maskit naamaan niille, jotka niitä eniten tarvitsevat.

Vierailija
150/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselen kuvia Nancy Pelosin Taiwanin-vierailulta: ihmisillä maskit kasvoilla.

Katselen kuvia Australiasta, missä uusi senaattori vannoo virkavalansa: ympärillä olijoilla maskit.

Katselen kuvia Kiinasta sisä- ja ulkotiloista: ihmisillä näkyy maskeja kasvoilla.

Katselen kuvia Etelä-Koreasta aukiolta, jossa surraan tulvissa kuolleita: kaikilla osallistujilla maskit, vaikka ollaan ulkoilmassa.

Katselen kuvia jenkeistä, tv-sarjan kuvauksista: näyttelijöitä lukuun ottamatta kaikilla, siis ohjaajalla ja muulla kameratiimillä, on maskit kasvoilla.

Mutta täällä Hölmölandiassa maskeja ei tarvita, koska ”korona on ohi”. Tilastot tosin kertovat päinvastaista, mutta ei piitata niistä, koska se latistaisi tunnelmaa.

Saman olen huomannut. Ulkomailla maskeista on tullut uusi normaali, elämä jatkuu koronan kanssa ja sitä varoen. Täällä ollaan niin juntteja että ei opita elämään koronan kanssa.

Toisin kuin te, minä jopa kävin ulkomailla tänä kesänä, ja maskeja ei näkynyt juuri missään. Että satuilkaa vaan.

Vierailija
151/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa se koko maskipaketti naamaasi.

Vierailija
152/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maskiuskovaiset ei voi myöntää selvää faktaa, että jo maskisuosituksen aikaan tartunnat räjähtivät MASKEISTA HUOLIMATTA. Siksi niistä luovuttiin. Jos oikeasti asia kiinnostaa, huolehtii vain siitä omasta ffp3 maskistaan. Muiden maskit ei teille kuulu. Kyllä korona-aikana kus nous päähän teillä hysteerikoilla. Minäminäminä vaan.

Vierailija
153/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavaa, en kyllä enää käytä maskia, niin kauan kuin töissä saan hoitaa räkäisiä ja yskiviä lapsia, joita ei tarvitse enää edes testata koronan varalta, eipä siinä paljoa minun suuni edessä oleva maski auta, kun ei ne lapset sellaista kuitenkaan käytä.

Sama tuttaa lastenkodissa. koulussa nuorilla maskipakko, mutta laitoksessa ei. Mitä se hyödyttää ohjaajilla, jos nuorilla ei ole?

Vierailija
154/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun otit asian puheeksi, niin teidän logiikan mukaan kyllä. Suurempi riski ne on, kun tarkastellaan koko väestöä.

Vierailija
155/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselen kuvia Nancy Pelosin Taiwanin-vierailulta: ihmisillä maskit kasvoilla.

Katselen kuvia Australiasta, missä uusi senaattori vannoo virkavalansa: ympärillä olijoilla maskit.

Katselen kuvia Kiinasta sisä- ja ulkotiloista: ihmisillä näkyy maskeja kasvoilla.

Katselen kuvia Etelä-Koreasta aukiolta, jossa surraan tulvissa kuolleita: kaikilla osallistujilla maskit, vaikka ollaan ulkoilmassa.

Katselen kuvia jenkeistä, tv-sarjan kuvauksista: näyttelijöitä lukuun ottamatta kaikilla, siis ohjaajalla ja muulla kameratiimillä, on maskit kasvoilla.

Mutta täällä Hölmölandiassa maskeja ei tarvita, koska ”korona on ohi”. Tilastot tosin kertovat päinvastaista, mutta ei piitata niistä, koska se latistaisi tunnelmaa.

Saman olen huomannut. Ulkomailla maskeista on tullut uusi normaali, elämä jatkuu koronan kanssa ja sitä varoen. Täällä ollaan niin juntteja että ei opita elämään koronan kanssa.

Toisin kuin te, minä jopa kävin ulkomailla tänä kesänä, ja maskeja ei näkynyt juuri missään. Että satuilkaa vaan.

Täällä maskihullut provoaa. Ei niitä käytetä Lontoossakaan. Täällä Ei edes päivystyksen lääkäri käyttänyt.

Vierailija
156/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sen ekankin koronan, vaikka rätti naamalla kuljettiin. Kirurginsuojasta ei ole juuri hyötyä! Pitäs olla ffp2/3-maskit. Noilla ohuilla räteillä luodaan vaan illuusiota.

No meillä hoitajilla on käytössä ffp2- maskit. Silti jatkuvasti asiakkaista tai hoitajista joku Koronassa. Tämä on sama kuin yritettäisiin nuhakuumetta kitkeä pois. Meidän ajan vitsaus on tämä. Ehkä tämä on luonnon nopea vastaus ihmisen nopeasti pidentyneeseen elinikään, vastapainoksi.

Vierailija
157/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes, joku voisi teettää vielä innokkaimmille "i love mask" t-paitoja ja maskeja. Voi sitten järjestää kokoontumisia missä jutella maskeista ja taudeista. Juu suljetaan taas kaikki ravintolat ja kaupat, maskit päälle... se onkin järkevää ja taloudellisesti helpottaa yhteiskuntaa ja yrittäjiä. 

En käytä maskia, en ole koko 2,5 vuoteen käyttänyt eikä mitään ongelmaa. Ne käyttää ketä haluaa mutta suositusta on turha laittaa tai mitään rajoituksia. Ruotsissa ollaan oltu pandemiassa fiksumpia kun ei panikoida.

Tauteja tulee ja menee.[/quo

She on semmosta. Onneksi et ole päättämässä näistä asioista.

No, et ole sinäkään. Mitään maskipakkoa ei tule ennen kuin työikäisten päät putoavat. Kukaan ei jaksa enää ottaa velkaa, että voitais ylihoitaa koronaa ja pitää ikäihmiset väkisin hengissä. Puhumattakaan luulotautisten ja tautikammoisten hyysäämisestä.

Vierailija
158/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

o rokotusta, o sairastettua koronaa.

Sattumaako?

Mulla 4 rokotusta / 0 sairastettua koronaa. Sattumaako?

Todennäköisesti juurikin sitä, sattumaa. Noi rokotteet eivät suojaa oikeastaan lainkaan tartunnalta. Ja tauti on lähes jokaiselle lievä olit ottanut rokotteet tai et.

Jokainen käyttäkööt maskia ja ottakoot rokotteita vaikka viikon välein, kunhan saa rauhassa olla myös ilman. Älkää lähtekö uudestaan enää tohon kahtiajaon lietsontaan mukaan.

Vierailija
159/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi huohottaa maskeihin enää. Mä olen sairauksien puolesta riskiryhmää, käytin maskia mutta en enää, 0 rokotusta, 0 tautia ja liikun julkisilla Helsingissä. Ja olen kunnolla altistunut pari kertaa. En osaa sanoa, miksi se ei tartu joihinkin kovin helposti. Ehkä ne voisi jatkaa maskeilua ja rokottamista, jotka saavat helposti virustauteja? Sekä vanhukset ja ylipainoiset.

Vierailija
160/164 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt, enkä aio käyttää. Tuntuvat epämiellyttävältä.