Kesäkurpitsasta hyvää ilman lihaa
Google ei auttanut tässä. Olisiko kellään hyvää kesäkurpitsareseptiä? Ja siis kasvisruoka.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsaveneet. Täytteeksi esim. tonnikalaa, fetaa , sipulia tai broilerin jauhelihaa hyvin maustettuna. Päälle juustoraastetta. On hyvää! Täytteeksi käy melkein mikä vaan , kokeile!
Naudan jauheliha on parasta, juuston kanssa. Jos kerran ei tarvitse olla kasvisresepti.
Itse aion tänään paahtaa uunissa valkosipulin, halloumin ja oliiviöljyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunge sitä ratatouilleen
Ratatouille on niin hyvää!
Onhan se laho kantokin hyvää, kun sen voissa paistaa ja kermassa hauduttaa.
Yök! Yritän elää kasvispainotteisesti, mutta mautonta/vitamiini-ja kivennäisaineköyhää kesäkurpitsaa syön vasta kun maailmasta kaikki muut kasvikset ovat loppuneet
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt pizzaa vähän kuin noita "veneitä" mutta veneiden sijaan siivutettua kesäkurpitsaa pellille, päälle pizzatäytteet. Tomaattisose/murska, juustoraaste, fetaa, oreganoa.
Täytteen kannattaa olla suolainen, koska kesäkurpitsassa itsessään ei suolaa ole toisin kuin pizzataikinassa.
Ai että kuulostaa hyvältä.
Aiheuttaako kesäkurpitsa ilmavaivoja
Vierailija kirjoitti:
Yök! Yritän elää kasvispainotteisesti, mutta mautonta/vitamiini-ja kivennäisaineköyhää kesäkurpitsaa syön vasta kun maailmasta kaikki muut kasvikset ovat loppuneet
Suomessa saa huonolaatuistakin kesäkurpitsaa. Normaalisti se on mahtava ravinto.
Olen tehnyt kesäkurpitsasta "pastaa" eli pitkittäissuunnassa esim. perunankuorimaveitsellä pitkiä suikaleita ja nopea kiehautus suolavedessä, päälle joku hyvä juustoinen kastike ja paahdettua sipulirouhetta.
Olen tehnyt pizzaa vähän kuin noita "veneitä" mutta veneiden sijaan siivutettua kesäkurpitsaa pellille, päälle pizzatäytteet. Tomaattisose/murska, juustoraaste, fetaa, oreganoa.
Täytteen kannattaa olla suolainen, koska kesäkurpitsassa itsessään ei suolaa ole toisin kuin pizzataikinassa.