Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkurpitsasta hyvää ilman lihaa

Vierailija
13.08.2022 |

Google ei auttanut tässä. Olisiko kellään hyvää kesäkurpitsareseptiä? Ja siis kasvisruoka.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pizzaa vähän kuin noita "veneitä" mutta veneiden sijaan siivutettua kesäkurpitsaa pellille, päälle pizzatäytteet. Tomaattisose/murska, juustoraaste, fetaa, oreganoa. 

Täytteen kannattaa olla suolainen, koska kesäkurpitsassa itsessään ei suolaa ole toisin kuin pizzataikinassa. 

Vierailija
22/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkurpitsaveneet. Täytteeksi esim. tonnikalaa, fetaa , sipulia tai broilerin jauhelihaa hyvin maustettuna. Päälle juustoraastetta. On hyvää! Täytteeksi käy melkein mikä vaan , kokeile!

Naudan jauheliha on parasta, juuston kanssa. Jos kerran ei tarvitse olla kasvisresepti.

Itse aion tänään paahtaa uunissa valkosipulin, halloumin ja oliiviöljyn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunge sitä ratatouilleen

Ratatouille on niin hyvää!

Vierailija
24/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se laho kantokin hyvää, kun sen voissa paistaa ja kermassa hauduttaa.

Vierailija
25/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök! Yritän elää kasvispainotteisesti, mutta mautonta/vitamiini-ja kivennäisaineköyhää kesäkurpitsaa syön vasta kun maailmasta kaikki muut kasvikset ovat loppuneet

Vierailija
26/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt pizzaa vähän kuin noita "veneitä" mutta veneiden sijaan siivutettua kesäkurpitsaa pellille, päälle pizzatäytteet. Tomaattisose/murska, juustoraaste, fetaa, oreganoa. 

Täytteen kannattaa olla suolainen, koska kesäkurpitsassa itsessään ei suolaa ole toisin kuin pizzataikinassa. 

Ai että kuulostaa hyvältä.

Vierailija
27/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako kesäkurpitsa ilmavaivoja

Vierailija
28/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök! Yritän elää kasvispainotteisesti, mutta mautonta/vitamiini-ja kivennäisaineköyhää kesäkurpitsaa syön vasta kun maailmasta kaikki muut kasvikset ovat loppuneet

Suomessa saa huonolaatuistakin kesäkurpitsaa. Normaalisti se on mahtava ravinto.

Vierailija
29/29 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kesäkurpitsasta "pastaa" eli pitkittäissuunnassa esim. perunankuorimaveitsellä pitkiä suikaleita ja nopea kiehautus suolavedessä, päälle joku hyvä juustoinen kastike ja paahdettua sipulirouhetta.