Miten paljon saatte Kelasta tukia kuukaudessa?
Mä saan 780 e ansiosidonnaista päivärahaa ja siitä maksan ihan kaiken itse.
Kommentit (58)
Asumistuki 70 €
Lapsilisä yh-korotuksineen 158 €
Niin paljon että kaikki työlliset tulevat heti kateellisiksi ja jäävät heti töistä pois. Varsin trollaan kun kaikki työssäkäyvätkin tulevat tänne provoileen ja pasaa jauhamaan.
En muista tarkkaa summaa mutta säännöllisesti tulee lapsilisä yhdestä lapsesta. Alkuvuodesta sain 5 päivältä tartuntatautipäivärahaa koronan vuoksi ja sitäkään summaa en muista.
Vierailija kirjoitti:
En saa senttiäkään Kelalta. Kunhan lapset muuttavat pois niin itse muutan Viroon. Saatte maksella sen jälkeen tuet keskenänne.
Mihin Kelan maksamat lapsilisät lapsistasi menevät siis? Vai oletko siis virolainen? Oi että, on kyllä kamala rangaistus ja menetys, kun joku av-mamma muuttaa Viroon😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Mutta Kelan ansiosidonnainen on minulle kyllä ihan uusi tukimuoto. Selitä, ap.
Esim. sairauspäiväraha
On täysin eri asia kuin ansiosidonnainen päiväraha.
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraista nelisen tonnia/kk.
Muuten hyvä trollaus, mutta harkinnanvaraista ei maksa Kela, vaan sossu.
Lapsilisä 2 lapsesta, vähän alle 200e. Kerran olisin saanut tartuntatautipäivärahan lapsen karanteenin takia, mutta en hakenut vaan menin töihin ja ekaluokkalainen sai etäopiskella yksin karanteenissa. Palkasta jää käteen 1800e/kk.
Lapsiiisä kahdesta lapsesta, n 200 eur.
892e /kk siinä on eläkettä, elatustukea, lapsilisää yh korotuksineen ja asumistuki
0 euroa.
Pitäisi kyllä selvittää mikä tilanne on nyt kun jäin osa-aikaiseksi. Vielä on tunteja riittänyt mutta talvella voi tilanne olla toinen.
(Olen vaihtamassa alaa ja tentin kursseja)
91 e asumistuki muita tukia en saa,ulosotto ottaa palkasta josta jää 800 e ja siitä maksan vuokran,veden,sähkön,netin,ruoat ja pakolliset menot, plusmiinus nolla koko työskentely...
Yh:n elatustuki ja lapsilisä yhdestä lapsesta, oisko yhteensä n.250-300 euroa.
En ole käynyt Kelassa, vaikka olen ollut viimm. 13 v. työtön.
Harkinnanvaraista nelisen tonnia/kk.