Miten paljon saatte Kelasta tukia kuukaudessa?
Mä saan 780 e ansiosidonnaista päivärahaa ja siitä maksan ihan kaiken itse.
Kommentit (58)
Saan kelasta vaan kansaneläkkeen n. 720€, sillä asun muilla mailla, takuueläkeosuutta ei saa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
N. 2500 e / t. 3 lapsen yh
Mitähän tukia saa noin paljon?
Vuokran jälkeen käteen jää vähän alle 600 euroa.
Kahden lapsen lapsilisät yh-korotuksien kanssa. Vanhin lapseni saa työkyvyttömyyseläkettä ja takuueläkkeen siihen päälle.
670e, kun on 2 lasta ja olen lähivanhempi. Lisäksi vielä ansiosidonnaista 1500 käteen. Ja koulua käyn, omaehtoinen opiskelu.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008247775.html
NOIN 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista tukea Kelalta.
Eli aika turha tulla leijumaan, että ei saa tukia, kuitenkin on saanut ennen tukia ja tulee saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesta lapsesta lapsilisät ja elarit on tonnin verran, sitten luultavasti vanhemmalle joku perustuki joka on nettona ehkä joku 700€ paikkeilla koska siinä on lapsikorotukset kolmesta lapsesta. Sitten loppu on asumiseen tulevaa etuutta, nelihenkisellä perheellä on asumiskulut varmasti lähemmäs tonnin luokkaa.
Vaikka se yh olisi töissä, niin lapsilisät ja elarit tulee juuri samat summat. Ja jos ei todella isopalkkaisessa työssä ole, tulee myös asumistukea vaikka olisi töissäkin.
Noin. 2000 euroa. Minä ja kaksi lasta, joista toinen täysi-ikäinen. Mukaan on laskettu aikuisen lapsen minulle toimeentulotuestaan maksama ruokaraha.
Muistakaa hei valehtelijatkin sitten se, että kun työttömyyskorvausta saisi nimellisesti sen kuussataa jotain euroa kuukaudessa, niin siitä ei tule maksuun kuin rapiat viisisataa. Verollista rahaa, nääs.
En euroakaan, veroja maksan aivan soötanasti.
Asumistuki n. 100e ja työttömyystukea n. 100e. Käyn osa-aikatöissä.
Mitä se lapsilisä nyt on, 98€ ja sentit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki 220, toimeentulotuki 170
😂😂😂😂😂😂 mutta töihin ei voi mennä?
Turha naureskella kun et tiedä elämästäni mitään.
En saa senttiäkään Kelalta. Kunhan lapset muuttavat pois niin itse muutan Viroon. Saatte maksella sen jälkeen tuet keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesta lapsesta lapsilisät ja elarit on tonnin verran, sitten luultavasti vanhemmalle joku perustuki joka on nettona ehkä joku 700€ paikkeilla koska siinä on lapsikorotukset kolmesta lapsesta. Sitten loppu on asumiseen tulevaa etuutta, nelihenkisellä perheellä on asumiskulut varmasti lähemmäs tonnin luokkaa.
Vaikka se yh olisi töissä, niin lapsilisät ja elarit tulee juuri samat summat. Ja jos ei todella isopalkkaisessa työssä ole, tulee myös asumistukea vaikka olisi töissäkin.
Kyllä hieman katkeraksi vetää. Meillä neljän hengen perheessä tulot alle 2000e ja ihan itse maksetaan asuminen.
tyött.korv. käteen 620, asumis tuki 230.
540€ + hilut työtömyystukea.
289€ asumistukea (vuokra 349€).
Totta, se on ansiosidonnainen. Ap olisi silloin kyllä voinut puhua sairauspäivärahasta eikä ansiosidonnaisesta, koska jälkimmäinen yhdistetään yleensä työttömyyskorvaukseen. Kävin uteliaisuuttani laskemassa, paljonko itse saisin, jos sairastuisin. Olisin oikeutettu täyteen palkkaan 72 kalenteripäivän ajan ja sen jälkeen saisin Kelalta 300 päivää bruttona 2024 euroa/kk. Siis merkittävästi vähemmän kuin nyt on nettopalkka.
Täytyy toivoa, että pysyn terveenä.