Miten reagoida lapsiin, jotka huutelevat asiattomuuksia?
Eli siis, miten kuuluisi reagoida ala-asteikäisiin vieraisiin lapsiin, jotka huutelevat ohikulkijoille seksuaalissävytteisiä asiattomuuksia? Jos kyse olisi aikuisista miehistä, voisi soittaa poliisin, mutta entä pikkupoikien kohdalla? Ja jos he eivät lopeta, vaikka tiukan asiallisesti heitä käskee, vaan saavat siitä vain lisää "hauskuutta".
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut kameran ja esittänyt että otan videota. Sanon että menee livenä Tiktokiin ja nauran päälle. Yleensä lähtevät pois.
Ja annat aikuisen(?) mallin siitä että tuntemattomia saa kuvata nettiin ilman heidän lupaansa. Ei hyvä.
Lapsethan ei tiedä ettet oikeasti kuvaa.
Ihan sama. Kun kerran leikkiin ryhtyy niin leikin kestäkööt. Voisihan sitä oikeastikin videoida noita pellejä ja laittaa videon vähintäänkin lähikoulujen rehtoreille tiedoksi. Tai sensuroida naamat ja julkaista paikallisessa FB-ryhmässä saatesanoin "kuka tunnistaa tenavansa"?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut kameran ja esittänyt että otan videota. Sanon että menee livenä Tiktokiin ja nauran päälle. Yleensä lähtevät pois.
Ei tiktokiin vaan facebookin paikalliseen puskaradioon. Siellä ne niiden vanhemmatkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmille ilmoitus lapsen käytöksestä?
Tuskin tuollaisten lasten vanhemmat osaavat suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmille ilmoitus lapsen käytöksestä?
Tuskin tuollaisten lasten vanhemmat osaavat suomea.
Tiedoksesi, että kyseessä oli kaksi ihan supisuomalaista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkillä turpaan.
Aikuinen vetää jotain alakouluikäistä räkänokkaa turpaan, tosi rohkeaa.
Mitä tekemistä asialla on rohkeuden kanssa? Kyse on räkänokkien opettamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta on ettei reagoi mitenkään. On niinkuin ei kuulisi , lopettavat kun ei saa reaktiota.
Tätä tekivät useat ennen minua, ei toiminut.
On näitä kantistenkin vekaroita paljon, jotka tuolla pers.eilevät. Viimeksi meni sen verran tunteisiin että räjäytin kunnon kirosanakavalkadin kehiin. Muutama pelästyikin ja selkeästi häpesivät, näistä pojista voi vielä jotakin kunnon kansalaista kasvaa. Pari psykopaattikullannuppua jatkoi päänsä aukomista, sanoin heille että tällä kertaa tuli vain verbaalinen purkaus, mutta voi olla että Siperia vielä opettaa vähän enemmän. Ei käy kateeksi luokanopettajien arki, varmasti ihan hirveää nykyaikana kun ei saa edes kurittaa ja vanhemmatkin ovat mitä sattuu.
No siis, kuvatahan saa. Ja esim. lähettää törkeydet heidän vanhemmilleen. Julkinen jakaminen toki on kiellettyä