Miten reagoida lapsiin, jotka huutelevat asiattomuuksia?
Eli siis, miten kuuluisi reagoida ala-asteikäisiin vieraisiin lapsiin, jotka huutelevat ohikulkijoille seksuaalissävytteisiä asiattomuuksia? Jos kyse olisi aikuisista miehistä, voisi soittaa poliisin, mutta entä pikkupoikien kohdalla? Ja jos he eivät lopeta, vaikka tiukan asiallisesti heitä käskee, vaan saavat siitä vain lisää "hauskuutta".
Kommentit (29)
Ota lapsista kuva ja kerro, että tulet kouluun vierailulle keskustelemaan opettajan kanssa ja sitä kautta vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmille ilmoitus lapsen käytöksestä?
Kyseessä tuntemattomat lapset, en tiedä missä asuvat.
Sanoo vähän törkeämmin takaisin, monta kakaraa olen jättänyt monttu auki katsomaan.
Sano, että kastroit heidät ja ota sakset esiin. Toimii aina.
JUKULAUTA!
Tai
PERKELE!
Sitten esität juoksevasi heidän luo kuin vesikauhuinen peto!
Vierailija kirjoitti:
JUKULAUTA!
Tai
PERKELE!
Sakset heiluen ja hullun kiilto silmissä. Toimii myös teineihin ja aikuisiin miehiin.
Minusta parasta on ettei reagoi mitenkään. On niinkuin ei kuulisi , lopettavat kun ei saa reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
JUKULAUTA!
Tai
PERKELE!
Tälläisia tilanteita varten minulla on aina sakset käsilaukussani.
t. Pena64
Vedät turpaan tietysti. Toimii kaikkiin.
Kakarat ovat ihan kauheita nykyään. Eivätkö vanhemmat kasvata niitä ollenkaan enää? Jos kasarilla olisi huudeltu ohikulkijoille noin, siitä olisi tullut loppu hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kakarat ovat ihan kauheita nykyään. Eivätkö vanhemmat kasvata niitä ollenkaan enää? Jos kasarilla olisi huudeltu ohikulkijoille noin, siitä olisi tullut loppu hyvin nopeasti.
Ja pahinta oli, ettei millään mitä sanoin tuntunut olevan mitää vaikutusta. Ennen sentään aikuisella oli jokin auktoriteetti.
Minä olen ottanut kameran ja esittänyt että otan videota. Sanon että menee livenä Tiktokiin ja nauran päälle. Yleensä lähtevät pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut kameran ja esittänyt että otan videota. Sanon että menee livenä Tiktokiin ja nauran päälle. Yleensä lähtevät pois.
niin siis meinasin puhelimen esille ja sieltä avaan kameran, korjaus
Vierailija kirjoitti:
Tämä paras. Tehoaa varmasti paremmin kuin vanhemmilla tai opettajilla uhkailu.
Sanon niille että on rumaa huudella asiattomuuksia ja että ei taida heillä olla järkeä päässä. Uhkaan myös ottaa yhteyttä koulun rehtoriin.
itse olen kokenut, että asiallinen nuhtelu tehoaa parhaiten. Jos jatkuu niin yhteyenotto vanhempiin.
Voi myös sanoa " tunnen muuten sun vanhempasi, mitähän he sun touhuista meinaa?" Jos ei oo ihan hunningolla oleva kekara, niin tuo yleensä vähän säväyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ja annat aikuisen(?) mallin siitä että tuntemattomia saa kuvata nettiin ilman heidän lupaansa. Ei hyvä.
Lapsethan ei tiedä ettet oikeasti kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkillä turpaan.
Aikuinen vetää jotain alakouluikäistä räkänokkaa turpaan, tosi rohkeaa.
Vanhemmille ilmoitus lapsen käytöksestä?