Miksi mennä töihin jos ei ole taloudelliisesti pakko?
Kommentit (45)
No, miksi? Eihän kukaan pakota töihin, jos on varaa elää töitä tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
no älä mene, kunhan et kerjää yhteiskunnalta tukia
Perusturva kuuluu kaikille ja kelpaavat ne tuet rikkaillekkin kuten kansanedustajillekkin joiden tuet ovat vähän eri sfääreissä. Kaikki tänne muuttavatkin saavat ne ja niitä maksetaan ulkomaillekkin kuten Viroon lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
- työ pitää aivot vireänä
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- palkka nousee iän myötä ja voi itse päättää mihin rahaa käyttää
- voi ostaa asunnon eikä tarvitse asua vuokralla
- voi valita miten käyttää rahaa
Kuvittelin, että aloituksessa puhuttiin tilanteesta, missä on rahaa asuntoon ja kaikkeen muuhunkin ilman töissä käymistä. Jos itse eläisin varmuudella mukavasti loppuelämän ilman kuukausipalkkaa, niin lopettaisi työni, vaikka se ihan mukavaa onkin. Sen sijaan käynnistäisin luultavasti jälleen oman yrityksen ja tekisin sen verran töitä kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- työ pitää aivot vireänä
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- palkka nousee iän myötä ja voi itse päättää mihin rahaa käyttää
- voi ostaa asunnon eikä tarvitse asua vuokralla
- voi valita miten käyttää rahaaTuo eläke on tärkeä pointti, sitä ei monet tajua. ennen kuin ovat loppuelämänsä mikroskooppisella takuueläkkeellä ja sossun almuilla leipäjonossa.
Ja pieni palkkaisille on monille tullut yllätyksenä kun eläke ei ole paljoakaan takuueläkettä suurempi vaikka on raatanut 40 vuotta.
Tuo eläke on tärkeä pointti, sitä ei monet tajua. ennen kuin ovat loppuelämänsä mikroskooppisella takuueläkkeellä ja sossun almuilla leipäjonossa.