Miksi mennä töihin jos ei ole taloudelliisesti pakko?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
- työ pitää aivot vireänä
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- palkka nousee iän myötä ja voi itse päättää mihin rahaa käyttää
- voi ostaa asunnon eikä tarvitse asua vuokralla
- voi valita miten käyttää rahaa
Kaiken muun paitsi työterveyshuollon ja eläkekertymän saa myös käymättä töissä, jos vain rahaa on muuta kautta tarpeeksi. Työterveyshuoltoakaan ei tarvitse varakkaana, koska voi ostaa palvelut yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- ei pidä, vaan työt menevät autopilotilla, aivoja virkistetään sitten vapaa-ajalla
- tapaa toki, mutta ei sellaisia, joiden kanssa oikeasti haluaa olla, positiiviset ihmiskontaktit tapahtuvat vapaalla
- jee, voi päästä jopa vähän yli tonnin eläkkeeseen jos oikein hyvin käy!
- saa, mutta ei siellä juuri mitään hoideta, suurin osa terveysasioista pitää hoitaa muuta kautta
- jee, kerran kymmenessä vuodessa tulee parikymppiä lisää palkkaa, bileet!!!
- asunnon voi ostaa kyllä lottovoitolla tai perinnölläkin
- rahan käytön voi aina valita itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- voi valita miten käyttää rahaaKaiken muun paitsi työterveyshuollon ja eläkekertymän saa myös käymättä töissä, jos vain rahaa on muuta kautta tarpeeksi. Työterveyshuoltoakaan ei tarvitse varakkaana, koska voi ostaa palvelut yksityiseltä.
Tosi harvalla mahdollisuus ostaa asuntoa käymättä töissä ellei osta muuttotappiokunnasta.
Jos haluaa pk-seudulta tai isosta kaupungista ostaa asunnon niin pitää useimmiten olla töitä.
Vierailija kirjoitti:
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
Palkka nousee iän myötä? Saako jossain oikeasti enemmän palkkaa, jos on vanhempi?
Jossain aloilla kuulemma on jotain kokemuslisä, muttei sekään mikään sääntö tai laki ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
- voi valita miten käyttää rahaaKaiken muun paitsi työterveyshuollon ja eläkekertymän saa myös käymättä töissä, jos vain rahaa on muuta kautta tarpeeksi. Työterveyshuoltoakaan ei tarvitse varakkaana, koska voi ostaa palvelut yksityiseltä.
Tosi harvalla mahdollisuus ostaa asuntoa käymättä töissä ellei osta muuttotappiokunnasta.
Jos haluaa pk-seudulta tai isosta kaupungista ostaa asunnon niin pitää useimmiten olla töitä.
Ei kovinkaan harvalla. Vai etkö ole perinnöistä koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- töissä tapaa ihmisiä
- töissä kertyy eläkettä
- saa työterveyshuollon
Miksi pitäisi? Perintöä parisataa tuhatta niin kyllä sillä jo ihan kivan kodin itselleen ostaa. Myös pk-seudulta.
Då man har arbetet som en hobby gör man det gärna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä menisi. Työ on ainoan elämän hukkaamista rahan takia. En tekisi päivääkään työtä, jos rahaa olisi loppuelämäksi edes 1000 euroa per kk.
Jäämällä tukielätiksi saat tuon 1000€/kk. Hankit vain karenssin niin saat toimeentulotuen, joka on suurempi kuin työmarkkinatuki. Päälle sitten vielä asumistuki niin ei kauheasi alle tonnin jää, jos jää ollenkaan alle.
Mitä ihmettä höpötät?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko jos elää omilla, eikä työkkäri ja sossurahoilla. Jokaisen on velvollisuus elättää itsensä
Miten niin? Ja mitä on "itsensä elättäminen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä menisi. Työ on ainoan elämän hukkaamista rahan takia. En tekisi päivääkään työtä, jos rahaa olisi loppuelämäksi edes 1000 euroa per kk.
Tämän vuoksi esim. kansalaispalkka ei olisi realistinen. Ei riittäisi maksajia.
Mitä ihmettä höpötät?
Onnettomia ne ihmiset, jotka käyvät töissä vain rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Onnettomia ne ihmiset, jotka käyvät töissä vain rahan takia.
Eli suurin osa ihmisistä.
En kävisi töissä jos saisin lottovoiton. Tukikitkuttelijaksi en halua.
Itsensä voi pitää vireänä tekemällä jotain muuta kuin palkkatyötä.
jäisin töistä pois välittömästi jos saisin takuueläkkeen verran rahaa kk
ajatusleikki: nyt kukaan ei mene töihin! Ihanan tasa-arvoista.
Kuinka nopeasti sulle tulee nälkä tai jano?
Täällä jo vuosia toimeentulotuella elänyt. Ja edelleen koen että oli hyvä valinta. Vaihtoehtona EI ollut mahdollisuus kunnolla palkattuun työhön, vaan kuntouttava/aktivoiva/temppukyykkypska/piiritanhukurssi-hölmöilyt, joihin ehdin jo väsyä. Niistä sain vain vatutuksen, pois jättäytymisestä taas vapauden.
Ei se vapaa-aika tunnu miltään, jos ei välillä tee töitä. Minulla on myös halu olla hyödyksi muille, työ palvelee sitä näppärästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vapaa-aika tunnu miltään, jos ei välillä tee töitä. Minulla on myös halu olla hyödyksi muille, työ palvelee sitä näppärästi.
Ilman sunlaisia ei yhteiskunta pyörisi. Halu olla muille mielukai.
En menisi. Silloin sen työpaikan saisi joku, joka oikeasti tarvitsee sitä.
Helposti riittäisi. Suurin osa haluaa rahaa enemmän kuin 1000€/kk. Monillahan noin pieni summa ei riitä kattamaan edes asumiskuluja. Muusta nyt puhumattakaan.