Miten 40-v. voisi näyttää freesimmältä?
Ei siis tarvitse peittää ikää.
Keskitummat, pitkät hiukset on aina nutturalla.
Silmälasit.
Joo, olen jo laihiksella ja liikun, mutta se on koko loppuvuoden projekti ja kaipaan pikafreesausta ennen syksyä.
Kommentit (206)
Timanttihionta iholle, se on hellävarainen mutta sillä lähtee ihon pinnasta kuivuneet pintajuonteet joissa kuollutta ihosolukkoa, ja sitä ihon pinnassa olevaa vanhentavaa nukkaa, ja tasoittaa ihonsävynkin. Aina kun minulle tehdään tuo kosmetologilla, muutama kerta vuodessa, niin iho näytää todella raikkaalta, juonteet silottuvat kun iho hengittää jälleen, huokoset menevät lähes näkymättömiksi ja kehtaan kulkea ilman meikkiä.
Jos kulmakarvat on harventuneet, niin luonnollista kestopigmentointia niihin täyttämään paljaita aukkoja, eli sellaista 3D-karvapigmentointia. Ei mitään vahvoja ja paksuja palkkisia "instagram"-microblading-tekniikalla tehtyjä vaan luonnollisemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
helpoin kopioida niitä nuoria ja niiden vaatteita, yleensä nuorilla pitkät hiukset, farkut, t-paita ja lenkkitossut, eikä mitään tanttamaista toimistotyyliä joka vanhentaa ja jos ei halua pitää hiuksia auki niin ponihäntä ok
tyttömäisyyden vastakohtaa edustaa myös jäkätys ja mäkätys ja äidillinen puuttuminen pikkuasioihin, joten raikkautta pitää löytyä myös asenteessa
Liian nuorekas tyyli paljastaa iän, saa näyttämään lähinnä kornilta. Ajaton tyyli, jota piristää aikuisillekin sopivilla trendivatteilla/asusteilla toimii paremmin.
Pahin on just sellainen ilmestys, että "hei oon 40+ vee mutsi mutta käytän näitä mun 16-vuotiaan tyttären vaatteita kun ne mahtuu mulle! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää aloittaa siinä vaiheessa,kun ensimmäistäkään rupsahduksen merkkiä ei näy.
Myöhäistä jo on, kun näkyy.
Minä olen 45 ja aloitin 20 vuotta sitten.
Yhtäkään nuoremman näköistä ikäistäni ei ole vastaan tullut.
Olen nuorekas joka kohdasta.
Aurinkoa en ole ikinä ottanut ja esim. Dekolteeni iho on kuin vuonna 2000.Juju on ennaltaehkäisy eikä herääminen todellisuuteen keski-iässä.
Saat kuukauden omakehu-palkinnon, onnea!
Kiitos. Kyllä minua ihmetelläänkin. Olen alkanut nyt käyttää tätä myös hyväksi. Valehtelen ikäni läpällä vaikka mihin ja hyvin on uponnut!
Aloitin ulkonäölläni pelaamisen vasta 45-vuotiaana. Iässä jolloin naiset eivät enää niin kovimmassa iskussa enää sillä saralla ole.
Mulle kävi näin ja tykkään äimistyttää ihmisiä, joista moni ei osaa kuin olettaa. Nautin, kun puolta nuoremmat kokevat uhkaa äitinsä ikäisestä naisesta. Hankkikaa itsetunto.
On sulla tyhjä elämä jos tuollaisesta nautit. Sääliksi käy. Yleisesti ottaen nuoren näköiseksi itseään luulevat keski-ikäiset akat ovat oikeasti säälittäviä. Myös käytöksen puolesta.
Laihduttaminen vanhentaa koska se tuo ihon juonteet näkyviin ja iho alkaa roikkua. Pulleat ovat pehmoisiakin.
T. Jopi
Suosittelen jotakin rentoutumistekniikkaa, esim. Mindfulness tahi TM. Tutkimusten mukaan TM:ää pitkään harjoittaneet ovat keskimäärin 12 vuotta biologista ikäänsä nuorempia! :D
https://tm-women.org/ageless/#
7 — Learn and practice the Transcendental Meditation (TM) technique
Jennifer Lopez is a singer, songwriter, actress, dancer, producer and mother—how much more active can a woman get! At 48 years of age, she claimed to People Magazine that in order to have a well-rounded regimen supporting her mind, body and spirit, the Transcendental Meditation technique was necessary.
7 – Opi ja harjoittele Transsendenttisen Meditaation (TM) tekniikkaa
Jennifer Lopez on laulaja, lauluntekijä, näyttelijä, tanssija, tuottaja ja äiti – kuinka paljon aktiivisempi nainen voikaan olla! 48-vuotiaana hän väitti People-lehdelle, että Transsendenttisen Meditaation tekniikka oli välttämätön saadakseen monipuolisen hoito-ohjelman, joka tukee hänen mieltään, kehoaan ja henkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä omat vinkkini:
1) Nopeat: ripsiin ja kulmiin lift-käsittely ja värjäys, hiuksiin sävytys (ei raitoja, niistä tulee harmaantuminen mieleen) ja ikäkauteen sopivat, kasvoja napakoittavat voiteet sekä meikki. Kysy kosmetologilta apua, jos et itse osaa. Lopeta alkoholin käyttö.2) Kalliit: Profilo-hoito kasvoihin, personal trainer-sopimus vähintään vuodeksi ja vaatekaapin päivitys. Kaikki mummohalatit ja tunikat pois vaatekaapista, satsaa klassisiin, istuviin vaatteisiin. Osta ravintovalmennusta.
3) Aikaa vievät: Treenaa lihaskuntoa ja kestävyyttä (painonnosto, pilates, crossfit) niin, että olet parin vuoden sisällä rautaisessa kunnossa. Kasvata pitkä, hyvinhoidettu tukka. Noudata ravintovalmentajan ruokavaliota loppuelämä.
Ei. Ei. Ei. Ei mitään epätoivoisia värjäyksiä ripsiin eikä kulmiin. Eikä meikkiä päiväsaikaan, ainakaan aina, kiitos. Hiuksiin korkeintaan sävytys, ei mitään räväköitä leikkauksia. Ei myöskään kynittyä leikkausta. Jollei hiukset ole paksut, niin tasaisesti leikattuun ja harjattuun puolipitkään tyyliin kannattanee tyytyä. Jos vartalo ei timmi, niin ei kannata panostaa klassisiin, istuviin vaatteisiin.
Tärkeintä olisi iloinen tai ainakin positiivinen olemus sekä avoimuus. Reipas katse.
M
M on todennäköisesti niitä, jotka kuvittelevat kulmien värjäämisen tarkoittavan mustia palkkikulmia, hiusten värjäämisen shokkivärejä ja meikkaamisen maskia contoureineen päivineen.
Aika moni mies luulee naisten kulkevan meikittä, jos on suht luonnollinen meikki ts. kevyt meikkivoide ja ripsiväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
helpoin kopioida niitä nuoria ja niiden vaatteita, yleensä nuorilla pitkät hiukset, farkut, t-paita ja lenkkitossut, eikä mitään tanttamaista toimistotyyliä joka vanhentaa ja jos ei halua pitää hiuksia auki niin ponihäntä ok
tyttömäisyyden vastakohtaa edustaa myös jäkätys ja mäkätys ja äidillinen puuttuminen pikkuasioihin, joten raikkautta pitää löytyä myös asenteessa
Liian nuorekas tyyli paljastaa iän, saa näyttämään lähinnä kornilta. Ajaton tyyli, jota piristää aikuisillekin sopivilla trendivatteilla/asusteilla toimii paremmin.
perus farkut ja t-paita ei oli ikinä korni eikä mene ikinä muodista ja on aina yhtä nuorekas
se kun yritetään sulloutua johonkin minihameeseen ja väkisin käytetään korkokenkiä ja jne se on sitä joka näyttää kornilta ja oikeasti vanhentaa, tähän juuri moni vähän iäkkäämpi sortuu
Hommaat kouvolatukan, läikkäfarkut ja niiteillä koristellun käsilaukun ja korkeakorkoiset nilkkurit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä omat vinkkini:
1) Nopeat: ripsiin ja kulmiin lift-käsittely ja värjäys, hiuksiin sävytys (ei raitoja, niistä tulee harmaantuminen mieleen) ja ikäkauteen sopivat, kasvoja napakoittavat voiteet sekä meikki. Kysy kosmetologilta apua, jos et itse osaa. Lopeta alkoholin käyttö.2) Kalliit: Profilo-hoito kasvoihin, personal trainer-sopimus vähintään vuodeksi ja vaatekaapin päivitys. Kaikki mummohalatit ja tunikat pois vaatekaapista, satsaa klassisiin, istuviin vaatteisiin. Osta ravintovalmennusta.
3) Aikaa vievät: Treenaa lihaskuntoa ja kestävyyttä (painonnosto, pilates, crossfit) niin, että olet parin vuoden sisällä rautaisessa kunnossa. Kasvata pitkä, hyvinhoidettu tukka. Noudata ravintovalmentajan ruokavaliota loppuelämä.
Ei. Ei. Ei. Ei mitään epätoivoisia värjäyksiä ripsiin eikä kulmiin. Eikä meikkiä päiväsaikaan, ainakaan aina, kiitos. Hiuksiin korkeintaan sävytys, ei mitään räväköitä leikkauksia. Ei myöskään kynittyä leikkausta. Jollei hiukset ole paksut, niin tasaisesti leikattuun ja harjattuun puolipitkään tyyliin kannattanee tyytyä. Jos vartalo ei timmi, niin ei kannata panostaa klassisiin, istuviin vaatteisiin.
Tärkeintä olisi iloinen tai ainakin positiivinen olemus sekä avoimuus. Reipas katse.
MM on todennäköisesti niitä, jotka kuvittelevat kulmien värjäämisen tarkoittavan mustia palkkikulmia, hiusten värjäämisen shokkivärejä ja meikkaamisen maskia contoureineen päivineen.
Aika moni mies luulee naisten kulkevan meikittä, jos on suht luonnollinen meikki ts. kevyt meikkivoide ja ripsiväri.
En kuvittele. Hiusten värjääminen versus sävyttäminen niin sävyttäminen on ihan ok, varsinainen kampaamon värjäys voi olla hyvännäköinenkin, ainakin hetken mutta on se vähän epätoivoista ja vähintään kalliin ylläpidon merkki - en suosittele. Shokkivärjäykset ovat kammottavia väristä riippumatta, jollei ole se äärimmäisen harvinainen poikkeustapaus. Iltameikki iltarientoihin on joskus ihan kiva. Isoissa naisvaltaisissa konttoreissa vuosia työskennelleenä tiedän kyllä että hyvin harva nainen siellä oli ilman arkimeikkiä, ripsiväriä taisi olla lähes kaikilla. Edustustehtävissä meikin puuttuminen taitaa olla lähes tabu. Moni nainen olisi ilman meikkiä ollut freesimpi - joidenkin meikinkäyttö oli niin osa heidän persoonallisuuttaan että ei voi kritisoida. Sanoisin kumminkin, että jollei nelikymppisenä ole tottunut meikkaaja niin kannattaa ehkä jättää väliin. Poikkeuksena ehkä jos on kasvoissa iho-ongelmaa joiden kanssa ei oikein ole sujut. Silloin tuo kevyt meikkivoide ym voi olla ehkä hyvä opetella. Jossain vaiheessa ikääntymistä saattaa kevyt meikki kumminkin lakata toimimasta, niin taitaa olla hankala välttyä raskaammalta meikiltä. Kasvojen ihokarvojen olisi muuten hyvä olla hallinnassa, ja jotkut nuorempana persoonallisilta näyttäneet kauneuspilkut voisi myös ottaa pohdintaan. Hyvin vaalealla naisella lyhyiden silmäripsien kestovärjäys tummiksi saattaa korostaa niiden lyhyyttä.
M, sinkku ja katselen ikäluokan naisia suhdetarkoituksella
Vierailija kirjoitti:
Mä unohtaisin ihan kokonaan nämä rahalla saa eli yli siitä mistä aita matalin-vaihtoehdot ja keskittyisin ulkoiluun ja hikiliikuntaan (ulkona) jotta iho saa happea sekä säännölliseen unirytmiin. Lisäksi laihduttamisesta huolimatta myös siihen, että ruokavalio on oikeasti terveellinen ja ruokarytmi sellainen että se tukee hyvää yöunta.
Luonnollisesti myös alkoholi kokonaan pois (samoin rööki) ja tilalle vettä.
Tämän lisäksi kiinnittäisin huomiota ryhtiin ja liikkuvuuteen.
Totta kai olisi kiva saada pikapalkintoja vaikka hiukset värjäämällä, mutta valitettavasti niistä ei toivottua apua tule.
Muuten samaa mieltä, mutta tuosta lopusta peukku alas. Kyllä isoja muutoksia näkee, kun ihminen vaihtaa hyvin istuviin, omalle vartalotyypille sopiviin vaatteisiin ja muihin asusteisiin ja itselleen sopiviin väreihin.
Älkää vähätelkö noita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perus farkut ja t-paita ei oli ikinä korni eikä mene ikinä muodista ja on aina yhtä nuorekas
se kun yritetään sulloutua johonkin minihameeseen ja väkisin käytetään korkokenkiä ja jne se on sitä joka näyttää kornilta ja oikeasti vanhentaa, tähän juuri moni vähän iäkkäämpi sortuu
Farkut ja t-paita ei vaan sovellu kaikille vartaloille. Olen pahoillani. Minihame ja korkokengät vielä harvemmille, siitä en edes pahoittele.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä unohtaisin ihan kokonaan nämä rahalla saa eli yli siitä mistä aita matalin-vaihtoehdot ja keskittyisin ulkoiluun ja hikiliikuntaan (ulkona) jotta iho saa happea sekä säännölliseen unirytmiin. Lisäksi laihduttamisesta huolimatta myös siihen, että ruokavalio on oikeasti terveellinen ja ruokarytmi sellainen että se tukee hyvää yöunta.
Luonnollisesti myös alkoholi kokonaan pois (samoin rööki) ja tilalle vettä.
Tämän lisäksi kiinnittäisin huomiota ryhtiin ja liikkuvuuteen.
Totta kai olisi kiva saada pikapalkintoja vaikka hiukset värjäämällä, mutta valitettavasti niistä ei toivottua apua tule.
Muuten samaa mieltä, mutta tuosta lopusta peukku alas. Kyllä isoja muutoksia näkee, kun ihminen vaihtaa hyvin istuviin, omalle vartalotyypille sopiviin vaatteisiin ja muihin asusteisiin ja itselleen sopiviin väreihin.
Älkää vähätelkö noita ollenkaan.
En ole löysän ylipainoisen päällä nähnyt istuvia ja hyvännäköisiä vaatteita, nuoruudenpulskilla olen. Hyvännäköisiä vaatteita olen nähnyt kaikilla, ehkä sairaalloisen ylilihavia lukuun ottamatta.
Hiusten sävyttäminen voi olla pieni pikavoitto. Varsinaisella värjäyksellä en ole vielä nähnyt kenelläkään pikavoittoa, tietty usein kampaajalla hoidettu värjäys voi toimia, mutta sanon silti ettei ole vaivan väärttiä.
M
Sihteerilook ja/tai "rich girl"-kampaus jos se sulla toimii.
Minkälaiset silmälasit sinulla on käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Mua vanhentaa emännän kyhmy. Joudun miettimään aina sen mukaan pukeutumisen ja hiustyylin. En voi enää laittaa hiuksia ylös, koska kyhmy paljastuu. Aina alhaalla roikkuvat pitkät hiukset on tosi nuhjuset. Miten eroon kyhmystä? Olen tehnyt jotain kyhmyjumppaa, ei mitään apua.
Itsellä on toimistotyöläisenä nyt projekti päästä kyhmystä eroon, vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Tärkein tekijä on poistaa arjesta ne kyhmyä pahentavat tekijät, koska muuten jumppa tms on plus-miinus-nolla. Eli seuraaviin kiinnitä huomiota:
- tietokonetyö (yleensä ihminen istuessaan alkaa röhnöttämään niin että pää on lähempänä ruutua -> pahentaa ongelmaa. Istua pitäisi niin että pää/leuka/olkapäät on takana ja lapaluiden välissä tuntuu pieni jännitys)
- ompelutyö (sama ongelma kuin tietokonetyössä -> kumara asento ja pää edellä. Yritä ommella selkä suorana pää takana, tai tee jokaisen kumartumisen jälkeen pari ryhtijumppa-liikettä)
- leipominen, käsityöt, puutyöt (myös näissä sama, eli kumara asento myrkkyä)
- lukeminen (luetko selälläsi pää koholla? pahentaa kyhmyä. Luetko pöydän ääressä pää kumarassa? Pahentaa kyhmyä. Ehkä ainoa ergonominen asento on kyljellään jolloin pään saa suoraksi)
- nukkuminen (tyyny pois, tai niskan taakse kyhmyä ehkäisevä niskatuki)
Tämän lisäksi suosittelen naprapaattia/kiropraktikkoa joka voi suoristaa rankaa hieman. Voi vaatia parikin käyntiä eikä tulos ole lopullinen, mutta auttaa jos asento on jumiutunut kyhmyasentoon. Hieroja voi hieroa jumit niskasta niin että veri pääsee kiertämään ja kyhmyn ympärille kertynyt turvotus vähenee.
Tärkeimpänä kuitenkin ylävartalon jumppa ja ryhti: niskaa ja lapaluiden väliä rasittavaa jumppaa; soutua; tanssia jossa kädet liikkeessä; hartioita aktivoivaa liikuntaa. Kyhmyjumppaa voi tehdä kotonakin niin että vetää päätä ja leukaa taakse vaikkapa 30 kertaa (niin että tilapäisesti pää on kaksoisleuka-asennossa).
Tsemppiä! Itsellä ryhti on jo paljon paremmassa kunnossa kuin pari kuukautta sitten, mutta tarvitsee vielä työtä!
No jos on nainen niin ei oikein millään mutta jos on mies niin kasvojen pesu aamulla riittää. Katsokaa vaikka Anni (os. Hautala) ja Ilkka Ihamäki. Ovat saman ikäisiä mutta jos laittaa kasvokuvat vierekkäin niin vaikea sitä on uskoa. Anni ilman meikkiä tietenkin kuten myös Ilkka.
Lyhyt tukka nuorentaa jos se sopii. Ja riippuu todella kampauksesta mikä sopii. Aika harvalle sopii todella lyhyt siinä missä hiirenhäntä, puolipitkä sopii melkein kaikille. Hiutuneet, kuivat ja kuluneet latvat eivät sovi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun Av:lla on paljon aina näitä nelikymppisiä jotka omien sanojensa mukaan näyttävät 19-vuotiailta ja heitä luullaan ties miksi poikiensa tyttöystäviksi. Oikeassa elämässä en tunne yhtään nelikymppistä jotka näyttäisivät kolme- saati kaksikymppisiltä :D muutaman vuoden ikäistään nuoremman näköinen voi olla, mutta kyllä iso osa ihmisistä näyttää ihan itsensä ikäiseltä.
Voi olla, että he eivät vertaa tämän ajan nelikymppisiin vaan vanhempiinsa sen ikäisenä.
Itsekin olen ihan ikäiseni näköinen, mutta kun vertaan vanhempiini tässä iässä, näyttivät he paljon vanhemmilta.
Moi AP!
Täällä on moni keskustelun tuoksinassa unohtanut, mitä alunperin kysyit.
Omalla kohdallani (47v) olen freesannut oloani seuraavin keinoin:
- Riittävä 7-8 tunnin yöuni. Väsymys saa näyttämään oman peilikuvan vanhemmalta kuin onkaan.
-Liikunta ja elintavat muuten sulla olivatkin ok. Tsempit kevennykseen!
- Ihon kosteutus, karvat kuriin. Hiuksissa luonnollinen ja mieluummin lämmin sävy. Ripsien värjäys, kulmat siisteiksi, huulen päällynen myös. Kysyisin kavereilta kuvavaihtoehdoin (poninhäntä, auki, nuttura jne) heidän mielestään freeseimmän kampauksen.
- Hampaiden puhdistus hoitajalla tai jopa luonnollisen näköinen vaalennus
- Mikrobotox-tyyppinen ryppyjen vähennys sibelius/otsa/silmäkulmien harakanvarpaat. Ei elottomaksi tai spock-kulmia!
- Riittävän isot vaatteet, myös alusvaatteet, ettei näy muhkuja. Ei kuitenkaan telttoja, eikä teinipastelleja/logo-vaatteita. Hillityt kuosit ja sävyt. Hyvät, kauniit kengät saa askeltamaan kauniisti, jos hyvät pohjat ja edes 3cm korko.
- Ei liikaa meikkiä, eikä varsinkaan mitään liian tummaa peitevoidetta. Huuliin aina vähän väriä esim. värillisellä huulirasvalla. Ei mitään tekotuppoja ripsiin tai täytehuulia.
Freesiys on enemmänkin olotila, jossa tuntee olonsa hivenen paremmaksi. Kyse ei ole vippaskonsteista, joilla yritettäisiin epätoivoisesti näyttää nuoremmalta.
En tiedä onko joku jo sanonut tämän, mutta poskipuna on ehdoton freesaus. Siis oikean värinen puna, ihon väriin sopiva ja hienosti häivytettynä. Kyllä freesaa ja raikastaa nuutuneenkin ilmeen.