Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa valkoisia autoja joka on tylsä ja mitäänsanomaton väri autolle?

Vierailija
12.08.2022 |

Valkoinen on myös halvan oloinen väri autoon.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten liikenteessä harmaita (21,5 %), punaisia (15,3 %) ja sinisiä (14,1 %) henkilöautoja. Kolmen kärjen osuus on yli puolet kaikista liikenteessä olevista autoista. Viiden kärkeen mahtuvat myös musta (13,8 %) ja valkoinen (12,4 %).

Lähde trafi

Suomen autokantahan on rippikouluikäistä ja vielä muutama vuosi sitten kukaan täysjärkinen ei suostunut ottamaan jääkaappivalkoisella maalattua autoa edes tarjoushintaan saati sitten tilannut sellaista kun samaan hintaan autoon olisi saanut jonkun tyylikkään metallivärinkin.

Silloinkin metalliharmaat ja metallimustat olivat valitettavan suosittuja mutta mitä muuta voisi odottaakaan kansalta josta 99,5% käyttää 10kk vuodessa tummia körttivaatteita.

Siltikin auringossa kimaltelevat tummatkin metallivärit olivat kertaluokkaa tyylikkäämpiä kuin nämä uudet valkoiset mitäänsanomattomat laatikot jotka näyttävät siltä kuin joku olisi saanut ilmaiseksi valkoista Miranolia ja sutinut ihan uuden autonsa pensselillä.

Vierailija
62/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sisältää kaikki värit. Musta ei sisällä mitään värejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus korostuu paremmin.

Vierailija
64/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo häiritsee jos autoista tietää ainoastaan värin ja yleisesti ulkonäön eikä ymmärrä tekniikasta mitään

Vierailija
65/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen metallihohto toimitusaika yli 6kk johon päälle vielä pari kk myöhästymisiä.

Vierailija
66/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska värillä ei ole mulle mitään merkitystä, hinta ja varusteet ratkaisevat. Se mitä mä koen kuskin penkiltä ratkaisee, ei se mitä joku muu ajattelee autosta.

90% naisista riittää että on pieni ja punainen.

Isoo ja sinertävää ne haluaa.

Vierailija
67/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten liikenteessä harmaita (21,5 %), punaisia (15,3 %) ja sinisiä (14,1 %) henkilöautoja. Kolmen kärjen osuus on yli puolet kaikista liikenteessä olevista autoista. Viiden kärkeen mahtuvat myös musta (13,8 %) ja valkoinen (12,4 %).

Lähde trafi

Käsittääkseni harmaista on erotettu omaksi värikseen sellainen elohopean värinen metalliväri.

Se kyllä käy premium autoihinkin.

Vierailija
68/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä osta. Edellinen oli sininen, nykyinen kirkkaan punainen ja seuraava sähkönsininen. Ja punainen se vasta vaarallinen väri talvella varsinkin onkin: kolme kertaa olen meinannut kolmion takaa saada rautaa kylkeen näiden kolmen vuoden aikana.

M55

Vaarallisesta tiedä, mutta muistan lukeneeni, että linnut paskoo eniten punaisten autojen päälle.

Minulla oli kaksi punaista BMW 316:stä joskus 80-luvun puolivälissä.

Punainen väripigmentti oli siihen aikaan ongelmallinen.

Kun olin vaihtamassa ykköstä kakkoseen, niin vierekkäin ollessaan ykkönen oli todella nuhjuisen ja mattamaisen näköinen.

Ykkösellä pari vuotta siistiä ajoa ja konepesuja.

Sen koommin ei ole punaisia autoja ollut paitsi yksi Accord.

Valkoisia ollut kolme Accordia.

70-luvun alkupuolella oli yksi oranssi Kupla ja yksi Passat.

Tosi hurjaa!

Vierailija
69/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se varastopunainen 1-kerrosväri jossa ei ollut lakkapintaa kuten nykyään haalistui parissa vuodessa jos autoa ei vahannut jatkuvasti ja pitänyt katoksen alla.

Sen sijaan tuon aikakauden metallipunainen kesti kuten nykyäänkin mutta se olikin lakattu 2-kerrosmaali.

Minulla oli kesäautona järkyttävän haalistunut punainen 1970-luvun Opel Kadett mutta kun sen kävi läpi lievästi hiovalla autovahalla niin hapettuneen pinnan alta paljastui kirkas punainen maalipinta.

Vierailija
70/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on halvin, väristä pitää maksaa extraa. Juuri samasta syystä suurin osa Suomen autokannasta on karvalakkimalleja joissa ei ole ainuttakaan lisävarustetta.

Vierailija
71/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on helmiäisvalkoinen auto. Ehkä parhaan näköinen väri mikä minun autoissa on ollut. Toki se pesee tavallisen valkoisen sata-nolla mennen tulleen ja palatessa.

Vierailija
72/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Minusta muutenkin hienosti muotoillussa autossa valkoinen väri on usein kaunis, mutta pikkuriikkisessä autossa se saa aikaan muovisen vaikutelman. Tulee mieleen Tähtien sodan sotilaiden muovikypärät.

Turvallisuussyistä ostaisin ehkä punaisen auton, keltaista en, vaikka se on turvallisin väri. Vastikään näin upeasti muotoillun Mazdan, joka oli metallihohtopunainen tms.[/quote]

Valkoinen pikkutesla on melkein kuin olmi.

Toisaalta taas Fiat 500 valkoisena on oikein hyvännäköinen.

Toivottavasti saa myös helmiäisvalkoisena.

Vierailija
73/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on helmiäisvalkoinen auto. Ehkä parhaan näköinen väri mikä minun autoissa on ollut. Toki se pesee tavallisen valkoisen sata-nolla mennen tulleen ja palatessa.

Nyt ei puhuttukaan auringossa sateenkaaren värejä hehkuvasta helmiäisvalkoisesta vaan siitä kuvottavasta valkoisesta jääkaappimaalista jota on ilmeisesti ostettu miljoona litraa Upon konkurssipesästä kun kaikki uudet autot skodankikkareesta sadan tonnin citymaasturiin on sudittu maahantuonnin yhtydessä sillä.

Vierailija
74/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se varastopunainen 1-kerrosväri jossa ei ollut lakkapintaa kuten nykyään haalistui parissa vuodessa jos autoa ei vahannut jatkuvasti ja pitänyt katoksen alla.

Sen sijaan tuon aikakauden metallipunainen kesti kuten nykyäänkin mutta se olikin lakattu 2-kerrosmaali.

Minulla oli kesäautona järkyttävän haalistunut punainen 1970-luvun Opel Kadett mutta kun sen kävi läpi lievästi hiovalla autovahalla niin hapettuneen pinnan alta paljastui kirkas punainen maalipinta.

Minulle kävi samoin yhden Saab 99:n kanssa.

Väri oli sellainen tummanruskea jossa oli jotain punertavaa sävyä mukana.

Kului mataksi parissa vuodessa ja samanlaisella vahalla saatiin entinen kiilto esiin.

En minä mutta ammattimies.

Tämä tapahtui 80-luvun alkupuolella.

Vierailija
75/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella jotenkin ankea väri. Kurailmalla tuskastuttavan likainen. Tykkäisin, jos olisi kesäautona valkoinen avoauto. Mutta kun on vaan se yksi auto, niin tykkään kunnon värillisestä mielummin.

Vierailija
76/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen pikkutesla on melkein kuin olmi.

Tesla kolmonen näyttää jo valmiiksi siltä että pohjassa lukee Orthex jos sen kääntää katolleen.

Tuohon vielä valkoinen Miranol pintaan niin on pakko vilkuilla missä olisi iso hiekkalaatikko jossa joku jättikersa leikkii noilla.

Vierailija
77/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mera undrar man varför det finns så många svarta och gråa bilar i trafiken.

Vanlig vit är slö men det finns en massa stiliga varianter av vitt med exempelvis pärlemor som skiftar i purpur och grönt. En annan variant är metall färgerna. Svart och grått får man inte levande på samma sätt.

Kuinka tyhmä pitää olla jos esittää vastauksen ruotsiksi suomenkieliseen kysymykseen.

Vierailija
78/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen nyt vaan sattuu olemaan kaunein ja tyylikkäin auton väri omasta mielestäni.

Toinen automme on musta. Mutta toisin kun täälläkin moni väittää, nimenomaan se valkoinen näyttää aina hohtavan puhtaalta mustaan verrattuna joka on _aina_ pölyisen näköinen!

Punainen on ihan viimeisin minkä ottaisin.

Vierailija
79/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska värillä ei ole mulle mitään merkitystä, hinta ja varusteet ratkaisevat. Se mitä mä koen kuskin penkiltä ratkaisee, ei se mitä joku muu ajattelee autosta.

90% naisista riittää että on pieni ja punainen.

Se olisi todella kivaa kyllä. Mutta valitettavasti auton joutuu valitsemaan käytännöllisillä perusteilla, joten nytkin minulla on iso ja valkoinen. Jos ostaa käytetyn auton eikä halua käyttää etsintään kovin paljon aikaa, lopputulos on useimmiten valkoinen. Uusissa taas joutuu maksamaan ylimääräistä siitä, että auto on muu kuin valkoinen. Yksityisleasingissa muistaakseni useita kymppejä kuussa.

Vierailija
80/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla automerkeillä valkoinen on yksi perusväreistä, joista ei uutta autoa tilattaessa mene lisämaksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi