Miksi ihmiset ostaa valkoisia autoja joka on tylsä ja mitäänsanomaton väri autolle?
Kommentit (109)
Hur dum i huvudet är man om man bor i Finland, kan identifiera svenska men varken läsa eller begripa det? Säkert någon utan bil.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen väri on vaarallinen talvella. Ei helposti erotu kinosten vierestä.
Tästä olen täysin samaa mieltä, valkoisen päältä kun ei poista kunnolla lumia niin edes mitkään mustat muoviosatkaan eivät näy ja kun moni ajaa nyt taas päivällä ja puolihämärässä ilman valoja, niin todella vaarallsita.
ps tätä valo-asiaa en oikein ymmärrä, jostain syystä uusissa autoissa nykyään takavalot erittäin usein sammuksissa ja edessäkin taitaa palaa vain pienet huomiovalot, mikähän näihin on tullut, siis näitä on liikkeellä todella paljon, ehkä joka viides auto kun tuossa kehällä laskin???
Valkoinen on käytännässä aina todella likaisen ja ruman näköinen, ellei kyseessä ole joku harrasteauto, jota pestään ja puunataan päivittäin. Puhtaana toki monissa ihan ok.
Perusvalkoinen -yök.
Joku helmenvalkoinen metalli -nam!!!!
(Omat autot tumman harmaa ja Ferrarin punainen)
Eniten liikenteessä harmaita (21,5 %), punaisia (15,3 %) ja sinisiä (14,1 %) henkilöautoja. Kolmen kärjen osuus on yli puolet kaikista liikenteessä olevista autoista. Viiden kärkeen mahtuvat myös musta (13,8 %) ja valkoinen (12,4 %).
Lähde trafi
Valkoinen, keltainen, vihreä, sininen, violetti, punainen, oranssi ja harmaa on minusta ollut paras auto ja parhaimman värinen jonka olen omistanut.
Vierailija kirjoitti:
Tossa lähellä merenranta taloissa lähes kaikilla oli 1-2 valkoista menopeliä. Joku trendi
Tai sitten ovat työsuhdeautoja, joissa aika moni joutuu tyytymään ns. perusväreihin.
Vierailija kirjoitti:
Hur dum i huvudet är man om man bor i Finland, kan identifiera svenska men varken läsa eller begripa det? Säkert någon utan bil.
Ilmeisesti sinäkään et pysty ilmaisemaan itseäsi suomeksi? Mielestäni kun kysytään suomeksi, niin vastataan sitten samalla kielellä. Voithan tehdä itse aloituksen ruotsiksi, jos tämä tuntuu niin tärkeältä?
Vierailija kirjoitti:
Perusvalkoinen -yök.
Mun auto on vaalean beige, mustalla katolla. Tosi moni on pysähtynyt ihailemaan autoa ja kyselemään siitä ja yllättyvät kun kerron, että merkki on ihan tavallinen, eikä ole edes mikään ökykallis auto.
Useassa automallissa valkoinen on tyylikäs väri. Tosin valkoinen pitää olla puhdas, joten pesemistä riittää varsinkin jos joutuu ajamaan sorateitä.
Varsinkin premium-autoissa karamellivärit, punainen, sininen, keltainen, jne ovat jotenkin halvan näköisiä. Harmaasta nyt puhumattakaan.
Suomen talviolosuhteissa valkoinen väri on mielestäni jopa vaarallinen, kuten musta/muut tummat värit pimeillä syyskeleillä. Punainen, oranssi tai keltainen ovat näkyvimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvalkoinen -yök.
Mun auto on vaalean beige, mustalla katolla. Tosi moni on pysähtynyt ihailemaan autoa ja kyselemään siitä ja yllättyvät kun kerron, että merkki on ihan tavallinen, eikä ole edes mikään ökykallis auto.
No mikä se sitten on?
Monet ottaa niitä värejä, mistä ei tarvitse maksaa lisää, jotkut miettii jälleenmyyntiarvoa, ajattelee että valkoisen saa myytyä oranssia paremmin. Jotkut ostaa käytettynä eikä pääse valitsemaan väriä
Kuten jo moneen kertaan on sanottu, valkoinen on se edullisin väri uuteen autoon. Se on myös perusväri, joten toimitusaika on lyhyt. Lisäksi se on tylsä ja mitäänsanomaton väri, joten moni valitsee sen sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Perusvalkoinen -yök.
Perusharmaa (siis ei-metalliväri) on nykyään yleistymässä. Aivan tympeän näköinen.
Rahoitusyhtiönvalkoinen alkaa olla yleisin väri autoissa.
Meillä oli mahdollisuus ostaa joko valkoinen, sininen, musta tai sinapinkeltainen auto. Toinen automme on sininen, emmekä halunneet sitä. Emme tykkää sinapista. Ja mihinkään autoon ei sovi musta väri. Nyt mallistossa on myös punainen, ja sen ottaisin nyt. Mutta silloin ei ollut parempaa vaihtoehtoa. Siksi.
Auton paras vöri riippuu myös auton mallista.
No en mä osta. Edellinen oli sininen, nykyinen kirkkaan punainen ja seuraava sähkönsininen. Ja punainen se vasta vaarallinen väri talvella varsinkin onkin: kolme kertaa olen meinannut kolmion takaa saada rautaa kylkeen näiden kolmen vuoden aikana.
M55
"Ilmeisesti sinäkään et pysty ilmaisemaan itseäsi suomeksi? Mielestäni kun kysytään suomeksi, niin vastataan sitten samalla kielellä. Voithan tehdä itse aloituksen ruotsiksi, jos tämä tuntuu niin tärkeältä?"
Nog har du gubbe lilla problem. Då man skriver på svenska, är där genast någon junt så som du på plats och gnäller på finska. Vänj dig vid att finskan i Finland har krympt under hela 2000 talet och takten bara ökar. Inte ens den pågående tvångsförfinskningen av invandrare hjälper.
Är din bil i vit grundfärg då du är så sur redan mitt på fredagen? När tar du seden dit du kommer? Far du till skären idag och firar veckändan på svenska?
P.S. vad finskan beträffar, så skriver jag nog bättre finska än vad ditt inlägg representerar. Här övar jag min svenska. På basen av ditt raseri borde du göra samma sak.
Enemmän ihmettelen miksi ihmiset ostivat vielä 10-15 vuotta sitten manuaalivaihteisia autoja vaikka loistavia automaatteja oli tarjolla. Toki Vag ja Ford teki kuraa ja näissä Dsg:n ja powershiftin romulootien sijaan suosii manuaalia. Silti aito momenttimuunninautomaatti on paras mitä autoihin on tehty.