Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko mielellänne tekemisissä sisarustenne kanssa?

Vierailija
11.08.2022 |

Hesarissa oli tästä juttu ja ihmettelin hieman. Siinä joku ei oikein kestänyt siskoaan ja sanoi, että sisko haluaisi kuitenkin olla enemmän tekemisissä hänen kanssaan.

Eikös tuo ole yleensä aika symmetristä? Ehkä sisko kohteliaisuuttaan tai vaikka säälistä ehdottelee tapaamisia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan.

Veli on täysin yhteiskunnan aivopesemä drooni ja tuomitsee ne, ketkä eivät toimi kuten Valtioneuvosto, Yle, Sanoma Oy, CNN ymv. sanoo. Samaiset kertovat hänelle kuinka hänen tulee ajatella maailmasta ja sen ilmiöistä. Hänen vaimonsa on samanlainen.

Aika normi mies joka on hyvin pidetty kaltaistensa normojen joukossa.

Ei kuitenkaan tarvinnut kuin aavistuksen järkeillä jotain virallisesta tarinoinnista poikkeavaa, niin molemmat saivat agressiivisen hepulin.

Muutenkin aiheuttavat pikkuriitoja.

Kohtaan silti ystävällisesti ja käytännön asioissa pystyy yhteistyöhön.

Voisimme siis olla läheisiäkin, mutta hän elää kuplassa ja saa vaimonsa kanssa kohtauksia jos jokin uhkaa kuplaa, eli kykenee itsenäiseen ajatteluun. Pakostakin suhteet viilenee kun estävät inhimillisen kommunikaation, Facebookin ja Twitterin lailla.

Vierailija
22/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä, että av:n rahvas on riidoissa sisarustensakin kanssa. Tämä on niin tyypillistä, kyllä huomaa kaikesta että tulette rypemään katuojassa loppuikänne. 

Itselläni on sisko ja veli, jotka ovat läheisimmät ihmiseni. Vähintään viikottain soittelen kummankin kanssa, nähdään epäsäännöllisemmin, mutta kerran pari kuussa kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Tai siis haluaisin kyllä, mutta ehkä mulla on sellainen kaipuu siitä veljestä, joka se oli kun oltiin lapsia. Ikävä sitä, mitä ei ole enää.

Aikuisina ollaan erkaannuttu tosi paljon. Syynä aivan erilainen eläintenkoulutusnäkemys. En vain pysty hyväksymään sitä tapaa, jolla hän kohtelee koiria. :´-(

Vierailija
24/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon tekemisissä siskoni kanssa, monta kertaa viikossa. Hän on minun paras ystävä.

Vierailija
25/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä, että av:n rahvas on riidoissa sisarustensakin kanssa. Tämä on niin tyypillistä, kyllä huomaa kaikesta että tulette rypemään katuojassa loppuikänne. 

Itselläni on sisko ja veli, jotka ovat läheisimmät ihmiseni. Vähintään viikottain soittelen kummankin kanssa, nähdään epäsäännöllisemmin, mutta kerran pari kuussa kuitenkin. 

Miten se sisarusten kanssa soittelu estää sun elämän vajoamista katuojaan? Aika outo ajatusmalli.

Vierailija
26/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette te jotkut ole mielellänne? Kumpi teistä on itsekäs?

Miten se kertoisi itsekkyydestä, en ymmärrä. Kaikki eivät ole läheisiä keskenään, eikä sisaruus tai sukulaisuus siihen velvoitakaan. Monelle ystävät ovat tärkeämpiä kuin sisarukset, toisille sisarukset ovat parhaita ystäviä. Ihmiset vain ovat erilaisia, ja hyvä niin.

Vierailija
27/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
28/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ystävät voi itse valita, sisaruksia ei.

Vierailija
29/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikkusisko ja isosisko, jos emme olisi sukua, niin en olisi missään tekemisissä heidän kanssa. He ovat mulle rakkaita, koska ovat mun sisaruksia, mutta olemme niin erillaisia, ja minua usein ärsyttää olla heidän seurassa, mutta silti he ovat perhettäni, siskojani ja mulle rakkaita, joita suojelisin. 🤔

Vierailija
30/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikeastaan.

Veli on täysin yhteiskunnan aivopesemä drooni ja tuomitsee ne, ketkä eivät toimi kuten Valtioneuvosto, Yle, Sanoma Oy, CNN ymv. sanoo. Samaiset kertovat hänelle kuinka hänen tulee ajatella maailmasta ja sen ilmiöistä. Hänen vaimonsa on samanlainen.

Ei kuitenkaan tarvinnut kuin aavistuksen järkeillä jotain virallisesta tarinoinnista poikkeavaa, niin molemmat saivat agressiivisen hepulin.

Voisimme siis olla läheisiäkin, mutta hän elää kuplassa ja saa vaimonsa kanssa kohtauksia jos jokin uhkaa kuplaa, eli kykenee itsenäiseen ajatteluun. Pakostakin suhteet viilenee kun estävät inhimillisen kommunikaation, Facebookin ja Twitterin lailla.

Taidat sinä olla se kuplassa eläjä ja veljes jalat maassa tyyppi.

Vierailija
31/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sisarusten kanssa soittelu estää sun elämän vajoamista katuojaan? Aika outo ajatusmalli.

Huomaa, että olet alaluokkaa. Sukulaissuhteet ovat elämän pysyvimpiä ihmissuhteita, ja niistä voi olla paljon hyötyä. Veri on vettä sakeampaa, ja se on ihan totta. En tiedä ketään muuta kuin sisarukseni, joilta voisin pyytää sellaisia palveluksia, kuin esim. että lainaa minulle 50 000 €, eikä tarvitse pelätä välien kiristymistä.

Vierailija
32/40 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole isosiskoni kanssa kovinkaan paljon tekemisissä. Hän on aika raskas ja negatiivinen ihminen, vaikka elämässään oikeasti olisi kaikki aika hyvin. Saa tehdä osa-aikaista työtä, koska miehensä ns. elättää hänet ja saa keskittyä niihin omiin mielenkiinnon kohtaisiinsa. Kuitenkin lähes koko ajan joku tuntuu olevan huonosti ja mikä tahansa tuntuu katkaisevan "kamelin selän". Toisaalta jos on kiinnostunut jostakin niin muusta ei puhutakaan. Joka tapauksessa tavatessamme hän puhuu koko ajan omista asioistaan ja kaikkien pitäisi olla innostuneita hänen mielenkiinnon kohteistaan. Jos taas on huono päivä niin hänellä on oikeus purkaa tuntemuksiaan huutaen, kiroillen ja miten tahansa-mikä ei tosin muille ole suotavaa. Joka tapauksessa hänen asiansa on aina vähän isompia kuin toisten.

Siksi en ole.

Vierailija
33/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla mutta juuri ketään ei kiinnosta. Mulla on kuitenkin 4 sisarusta niin tuntuu pahalta kun kukaan ei tule kylään vaikka kutsuu. Varmaan iso ikäero sitten selittäjänä, olen huomattavasti vanhempi kuin kukaan heistä.

Vierailija
34/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, veli on ulosoton asiakas ja aina pyytämässä rahaa.

35/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mun parhaat kaverit 😊

Vierailija
36/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikeastaan.

Kuulostaa siltä että oot jankannut niille jotain salaliittoteorioita kyllästymiseen asti

Vierailija
37/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Minulla on yksi sisko ja hän on myös paras ystäväni.

Vierailija
38/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Minulla on yksi sisko ja hän on myös paras ystäväni.

Oletteko lapsia?

Vierailija
39/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen kautta tullaan hyvin juttuun pikkusiskon kanssa, mutta livenä en jaksa häntä kovinkaan kauaa. Ollaan kovin erilaisia.

Vierailija
40/40 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kanssa tosi mielelläni tekemisissä silloin kun olen. En oman perheeni lisäksi kyllä ole juuri kehenkään enempää kuin enintään viikoittain tekemisissä. Toisen kanssa taas olisin mielelläni tekemisissä jos hän olisi päästään terve ja mielelläni sen päivän näkisin. On kuitenkin yhtä tuskaa olla hänen kanssaan tekemisissä. Ei sisarusten suhteet toisiinsa mielestäni kuitenkaan täysin arpapeliä ole vaan kasvatuksella ja lapsuudenperheellä on hemmetisti vaikutusta. Toki vanhemmillani ei ollut kristallipalloa eivätkä osanneet aavistaa kuinka pilalle yksi meistä menisi, ei sentään eniten kotiolojen vuoksi, mutta toisenlaisista kotioloista olisi varmasti syntynyt erilainen lopputulos.