Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaisi minun laihtuvan

Vierailija
11.08.2022 |

Tiedän itsekin olevani lihava, mutta minulla on yli 10 vuoden historia erilaisista syömishäiriöistä.
Eilen mies alkoi puhumaan painostani ja ulkonäöstäni, ehdotti että hän voisi ostaa minulle puntarin ja että voisi maksaa yksityiselle jos haluan käydä lääkärissä juttelemassa saisinko reseptille laihdutuslääkkeitä jotta laihtuisin nopeammin.
Olen itse ihan tyytyväinen vartalooni tällä hetkellä ja paino putoaa noin kilon kuukaudessa, en ole halunnut pitää kiirettä koska minun kohdallani pikadieetit ja paastot johtavat painonnousuun.
Eilisen jälkeen olen ollut hirveän surullinen enkä pysty katsomaan itseäni peilistä, oksettaa edes ajatella ruokaa ja päivällä kun kävimme syömässä, minun piti oksentaa ja ottaa laksatiiveja heti kotona.
Toissapäivänä rakastin vielä itseäni ja minulla oli kiva fiilis itsestäni ja kropastani, mutta tuo yksi kommentti laukaisi pahan olon ja itsevihan jälleen päälle.
En halua ottaa vaatteita pois miehen seurassa ja minua hävetti tänään syödä hänen seurassaan.
Ahdistaa ajatuskin siitä, kuinka kauan hän on näin tuntenut ja katsellut tutisevia läskejäni.
Ajatus esimerkiksi intiimistä kanssakäymisestä miehen kanssa tuntuu nyt vaikealta ja ylitsepääsemättömältä, en usko että voin enää hänen kanssaan tehdä mitään koska ajattelen koko ajan vain sitä, miten hirveältä näytän hänen silmissään.
Tekisi mieli hypätä sillalta, itsetunto meni parilla lauseella vessanpöntöstä alas ja vuosien kuntoutuminen kankkulan kaivoon.
Olen niin vihainen ja surullinen.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap oikeasti pistät miehen pihalle! Olet tehnyt jo hurjan hienon työn ja jatkat sitä, pikkuhiljaa on paras. Laihdutat sinkkuna rauhassa ja opettelet rakastamaan itseäsi, niin jonkin ajan kuluttua löydät juuri oikeanlaisen miehen rinnallesi. Tollasten paskaäijien puheita ei kannata kuunnella hetkeäkään!

Vierailija
62/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit palstanaiset TAAS haukkumassa miestä... -.-

Olen hoikka palstanainen enkä tykkää yhtään plösöistä palstaäijistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miehenä tuntuu aina siltä ettei naisia voi koskaan kehottaa laihduttamaan tai naisille ei voi mitenkää sanoa että se on ylipainoinen kun ne aina  suuttuu siitä. Miehelle saa sanoa suoraan että "läski" tai että "laihduta koska olet ylipainoinen", ei ne siitä niin välitä mutta naisille jos noin sanoo niin ne suuttuu siitä.

Monet naiset on ylipainoisia eikä ne myönnä sitä että ne ovat ylipainoisia, mies jos on ylipainoinen niin hän kyllä tietää sen. 

Tässä on sukupuolissa ero kyllä.

Olen itse normaalipainoinen mies 186cm ja 77kg.

Mitäs se auttaa jos miehet eivät suutu? Kuten täällä monet naiset kertoivat, miehet eivät kuitenkaan tee mitään. Ja tilastoistakin näkyy että yli puolet miehistä on ylipainoisia ja määrä lisääntyy koko ajan. Tässä on aivan merkityksetöntä, vaikka miehet ovat suuttumatta kun kuitenkin jatkavat lihomistaan.

Vierailija
64/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kuullut olevani läski kaksoisleukainen, pitäisikö laihduttaa niin selkäkipuni paranisi (kestänyt yli 20v, alipainoisesta asti), ja jossain riidassa kun sanoin että voin olla syömättäkin, tiuski "sen kun näkis", on arvostellut ruoka-annoksiani...

Helvettiäkö tuo sitten huoli edes, kun ei kelpaa.

Hienon miehen olet valinnut itsellesi :D 

Vierailija
65/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomauttanut miehelleni ylipainosta. Monesti.

Ei ole superlihava, mutta ylipainoinen ja vatsan kohdalla on vararengas. Lääkäri kirjannut "lievästi obeesi" ja kolestroli ollut hieman koholla. Ja miehellä ikää vain 30v. 

Ahdistaa katsoa, kun hänellä ei ole mitään järkeä ruokailun suhteen vaan hän syö kuin 18v juuri omilleen muuttanut jonne. Eli kaikkea p askaa mikä vaan hyvältä maistuu. Jos teen kevyttä ruokaa, niin syö kyllä mutta valittaa sitten jostain koostumuksesta tai mausta. Tai kysyy missä on lihat ja peruna. Huoh.

Olen tasan samassa tilanteessa! Miehelle ei kelpaa mikään järkevä ja terveellinen ruoka. Joskus syö jonkun halloumiburgerin ja kuittaa sillä koko kuukauden terveet valinnat. Puhe ruuan vähentämisestä tai vaikka salaatin syömisestä tuntuu ahdistavan, selkeästi liian epämukava aihe, joten sitä vältellään. Kuitenkin hänellä on selkeesti huono mieli kun paino on noussut ehkä 20 kiloa lähivuosina. Katselee välillä peiliin ja näyttää masentuneelta ja puhuu itsestään silloin rumasti, puristaa vatsaansa ja sanoo "hyi hel.." :(( En oikeasti osaa auttaa, en voi oikein tehdä mitään. 

Miehen mielestä liikunta on kaikkeen ratkaisu. Hän alkaa "sit joskus" taas käymään salilla. Hän aikoo välillä mennä pyörällä kauppaan. Aikoo kävellä joku päivä pidemmän lenkin jne. Lähes aina ne jutut jää tekemättä ja muutenkin, ei sillä liikunnalla laihdu. Liikunta on tärkeää ja osa tervettä elämää, mutta laihtuakseen hänen pitäisi muuttaa tosi paljon ruokailutottumuksiaan. Aihe on tavallaan joka päivä tapetilla kun hän tilaa pizzaa, ottaa jättimäisiä annoksia ruokaa (ja kaikki on syötävä tietysti, hän vetää ähkyt ehkä 3 kertaa viikossa) ja muutenkin ruoka on aiheena jotenkin aina läsnä. Kuitenkaan ei voida kunnolla jutella, ja en ikinä halua loukata. 

Mielettömän vaikeeta. En tiedä mitä tekis :(

No juurikin näin. kun ollaan lähdössä johonkin niin raivoaa ja repii paitojaan kaapista lattialle kun "mikään ei näytä hyvältä ja kaikki kiristää". Sanon aina, että "tiedät itsekin mikä siihen auttaa".

Mies harrastaa myös ällöttävää napostelua. Menee aina ohimennen jääkaapille ja ottaa sieltä vähän jotain. Kulauksen limua, leikkelettä, juustoa.... 

Sali kiinnostaisi ja joskus saa käytyä siellä kerran tai kaksi. Suurin osa vapaa-ajasta menee tietokoneella. Joskus saan hänet kävelemään kanssani mutta kävelykin kuulemma on "niin tylsä laji". Lisäksi hän natustelee ruokaa niin paljon, ettei sitä liikunnalla saa kumottua. Tästä hän on sitä mieltä, että syömiset on täysin kunnossa, hänen pitäisi vain liikkua TUNTEJA päivässä. Ja siihenhän hänellä ei ole aikaa.

edellinen

Meillä on tasan sama mies. 

Silti mä olen toiveikas että jotenkin tää tilanne vielä kääntyy paremmaksi. Ehkä mies lihoo niin, että ei pysty enää johonkin (ei mahdu autoon kivasti, ei saa leikattua varpaankynsiä, tms) ja saa siitä kimmokkeen laihduttaa? En osaa kuvitella meitä keski-iässä niin, että mies painaa lähemmäs 200kiloa... Mutta jos paino nousee tätä tahtia ja mitään ei tapahdu niin onhan sekin mahdoll... ei jumaliste, ei voi olla mahdollista! Pakkohan sen on laihduttaa jossain vaiheessa?!

Kumppanin roolista keskusteleminen on kyllä mielenkiintoista. Periaatteessa kumppani voi toki vaikuttaa, tukea, auttaa, kuunnella, ymmärtää. Mutta toisaalta rooli on täysin sivustaseisojan, eikä itse voi panna alulle mitään muutosta, eikä viedä sitä loppuun. Eli onhan tämä myös stressaavaa ja vähän ahdistavaa. Kun rakastaa ja haluaa toiselle hyvää, mutta ei voi konkreettisesti tehdä yhtään mitään, jos toinen ei itse tee jotain. 

Joskus tosin ajattelen, että mieheni haluaisi minun olevan armoton pomottaja tässä asiassa. Että minä heittäisin kaikki ruuat pois, en antaisi hänen ostaa mitään, tekisin kaikki ruuat ja pomottaisin kellon ympäri mitä saa syödä ja miten on nyt pakko liikkua. Tekisin homman hänelle "helpoksi" sillä ettei vaihtoehtoja olisi. Joillekin sellainen armeijakuri varmaan toimiikin. Sellaisiahan ne kaikki laihdutusohjelmatkin on, että joku käskyttää ja kauhistelee toisen elämänvalintoja. Mä en vain ole tippaakaan sellainen ihminen, joten se ei oikein toimisi. 

Vierailija
66/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miehenä tuntuu aina siltä ettei naisia voi koskaan kehottaa laihduttamaan tai naisille ei voi mitenkää sanoa että se on ylipainoinen kun ne aina  suuttuu siitä. Miehelle saa sanoa suoraan että "läski" tai että "laihduta koska olet ylipainoinen", ei ne siitä niin välitä mutta naisille jos noin sanoo niin ne suuttuu siitä.

Monet naiset on ylipainoisia eikä ne myönnä sitä että ne ovat ylipainoisia, mies jos on ylipainoinen niin hän kyllä tietää sen. 

Tässä on sukupuolissa ero kyllä.

Olen itse normaalipainoinen mies 186cm ja 77kg.

Mun ex-mies oli läski. Omasta mielestään lihaksikas.....uuh.

Vierailija
67/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeilla jättää miehen? Ex piti minulle näitä laihdutuspuheita, vaikka tiesi minun sairastavan syömishäiriötä.  Suosittelen lämpimästi miehen poistamista elämästä koska ensimmäiset 80+ kiloa on aina ne vaikeimmat, mutta lähtevät liukkaimmin. Yleensä jo niiden kilojen tiputtaminen kirkastaa yleisilmettä ja antaa terveen hehkun kasvoille. 

Vierailija
68/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:0

Vierailija
69/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät siis miltä miestä tuntuu kun naiset vaativat jatkuvasti miestä muuttumaan miellyttämään itseään. Eikö olekkaan nyt kivaa kun muutos vaatimukset kohdistuu itseen

Vierailija
70/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saisi ottaa potkun persuuuksille tai no tommonen ei saisi kutsua itseään edes mieheksi. Pikku poikaha se tommone on.

Vierailija
71/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap en mä pahalla tätä sulle halua sanoa mutta laihduta koska tuskin monikaan mies haluaa lihavaa naista itselleen... etenkään normaalipainoinen mies ei halua lihavaa naista itselleen.

Ap ei ole paljon yli normaalipainon. Vain 4,5 kg

Vierailija
72/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kokeilisi laihdutuslääkettä jos sellaisen saisit? Itse kokeilisin innolla mutta en ole ihan tarvittavan lihava.

Ap sanoi:

painan 78kg ja olen 172cm pitkä. Ei ole kuin lievästi ylipainoinen. Oikea laihdutus tuohon on juurikin se hidas, mitä ap tekee. Miehesi ehkä yrittää auttaa, mutta tekee sen nyt huonosti. Älä ap lähde bulimian tielle, oksentaminen ei ole oikea tapa laihduttaa, eivätkä ne pilleritkään.

Vierailija
73/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alakoulun opettaja ja syömishäiriötausta (ex-balettitanssija). Olen isoimmillani painanut 58 kg, pituutta löytyy 162 cm.

Oppilaat haukkuvat aina välillä läskiksi, rumaksi ja niin edelleen. Sen pystyn ohittamaan täysin ilman ongelmia. Painaessani 58 kg Silloinen mieheni alkoi haukkua lihavaksi, jolloin laihdutin 41-kiloiseksi.

Tuntemattomien/ulkopuolisten kommentit eivät satu, läheisten sattuvat. Ei tästä taudista oikeasti ikinä täysin parane. Edelleen mietin, kelpaanko nykyiselle miehelleni.

Antakaa armoa muille. Eri asia on, jos ihminen painaa 150 kiloa ja terveys reistaa, mutta pieni ylipaino ei oikeuta haukkumaan. Huolehtikaa omista kiloistanne ja rypyistänne.

N31, 51 kg

Vierailija
74/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kokeilisi laihdutuslääkettä jos sellaisen saisit? Itse kokeilisin innolla mutta en ole ihan tarvittavan lihava.

Ap sanoi:

painan 78kg ja olen 172cm pitkä. Ei ole kuin lievästi ylipainoinen. Oikea laihdutus tuohon on juurikin se hidas, mitä ap tekee. Miehesi ehkä yrittää auttaa, mutta tekee sen nyt huonosti. Älä ap lähde bulimian tielle, oksentaminen ei ole oikea tapa laihduttaa, eivätkä ne pilleritkään.

172cm pitkälle naiselle sopiva paino on noin 65kg.

Vierailija
75/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi:

Riippuu täysin rasvaprosentista.

Vierailija
76/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi naista tapasivat pitkästä aikaa toisensa. Toinen sanoi toiselle: "Näytätpä hyvältä", johon toinen vastasi: "hankkiuduin eroon 120kg läskistä". Johon ensimmäinen kysyi: "kuinka teit sen?" Toinen vastasi: "heitin ukon pihalle!"

Vierailija
77/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pituus/paino oli arvatenkin joku 160/150?

Vierailija
78/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi:

Ehkä sinun mielestäsi, mutta painoindeksiä, jos katsotaan niin 74 pääsee normaalipainoon. 172 cm nainen on kuitenkin pitkä.

Vierailija
79/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, hieman itsetuntoa kehiin. Sama mitä mies sanoo, koska olet jo laihduttanut kymmeniä kiloja! Luota itseesi, kilon pudotus kuussa on sopiva tahti noissa mitoissa ja noin ison urakan jälkeen.

Olen 171cm ja 77kg nainen. Ja tyytyväinen kehooni. Reittä, takapuolta löytyy eli ylimääräistä rasvaa, mutta harrastan urheilua 4-5 kertaa viikossa, ja olen suht voimakas.

Olen myös terve ja jaksava.Sinäkin voit olla. Naiset, keskittykää enemmän hyvään oloon, terveyteen ja siihen miltä omassa kehossa tuntuu, eikä median ihanteisiin tai random miesten mielipiteisiin. En kehota ihannoimaan ylipainoa missään nimessä, mutta itsevarmuus ja psyykkinen tasapaino ovat tavoiteltavia asioita!

Vierailija
80/82 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi:

Siinäkin on liikaa jos ei ole lihaksikas.