Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kiukuttaa työnhaku!!

Vierailija
11.08.2022 |

Miksi ei korkeasti koulutettu nuori kelpaa töihin mihinkään? Mitä olen niin väärin tehnyt? 200 hakemusta, 1 haastattelu. Kauppatiede koulutusalana. Ja työvoimapulasta vaan jauhetaan...

Niin, ja CV on yhden sivun, hakemukset lyhyitä ja napakoita.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kiukuttaa olla töissä.

Taas sellanen päivä että!

Onko johtajuutta enää olemassakaan? Pelkkää vähättelyä ja mollaamista. Se ei ole johtajuutta että närpitään keskeneräistä työtä eikä pomo huolehdi työn sujuvuutta. Se on kuin meidän hallitus, levitellään vaan käsiä no can do.

Vierailija
42/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikka on niin tärkeä? Katsos, töitä kun ei ole kaikille halukkaillekaan. Lisäksi nykysysteemi pakottaa myös haluttomat kilpailemaan harvasta herkusta. Loton voittaneille luvassa ahdistusta kuinka pitää työ, kuinka jaksaa töissä jne. Haluavatko ihmiset työelämään oikeasti? Ilmeisesti haluavat ja se kuulostaa hullulta.

Ei kukaan haluakkaan. Mut katos se palkka eli raha on kiva saada.

Firma saa nyhtää asiakkaalta sen mikä irtoaa mutta duunari saa tyytyä TES:in minimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko johtajuutta enää olemassakaan? Pelkkää vähättelyä ja mollaamista. Se ei ole johtajuutta että närpitään keskeneräistä työtä eikä pomo huolehdi työn sujuvuutta. Se on kuin meidän hallitus, levitellään vaan käsiä no can do.

No niin se onkin sitten se seuraava ongelma, että kun sen työpaikan saa, niin onko siellä mitenkä kamalaa olla.

Vierailija
44/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu, valitse tarkemmin paikat, joihin haet. Lisäksi kannattaa tehdä jotain hyödyllistä ja kehittävää nyt. Ala opiskella uutta kieltä tai ala pitää toiminimellä vaatekutsuja tms. Mene mukaan vapaaehtoistyöhön ja ota joku yhdistyksen luottamustehtävä, esim. rahastonhoitaja. Saat lyhyen cv:si jatkoksi jotain, millä erotut edes vähän, saat uusia kontakteja ja lisäksi mielekästä tekemistä.

Vierailija
45/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat menevät käytännössä työpaikkojen vaihtajille, ei valmistuneille.

Ei ainakaan alan vaihtajaa tunnu haluavan kukaan.

Vierailija
46/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma kuin miehillä parisuhteessa.

Kaikki naiset katsoo ettei tuo ole kelvannut muillekaan, miksi minä sen ottaisin? Siinä on varmasti jotain vikaa.

Niin, ja hr on tosiaan naisvaltainen ala.

Tällä vertauskuvalla AP on kuin se mies, joka spämmii somessa kaikille naisille Moi mitä kuuluu. Ja ihmettelee, kun ei herättänyt kenenkään haluja tutustua.

Vierailija
47/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat menevät käytännössä työpaikkojen vaihtajille, ei valmistuneille.

Ei ainakaan alan vaihtajaa tunnu haluavan kukaan.

Se johtuu siitä, että ne aloittelijan paikat on tarkoitettu kaksvitosille. Ne jaksavat tehdä p-duunia, kun muutakaan ei ole tarjolla.

Kolmevitosta sellainen ei enää kiinnosta.

Tässä maassa ei ole niin paljoa tarjolla vaativia asiantuntijatöitä kuin on korkeakoulutettuja henkilöitä.

Vierailija
48/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa avartaa hakemusten kohteita eikä jääräpäisesti vain niitä yhden alan töitä minne on paperit. Yhdellä on kolma ammattitutkintoa ja nyt olen ensimmäistä kertaa koulutuksen mukaisissa töissä. Työttömänä olen koko aikuis ikäni aikana (18 vuotta) ollut työttömänä yhteensä 4 kuukautta

Vierailija
49/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole nelikymppisenä kyynistynyt niin olet oikea duunari.

Vierailija
50/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa avartaa hakemusten kohteita eikä jääräpäisesti vain niitä yhden alan töitä minne on paperit. Yhdellä on kolma ammattitutkintoa ja nyt olen ensimmäistä kertaa koulutuksen mukaisissa töissä. Työttömänä olen koko aikuis ikäni aikana (18 vuotta) ollut työttömänä yhteensä 4 kuukautta

Päinvastoin. Jos hakee sellaista työtä, mitä kuka vaan voi tehdä, on hakijamääräkin heti ihan toinen kuin oman alan töissä.

Hakemisen laajentaminen pätee vain silloin, kun omalla koulutuksella ei ole järkeviä työllistymismahdollisuuksia. Niitäkin tapauksia on surullisen paljon, mutta kaiken mahdollisen hakeminen ei ole kenellekään järkevä strategia.

Vierailija
51/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikka on niin tärkeä? Katsos, töitä kun ei ole kaikille halukkaillekaan. Lisäksi nykysysteemi pakottaa myös haluttomat kilpailemaan harvasta herkusta. Loton voittaneille luvassa ahdistusta kuinka pitää työ, kuinka jaksaa töissä jne. Haluavatko ihmiset työelämään oikeasti? Ilmeisesti haluavat ja se kuulostaa hullulta.

Kyllä aika moni haluaa ja suurinta osaa ärsyttää maksaa järkyttäviä veroja ja maksuja että sinun kaltainen laiska pummi saa ilmaisen elätyksen. Onneksi saadaan seuraavissa vaaleissa oikeisto hallitus joka pakotta ihmiset ottamaan vastuun omasta elämästä. Vaihtoehdot pitäisi olla täysin työkykyisillä että elätä itsesi työllä tai muuta kadulle jos ei työt maistu

Vierailija
52/55 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässäkin tapauksessa on totuus kun naiset ovat päättäneet jopa kritiikin olevan vihaa ja ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jos kaikki ympärillä ei tee niin kuin nainen päättää

Vierailija
53/55 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan sanoa tämän ihan sinun parhaaksesi: 200 hakemusta, lyhyitä ja napakoita, kuulostaa siltä, että spämmit vaan hakemuksia ympäriinsä. Ja vaikka olisitkin kirjoittanut kaikki 200 hakemusta erikseen alusta loppuun, niin ehkä lyhyt ja napakka hakemus silti saattaa näyttää copy pastelta?

Sanon vaan, koska oma saldoni on aika paljon parempi, ja minun hakemuskirjeeni ovat pitkiä (1 sivu, fontti 11-12, 1,3—1,5 rivivälillä, alussa toki tilaa yhteystiedoille) ja paikkaan räätälöityjä. Aloitan aina sillä, miksi kiinnostuin tästä paikasta ja miksi haen juuri tätä paikkaa. Toki mulla on myös vakiolauseita, joita voi käyttää useimmiten seassa, eihän esim. oma luonne muutu, mutta tietysti eri asioita voi korostaa.

Ei ne kuule ole yhtään parempia, jos et ole saanut työtä.

Mistä sinä niin päättelit? Olen kuule saanut töitä ainakin kymmenesti ja ollut kymmenissä haastatteluissa palkintosijoilla. Mitä oikeen selität. Mutta erinäisistä syistä johtuen en ole tyyppi, joka hinkkaa kymmenen vuotta samaa penkkiä, joten olen ollut useita kertoja työnhakijana, myös työttömänä hakijana monta kertaa lähivuosina.

Jatka ihmeessä "Olen 25-vuotias sosiaalinen ja reipas naisen alku" -spämmiä jos ei apu kelpaa.

Vai ihan kymmeniä kertoja? Taidat olla joku 2 kk määräaikainen rutku.

Osaatko lukea? Olen ollut _kymmenessä_ _työpaikassa_, mutta työhaastatteluihin olen päässyt kymmeniä kertoja. Katsos kun minun hakemuksillani PÄÄSEE haastatteluihin, toisin kuin AP:n. Aina ei vaan voi olla kultamitalisti.

Ja jotta ei jää epäselväksi, olen 32-vuotias, joten en varmaan ole edes olennaisen paljoa vanhempi kuin AP. Ja kyllä, olen tehnyt määräaikaisuuksia(kin), tosin pitempiä kuin 2kk.

Vierailija
54/55 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sumen työmarkkina on täysi farssi. Oikeasti ei moni yritys hae ketään. Kun hakee rahoitusta niin laittaa muodon vuoksi työnhakuilmoituksia että näyttää kasvavalta yritykseltä. Samaten jarruna välissä idealisti HR-henkilöstö, joka haluaa diversiteettiä.

Vierailija
55/55 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkkäristä lapun, että olis astianpesukurssi 30.8. Koulutus kestää 4 päivää. Sitten pääsis käsittelee asitoita mitkä likasia, niin stadin ammattiopistoon. Jos olisin tiennyt kaiken tämän, niin en olis ikinä mennyt yliopistoon ja lukenut yhtään mitään. En todellakaan ole menossa tonne harjottelee tiskaamista näillä kouluvuosilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan