Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnäriltä on jäänyt mieleen yksi äiti joka ramppasi tupakalla vähän väliä

Vierailija
11.08.2022 |

Oli otettu osastolle seurantaan koska sikiö oli viikkoihin nähden hyvin pienipainoinen ja jotakin muutakin häikkää oli.

Tästä on jo vuosia. Toisinaan mietin mitä sille lapselle kuuluu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYNNÄRILTÄ? Mitä se tarkoittaa ?

Vierailija
2/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lähdin tupakalle heti synnytyksen jälkeen. Vauva kansliaan ja itse ulos. Ah, tekipä hyvää.

Vierailija
4/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän sen. Hän on joko tyypillisesti tai epätyypillisesti masentunut.

Vierailija
5/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me askarrellaan lasten kanssa mitali ja laitetaan postiin.

Vierailija
6/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(  Onneksi oma äitini ei ollut sellainen

Vierailija
7/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi sellainen äiti mieleen, jolla oli neljä lasta neljälle eri miehelle. Veti röökiä jatkuvasti hänkin.

Vierailija
8/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli. Siitä on monta valokuvaa kun se vetää röökiä ja juo alkoa.

N46

Vierailija
9/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sinne tupakalle lähteä, jos on juuri synnyttänyt tai ylipäätään pienen vauvan äiti? En voi käsittää. Eikö omien mielihalujen pitäisi jäädä lapselle toiseksi? Säälittää tupakoitsijoiden lapset😞 Tietoisesti alistetaan lapsi kätkytkuoleman vaaraan ja lapsi raukka joutuu haistelemaan röökiltä tullutta äitiään🤢

Vierailija
10/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sinne tupakalle lähteä, jos on juuri synnyttänyt tai ylipäätään pienen vauvan äiti? En voi käsittää. Eikö omien mielihalujen pitäisi jäädä lapselle toiseksi? Säälittää tupakoitsijoiden lapset😞 Tietoisesti alistetaan lapsi kätkytkuoleman vaaraan ja lapsi raukka joutuu haistelemaan röökiltä tullutta äitiään🤢

Aikuisella saa olla jotain omaakin.

Vierailija
11/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta on itsekästä vaarantaa oman lapsen terveys omien mielihalujen vuoksi. Tupakoitsija ei välitä lapsestaan yhtään.

Vierailija
12/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin huoneessa, mitä hoitajat kutsuivat pienten vauvojen huoneeksi. Meidän kolmikiloinen syntyi etuajassa, toisen vähän pienemmän kohdalla oli napanuoran virtauksissa ollut jotain häikkää ja kolmas reilusti alle kolmikiloinen oli tupakoivan äidin lapsi. Tämä myös hyppäsi tupakalla jatkuvasti ja tyhjenteli pakkaantuneista rinnoista maitoa viemäriin.

Vierailija
13/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vastaavan mutta vauva oli jo syntynyt. Ei juurikaan halua hoitaa sitä vauvaa edes 🙁 tupakka ja vauvan häiritsevyysestä eroon pääseminen ne tärkeimmät kiinnostuksen kohdat. Sinne jäivät harjoittelemaan vaipan vaihtoa, ja eiköhän synnäriltä ole ohjaus sosiaalitoimen huomaan tullut.

Vierailija
14/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla paskaa omaa, joka vahingoittaa lasta.

Vierailija
15/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullekkin on jääny mieleen. Toki ymmärrän tavallaan, että hermostuksissaan kävi kun vaimo oli synnyttämässä. Ei varmaan arjessa niin paljoa ramppaa.

Vierailija
16/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus uutisen teiniäideistä jotka poltti tupakkaa sen takia että syntyvä vauva olis pienempi kokoinen.

Vierailija
17/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oli. Siitä on monta valokuvaa kun se vetää röökiä ja juo alkoa.

N46

Vo sua. Hali🤗

Vierailija
18/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua olla lapsen orjia. Itsehän te synnytysfanaatikot hoette, että jokaisen naisen pitäisi tehdä lapsia. Ette voi vaatia jokaista naista elämään teidän pyhä ja tupakoimaton äiti-myyttien mukaan.

Kun vaaditte naisia synnyttämään, älkää sitten valittako siitä jos he tupakoivat.

19/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty lopettamaan tupakointia, ei silloin pidä hankkiutua raskaaksi.

Vierailija
20/33 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olin kauhuissani kun näin laitoksella viimeisillään raskaanaolevan naisen, joka tilasi kanttiinista ison mustan kahvin ja marssi siitä hörppien tupakalle.

Järkyttävää. Itse olin koko raskauden ajan välttänyt jopa pelkkää tupakansavulle altistumista ja lopettanut teenkin juomisen etten nauttisi liikaa kofeiinia. Sitten tämä yksi odottaja vetelee röökiä ja mustaa väkevää kahvia tosta noin vaan, todennäköisesti päivittäin ja monta kertaa päivittän. Mitenköhän hänen lapsensa on voinut ja pärjännyt tässä elämässä, monesti mietityttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän