Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään tyhjiä kohteliaisuuslauseita, jotka eivät useinkaan ole totta

Vierailija
11.08.2022 |

Esim. vieraisilla: olipa herkullista ruokaa. Tai vauvasta: onpa suloinen.

Muita?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sinäkin vielä jonkun saat" tai "naiset saa aina"

T. Ikisinkku

Ja "parempi yksin kuin huonossa suhteessa." Ja näin sanoo aina se seurusteleva ihminen. Ja toisinaan jopa siinä huonossa suhteessa oleva.

Samalla logiikalla sanovat varmaan "parempi kodittomana kuin pienessä asunnossa".

Mun mielestä tuo sun logiikka on kyllä todella paska. Eli sinkku on ikäänkuin koditon?

Ei, sinkku ei ole niinkuin koditon. Vaan että kommentoijan on niin helppo ladella latteuksia kun itsellään on just sitä mitä haluaa. Äidin on niin helppo todeta lapsettomalle, että ei se mitään ruusuilla tanssimista ole lapsiperhearki, työssäkäyvä työttömälle, seurusteleva rakkautta haluavalle, kylläinen nälkäiselle, you got the point?

Tottakai on olemassa pahaa ruokaa, huonoja suhteita, stressaavia työympäristöjä, kuluttavaa vanhemmuutta jne, mutta miksi se on se mihin verrataan? Jos kaipaa elämäänsä jotain, se tuskin on se huono parisuhde, monisairas lapsi, hometalo tai muukaan vastaava.

Vierailija
42/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näytät ikäistäsi nuoremmalta."

Tätähän valehdellaan etenkin merkkipäivinä. Hieman säälittäviä ne jotka uskoo.

Totta. Lähestulkoon kaikki ihmiset näyttävät ikäiseltään. Sori. 

Totta mutta poikkeuksia on, omasta mielestä en näytä ikäiseltäni, kuvasin tämän "työaiheisen videon" viime vuonna ja olen videolla tasan 50v, saa kertoa jos on eri mieltä?

Katsoin ihan vaan biisin nimen takia.

Vaikka hyvä ja oivaltava biisi olikin, niin kyllä tuosta tulee näin kolmikymppiselle sellainen "faija jammaa" -olo. Ei se myssy väärin päin anna hirveästi armoa, ja ton filtterin taakse on aika vaikea nähdä. Ei se ainakaan nuorenna, pikemminkin tuo kulmikkuutta kasvoihin.

Oot ihan hyvä, ehkä uskottavampikin, juuri sen ikäisenä kuin olet. Pidin erityisesti pomo-hahmosta. Jatka vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin parille tuttavalle itsetekemääni mustikkapiirakkaa kahvin kanssa. Kumpikaan heistä ei kommentoinut mitenkään. Eli piirakka oli varmasti karsean pahaa ja ällöä.

Parempi vaieta kuin valehdella, vielä parempi, että saisi sanoa jos ei maistunut, koko ketjuhan perustuu siihen, että ihmiset ovat niin herkkiä loukkaantumaan ja kohteliaisuudesta on pakko aina kehua.

Vierailija
44/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi vaikea olla sanomatta näitä fraaseja, vaikka kaikki niitä yhtä paljon halveksivat. Miten olla kohtelias ja kannustava, kun ei voi käyttää niitä kaikkein tavallisimpia ilmauksia? Menee vielä enemmän pilalle, jos käyttää vielä vahvistussanoja: oikeesti, mitä sä oot tehny tukalles? Näytät niin hyvältä! 

Niin sitten kun oikeasti tykkäät esimerkiksi jonkun kampauksesta tai vaatteesta, niin sitähän on pakko ylikorostaa, että uskotaan ja sitten tuleekin jo syytteet seksuaalisesta häirinnästä.

Vierailija
45/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun uusi hiustyyli sopii sulle tosi hyvin!

Vierailija
46/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut uskoo näyttävänsä ikäänsä nuoremmilta koska vertaavat itseään just johonkin rupsahtaneimpaan ikätoveriinsa. Ja moni keski-ikäinen esim. luulee näyttävänsä nuorelta vain koska on hoikka, vaikka kyllä se ikä naamasta näkyy kuitenkin.

Vierailija
47/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava nähdä pitkästä aikaa!

Vierailija
48/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot niin kaunis sun uusimmassa instakuvassa

( juu, oon nähnyt nuo halvat perusfiltterit jo miljoona kertaa, eikä perunasta saa ruusua edes silmät kiinni. )

Vierailija
49/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon asioita joita tarkoitan. Yök mitä ihmisiä nämä valehtelijat.

Vierailija
50/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sinäkin vielä jonkun saat" tai "naiset saa aina"

T. Ikisinkku

Ja "parempi yksin kuin huonossa suhteessa." Ja näin sanoo aina se seurusteleva ihminen. Ja toisinaan jopa siinä huonossa suhteessa oleva.

Samalla logiikalla sanovat varmaan "parempi kodittomana kuin pienessä asunnossa".

Mun mielestä tuo sun logiikka on kyllä todella paska. Eli sinkku on ikäänkuin koditon?

Ei, sinkku ei ole niinkuin koditon. Vaan että kommentoijan on niin helppo ladella latteuksia kun itsellään on just sitä mitä haluaa. Äidin on niin helppo todeta lapsettomalle, että ei se mitään ruusuilla tanssimista ole lapsiperhearki, työssäkäyvä työttömälle, seurusteleva rakkautta haluavalle, kylläinen nälkäiselle, you got the point?

Tottakai on olemassa pahaa ruokaa, huonoja suhteita, stressaavia työympäristöjä, kuluttavaa vanhemmuutta jne, mutta miksi se on se mihin verrataan? Jos kaipaa elämäänsä jotain, se tuskin on se huono parisuhde, monisairas lapsi, hometalo tai muukaan vastaava.

Jos kerran itsekin huonossa suhteessa oleva usein noin sanoo, onko se siis niin että hän nimenomaan on halunnut itselleen huonon suhteen?

No, I dont get The point.

Vierailija
51/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot niin kaunis sun uusimmassa instakuvassa

( juu, oon nähnyt nuo halvat perusfiltterit jo miljoona kertaa, eikä perunasta saa ruusua edes silmät kiinni. )

Mutta rumassakin repussa voi olla hyvät eväät.

Se ei pane joka valkkaa.

T. Panomies

Vierailija
52/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö siis itse näitä "kohteliaisuuksia"? Itsellä ei olisi pokkaa sanoa täysin päinvastaista kuin ajattelee, ja minusta on epämiellyttävää valehdella. Jos jotain pitää sanoa, käytän mielikuvitusta sanavalinnassa jotta pystyn olemaan totuudenmukainen loukkaamatta. Asioista joista ei kysytä ja jotka eivät itseäni miellytä, ei minun tarvitse sen sijaan sanoa mitään. Olen näköjään niin naiivi että olen kuvitellut muidenkin tekevän näin. Ja minä reppana olen ollut niin hyvilläni kaikista kehuista. Aion kyllä jatkaa tällä linjalla ettei maailmankuvani murene.

Jopa kyläilykutsuissa ja yhteydenpito-huikkauksissa kuvittelen silmät kirkkaana sillä hetkellä sen olevan mahdollista, vaikka useimmiten jääkin sitten lopulta toteuttamatta.

Vierailija
53/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana vihasin kaikkia 'tyhjiä kohteliaisuusfraaseja', olin sitä mieltä, että aina tulee puhua vain mitä oikeasti ajattelee. Nyt ajattelen, että näillä fraaseilla on paikkansa helpottamassa kanssakäymistä. Itsekin kuulisin sellaisen mieluummin kuin negatiivisen 'totuuden', joka usein on sekin vain subjektiivinen käsitys. Kohteliaisuusfraasien tarkoitus on pitää tunnelma myönteisenä, eikä niitä tarvitse ottaa ihan todesta.

Vierailija
54/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeapoika kirjoitti:

" Mitäs vittuanoi sun viestit kuulosti kuoisit jostain tinder-profiilista copypastettanu :D Hyvin hämmentävää. Tervetuloa ignore-listalle! " (Kun pissisneito oli saanut somessa kommentin kuvasta missä oli mustissahalpisgootti asussa vähän tökeröstimeikattuna. Siinä kommentissa luki: ' Näytät kauniilta. Olisi kiva tutustua sinuun paremmin. Laita viestiä. ').

Miksi ihmeessä laitat viestiä ihmiselle, josta puhut noin halventavaan sävyyn,? Varmaan voisit aikasi paremminkin käyttää. Eiköhän hän vaistonnut viestisi robottimaisuudesta, ettet näe hänessä mitään erityistä.

Vierailija
55/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ihanat hiukset sulla, onko oma väri?

- Tykkään sun paidasta! Materiaali näyttää kivalta, saanko kokeilla miltä tuntuu? *hypistelyä*

Ja vain siksi, että saisi annettua toiselle mukavan kuvan itsestä. Ei siksi, että hiuksissa olisi mitään erikoista ja paitakommentti käy mihin riepuun vain.

Mulla on tapana kehua toisten vaatteita, jos ne oikeasti ovat minusta kivoja! En edes osaa mielistellä. Hassun näköisillä vauvoillakin on joko ihana tukka tai suloiset sormet tms, jos en pysty kasvoja kehumaan.

Vierailija
56/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toi sopii sulle tosi hyvin." (Kaveri käynyt kampaajalla)

"Tosi kivan näköinen mekko/pusero."

Jos minä kehun jonkun vaatetta, niin todellakin tarkoitan sitä. Olen joskus kehunut jonkun tuntemattoman naisenkin mekkoa, kun jonotettiin teatterin narikkaan. Se oli oikeasti kaunis mekko. Ei mulla ole tarvetta lausua tyhjiä kohteliaisuuksia.

Valkoisia valheita tulee sanottua, koska ei halua pahoittaa kenenkään mieltä. Olen esimerkiksi lopettanut tapailusuhteita jollain ympäripyöreällä "ei kemiaa" tai "en olekaan vielä valmis suhteeseen" tekosyyllä vaikka oikea syy on ollut joku ihan muu. Enkä tietenkään kerro oikeaa mielipidettä kenenkään kampauksesta, os en siitä tykkää. Yleensä en mainitse kampauksesta mitään tai jos toinen haluaa mielipiteeni tietää, vastaan tyyliin "ihan nätti"

Vierailija
57/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ihanat hiukset sulla, onko oma väri?

- Tykkään sun paidasta! Materiaali näyttää kivalta, saanko kokeilla miltä tuntuu? *hypistelyä*

Ja vain siksi, että saisi annettua toiselle mukavan kuvan itsestä. Ei siksi, että hiuksissa olisi mitään erikoista ja paitakommentti käy mihin riepuun vain.

Mulla on tapana kehua toisten vaatteita, jos ne oikeasti ovat minusta kivoja! En edes osaa mielistellä. Hassun näköisillä vauvoillakin on joko ihana tukka tai suloiset sormet tms, jos en pysty kasvoja kehumaan.

Jos on pakko jotakin ei-niin-söpöä lasta kommentoida, niin sanon yleensä että "hänhän on iloisen näköinen!"

Vierailija
58/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella miehet valehtelevat kun yrittävät iskeä ja naiset kun yrittävät päästä eroon.

Todella ikävä olo tulee näistä "saa sakset auki"-kommenteista, mutta hyvä oppia täältä että kehut eivät tarkoitakaan mitään, eli pysyy sakset tästä lähtien kiinni. Kiitos, mieskommentoijat!

Vierailija
59/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lippu korkealla.... Pidä ittes miehenä... Elämä kannattelee... Kiva kun tulit (kiva kun lähdit....)... Ooo sinpä olet laihtunut eduksesi..

Vierailija
60/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Ihan hyvin se meni.' Etenkin jos sanojalla on vaikeuksia pysyä vakavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä