Keksitään tyhjiä kohteliaisuuslauseita, jotka eivät useinkaan ole totta
Esim. vieraisilla: olipa herkullista ruokaa. Tai vauvasta: onpa suloinen.
Muita?
Kommentit (72)
" Mitäs vittuanoi sun viestit kuulosti kuoisit jostain tinder-profiilista copypastettanu :D Hyvin hämmentävää. Tervetuloa ignore-listalle! " (Kun pissisneito oli saanut somessa kommentin kuvasta missä oli mustissahalpisgootti asussa vähän tökeröstimeikattuna. Siinä kommentissa luki: ' Näytät kauniilta. Olisi kiva tutustua sinuun paremmin. Laita viestiä. ').
Miksi joku pusero tai kampaus ei voisi miellyttää toisiakin? Eikö sitä saisi siis sanoa?
Mulla on just sillon hammaslääkäri (tms. menoa). Jos joku kutsuu sinut kylään tai itsensä luoksesi kylään, etkä vain just silloin halua tavata. Eihän sellaista sovi suoraan sanoa! Vai sopiiko?
Oli kiva nähdä sinua! Pikemminkin onneksi pääsen lähtemään kotiin.
Nähdään lounaalla joku kerta. Palataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sinäkin vielä jonkun saat" tai "naiset saa aina"
T. Ikisinkku
Ja "parempi yksin kuin huonossa suhteessa." Ja näin sanoo aina se seurusteleva ihminen. Ja toisinaan jopa siinä huonossa suhteessa oleva.
Samalla logiikalla sanovat varmaan "parempi kodittomana kuin pienessä asunnossa".
Mun mielestä tuo sun logiikka on kyllä todella paska. Eli sinkku on ikäänkuin koditon?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kauniit silmät = mennääx panee?
Täähän oli yhdessä leffassa, sitten nainen sulki silmät ja kysyi minkä väriset silmäni ovat ja miehellä meni ns jauhot suuhun.
Jos joku on maalannut taulun, etkä joko saa selvää mitä siinä on tai se näyttää sinustä joltain täysin mitättömältä metsältä tai mereltä tai jotain, todella usein kuulee sanottavan: "onpa kauniit värit".
Vierailija kirjoitti:
Nähdään lounaalla joku kerta. Palataan!
Nää tämmöset "tehdään sitten joskus sitä ja tätä"... Itse suosin ihan vaan "Oli kiva nähdä" (ja saatan jopa tarkoittaa sitä). En ymmärrä, miksi edes kohteliaisuuttaan pitää jättää tuollaista "painetta" jostain yhteislounasteluista, vaikkei olisi ollut edes puhetta mistään lounaaseen liittyvästä. Vaikka ymmärtäisikin tuon olevan small talkia, niin sitten kuitenkin puolen vuoden jälkeen sulle palaa mieleen, että "mitähän sillekin kuuluu, eipä sitte muuten mentykään lounaalle". Se on vähän ärsyttävää.
- Ihanat hiukset sulla, onko oma väri?
- Tykkään sun paidasta! Materiaali näyttää kivalta, saanko kokeilla miltä tuntuu? *hypistelyä*
Ja vain siksi, että saisi annettua toiselle mukavan kuvan itsestä. Ei siksi, että hiuksissa olisi mitään erikoista ja paitakommentti käy mihin riepuun vain.
"Se on tärkeää työtä" kommentiksi jonkun duuniin. Oikeasti tarkoittaa "onko sulla joku burnout kun et oikeissa töissä enää käy?"
Olet kaunis ja ihana tuollaisena omana itsenäsi (tosiasiassa olet kuvottava täysin itsehillintää vailla oleva hyllyvä ja hytkyvä kehopositiivinen ihrakasa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näytät ikäistäsi nuoremmalta."
Tätähän valehdellaan etenkin merkkipäivinä. Hieman säälittäviä ne jotka uskoo.
Totta. Lähestulkoon kaikki ihmiset näyttävät ikäiseltään. Sori.
Totta mutta poikkeuksia on, omasta mielestä en näytä ikäiseltäni, kuvasin tämän "työaiheisen videon" viime vuonna ja olen videolla tasan 50v, saa kertoa jos on eri mieltä?
Tarjosin parille tuttavalle itsetekemääni mustikkapiirakkaa kahvin kanssa. Kumpikaan heistä ei kommentoinut mitenkään. Eli piirakka oli varmasti karsean pahaa ja ällöä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hyvää kakkua. Ei oo liian makeeta.
mä sanon näin vain jos kakku ei ole liian makea ja se on todella harvinaista ja toivoisin että kaikki kakut ja jälkiruoat olisivat hieman vähemmän makeita
muuten kyllä samaa mieltä, eli tuota kuulee ihmisiltä, jotka nimenomaa tykkäävät makeasta, eli puheet ovat ns tyhjää puhetta
Vierailija kirjoitti:
Joku saa susta hyvän miehen, mutta mä en nyt pysty
Tää on niin totta, oikeasti ajattelee "kuka hemmetti tuon ottaa, eihän tuo hoida hampaitakaan, yök".
On tosi vaikea olla sanomatta näitä fraaseja, vaikka kaikki niitä yhtä paljon halveksivat. Miten olla kohtelias ja kannustava, kun ei voi käyttää niitä kaikkein tavallisimpia ilmauksia? Menee vielä enemmän pilalle, jos käyttää vielä vahvistussanoja: oikeesti, mitä sä oot tehny tukalles? Näytät niin hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
"Oon niin kiitollinen tästä matkasta ja kaikesta mitä oon saanut oppia tässä paikassa" -sanoo Linkedinissä henkilöt, jotka on lähteneet lätkimään vakituisesta duunipaikasta alle vuodessakin. Ja siis itsekin olen lähtenyt, mutta harvoin niin ihan huvin vuoksi tehdään, joten en ymmärrä tuota suurin silmin valehtelua ylisanoin.
Totta ja vihaan juuri tätä kulttuuri, että entisiä työnantajiakin pitää nuolla, että pääsee eteenpäin uralla, pitäisi vaan sanoa suorat sanat nini asiat voisi kehittyä seuraaville työntekijöille ja unohtaa tämä cv-kulttuuri jossa syynätään menneet, menneet on menneitä.
Vierailija kirjoitti:
"Toi sopii sulle tosi hyvin." (Kaveri käynyt kampaajalla)
"Tosi kivan näköinen mekko/pusero."
naiset ei tarjuu et miehet tykkää eniten sellasesta after sex tukasta ja kampaajan jälkeen hot-nainen muuttu sellaiseksi nalkuttavan toimistotädin tyyliseksi
"Hieno" kun joku esittelee kallista ökyautoaan, vaikka oikeasti vastapuoli pitää hankintaa vain typeryytenä.