Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vegaaniset leivonnaiset kahvipöytään

Vierailija
10.08.2022 |

Kaipaan vinkkejä. Juhlat tulossa ja yksi vegaani tulossa myös. Tarjoilen suklaatäytekakkua, hedelmäpaloja, kinkkuvoileipäkakkua, pikkuleipiä ja konvehteja. Joten vegaanille jotain vastaavaa.

Kommentit (315)

Vierailija
201/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edelliseen korjausta:

perältä

mökillä

Vierailija
202/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaattijuustopiiras on vegaanisinta

mitä mun pöydästä löytyy.

Jos ei kelpaa niin voi voi.

Vegejuustolla hyvä idea :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapiirakka keksimurupohjalla, kanelia, fariinisokeria. Voi tehdä myös päärynästä. Tai mustikasta ilman kanelia.

Vegaanista valmista vaniljakastiketta. Helppo!

Vierailija
204/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaura-omenapaistos vege-vaniljajätskillä.

Tuo olisikin kaikkein helpoin sekä varma valinta vegaanista vierastaville eikä olisi jyrkästi suuntaan tai toiseen mielipiteitä jakava makea tarjottava. Tarjolle voi laittaa vaihtoehdoksi myös lehmänmaitopohjaisen vaniljajäätelön, jos sekasyöjä niitä kaipaa.

Vierailija
205/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuohenjuusto on susta vege niin sit on.

Pohja on rapean mehevä munaisa ja voihin leivottu.

Päälle tulee vegesti yrttejä.

Mutta olkoon, lisätään pancettaa, tulee varmasti hyvää.

Vierailija
206/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin vegejuusto?

Vierailija
207/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samojen asioiden kanssa täällä, paitsi että meidän juhliin tuleva vegaani on myös vehnätön... Ois edes rahaa, niin voisi testailla reseptejä.

Yksi vieras on vegaani, minä en alkaisi soveltaa kaikkea tarjottavaa hänen mukaansa. 

Vierailija
208/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäsalaatti on myös tosi hyvää. Siihen voi kylkeen halutessa laittaa vaikka kauravaahtoa, jos kaipaa jotain.

"Kauravaahto" on 99% kovetettua palmuöljyä.

ei niissä kaurakermoissa, mitä olen ainakin itse olen ostanut, ole palmuöljyä ollenkaan

Vierailija
209/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ikinä  koskaan kehtaisi vaatia tarjoiluun minulle erikseen jotain, jos kyseessä on kutsu juhliin. Jos maksan niin silloin ilmoitan ruokarajoitteeni. Mistä tämä prinsessapolvi oikein tulee? Jos olisin vegaani, veisin itse oman ruokani, vaivihkaa kertoisin vain emännälle. Juhlien järjestäminen on muutenkin stressaavaa, on paljon huomiooo otettavaa ja yhden itsekeskeisen vegaanin takia joutuu miettimään tarjoiltavia vielä erikseen! 

Vierailija
210/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi maitoallergiset käyttää paljon. Maitohyllyssä myynnissä.

Vierailija
211/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenapiirakka keksimurupohjalla, kanelia, fariinisokeria. Voi tehdä myös päärynästä. Tai mustikasta ilman kanelia.

Vegaanista valmista vaniljakastiketta. Helppo!

Tämä on tosi hyvää.

Vierailija
212/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, ikinä  koskaan kehtaisi vaatia tarjoiluun minulle erikseen jotain, jos kyseessä on kutsu juhliin. Jos maksan niin silloin ilmoitan ruokarajoitteeni. Mistä tämä prinsessapolvi oikein tulee? Jos olisin vegaani, veisin itse oman ruokani, vaivihkaa kertoisin vain emännälle. Juhlien järjestäminen on muutenkin stressaavaa, on paljon huomiooo otettavaa ja yhden itsekeskeisen vegaanin takia joutuu miettimään tarjoiltavia vielä erikseen! 

En ole kuullut kenenkään vaativan juhlatarjoiluissa itselleen jotain erikseen. Usein kysytään erityisruokavalioita, ja minusta kysyttäessä on ihan ok ilmoittaa, jos on vegaani. Minä taas juhlien järjestäjänä haluaisin tietää, kokisin noloksi, jos juhlissani ei olisi vegaanille juuri mitään syötävää. Se kun ei ole mitään tähtitiedettä järjestää vegaanillekin jotain. Viimeksi kun lähdin oman perheen juhlatarjoiluja järjestäessä miettimään vegaanista tarjottavaa, totesin, että jo melkein puolet on vegaanista muutenkin, eli ei ole kovin suurta vaivaa.

Vierailija
213/315 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuusto.

Vierailija
214/315 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuusto.

😂

Vierailija
215/315 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen usein tällaisen piirakan:

Pohja: jauhoja, öljyä, sokeria, banaaneja.

Päälle: mitä vaan hedelmiä. Ja vaikka kanelia tai kaardemummaa.

Kaurakerman kanssa maistuu aina kaikille, on parempaa kuin ei-vegaaninen.

Kuulostaa ankealta.

Vegaaninen elämäntapa itsessäänkin ankea. Jo lukemani (jostain toisesta keskustelusta) "terveellinen" menu mustapapukakkuineen kuulosti jotenkin huonolta idealta häätarjoiluun tai jopa hääkahvitukseen! Näköjään sitä juhlissa on myös syötävä "terveellisemmin". Ei ihme, jos ideologian ankeus masentaa ja stressaa.

Vierailija
216/315 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset raakakakut ja omenahyveet ja muut on todella hyviä ja sopivat näin syksyyn.

Ei edes tule mieleen että on vegaanista.

Vierailija
217/315 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, koska siinä arvattavasti oleva vääntö ja riitely ei kiinnosta, mutta siltä varalta, että ei ole mainittu jo: tee raakakakku. Ohjeita on paljon netissä, mutta vaikka tällä tai sitä versioimalla onnistuu http://syotava.blogspot.com/2013/08/ihan-paras-vadelmainen-raakajuustok…. Raakakakku voi olla pöydässä muutaman tunnin ennen kuin pehmenee liikaa.

Tein kokeilumielessä tämän kakun. Se on nyt pakastimessa. Maistan myöhemmin ja loput jätän pakastimeen testatakseni pakastuksenkestävyyttä. Tekemisestä sen verran, että oli hieman ylioptimistisuutta käyttää pelkkää sauvasekoitinta. Kone kuumeni aika tavalla, eikä lopputulos ollut kovin sileä. Seuraavalla kerralla olen viisaampi ja käytän yleiskoneen leikkuuterää.

Vierailija
218/315 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ja ei. Vuohenjuusto on hyvä.

Vierailija
219/315 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haravoin pihalta koivunlehdet ja laitan ne kulhoon.

Olkaa hyvä!

Vierailija
220/315 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, koska siinä arvattavasti oleva vääntö ja riitely ei kiinnosta, mutta siltä varalta, että ei ole mainittu jo: tee raakakakku. Ohjeita on paljon netissä, mutta vaikka tällä tai sitä versioimalla onnistuu http://syotava.blogspot.com/2013/08/ihan-paras-vadelmainen-raakajuustok…. Raakakakku voi olla pöydässä muutaman tunnin ennen kuin pehmenee liikaa.

Tein kokeilumielessä tämän kakun. Se on nyt pakastimessa. Maistan myöhemmin ja loput jätän pakastimeen testatakseni pakastuksenkestävyyttä. Tekemisestä sen verran, että oli hieman ylioptimistisuutta käyttää pelkkää sauvasekoitinta. Kone kuumeni aika tavalla, eikä lopputulos ollut kovin sileä. Seuraavalla kerralla olen viisaampi ja käytän yleiskoneen leikkuuterää.

Nyt on maisteltu ja hyvää oli! Tämän teen ehdottomasti. Pysyi hyvin koossa pakastamisen jälkeen jääkaapissa. Maistui kaikille, joilla maistatin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi