Parhaat vegaaniset leivonnaiset kahvipöytään
Kaipaan vinkkejä. Juhlat tulossa ja yksi vegaani tulossa myös. Tarjoilen suklaatäytekakkua, hedelmäpaloja, kinkkuvoileipäkakkua, pikkuleipiä ja konvehteja. Joten vegaanille jotain vastaavaa.
Kommentit (315)
Hyi v*ttu! Olin vegaanin juhlissa missä oli vain vegaanituotteita. Joka väittää tykkäävänsä vegaanisista leivonnaisista, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen nykyisin kaikki kakut vegaanisina ja gluteenittomina. Aina on kakkuja kehuttu ulkonäöstä ja mausta. En kerro sekasyöjille kakun olevan vegaaninen.
Ääliö! Et ymmärrä että kehuvat kohteliaisuudesta. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen nykyisin kaikki kakut vegaanisina ja gluteenittomina. Aina on kakkuja kehuttu ulkonäöstä ja mausta. En kerro sekasyöjille kakun olevan vegaaninen.
Tämä! Yksi tuttu kertoi kerran tarjonneensa kotonaan kaverilleen ruokaa ja oli sitten kysynyt, että maistuiko. Kaveri oli kehunut kovasti.
Sen jälkeen tämä tuttuni oli todennut, että omasta mielestä oli aika huonot setit.
Sen jälkeen seurasi huvittuneena kaverin sisäistä kamppailua siitä, että pitääkö kiinni kohteliaisuudesta annetuista kehuista vai kertoako rehellinen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennyt, että Pihlajat, Mariannet ja Wienernougat on vegaanisia.
Noi on gluteenittomia kaikki, mutta menikö sulla asiat sekaisin?
Tein kerran vegaanisia mokkapaloja. Kuorrutuksen laitoin maidotonta margariinia, kookoskermaa, tilkka tosi vahvaa kahvia, kaakaojauhetta ja tomusokeria. Keittelin tuon seoksen ja kaadoin sen lämpimänä kakkulevyn päälle ja se jähmettyi ihan hyvin. Nonparellia päälle tietysti! Olin yllättynyt, miten hyviä tuli.
🇺🇦🇮🇱
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/9d256ef2-ad1d-4f3c-a6d2-5b2d3ff…
Vegaanit vissiin unohtivat, että naisen erittämä maito ei ole vegaanista?
😂
Olen tehnyt alla olevan reseptin mukaan vegaanista kakkua, onnistui!
https://www.alko.fi/juoma-ruoka/resepti/vegaaninen-juustokakku
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään vegaanista juustokakkua, koska juusto tehdään eläimen maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään vegaanista juustokakkua, koska juusto tehdään eläimen maidosta.
Lue resepti ennen kommentointia, tahvo.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v*ttu! Olin vegaanin juhlissa missä oli vain vegaanituotteita. Joka väittää tykkäävänsä vegaanisista leivonnaisista, valehtelee.
Tässä nyt ei kysytty jonkun juntin mielipidettä. Miksi ei-vegaani tulee väkisin kertomaan että ei ole vegaani?
Ihan vinkkejä tuossa aloituksessa kyseltiin.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjää ei paljon kiinnosta onko vege vai ei. Riittää kunhan on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue resepti ennen kommentointia, tahvo.
Ei siihen mitään reseptin lukemista tarvita. Jos kyse on JUUSTOkakusta, siihen kuuluu osana JUUSTOA, joka ei ole vegaanista.
Yhteishyvässä (varmaan myös netissä)!on nyt tosi hyvä taatelikakku jossa Biscoff-tahnasta kuorrutus, todella hyvä (ja helppo) ja maistuu taatusti kaikille. Toi Biscoff-tahna on järkyttävän hyvää ihan lusikalla syötynä!
Tein viime jouluna suolaisia joulutorttuja tofu skagen -täytteellä, niistä tuli tosi hyviä! Täytteeseen tulee paketti (savu)tofua, noin desi majoneesia, noin desi kaurajugurttia/fraichea, kapriksia ja sitruunamehua. Suolaa ja pippuria maun mukaan ja paistetun tortun päälle voi laittaa tilliä tai mädin kaltaista merilevävalmistetta koristeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Yksi tuttu kertoi kerran tarjonneensa kotonaan kaverilleen ruokaa ja oli sitten kysynyt, että maistuiko. Kaveri oli kehunut kovasti.
Sen jälkeen tämä tuttuni oli todennut, että omasta mielestä oli aika huonot setit.
Sen jälkeen seurasi huvittuneena kaverin sisäistä kamppailua siitä, että pitääkö kiinni kohteliaisuudesta annetuista kehuista vai kertoako rehellinen mielipide.
Mäkin olin kuulemma kehunut vegaanisia tarjoiluja. Muistan sanoneeni kehuja kalastelleelle emännälle "nojoo, soija/tofu ei ole oikein mun juttu".
Mutta kai tuonkin voi ylistykseksi tulkita, jos haluaa!
En kyllä yhtä vegaania varten alkais kokonaista voileipäkakkua värkkäämään. Tulee nimittäin aika kalliiksi. Mutta ehkä hänelle voi tehdä vaikka pari täytettyä leipäpalaa.
Meillä oli viime kesänä juhlat, joihin tuli yksi vegaani ja pari muuten vaan kasvissyöjää, normiksia joitakin kymmeniä.
Tein vegaanisen suklaakakun, joka onnistuikin hiton hyvin. Se oli sellainen "pula-ajan kakku" keiju-kuorrutteella. Siitä tuli jopa kehuja ja itsellekin maistui. Normikset sai leipomolta tilattua kakkua.
Sit oli just noita oreoita yms vegaanisia keksejä.
Suolaisella puolella oli ensin ihan ruokaa tarjolla, josta vegaaninen versio. Sit oli leipää vegaanisella levitteellä. Tätä leipää sai myös sitten kahvipöydässä. Sekasyöjille oli voileipäkakkua.
Citymarketissa myydään ihanaa vegaanista perunaleivosta! En ole vegaani.
Nirppanokkien takia oikeitakaan ruokarajoitteita ei meinata ottaa todesta.
-Ai miten niin et voi syödä ainetta x? Eihän sitä nyt niin paljon tässä ole.