Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vegaaniset leivonnaiset kahvipöytään

Vierailija
10.08.2022 |

Kaipaan vinkkejä. Juhlat tulossa ja yksi vegaani tulossa myös. Tarjoilen suklaatäytekakkua, hedelmäpaloja, kinkkuvoileipäkakkua, pikkuleipiä ja konvehteja. Joten vegaanille jotain vastaavaa.

Kommentit (315)

Vierailija
21/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeista leivonnaisista tulee vegaanisina ihan hyviä, mutta suolaiset leivonnaiset kuten pizzat ja piirakat maistuu aivan jäätävän pahalta ei-vegaanin suuhun. Just sain tällaisilla eräissä juhlissa "herkutella".

Vierailija
22/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wienernougat-rasiassa lukee, että se on vegaaninen.

Niin lukee minun sisäfileessäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeista leivonnaisista tulee vegaanisina ihan hyviä, mutta suolaiset leivonnaiset kuten pizzat ja piirakat maistuu aivan jäätävän pahalta ei-vegaanin suuhun. Just sain tällaisilla eräissä juhlissa "herkutella".

Vierailija
24/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wienernougat-rasiassa lukee, että se on vegaaninen.

Niin lukee minun sisäfileessäkin

Kannibaali?

Vierailija
25/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen voileipäkakku, esim. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/vegaaninen-voileipakakku

Täytekakku esim. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/vegaaninen-taytekakku

Tai vaikka joku "juusto"kakku, googlesta löytyy paljon ohjeita.

Hedelmäpalohajan se voi tietysti syödä, ja vegaanisia konvehteja löytyy kaupasta.

En todellakaan haluaisi voileipäkakkua. Enkä kyllä täytekakkuakaan.

Avaus oli jälleen yksi vegaanivihaprovoilun yritys, mutta itselleni riittäisi juhlissa esimerkiksi suolakeksit ja vegaaninen levite ja hedelmät.

Viimeisimmissä juhlissa, missä olin, ei ollut mitään muuta vegaanista tarjolla kuin mansikoita enkä siitäkään tehnyt minkäänlaista numeroa. Ymmärrän kyllä syödä ennen juhlia.

Vierailija
26/315 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa joissa olin vähän aikaa sitten, oli vegaaninen kakku, se oli kuulemma tämä: https://www.kamomillankonditoria.com/2019/07/torkyoverikakku.html

Se oli oikeasti todella hyvää.

Suolaiseksi jotain patonkia ja hummusta tms. Focaccia on myös tosi hyvää.

Hyviä vegaanireseptejä löytyy mm. Chocochili-nimisestä blogista.

Vierailija
27/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samojen asioiden kanssa täällä, paitsi että meidän juhliin tuleva vegaani on myös vehnätön... Ois edes rahaa, niin voisi testailla reseptejä.

"Juustokakku" kookosmaidosta ?

Vierailija
28/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli/vanilja/pikkupullat on tosi helppo tehdä vegaanisena kaurajuomaan ja margariiniin. Tulee meheviä.

K-Ruoka vegaaninen juustokakku on on myös mehevä. Mieheni sanoi, ettei olisi arvannut olevan vegaaninen. Huomaa, että se pitää tehdä mieluiten edellisenä päivänä.

Olen myös tehnyt vegaanista suklaakakkua, mutta en muista enää millä reseptillä.

Miielestäni sinun ei kannata tehdä kaksinkertaisia tarjoomuksia, vaan teet päätarjoilut suoraan vegaanisina, koska niitä voivat syödä kaikki. Sitten lisäksi pikkupiirakoita yms molemmille erikseen.

Vierailija
29/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vegaani-ideologiaa.  Mutta juhlassa he voisivat ottaa kakkua ja piparia ihan kuin muutkin vieraat.  Ymmärrän etteivät syö lihaa, munia ym.näkyvää eläinperäistä.  Mutta voi ja kerma kakussa pitäisi olla ok kerran vuodessa.  Olin kesällä juhlassa jossa oli yksi vegaani.  Häntä varten oli tilattu omat ruuat pikku kupposissa- vain yhtä otti.  Kahvin kanssa hänelle oli tehty täytekakku, piparia ja pullaa vegaanisena-kaikki jäi tarjottimelle.  Hyi s...tana-nämä sitten heitettiin roskiin kun ei kelvannut herravegaanille edes kotiinvietäväksi. Juhlan järjestäjä oli tietysti maksanut nämä erikoisruuat ja ravintolan keittiöön se aiheuttaa aina kovasti lisätyötä.

Vierailija
30/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän vegaani-ideologiaa.  Mutta juhlassa he voisivat ottaa kakkua ja piparia ihan kuin muutkin vieraat.  Ymmärrän etteivät syö lihaa, munia ym.näkyvää eläinperäistä.  Mutta voi ja kerma kakussa pitäisi olla ok kerran vuodessa.  Olin kesällä juhlassa jossa oli yksi vegaani.  Häntä varten oli tilattu omat ruuat pikku kupposissa- vain yhtä otti.  Kahvin kanssa hänelle oli tehty täytekakku, piparia ja pullaa vegaanisena-kaikki jäi tarjottimelle.  Hyi s...tana-nämä sitten heitettiin roskiin kun ei kelvannut herravegaanille edes kotiinvietäväksi. Juhlan järjestäjä oli tietysti maksanut nämä erikoisruuat ja ravintolan keittiöön se aiheuttaa aina kovasti lisätyötä.

Juuri tästä syystä kannattaa tehdä sellaiset tarjoilut, joissa ei ole maussa eroa, kuten pullat tai suklaakakku, suoraan vegaanisina kaikille. Siis jos leipoo itse tarjoilut. Minusta on suhteetonta odottaa yhdeltä vieraalta, että hänen on pakko syödä kaikki hänelle erikseen varatut tarjoilut, muuten loukkaannutaan. Eihän muiltakaan vierailta vaadita sellaista. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä, miksi eivät ota kaikkea, ja ne syyt ovat usein erityisruokavalioista riippumattomia.

Vierailija
31/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaakakku helppo tehdä vegaanisena, niin selviät yhdellä kakulla. Jos ehdottomasti haluat juuri kinkku-voikeipäkakun, vegaanille sopii esim. parsakaali-vegefeta-piirakka. Oreot ja osa Dominoista vegaanisia, sopivat kaikille.

Voi tehdä joo,mutta ei ole kovin hyvää.

Vierailija
32/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen nykyisin kaikki kakut vegaanisina ja gluteenittomina. Aina on kakkuja kehuttu ulkonäöstä ja mausta. En kerro sekasyöjille kakun olevan vegaaninen.

Niinhän niillä vierailla on tapana kehua, se on kohteliasta käytöstä.

Vierailija
33/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäsalaatti on myös tosi hyvää. Siihen voi kylkeen halutessa laittaa vaikka kauravaahtoa, jos kaipaa jotain.

Kauravaahtoa. Kuulostaa aika.... Nyt ei herahda vesi kielelle ollenkaan, vaikka hedelmäsalaatista tykkään

Vierailija
34/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne järjestämäsi juhlat voivat olla sinulle kerran vuodessa- tapahtuma, mutta eivät välttämättä sille vegaanille. Vuoteen voi mahtua monet syntymäpäivät, rippijuhlat, valmistujaiset, häät ja jopa hautajaiset. Tähän päälle viellä kaikki mahdolliset työpaikkojen kahvitukset yms.

Miksi sille yhdelle vegaanille piti varata noin paljon tarjottavaa? Jokainen erityisruokavaliota noudattava ihminen on tottunut siihen, että vaihtoehtoja on 1-2 ja se on aivan riittävä määrä.

Vierailija
35/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä kannattaa tehdä sellaiset tarjoilut, joissa ei ole maussa eroa, kuten pullat tai suklaakakku, suoraan vegaanisina kaikille. Siis jos leipoo itse tarjoilut. Minusta on suhteetonta odottaa yhdeltä vieraalta, että hänen on pakko syödä kaikki hänelle erikseen varatut tarjoilut, muuten loukkaannutaan. Eihän muiltakaan vierailta vaadita sellaista. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä, miksi eivät ota kaikkea, ja ne syyt ovat usein erityisruokavalioista riippumattomia.

Yhden vieraan takia, joka ei ehkä edes tarjoiluja syö, pitäisi tehdä kaikille hänen ruokavalion mukainen menu? Joo ei kiitos. Jos joku vieras ei tykkää parsasta, sipulista eikä mausteista, pitääkö ne jättää pois kaikkien ruuasta?

Vierailija
36/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä tästä opimme. Jos olet vegaani, niin sinun on pakko ottaa lautaselle KAIKKI vegaaninen ruoka, mitä sinulle on varattu. Vaikka et jaksaisi, haluaisi tai ei maistu. Tai loput on otettava mukaan kakkurasiassa. Vaikka et pystyisi ruokia kotiin ehjänä ja kylmänä kuljettamaan. Jos et näin tee, sivulliset loukkaantuvat. Nämä vaatimukset eivät koske muita vieraita.

Vierailija
37/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruokaa heitettiin roskiin? Miksi ei tarjottu muille vieraille? Kyllä on uskomatonta typeryyttä heittää ruokaa roskiin.

Vierailija
38/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kohtelias vieras ottaa sitä mitä tarjotaan. Jos ei kelpaa niin sitten on ilman.

Vierailija
39/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilevat vieraat voi jäädä himaansa.

Vierailija
40/315 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä tästä opimme. Jos olet vegaani, niin sinun on pakko ottaa lautaselle KAIKKI vegaaninen ruoka, mitä sinulle on varattu. Vaikka et jaksaisi, haluaisi tai ei maistu. Tai loput on otettava mukaan kakkurasiassa. Vaikka et pystyisi ruokia kotiin ehjänä ja kylmänä kuljettamaan. Jos et näin tee, sivulliset loukkaantuvat. Nämä vaatimukset eivät koske muita vieraita.

Hah, näinpä :D

Itse en ole koskaan pitänyt makeasta ja sen takia juhlissakin jättänyt kakut ja muut makeat herkut välistä. Tämä ei ole ollut kenellekään ongelma, kunnes sittn aloin vegaaniksi. Nyt se makeiden (vegaanisten)herkkujen välistä jättäminen johtuu siitä, että olen tarjottaville nyrpistelevä vegaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi