Millä v*****a ne liivien olkaimet saa pysymään olkapäillä?
Ja ei, ei kiitos sitä mantraa että oikean kokoiset liivit jne.
Olen ostanut oikeita, oikean kokoisia liivejä, liiviliikkeessä myyjän opastuksella. Seissyt peilin edessä ja tuumaillut myyjän kanssa että miten koko menee ja kuppikoko, miten menee kyljessä, meneekö suoraan jne.
Silti, muutaman viikon jälkeen olkaimien tippuminen alkaa.
Olen pienirintainen ja hoikka. Olen käyttänyt takaa ristiin/yhteen meneviä ja ovat ainoat toimivat. En vain tykkää siitä että olkaimet näkyy paidan kaula-aukosta. Joskus myös olkaimet kiristää olkapään ylityskohdassa.
Että onko tietoa paremmasta? Tai joku erikoinen malli mikä pysyy pienirintaisilla?
Kommentit (95)
Jos on pullonkaulahartiat niin normiolkaimet ei pysy millään.
Vierailija kirjoitti:
Olkaimet pitää säätää vähintään joka pesun jälkeen uudestaan oikeaan pituuteen. Ne löystyy aina käytössä.
Ei mun liiveissä ainakaan liiku ne säädöt mihinkään vaikka pesee.
Urheiluliivit tai sellainen malli, jossa olkaimet menevät takana ristiin. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyttänyt ne edestä pätkällä idealsidettä. Toiseen olkaimeen pieni umpisolmu ja toiseen pieni vetosolmu. Sopii niille joilla ei ole tarvetta esitellä rintavakoaan avokaulaisissa puseroissa.
Lisäys tähän että kyseessä apteekin myymä ohut harsomainen valkoinen side.
Taitaa kuitenkin olla kyseessä joustoside.
Idealside ei ole varsinainen, vaan tiivis nauha.
Olkaimet pitäisi ommella ristiin selästä!
Ota kanttinauhaa ja sido olkaimesta toiseen nin että väli pienenee.
Onneksi en ole nainen niin ei tarvitse tuollaisista murehtia. Naisen elämä on täyttä helvettiä, itse en kestäisi edes kuukautisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myyjä ole mikään tae oikeasta koosta. Mittaa itsesi tällä laskurilla https://www.abrathatfits.org/calculator.php
Et ymmärtänyt. Minulla on ollut oikean kokoisia liivejä. Olen käyttänyt kaikki laskurit mitä maailmasta löytyy. Päälle laitettaessa on mahtavan tuntuiset, napakat, hyvät ja pysyvät.
Kolme viikkoa, ja valuminen alkaa.
ApEli sulla on liian isoympärysmitta liiveissä. Kun kuminauha löystyy käytössä, niin olkaimet alkaa tippua. Siksi liivit pitää ostaa niin, että ne on sopivat kun ovat uloimmassa hakasessa, kuminauhan löystyessä niitä voi sit kiristää sisempiin hakasiin
Ei toimi tääkään. Ne liian pienen ympärysmitan liivit painautuu ihoon ja jättää ikijäljen rintojen alapuolelle. Kokeiltu on. Ja olen erimallinen kuin ap, mutta sama ongelma. Ja mulla on leveät, treenatut hartiat, ettei sekään vinkki auta. Oon tosiaan mallannut, että olkaimien pitäisi olla takana lähempänä toisiaan, vaikka liivien löystyessä käytössä laitan hakaset tiukimpaan mahdolliseen asentoon. Miksei valmistajat (lempimerkkkini Triumph hoi!) voi siirtää liivien olkaimien paikkaa takaa lähemmäs toisiaan, jos tätä ongelmaa on joka koossa nykyisillä netin aiheuttamilla eteenpäin kääntyneillä pullohartioilla??? Varmaan käyttävät jotain mittataulukkoa viime vuosisadalta ennen internettiä, kännyköitä ja tietokoneita...
En lukenut ketjua, ehkä kerrottiin jo, mutta olkaimiin vaikuttaa olkainten sijoittelu ja oman kropan muoto. Kaikissa liiveissä ei ole olkaimet samassa kohtaa. Itse olen tosi lyhyt ja isot rinnat, joten vaikka miten ostaisi oikeanlaiset liivit, ne olkaimet ovat liian leveällä minun hartioiden muotoon nähden. Topeissa on sama juttu, aina jompikumpi olkain lähtee valumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olkaimet liian reunassa. Todella harvassa rintaliivimallissa olkaimet sijaitsee muualla kuin kainaloissa.
Edessä on ihan ok paikassa, ainakin Triumpheissa. Takana liian kainaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rintojen koko muka liittyy olkaimien pysymiseen? Ne olkaimethan kiinnittyy rinnan yläpuolelle eli ihan samahan se on minkä kokoiset ne bosat on. Enemmän se johtuu olkapäiden muodoista. Mulla putoaa aina oikea olkain. Silloin kiristän sitä oikeaa olkainta, jolloin se ei tipu. Tämä oli niin typerä ja järjetön aloitus, että onko tää trolli?
Rintojen koko liittyy rintaliivien kokoon. Jos on väärän kokoiset liivit, on niiden käytössä kaikenlaista hankaluutta. Yksi yleisimmistä olkaimien valuminen.
Höpöhöpö. Mulla on muuten aivan täydellisesti istuvat liivit. Uskon tuohon teoriaan, että valmistajat ei huomioi, mitä vuosien tietokonetyö tekee hartioille ajan kuluessa.
Tämä on just sitä, kun liiviliikkeen myyjät usein uskottelevat asiakkailleen, että rinnakkaiskoko tarkoittaa sitä, että liivien istuvuus olisi muka sama. Ei ole. Rinnakkaiskokoa kannattaa kokeilla silloin, jos kuppikoko on oikea, mutta ympärysmitta väärä. Myyjät yrittävät taasen myydä rinnakkaiskokoa silloin, kun puodissa ei ole oikean kokoisia liivejä.