Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä v*****a ne liivien olkaimet saa pysymään olkapäillä?

Vierailija
10.08.2022 |

Ja ei, ei kiitos sitä mantraa että oikean kokoiset liivit jne.
Olen ostanut oikeita, oikean kokoisia liivejä, liiviliikkeessä myyjän opastuksella. Seissyt peilin edessä ja tuumaillut myyjän kanssa että miten koko menee ja kuppikoko, miten menee kyljessä, meneekö suoraan jne.

Silti, muutaman viikon jälkeen olkaimien tippuminen alkaa.

Olen pienirintainen ja hoikka. Olen käyttänyt takaa ristiin/yhteen meneviä ja ovat ainoat toimivat. En vain tykkää siitä että olkaimet näkyy paidan kaula-aukosta. Joskus myös olkaimet kiristää olkapään ylityskohdassa.
Että onko tietoa paremmasta? Tai joku erikoinen malli mikä pysyy pienirintaisilla?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misi aloitat kirjoilulla. Joka vaate ketju jossa myydään liivejä kauppat myydään pieni pidike joka laitetaan rintaliivin hihnoihin/ olkaimiin taakse -selkään.Mene johonkin H/M vaate liike kysyy. Joillain on huono ryhti ja olkapää sen takia valuttaa ritaliivien olkaimet. Voit myös siirtyä mukavin urheiluliivit, vaikka et urheilisi päiväkään.Kokoon katsomatta ovat ihania päällä.

Vierailija
62/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://cubus.com/fi/p/bella-push-up--rintaliivit-musta-alusvaatteet-pu…

Nämä pysyvät täydellisesti päällä kun ostat ympäryskoon joka vastaa tismalleen rintojen alusmittaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on H-kupin tissit eli olkaimet löystyy nopeasti tissien painosta, ja lisäksi voimakkaasti alaspäin luisut hartiat eli tämä ongelma on paha. Käytännössä ainoat liivit jotka toimii kohtalaisesti ilman mitää modifiointeja on urheiluliivit. Eihän ne näteintä mahdollista muotoa toki anna, mutta paljon mukavammat päällä kuin muut kun on tämä ongelma. Noissa yleensä olkaimet aika keskellä mikä auttaa. Mulla Sculptresse By Panache -merkkiset mieluisimmat.

Vierailija
64/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo ongelma liittyi siihen, että ympärysmitta oli jo alussa liian väljä ja ajatukseen, että olkaimilla "kohotetaan" rintoja. Sain sitten vinkin, että alkuun ympärysmitan tulee olla todella napakka ja olkaimille ei saa tulla yhtään painoa. Tietysti olkaimet pitää säätää oikean pituisiksi myös.

Vierailija
65/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vuosia sama ongelma. Lopulta löysin Miss Mary of Sweden (tjtn.) verkkokaupan jossa leveäolkaimisia liivejä. Olkain on myös kevyesti topattu. Nämä pysyvät päällä ilman mitään ongelmia.

Vierailija
67/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun valittaa ettei olkaimet pysy, joku tulee selittämään ympärysmitasta. Mä en kestä liian tiukkaa ympärysmittaa, en halua että liivit puristaa niin ettei saa kunnolla henkeä! Kyllä olkainten pitää pysyä ilman saatanan kireää ympärysmittaakin. Ongelma vaan on, että säätövaraakin on monissa liiveissä vain se kymmenen senttiä, ei koko olkainten matkalta. Liivimyyjä pahoitteli tätä kun ei löydetty minulle sopivia liivejä.

Vierailija
68/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun valittaa ettei olkaimet pysy, joku tulee selittämään ympärysmitasta. Mä en kestä liian tiukkaa ympärysmittaa, en halua että liivit puristaa niin ettei saa kunnolla henkeä! Kyllä olkainten pitää pysyä ilman saatanan kireää ympärysmittaakin. Ongelma vaan on, että säätövaraakin on monissa liiveissä vain se kymmenen senttiä, ei koko olkainten matkalta. Liivimyyjä pahoitteli tätä kun ei löydetty minulle sopivia liivejä.

Mulla nimeomaan oli liian tiukka kun olkaimet tippui mutta kun aloin ostaa suurempaa kokoa eli oikean mittaisia eli sentilleen sama mitta kuin rintojen alusmitta, ongelma katosi. Juurikin nuo linkkaamani Cubuksen Bellat. En enää muita liivejä käytäkään. Ja näitä on ollut käytössä vuosia, monia eri värejä, pesen koneessa eivätkä ole lerpahtaneet tai venähtäneet.

Vierailija
69/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannataa alkaa harrastaa liikuntaa niin saat olkapäät.

"Liikunta" ei mitenkään maagisesti kehitä juuri olkapäitä. Salilla käymisestä voi maagisesti seurata sekin, että hartialinja muuttuu entistä alaspäin luistavammaksi. Katso vaikka kehonrakentajien olkalinjaa.

Se on se, mitä lihaksia harjoituttaa.

Vierailija
70/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellaiset liivit johon saa vaihdettua olkaimet. Niissä on usein myös useampi kohta mihin olkaimet saa. Näin ne roikkuvat olkaimet voi vaihtaa uusiin napakoihin.

Vierailija
71/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit voi toki myös teetättää, niin ei tarvitse yli 10 vuoteen uusia ostella.

Vierailija
72/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Personalraineri kirjoitti:

Pikkusen hartiatreeniä niin kyl sitten.

Mä sanoisin, että ennemmin voimaa yläselkään ja liikkuvuutta rintakehään ja olkapäähän. 

https://www.shape.com/fitness/workouts/targeted-exercises/dumbbell-row-…

https://www.shape.com/fitness/workouts/resistance-band-back-workout

Vierailija
73/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän aina silikonisia lappuja olkapäillä. Niissä on pidikkeet olkaimille. Kaikki pysyy päällä ja paikoillaan, laput ei näy vaatteen alta. Ilman silikonilappuja olen vain kiroillut. Kaikissa alusasuliikkeissä ja alusvaateostoilla myydään niitä.

Tääkin kyllä taas markkinamiesten huippuidea. Sen sijaan että muokattaisiin liivien mallia, keksitään myydä erikseen erilaisia härpäkkeitä ratkaisemaan ongelma. Kukkaro ja luonto kiittää.

Vierailija
74/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätämällä olkaimien pituudet oikean pituisiksi.

Vierailija
75/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä on esitetty ne monet korvaavat kikat, mutta sanon tässä omasta kokemustestani sanasen sopivista rintaliivien malleista eli leikkauksesta.

Huonot leikkaukset kapea- ja/tai luisiolkaiselle ovat useimmat push-up rintaliivit sekä balconettet. Yleensä toppaus liiveissä voi lisätä putoilua myös (koska kuppi ei ole tarpeeksi rintaa muotoileva ja napakka.

Isokuppiselle myös kaarituettomat ja ohutolkaimiset liivit voivat olla huonot tässä suhteessa. Lisäksi heikkolaatuisesta liian joustavasta ja ohuesta materiaalista tehty liivi ja liian matala selänympäryskappale voivat olla ongelmia.

Yleensä ns. klassinen malli, jossa toppaamaton täysikuppi tai 3/4 kuppi on paras.

Kannattaa katsella rintaliivimallin kuvista netissä miten leveäharteinen liiviä esittelevä valkokuvamalli on ja päätellä mihin se olkain omilla hartioilla sijoittuisi:

- Katso miten liivi rajaa edessä ns. decollete-aluetta eli onko alue kuin leveä U-kirjain (huono) vai tiukka V-kirjain (parempi)?

- Edestä katsoen olkaimen pitäisi kiinnittyä kupin keskelle (pystysuoraan katsoen), ei kupin toiselle laidalle.

- Takaa katsoen olkainten pitäisi kiinnittyä takakappaleeseen lähempänä hakaskiinnnitystä, ei kovin kovin paljon ulompana kylkiä syleillen. Jos takakappale on aivan suora, se on yleensä huonompi kuin muotoiltu takakappale, jossa olkaimet kiinnittyvät hieman levenevään kohtaan.

- Jos valokuvamalli seisoo kuvissa niin että nostaa hartioitaan tai kohottaa käsivarsiaan, se ei aina ole siksi että on kiva poseerata eri asennoissa vaan voi joskus viitata siihen että olkaimet eivät pysy hänelläkään hyvin päällä, vaikka mallien hartiat ovat yleensä leveähköt.

- Myös liivien silta (kuppien väliosa) on tärkeä, eli jos se on löysä ja kapea, kuppi voi retkottaa, joka sekin lisää olkainten putoilua.

Laitan esimerkkikuvia

1. Mahdollisesti huonosti istuva liivi:

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/t-paitaliivit-kaariliivit-gr…

Miksi? Decolletee-alue on leveä ja laaja, liivin nauha ei näytä tukevan kunnolla, kuppi ei ole rintaa peittävä, on topattu, kova (ei myötäile rintaa), on kuin pyöreä kauha, jossa varsi (= olkain) kulkee toisesta sivusta ylös (ei keskemmältä), liivin siltaosa on lötkö, päästää kupit valumaan alemmas, myös olkaimet eivät ole erityisen leveät, ja materiaali sileää, takakappale on melko suora, olkaimet ovat aika sivussa ja useassa kuvassa mallilla olkain on olkaluun päällä (mistä se pluiskahtaa helposti alas) ja huom! useassa kuvassa malli pitää käsivartta tai kumpiakin ylhäällä.

2. Hieman parempi liivi:

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/kaariliivit-minimizer-cecili…

Miksi? Decolletee-alue on V:n mallinen, pienempi, kuppi yläosasta kolmionmallien ja olkain lähtee sen apex-kohdasta (vaikka topattu), nauha antaa tukea, siltaosa on korkea, olkain on hieman leveämpi ja sen pinnassa on viivakuviota ja reunassa vahvisteommelta, takana olkaimessa on metallisolki (helpottaa joskus pysymistä) ja nauhassa levennys siinä mihin olkain kiinnittyy, vaikka muuten takana olkaimet sijoittuvat aika leveästi.

3. Ehkä näistä kolmesta parhaat?

https://www.ellos.fi/miss-mary-of-sweden/kaariliivit-joissa-pitsia/1030…

- napakka ja tukeva liivi, tukeva ja korkea silta, olkaimet lähtevät kohtuu hyvin edessä kupista, olkaimet hyvän levyiset, eivät sileät ja hyvin suunnitteltu leikkaus takana, tuskin pääsevät valumaan.

Tässä siis pikaisesti tehty kolme analyysiä, siitä miten itse arvioin olkainten toimivuutta.  Omassa koossani löydän harvoin liivejä, joissa olisi monitoimikiinnitys tai erityinen takakappale (racerback tms.), joten joudun ostamaan ns. tavallisin olkaimin varustetut liivit. Jos koossasi, AP, on noita vaihtoehtoisia takaosia, niin kokeile sellaista, se olisi se helpoin ratkaisu, varsinkin jos ei pääse kokeilemaan liivejä vaan ostaa netistä.

Vierailija
76/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota olkatoppaukset taas käyttöön. Ompele t paitaan ja liivit päälle. Leikkaa rintojen kohdalle reijät jos haluat ihokosketuksen liiveihin. Yllätti myös miehille ketkä luonasi käy.

Vierailija
77/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*** mikä ääliö, tarjotaan helppoa ratkaisua "enkä mää viitsi kikkailla". Sitten alkaa ompelee jotain ookaimia uuteen paikkaan ja pilaa hyvät liivit.

Kerroin jo alussa että haluaisin tietoa esim erimallisista liiveistä, että minkälaisien liivien olkaimet pysyisivät paremmin.

Jos eri mallien välillä ole eroja, ookaimien ompelu on mielestäni hyvä vaihtoehto

Ap

Kokokuppisissa se olkahihna on keskemmälle kuppia, eikä sivussa kuten monissa muissa malleissa. Kokokuppi vaan ei yleensä muuten sovi pienelle ja kiinteälle rinnalle.

Toinen juttu, että niitä hihnoja voi myös kiristää sitten, jos ja kun alkaa säännöllisesti löystymään alun jälkeen. Pidätkö kaksi viikkoa yksiä liivejä vai, miten lasket tämän käyttöajan? Liivien tulisi antaa myös levätä ja olla ainakin muutamat vaihtoliivit. Jos on kovalla käytöllä, niin vähemmästäkin alkavat liivit löystyä.

Vierailija
78/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luisut hartiat. Ei voi mitään.

Vierailija
79/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaimet pitää säätää vähintään joka pesun jälkeen uudestaan oikeaan pituuteen. Ne löystyy aina käytössä.

Vierailija
80/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä ne olkaimet niskan alapuolelta toisiinsa jollain narun tapaisella, etteivät pääse valumaan toisistaan kauemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi