Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä v*****a ne liivien olkaimet saa pysymään olkapäillä?

Vierailija
10.08.2022 |

Ja ei, ei kiitos sitä mantraa että oikean kokoiset liivit jne.
Olen ostanut oikeita, oikean kokoisia liivejä, liiviliikkeessä myyjän opastuksella. Seissyt peilin edessä ja tuumaillut myyjän kanssa että miten koko menee ja kuppikoko, miten menee kyljessä, meneekö suoraan jne.

Silti, muutaman viikon jälkeen olkaimien tippuminen alkaa.

Olen pienirintainen ja hoikka. Olen käyttänyt takaa ristiin/yhteen meneviä ja ovat ainoat toimivat. En vain tykkää siitä että olkaimet näkyy paidan kaula-aukosta. Joskus myös olkaimet kiristää olkapään ylityskohdassa.
Että onko tietoa paremmasta? Tai joku erikoinen malli mikä pysyy pienirintaisilla?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa alkaa harrastaa liikuntaa niin saat olkapäät.

Vierailija
42/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän mieluiten olkaimettomia liivejä. Etupäässä siksi, että miellyttää silmää eniten, kun olilla ei ole olkaimia sekä siksi, että liivit ovat tietty oikean kokoisina todella mukavia.

Tässäkään malliasa kuppikoko ei ole ehto käytölle.

Tässä olis ratkaisu kerta heitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ne pysy, jos ei ole tissejä

Vierailija
44/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma, olet ilmeisesti kapean mallinen yläkropasta ja rintakehän poikkileikkaus ylhäältä katsottuna enemmän ympyrän kuin ovaalin mallinen?

Tähän vaikuttaa liivin malli. Mielestäni sellaiset balconette-liivit ovat kauniit, mutta huonoimmat mahdolliset tähän. Kannattaa kokeilla sellaisia mummotyylisempiä, joissa olkaimet ovat edessäkin vähän lähempänä toisiaan.

Liivit, joissa on irrotettavat olkaimet ovat usein kiinni sellaisella soljella ja kuminauhalenkillä. Kuminauhalenkki on paljon helpompi ommella lähemmäs keskikokohtaa kuin koko olkaimien siirto. Olen myös itse tehnyt pikkuisen löystyneiden liivien kanssa niin, että irrotan takaa sen hakaskiinnitysosan, leikkaan vähän lyhyemmäksi ja ompelen hakaskiinnitysosan takaisin. Olkaimet siirtyvät näin lähemmäs selän keskikohtaa ja valumisongelma poistuu. Suosittelen ompelukonetta.

Se, että olkaimet alkavat valumaan vasta muutaman viikon käytön jälkeen, johtuu varmaankin siitä, että liivit venyvät hieman käytössä.

Vierailija
45/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma vuosia kunnes aloin ostaa rintsikoita jotka ovat tismalleen sama mitta kuin rintojen alaympärys. Oli ollut liian pieni ympärysmitta! Ei tarvitse enää ikinä korjailla valuneita olkaimia.

Vierailija
46/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vaikuttaa liivin malli. Mielestäni sellaiset balconette-liivit ovat kauniit, mutta huonoimmat mahdolliset tähän. Kannattaa kokeilla sellaisia mummotyylisempiä, joissa olkaimet ovat edessäkin vähän lähempänä toisiaan.

Tämä

Vierailija
47/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi tosiaan olla vääränkokoiset liivit. Itse ostin melkeen 25 v asti 75b, jotka olivatkin aina jotenkin hieman isohkot ympärysmitaltaan ja olkaimista. Parempi olikin sitten rinnakkaiskoko 70c, joka oli sopivan napakka.

Vierailija
48/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aina silikonisia lappuja olkapäillä. Niissä on pidikkeet olkaimille. Kaikki pysyy päällä ja paikoillaan, laput ei näy vaatteen alta. Ilman silikonilappuja olen vain kiroillut. Kaikissa alusasuliikkeissä ja alusvaateostoilla myydään niitä.

Vierailija
49/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui tuo ongelma kun laihduin, lihavana mikään olkain ei pysynyt paikoillaan. Mutta oletkin hoikka.

Vierailija
50/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan oliko keskustelussa vinkattu mitään tiettyjä liivimalleja, mutta ainakaan vielä ei ole. Itselläni on ollut sama ongelma usean eri liivin kanssa, joten en usko koon olevan ongelma.

Joku ehdottikin fiksuna, että mikset osta oikeaa mallia? No itsekin ostaisin mielelläni jos sellainen löytyisi? Vinkkejä siis otetaan vastaan. Tähän mennessä ehkä vähiten olkaimet ovat valuneet Primadonnan Deauville mallissa, mutta siinäkin välillä kyllä lähtevät olkaimet liikkumaan.

Vierailija
51/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista liiveihin liittyvistä ongelmista pääsin eroon, kun lakkasin käyttämästä niitä kokonaan. Rinnatkin terhakoitui, kun niitä ei enää keinotekoisesti kannateltu. Kaikki krinnaamiset ja kiristykset loppui. Toki myös työnantaja antoi potkut, kun ei sietänyt nännien näkymistä paidan läpi. Mut se oli surkea työpaikka, olen tyytyväisempi muualla.

Vierailija
52/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjä ole mikään tae oikeasta koosta. Mittaa itsesi tällä laskurilla https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Et ymmärtänyt. Minulla on ollut oikean kokoisia liivejä. Olen käyttänyt kaikki laskurit mitä maailmasta löytyy. Päälle laitettaessa on mahtavan tuntuiset, napakat, hyvät ja pysyvät.

Kolme viikkoa, ja valuminen alkaa.

Ap

Eli sulla on liian isoympärysmitta liiveissä. Kun kuminauha löystyy käytössä, niin olkaimet alkaa tippua. Siksi liivit pitää ostaa niin, että ne on sopivat kun ovat uloimmassa hakasessa, kuminauhan löystyessä niitä voi sit kiristää sisempiin hakasiin

Miksi niitä liivejä ei voi tehdä fiksummin, niin että olkaimet on takana keskemmällä eikä reunoissa. Liian tiukka ympärys tuntuu ihan hirveältä.

Vierailija
53/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyttänyt ne edestä pätkällä idealsidettä. Toiseen olkaimeen pieni umpisolmu ja toiseen pieni vetosolmu. Sopii niille joilla ei ole tarvetta esitellä rintavakoaan avokaulaisissa puseroissa.

Vierailija
54/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyttänyt ne edestä pätkällä idealsidettä. Toiseen olkaimeen pieni umpisolmu ja toiseen pieni vetosolmu. Sopii niille joilla ei ole tarvetta esitellä rintavakoaan avokaulaisissa puseroissa.

Lisäys tähän että kyseessä apteekin myymä ohut harsomainen valkoinen side.

Vierailija
55/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yrittänyt mutta kun mulla täydellinen vartalo ja muutenkin täydellinen niin aina joku riisumassa.

Vierailija
56/95 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjä ole mikään tae oikeasta koosta. Mittaa itsesi tällä laskurilla https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Et ymmärtänyt. Minulla on ollut oikean kokoisia liivejä. Olen käyttänyt kaikki laskurit mitä maailmasta löytyy. Päälle laitettaessa on mahtavan tuntuiset, napakat, hyvät ja pysyvät.

Kolme viikkoa, ja valuminen alkaa.

Ap

Eli sulla on liian isoympärysmitta liiveissä. Kun kuminauha löystyy käytössä, niin olkaimet alkaa tippua. Siksi liivit pitää ostaa niin, että ne on sopivat kun ovat uloimmassa hakasessa, kuminauhan löystyessä niitä voi sit kiristää sisempiin hakasiin

Jos hartiat on kuin kolapullon kaula niin eivät pysy paikoillaan muuta kuin taakse sidottavalla klipsillä.

Mulla on ihan sama ongelma kuin ap:lla ja olen melko harteikas. Ei ole kiinni pullohartioista.

Vierailija
57/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naturana-merkkiset toimii, saa mm. cittarista

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/lajitelma-40075747

Vierailija
58/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä olkaimet ristiin. Vasemman rinnan olkain pään yli oikealle olkapäälle ja päinvastoin. 

Vierailija
59/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla vaan ole oikean kokoset liivit. Sillon kun on oikean kokoset, ei niitä tarvii itte alkaa ompelemaan ja operoimaan, et pysyy päällä.

Vierailija
60/95 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko monella v*****a jo kokeillut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan