Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa asunnostani kotoisaa, miksi? :-(

epätoivoinen.
10.08.2022 |

Olen asunut tässä asunnossa nyt 2 vuotta ja yrittänyt muuttaa huonekalujen järjestystä ja kaikkea, mutta en saa kotoisaa. Jotenkin kokonaisuus on ruma. Kaverit ja muut sanoo että oon hullu, mutta en usko että heillä on erityisesti sisustussilmää(?). Kaikista surullisinta että tykkään katsella kauniita juttuja, mutta minulla ei ole mitään taitoa koristella ja sisustaa ja en ymmärrä miksi. Voin kertoa lisäinfoa asunnostani ja millaisia huonekaluja omistan ja millainen asunto on, jos joku voisi auttaa.. Oon ihan epätoivoinen. Asun siis yksiössä.

Kommentit (525)

Vierailija
1/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakuun netti selaimeesi: Yksiön sisustus kuvat. Sieltä tulee osumia mielin määrin.Alat niitä selata.

Vierailija
2/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota valokuvia asunnostasi eri kulmista ja mieti niistä, mikä sisustuksessa on toimivaa ja mikä huonoa. Kuvista saat vähän etäisyyttä kotiisi ja hahmotat sen eri tavoin kuin paljaalla silmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matoilla, vilteilla, tyynyillä sekä valaistuksella saa kodin mielestäni näyttämään kotoisalta. Pehmeitä materiaaleja ja värejä.

Vierailija
4/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakuun netti selaimeesi: Yksiön sisustus kuvat. Sieltä tulee osumia mielin määrin.Alat niitä selata.

Totuus että olen selaillut noita ainakin pari vuotta jatkuvasti... Ja sitten yrittänyt muuttaa huonekalujeni järjestystä niiden tapaan, mutta lopptulos on aina ruma. Joten en tiedä onko se huonekaluistani, tästä asunnosta vai jostain muusta kiinni. :-/ Olisi niin ihanaa omistaa kaunis koti, vaikka tämä pieni yksiö onkin.... Kyllähän muillakin on kodikkaita söpöjä yksiöitä, sellaisen haluaisin.

Vierailija
5/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matoilla, vilteilla, tyynyillä sekä valaistuksella saa kodin mielestäni näyttämään kotoisalta. Pehmeitä materiaaleja ja värejä.

Mulla on jo mattoja, suurin matto on tummanharmaa nukkamatto jonka ostin kun muutin tänne. Tyynyjäkin on paljon ja olen kokeillut eriväriisä tyynynpäälisiä, mutta jotenkin koti näyttää samealta, tympeältä ja ei kodilta. Verhot on harmaat....

Vierailija
6/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla verhot ja matto?

Huonekalut eri vai samaa tyyliä?

Vierailija
7/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita murrettuja värejä seinille. Maalaa, tapetoi, ripusta kankaita tai tauluja. Runsaat verhot, päiväpeitto, tyynyt. Istuinpäälliset, pöytäliina jne.

Vierailija
8/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valaistus ja siihen liittyen oikean sävyiset (lämpimät) polttimot ja varjostimet. Sitten verhot. Onko liikaa kylmiä ja kovia sävyjä eikä tekstuureja?

Vierailija
9/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän millaisia kalusteita, tavaroita, värejä sulla nyt on?

Vierailija
10/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta siivoaminen.

Vierailija
11/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valaistus on kova niin kaikki on pilalla

Vierailija
12/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä väriset seinät sulla on?

Vierailija
13/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota valokuvia asunnostasi eri kulmista ja mieti niistä, mikä sisustuksessa on toimivaa ja mikä huonoa. Kuvista saat vähän etäisyyttä kotiisi ja hahmotat sen eri tavoin kuin paljaalla silmällä.

Tätä olen alkanut tehdä viime aikoina ja jokin niissä aina pistää silmään, mutta en osaa sanoa mikä. Mielestäni näyttää vaan jotenkin samelta, synkältä, ja kurjalta, ei kodikkaalta tai kauniilta.

Vierailija
14/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää deja vu, mutta ihan kuin tämä aloitus olisi ollut ennenkin?

Vierailija
15/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti minkälaisen teeman haluaisit? merellisen , viidakkohenkisen vai desingretrohenkisen/ modernihenkisen/ 50 l vai rokokoon runsashenkisen. Sitten asettelet huonekalut toimiviin paikkoihin ja sisustat tekstiileillä ja tauluilla ja kukilla oikean hengen kotiisi. Näin.

Vierailija
16/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin miettiä mikä tekee sinusta sen kotoisan. Googlaile erilaisia sisustuksia ja tee vaikka ihan listaa näistä elementeistä, vaikka jaettelulla tykkäätkö vai etkö tykkää.

Minulle kotoisaksi tekee viltit, tyynyt, verhot, matot ja erityisesti muistoesineet. Kynttilät tekee myös, samoin sellainen pieni epäjärjestys.

Onko kodissasi muistoja ihanista hetkistä? Jos muistot ovat piilossa laatikossa, saisitko niistä tehtyä jotain sisustusesineitä?

17/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan että katselet netistä kuvia sisustetuista yksiöistä. 

Valaistuksella saa mielestäni luotua kotoisuutta. Kiinnitä huomiota erilaisiin valaistusratkaisuihin kuvissa.

Vierailija
18/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta siivoaminen.

Useimmat eivät pidä kodikkaana kaatopaikkaa, mutta sinä saat tehdä niin, kunhan haju, litku ja tuhoeläimet eivät kulkeudu talon yleisiin tiloihin tai naapuriasuntoihin. 

Vierailija
19/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös maalata jonkin alueen teeman sopivammaksi, lupa isännältä tietty.

Vierailija
20/525 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin aitoa puuta, luonnonkiviä, kunnon sohva johon voi nukahtaa eikä tule kipeäksi paikat, vieraille omat istuimet, koristekynttilät. Laatikot ja rasiat tavaroille. Pieni hyllykkö. Ehkä väriläikkiä tai kestokukkia, kukkakuosityynyliina koristetyynyihin. Tai keksi joku oma tyylisuuntaus. Verhojen väri joku kiva. Maalaa pari taulua itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi