Mies myönsi pettäneensä minua 15 vuotta sitten. Avioliitolta pohja pois
Olimme silloin seurusteluvaiheessa ja tosissamme ja mies sanoi nyt, että olen ollut viimeiset 14 vuotta hänen ainoa seksikumppani. Kysyin että miten voi olla kun olemme olleet yhdessä 15+ vuotta. Myönsi sitten että harrasti seksiä seurusteluaikanamme. Tuntuu kuin tikarila lyötäisiin sydämeen. Voisitteko jatkaa liittoa
Kommentit (201)
Miettikää kun joku pettäjä googlettaa että kertoako puolisolle, hän saapuu tähän keskusteluun ja toteaa että kas, kannattaakin olla vuosikymmenet hiljaa ja sitten kertoa, se on naisille täysin ok.
No menikö se gulli siitä pilalle? Ei mennyt. Hyvin on pelittänyt jo 14 vuotta.
Ap itse voisi käväistä sivutiellä vaikkapa pikkujouluissa, niin olette sujut?
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kun joku pettäjä googlettaa että kertoako puolisolle, hän saapuu tähän keskusteluun ja toteaa että kas, kannattaakin olla vuosikymmenet hiljaa ja sitten kertoa, se on naisille täysin ok.
Luitko tätä ketjua? Ennemmin tästä sais sen viestin, että kannattaa pistää suu suppuun.
itse en olisi varmaan tajunnut tuota että ollaan oltu yli 15v yhdessä mutta ainoa kumppani hänelle 14v joten olisin varmaan tokassut vaan että niinkö kauan ollaan vaan pantu toisiamme, aika kauan. ehkä jos mies olisi siihen tokassut että miten niin kun ollaan oltu yli 15 v yhdessä niin sit oisin tajunnut ja sanonut että no niin säkin.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä jo ennestään omasta puolestani että se on paras tapa toimia, mutta jumalauta, tätä en olisi osannut odottaa: naisetkaan ei halua että kerron jos petän heitä!
Aivan mahtavaa.
No mitäs, jos sinun naisesi kertoo, että on pettänyt sinua? Vai pitäisikö mielummin olla hiljaa ja elää hyvää elämää yhdessä?
Haluaa erota koska on kyllästynyt, mutta jos tekee sen 15v suhteesta tuosta syystä, sitä paheksutaan. Kertoo siis niin vanhasta jutusta (liekö edes totta) että Ap jättää sen, mut se voi uhriutua että "minähän yritin vain olla rehellinen!" ja että on ollut kunnollinen mies 14 vuotta.
Heh hyvin uskoitte kaiken.
AP mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta on jättänyt kertomatta?!? Kyllä minulta olisi loppunut luottamus tuohon hetkeen! Ja miksi hän juuri nyt paljasti tämän asian?
Tää on tää perusreaktio naisilta mikä on myös sinänsä yksi peruste olla kertomatta asioita: haa, mistä muusta on valehdellut??
Vaikka olisi vain yksi epärehellinen teko ja sen myöntää, niin silloin se rehellisyys kostautuu. Melkoinen dilemma.
Eihän tuo ole mikään dilemma. Optimistrategia on varsin selkeä. Rehellisyys on aina high risk, low reward: nainen suuttuu joka tapauksessa, ja alkaa epäillä että olet valehdellut tai tehnyt muutakin. Mitään arvostusta rehellisyydestä ei ole tulossa.
Ainoat asiat, jotka kannattaa myöntää, on ne joista jää kiinni (koska silloin kieltäminen suututtaa vaan enemmän). Muuten myöntämisestä on pelkkää haittaa.
Näin laskeskelee narsu.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä jo ennestään omasta puolestani että se on paras tapa toimia, mutta jumalauta, tätä en olisi osannut odottaa: naisetkaan ei halua että kerron jos petän heitä!
Aivan mahtavaa.
Huoh! Lukutaito!!! Naisetkaan eivät halua, että kerrot, jos olet pettänyt YHDEN kerran seurustelun ALUSSA 15 vuotta (tai 20 vuotta tai 40 vuotta...) sitten. JA sen jälkedn elänyt USKOLLISENA 15 vuotta (tai ....) Tajuatko eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa.
Huoh! Lukutaito!!! Naisetkaan eivät halua, että kerrot, jos olet pettänyt YHDEN kerran seurustelun ALUSSA 15 vuotta (tai 20 vuotta tai 40 vuotta...) sitten. JA sen jälkedn elänyt USKOLLISENA 15 vuotta (tai ....) Tajuatko eron?
Älä sinä tyttö lässytä, tiedän mitä luin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa.
Älä sinä tyttö lässytä, tiedän mitä luin.
Totta kai, sinä tytön tylleröinen tiedät mitä luit, mutta me tiedämme, ettet sinä tajua, mitä luit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on jollakin viidentoista vuoden takaisella seurusteluajan panolla, kun olette vuosikaudet olleet yhdessä.
Ehkä ap ei olisi jatkanut suhdetta jos mies olisi ollut rehellinen? Eli mies on petoksellaan varastanut ap:n elämän, ap olisi voinut erota petturista ja viettää viimeset 14 v jonkun muun kanssa tai miten itse olisikaan halunnut eikä tarvitsisi puntaroida raaskiiko heittää viimestä 15 vuotta roskiin.
Täh? Ilmeisesti viimeiset 14 vuotta mies on ollut uskollinen ja elämä on ollut hyvää tai ainakin normaalia. Miten varastetaan toisen elämä? Eikö ihminen saa ottaa opiksi virheestään?
Varastetaan siten että valheellisin perustein saadaan toinen pysymään suhteessa. Hyvin selvästihän tuo tuossa kerrotaan. Onko mielestäsi siis velvollisuus jatkaa tuoretta suhdetta jos tulee petetyksi? Koska voihan se jäädä vikaksi kerraksi ja tulevat vuodet olla hyviä tai ainakin uskollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi vasta petoksesta kuulleelle petos olisi merkityksettömämpi jos petos on tapahtunut vuosia sitten? Mitä se muuttaa? Mielestäni pahentaa vain tilannetta koska petoksen lisäksi petturi on varastanut vuosia elämästäni kaiken päälle.
No kyllähän petos vanhentuu rikoslaissakin viidessä vuodessa.
Lainkuuliaisena kansalaisena ottaisin tämän ohjeeksi: yli 5v vanhoista jutuista ei ole suuttumisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Eli te joiden mielestä miehen olisi pitänyt olla hiljaa vaan tai naisen jatkaa suhdetta normaalisti siitä huolimatta, olette siis sitä mieltä, että pettäminen on ok kunhan siitä pysyy hiljaa tai pysyy ainakin tarpeeksi pitkään hiljaa?
Se ei satuta, mitä ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi vasta petoksesta kuulleelle petos olisi merkityksettömämpi jos petos on tapahtunut vuosia sitten? Mitä se muuttaa? Mielestäni pahentaa vain tilannetta koska petoksen lisäksi petturi on varastanut vuosia elämästäni kaiken päälle.
Tämä. Pettäminen on voinut olla yksi päätös, mutta se että ei aio kertoa vaan salata, niin sen päätöksen toinen on tehnyt joka ikinen aamu herätessään tai kumppanin nähdessään.
Älä höpäjä. Jotain iät ja ajat sitten tapahtunutta ei kyllä kukaan ajattele joka päivä. Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee.
Todellakin tikulla silmään vanhojen muistelijaa mut se on tässä tapauksessa APn mies. Olisi voinut jättää muistelematta niin suhteessa olisi ollut kaikki hyvin, APn itsetunto ennallaan, ja meidän kaikkien ei olis pitänyt vaivautua monen sivun verran tätä asiaa puimaan.
Tasavallan presidentti Kekkosta lainaten: saatanan tunari.
Vierailija kirjoitti:
Heh hyvin uskoitte kaiken.
AP mies
No saitko huomiota tarpeeksi,
En antaisi anteeksi sitä, että on 14 vuotta pimittänyt asiaa. Itse seksi ei ole minulle niin iso juttu, mutta rehellisyyden suhteen olen suorastaan fanaattinen. Valehtelua en anna anteeksi enkä isojen, parisuhteen jatkumisen kannalta olennaisten asioiden salailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on jollakin viidentoista vuoden takaisella seurusteluajan panolla, kun olette vuosikaudet olleet yhdessä.
Ehkä ap ei olisi jatkanut suhdetta jos mies olisi ollut rehellinen? Eli mies on petoksellaan varastanut ap:n elämän, ap olisi voinut erota petturista ja viettää viimeset 14 v jonkun muun kanssa tai miten itse olisikaan halunnut eikä tarvitsisi puntaroida raaskiiko heittää viimestä 15 vuotta roskiin.
Täh? Ilmeisesti viimeiset 14 vuotta mies on ollut uskollinen ja elämä on ollut hyvää tai ainakin normaalia. Miten varastetaan toisen elämä? Eikö ihminen saa ottaa opiksi virheestään?
Varastetaan siten että valheellisin perustein saadaan toinen pysymään suhteessa. Hyvin selvästihän tuo tuossa kerrotaan. Onko mielestäsi siis velvollisuus jatkaa tuoretta suhdetta jos tulee petetyksi? Koska voihan se jäädä vikaksi kerraksi ja tulevat vuodet olla hyviä tai ainakin uskollisia.
Minä näen tämän juuri samoin. Että minä haluan säilyttää oikeuden tehdä parisuhteeni ja elämäni suhteen tärkeissä asioissa informoituja päätöksiä, ja jos tämä oikeus minulta riistetään, minä koen että minulta on peruuttamattomasti viety jotain niin tärkeää että se on lähes pyhää. Ja puolisoni tietää että ajattelen näin, että minulle on hirveän tärkeää että suhde perustuu rehellisyyteen. Tämän takia vuosien salaaminen olisi meidän liitossa täysin anteeksiantamatonta.
Ei pitämällä toista pilkkanaan ja pimittämällä tietoa, jonka pohjalta toinenkin olisi voinut tehdä omat rehelliset ratkaisunsa elämänsä suhteen. Itse olisin päättänyt suhteen siihen pettämiseen, ja tuossa kohtaa tuntuisi, että valheelle on koko paska perustunut. En pystyisi siihenkään enää luottamaan, että on ollut niiden 14 vuodenkaan aikana sen uskollisempi.