Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies myönsi pettäneensä minua 15 vuotta sitten. Avioliitolta pohja pois

Vierailija
10.08.2022 |

Olimme silloin seurusteluvaiheessa ja tosissamme ja mies sanoi nyt, että olen ollut viimeiset 14 vuotta hänen ainoa seksikumppani. Kysyin että miten voi olla kun olemme olleet yhdessä 15+ vuotta. Myönsi sitten että harrasti seksiä seurusteluaikanamme. Tuntuu kuin tikarila lyötäisiin sydämeen. Voisitteko jatkaa liittoa

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies.

Tuo on niin vanha juttu ettei sillä ole enää mitään merkitystä. Mies keventää itse omaatuntoaan, ja aiheuttaa AP:lle ongelman joka tulee vaivaamaan häntä pitkään, mahdollisesti päättämään suhteen.

Olisi pitänyt turpansa kiinni.

Ajattelematon juttu kyl, olis pitänyt vaan pitää omana tietonaan. Vanhoja merkityksettömiä asioita niin kauan kuin ne nostaa tikun nokkaan.

Ei vaikutusta teidän nykysuhteeseen, paitsi nyt kun sen asian nosti esille.

Vierailija
22/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot pahoittelut sinulle!

Mutta mies on tyhmä, kun tunnusti.

Olisi vaan ollut hiljaa.

Juuri näin, tyhmä mies, kun tunnusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä avioliitto ylösalaisin, silloin kannesta tulee uusi pohja.

Vierailija
24/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pettäminen tuossa ei kuulosta pahimmalta jutulta, vaan se, että on elänyt noin pitkään pimittäen asian.

Vierailija
25/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa heikko pohjainen avioliitto sitten. Ettehän olleet edes avioliitossa kun tuo tapahtui. Mies kyllä aika tollo kun kertoo wanhoja asioita, joilla ei enää ole mitään merkitystä. 

Vierailija
26/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteluaika ei ole vielä avioliittoa niin ettei ole pohjasi poissa ollenkaan. 

Vierailija
27/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin myös jollain tapaa vihainen miehelle siitä, että kertoi. Tietenkin haluan että mies on rehellinen, mutta oikeasti joku 14v vanha juttu? Se vaan satuttaa, jos ollaan sen jälkeen pidetty yhtä niin en oikeastaan haluaisi tietää.

Vierailija
28/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies.

Tuo on niin vanha juttu ettei sillä ole enää mitään merkitystä. Mies keventää itse omaatuntoaan, ja aiheuttaa AP:lle ongelman joka tulee vaivaamaan häntä pitkään, mahdollisesti päättämään suhteen.

Ajattelematon juttu kyl, olis pitänyt vaan pitää omana tietonaan. Vanhoja merkityksettömiä asioita niin kauan kuin ne nostaa tikun nokkaan.

Ehkä juuri tämä on miehen tavoite? Kyllästynyt kumppaniinsa, mutta ei haluaisi olla se, joka vaatii eroa (monelle miehelle tämä on vaikeaa). Tällä tavalla saa puolison suuttumaan ja ottamaan eron, ja saa itse uhriutua. "Minä olisin vielä jatkanut, mutta kun AP otti ja lähti." Tätä sitten itketään baarissa seuraavalle muijalle.

Vierailija
29/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää että ap:lle uusi asia. Ehkä et voi unohtaa mutta anna anteeksi.

Mieti, jos sinä olisitkin miehesi ja miehesi olisi sinä....monesti on hyvä asettua sen toisen ihmisen asemaan. Nykymaailmassa tämä on valitettavan unohtunut asia.

Vierailija
30/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies.

Tämä. Syyllisyyden tuntonsa olisi voinut vuodattaa ystävälle, psykologille tai papille. AP:lle kertominen vaan tuottaa ylimääräistä kärsimystä, mutta mies saa huojennusta.

Tuolla "miten sait selville puolisosi pettämisen?"-ketjussa joku kertoi, että mies ei oikein saanut unta esikoisen rippijuhlia edeltävänä yönä.

Vaimo kyseli mikä on. Mies kertoi pettäneensä ja nukahti sen jälkeen rauhallisena. Ei huonompaa hetkeä sielunsa keventämiselle olisi voinut löytää!

Vierailija
31/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies.

Ehkä juuri tämä on miehen tavoite? Kyllästynyt kumppaniinsa, mutta ei haluaisi olla se, joka vaatii eroa (monelle miehelle tämä on vaikeaa). Tällä tavalla saa puolison suuttumaan ja ottamaan eron, ja saa itse uhriutua. "Minä olisin vielä jatkanut, mutta kun AP otti ja lähti." Tätä sitten itketään baarissa seuraavalle muijalle.

En mä nyt sanoisi että monelle miehelle tämä on vaikeaa, vaan monelle ihmiselle. Mut muuten totta; jotkut ihmiset eivät itse uskalla tai halua erota, mutta sitten käytöksellään - osa alitajuisesti, osa täysin tarkoituksellisesti, ja kaikkea siltä väliltä - ajavat puolisoaan eroon. Tavallisin tapa tehdä tämä on tunnekylmyys tai pettäminen, mut miksei jonkun vanhan uskottomuuden myöntäminen voisi myös olla sellainen.

Vierailija
32/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies kun moisia kertoo. Se yksistään riittää syyksi erota. Kyllä minäkin vaimoani rakastan, jopa niin paljon etten kerro ulkomaan komennuksilla tapahtuneista pussien tyhjennyksestä. Varsinkin kun tiedän, että yksi vaimon ns. ystävä kyllä on käynyt samaan aikaan asialla.

Vierailija
33/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies viime aikoina aloittanut jonkun self-help jutun, AA-kerhon, uskonnon tai muun elämäntapamuutoksen mistä se olisi saanut päähänsä että nyt sen pitää yhtäkkiä hyvittää tai ainakin pyytää anteeksi tekemiään vääryyksiä ja olla täysin rehellinen?

Vai miksi yhtäkkiä päättää tiputtaa tällaisen pommin, joka vaan loukkaa silloin kun siihen ei ole mitään tarvetta?

Vierailija
34/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmeen väliä on jollain 15 v sitten tapahtuneella? Jos teillä on ne 15 v ollut hyvä liitto, niin ei kai tuollainen pikkujuttu siltä pohjaa pois vie. Vähän suhteellisuudentajua nyt!

Tämä. Ja vielä se, että tuo tapahtui seurusteluvaiheessa. En sitä sano, että pettäminen silloin OK, mutta on siinä silti selkeä ero siihen, että olisi aviossa päättänyt pettää. Seurustelu kun on vielä ns. "turvallista" aikaa, yleensä ei ole tehty sen suurempia sitoumuksia.  Kuinka nuoria muuten mahdoitte olla tuolloin? 

Tosin pakko sanoa, että tollo mies kun tunnusti. Ei tuolla vuosien takaisella virheellä nimittäin olisi mitään merkitystä teidän suhteelle... paitsi nyt kun se on yhtäkkiä pöydälle nostettu. 

Vierailija
35/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä mies kun moisia kertoo. Se yksistään riittää syyksi erota. Kyllä minäkin vaimoani rakastan, jopa niin paljon etten kerro ulkomaan komennuksilla tapahtuneista pussien tyhjennyksestä. Varsinkin kun tiedän, että yksi vaimon ns. ystävä kyllä on käynyt samaan aikaan asialla.

What happens in ulkomailla stays in ulkomailla.

Vierailija
36/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta on jättänyt kertomatta?!? Kyllä minulta olisi loppunut luottamus tuohon hetkeen! Ja miksi hän juuri nyt paljasti tämän asian?

Tää on tää perusreaktio naisilta mikä on myös sinänsä yksi peruste olla kertomatta asioita: haa, mistä muusta on valehdellut??

Vaikka olisi vain yksi epärehellinen teko ja sen myöntää, niin silloin se rehellisyys kostautuu. Melkoinen dilemma.

Vierailija
37/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What happens in ulkomailla stays in ulkomailla.

abroad

(ilman prepositiota)

Vierailija
38/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei taida olla tuo vaan jatkossa se että jauhat sitä julkisesti palstoilla.

Toivotaan ettei miehes saa tietää jos siis tämä oli luottamuksellinen kertominen.

Tietenki jos halusitki eroa niin, eri asia.

Vierailija
39/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta on jättänyt kertomatta?!? Kyllä minulta olisi loppunut luottamus tuohon hetkeen! Ja miksi hän juuri nyt paljasti tämän asian?

En usko että kauheasti mitään, johan tämä mies on osoittanut olevansa jopa typerän rehellinen.

Vierailija
40/201 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä on jollakin viidentoista vuoden takaisella seurusteluajan panolla, kun olette vuosikaudet olleet yhdessä.

Ehkä ap ei olisi jatkanut suhdetta jos mies olisi ollut rehellinen? Eli mies on petoksellaan varastanut ap:n elämän, ap olisi voinut erota petturista ja viettää viimeset 14 v jonkun muun kanssa tai miten itse olisikaan halunnut eikä tarvitsisi puntaroida raaskiiko heittää viimestä 15 vuotta roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi