Lapset sijoitettuna kodin ulkopuolelle... Elatusmaksu yli 1000e
Meillä on 3 lasta sijoitettuna laitokseen koulunkäynnin ongelmien vuoksi... Matkivat toisiaan, eivätkä käyneet koulua. Nyt pitää alkaa maksaa elatusmaksua miehen kanssa yhteensä yli 1000e/kk. Mistä me semmonen summa revitään?
Kommentit (125)
Teillä on hyvät tulot, persaukiset saavat noihin maksuvapautuksen.
Ei ketään, varsinkaan kolmea lasta samasta perheestä pelkästään koulunkäyntiongelmien takia laitokseen laitettaisi. Jos koulussa ei osaa, saa ehdot tai jää luokalleen tai saa tukiopetusta. Et vaan kerro koko tarinaa tässä, koska se luultavasti ei ole kaunis tarina perheesi tilanteesta.
Ne maksut menee ulosottoon ja maksatte ne sitten velkana kunhan saatte töitä. Eli työtä etsimään!
Ei se ilmaista ole elättää ja kasvattaa teidän pentuja. Olisitte tehnyt sen itse kun siihen oli mahdollisuus. Turha valittaa ja maksa kiltisti kun itse halusitte päästä helpolla ettekä kasvattaneet itse
Mä laittasin heti lapset sijoitukseen jos ei nuo elatusmaksut pelottaisi.
Koulunkäyntiongelmia meilläkin.
Saan ihan keskimääräistä palkkaa, mutta olen yksinhuoltaja. Vuokraan jo menee tonni, ja pienempään ei olisi järkeä muuttaa, kun ei tarkoitus olisi lopullisesti lapsista luopua.
Kun lapsia on tehty, on ne myöskin elätettävä.
Vierailija kirjoitti:
Saan ihan keskimääräistä palkkaa, mutta olen yksinhuoltaja. Vuokraan jo menee tonni, ja pienempään ei olisi järkeä muuttaa, kun ei tarkoitus olisi lopullisesti lapsista luopua.
Kuinka joku voi sanoa "tosta noin"-" Laittaisin lapset heti sijoitukseen, jos..."
Mun sydämeni ainakin särkyisi lopullisesti, jos omalle kohdalleni sattuisi jotain vastaavaa.
Ja paljonkohan kolmen lapsen ruoka, vesi, sähkö, muut asumiskustannukset, vaatteet, harrastukset jne maksaa?
Kustansittehan ne myös silloin kun lapset asuivat teillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja paljonkohan kolmen lapsen ruoka, vesi, sähkö, muut asumiskustannukset, vaatteet, harrastukset jne maksaa?
Kustansittehan ne myös silloin kun lapset asuivat teillä.
Asumiskustannukset maksetaan nytkin, koska lapset on tulossa takaisin kotiin jollain aikavälillä, niin ei voida muuttaa pienempään. Siis vain ruoka ja vaatekulut 'säästyy' tällä hetkellä. Ei yhden lapsen ruokaan ja vaatteisiin mene sitä 450e kk (elatusmaksu + lapsilisä) mikä nyt joudutaan maksamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kustansittehan ne myös silloin kun lapset asuivat teillä.Asumiskustannukset maksetaan nytkin, koska lapset on tulossa takaisin kotiin jollain aikavälillä, niin ei voida muuttaa pienempään. Siis vain ruoka ja vaatekulut 'säästyy' tällä hetkellä. Ei yhden lapsen ruokaan ja vaatteisiin mene sitä 450e kk (elatusmaksu + lapsilisä) mikä nyt joudutaan maksamaan
Ei ole tulossa. Miten muka pystyisitte jatkossa turvaamaan heille normaalin elämän ja huolehtimaan että käyvät koulua kun ette tähänkään asti siihen ole pystyneet?
Oikein vuoden vanhemmat taas valittamassa. Miten oli oman koulun laita? Kova elämämkoulu?
Vierailija kirjoitti:
Eli tuuppaisit lapsesi toisten hoidettavaksi, jos sen saisi tehdä ilman kustannuksia. Ja ottaisit sitten vanhempana ja kasvatettuna takaisin.
Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Oikein vuoden vanhemmat taas valittamassa. Miten oli oman koulun laita? Kova elämämkoulu?
Lasten isä on kasvatustieteen maisteri, minä vain lähihoitaja...
Jos kyse olis vaan matkimisesta, niin ongelmatapaus olis otettu huostaan ja kahden muun annettu jäädä kotiin ilman huonoa esimerkkiä. Ja miten sijoitus kesällä vaikuttaa koulua käymättömyyteen.
Mut hei opittehan priorisoimaan kasvatuksen, kun tollanen rahallinen porkkana on asetettu...
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystä en hae töitä mistään, ennen kuin aikanaan täysin törkeillä ja lainvastaisilla "perusteilla" eli valheilla huostaanotettu lapseni on täysi-ikäinen. Opiskelen mieluummin sillä välin uutta ammattia yms. Enää muutama vuosi aikaa ja voin käydä ihan kasvotusten haistattamassa vit ut tietyille sosiaalihu orille ilman pelkoa virkamu lkkujen kostosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystä en hae töitä mistään, ennen kuin aikanaan täysin törkeillä ja lainvastaisilla "perusteilla" eli valheilla huostaanotettu lapseni on täysi-ikäinen. Opiskelen mieluummin sillä välin uutta ammattia yms. Enää muutama vuosi aikaa ja voin käydä ihan kasvotusten haistattamassa vit ut tietyille sosiaalihu orille ilman pelkoa virkamu lkkujen kostosta.
Kannattais melkein jäädä kotiin makaamaan. Sais helpommin lapsetkin kotiin kun olis aikaa panostaa heidän koulunkäyntiin enemmän kuin töissä käydessä.
säästitte kortonkeissa rahat menivät tietysti tatuonteihin ja kaljaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä. Lapses on otettu pois kun et siitä ole pystynyt huolehtimaan. Kaikkien huostaanotettujen lasten vanhemmat toistaa tätä samaa mantraa.
Jos teillä on tollaset maksut, niin teillä on tohon sopivat tulotkin, ne kun lasketaan tulojen mukaan.
Mihin teidän rahat menee? Se on huono selitys, että ei meillä oo noin paljoa rahaa lapsiin mennyt aiemminkaan... no olisko pitäny? Sijoitus lapsen harrastuksiin, terapioihin, avustajiin/ hoitajiin... ehkä se sit olis pysyny siellä koulussa eikä alkanut perseilemään. Johonkinhan ne teidän rahat menee?
pylly kaupalla varkauksillako nyt elätte kirjoitti:
säästitte kortonkeissa rahat menivät tietysti tatuonteihin ja kaljaan
Ei ole yhtään tautointia ja ollaan absolutisteja.. Mut kumiallergia
No, olettehan te ennenkin elättäneet lapsenne. Se raha elatukseen.