Vesa-Matti Loiri on kuollut
Kommentit (505)
Ajatella että Vesku on poissa. Itse muistan hänet teininä Pojat elokuvasta missä oli niin mainio että olisi ansainut vaikka Oscarin. Muistanko oikein että loukkantui noissa kuvauksissa?
En Veskusta pitänyt muuten laulajana, mutta tämä kolahti heti ekalla kuulemalla. No toki Kuselan Naurava kulkuri on legendaarinen huumorikappale. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ehti ottaa Jeesuksen sydämmeensä ennen kuin sai kutsun Taivaan kotiin, ettei joudu kadotukseen ja viettämään iäisyyttään tulisessa järvessä.
Ovatko nämä trolleja vai pääseekö oikeasti suljetulta keskustelupalstoille?
Heh, sielunvihollisen vanha kikka on nimittää uskovia mielenvikaiseksi ja hulluiksi. Sorry, olen kuullut tuon jo niin monta kertaa, että siinä ei ole mitään uutta. Suurin osa tuntemistani oikeista kristityistä on korkeakoulutettuja, joten tuo mielenvikaisuus-argumentti nyt ei oikein päde. Keksi jotain uutta välillä.
On selvää, että isoa osaa ihmistä ärsyttää, kun heille sanotaan jonkun läheisen ja ei-uskovan kuoleman jälkeen, että tämä henkilö päätyi kadotukseen, koska ei uskonut Jeesukseen. No, tosiasiat ovat monesti ikäviä. Toisekseen ärsytyksen saa aikaan sielunvihollinen, joka yrittää kaikin tavoin kääntää ihmisen Jeesusta vastaan. Eli en käytännössä ärsytä ihmisiä, vaan ainoastaan sielunvihollista.
Edelleenkään kaikki ei usko samoin kuin sinä. Kadotukseen päätyminen ei ole mikään tosiasia, vaan sinun uskomus, jota sinun ei tarvitse tuputtaa kenellekään muulle. Joku toinen taas uskoo, että elämme monta elämää ja kolmas on sitä mieltä, että kuoleman jälkeen ei ole mitään jne.
Eri
No jos Jeesus sanoo itse, että vain Häneen uskomalla voi pelastua kadotukselta, niin kyseessä on silloin tosiasia, ei uskomus. Minä en liity tähän mitenkään. Kristinuskossa ei ole kyse mistään uskomuksista, vaan pohjimmiltaan siitä, että ihminen muodostaa Jeesuksen ja täten myös luojansa kanssa henkilökohtaisen suhteen ja pelastukseen ei tarvita suoritteita ja pelastuminen ei ole ylipäätään mahdollinen omien tekojen kautta. Tämä erottaa kristinuskon kaikista muista uskonnoista.
Aivan totta, mutta onkohan tämä muistoketju ihan oikea foorumi näiden asioiden käsittelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Jari Tervolle Loiri paljasti tammikuussa, että hällä on ruokatorven syöpä ja maksasyöpä. Elinaikaa max 6kk. Hieman meni päälle. Tiesi ja alistui kohtaloonsa.
Ruokatorven syöpä? Sama kuin Ruonansuulla. Ja molemmat kävivät laihdutusleikkauksessa..
Se on sitten uusi aikakausi. Pepunvatkausta tiktokeista ja muuaalla. Se on sitä nykyajan viihdettä Z-sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella että Vesku on poissa. Itse muistan hänet teininä Pojat elokuvasta missä oli niin mainio että olisi ansainut vaikka Oscarin. Muistanko oikein että loukkantui noissa kuvauksissa?
Itsekin muistan Loirin muista kuin niistä Uuno-elokuvista. Esimerkiksi Tykkimies Kauppalan viimeiset vaiheet-elokuva oli todella hyvä ja Loiri hyvässä roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Rip in piece ;__;
Ootteko tosissamme?? Se on rest in peace !
Mikä ihme mua vaivaa, kun tämä kuolema itkettää mua. Enhän mä edes koskaan tavannut Veskua. Onko se vain sitä, että on koko elämänsä tiennyt Veskun ja kasvanut Uunojen yms. parissa.
Itse odotan pelko perseessä milloin Mick Jaggerista kuuluu samat uutiset :/
Veskun muistoilta tänään Radio Suomessa klo 18-20.
Sinne saa kaikki panna omat muistonsa Loirista ja näitä muisteloita otetaan mukaan lähetykseen.
Pojat-elokuvan loppua ei voi katsoa itkemättä. Vesku oli lahjakas jo nuoresta asti.
Ei unohdeta Veskun roolia kuuluisassa Seitsemässä veljeksessä Turun kaupunginteatterissa aikoinaan. Holmbergilla oli todellinen dream team siinä Esko Salmisineen ja Juha Mujeineen.
Nyt sitten kilvan mediassa teeskennellään, että kyseessä oli suuri taiteilija ja miten Veskun mylvintä oli "upeaa tulkintaa".
Sama homma silloin, kun Olli Lindholm kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme mua vaivaa, kun tämä kuolema itkettää mua. Enhän mä edes koskaan tavannut Veskua. Onko se vain sitä, että on koko elämänsä tiennyt Veskun ja kasvanut Uunojen yms. parissa.
No tottakai on. Itse en ainekaan keksi yhtäkään Suomalaista viihdetaiteilijaa joka olisi koskettanut meitä yhtä paljon. Oli taitava kaikessa. Minuakin meinaa itkettää. Varsinkin kun näin hänestä klipin 17-vuotiaana Pojat elokuvassa. Voi Vesku:(
Vesku lähti sopivasti, kun Lapin kesä on loppumaisillaan... Inarinjärvi ja Lappi oli hänelle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Lapin kesä
Uuno
Käsipallon suomenmestari
Huilumies (Euroviisut)
Jalkapalloilija
Lapualaisooppera
Tyyne
Biljardi
Kusela
PojatJokainen voi luetella omat saavutukset ja vertailla niitä Veskuun.
Kaikissa korkeintaa suomitason lahjakkuus, millään alalla ei noussut kansainväliseksi tähdeksi.
Ja teki todella paljon aivan roskaa.
Kuka suurista taiteilijoista on vielä jäljellä? Ei tule mieleen kuin Esko Salminen ja Seela Sella. Ikävät uutiset riittävät kyllä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten kilvan mediassa teeskennellään, että kyseessä oli suuri taiteilija ja miten Veskun mylvintä oli "upeaa tulkintaa".
Sama homma silloin, kun Olli Lindholm kuoli.
Vesku on raskasta sarjaa Lindholmiin verrattuna ja muistelukset aivan paikallaan.
Leirin Eino Leino-tulkinnat on aina ollu mulle lohdun tuojia.
Tänään heti kuultuani uutisen päässä alkoi soida Höyhensaaret ja siinä kyllä on teksti ja tulkinta joka sopii tähänkin hetkeen.
Iankaikkinen muisto suurelle taiteilijalle
Näyttelijänä ok mutta laulajana ei, rälläkkä korvanjuuressa oli miellyttävämpi.