Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko tässä asiassa liian joustamaton? ("perhematka", kun lapset aikuisia)

Vierailija
10.08.2022 |

Eli siis, olemme puuhanneet lahjaksi vanhemmilleni merkkipäivän vuoksi muutaman yön matkaa kohteeseen X, mukaan tulisi vanhemmat ja me kolme lasta, joilla ikää reissun aikaan 24-29 vuotta.

Majoitusta oltaisiin nyt järjestämässä eräänlaiseen huvilaan, jossa on alakerrassa keittiö, olohuone ja pesutilat + wc, yläkerta on avointa tilaa ja siellä on sängyt kaikille (2 parisänkyä + 1 vuodesohvasta aukeava sänky). Tämä huvila ei ole kovin iso, joten nuo makuutilat ovat oikeasti aika tiiviit ja vain yhdelle meistä sisaruksista on siis oma sänky.

Ymmärrän, että tuo majoitus on muilta spekseiltään (hinta, sijainti, kunto) hyvä. Olen kuitenkin sisarusteni mielestä nyt pilaamassa reissua, kun minä en halua 29-vuotiaana enää aio majoittua tuollaisessa paikassa, jossa minulla ei ole minkäänlaista yksityisyyttä. En todellakaan vaadi mitään omaa huoneistohotellin huonetta itselleni, mutta olenko liian vaativa, kun olen valmis jakamaan huoneen korkeintaan yhden sisareni kanssa, en nukkumaan koko porukalla samassa, pienehkössä huoneessa? Tuolla oltaisiin kuitenkin viisi yötä, joten mistään ihan minimaalisesta yhden yön reissusta ei ole kysymys. Olen myös sanonut, että olen valmis maksamaan omalta osaltani enemmän, jos tämän minun valintani vuoksi päädytään muunlaiseen majoitukseen, mutta sisareni ovat nyt liian kiinnittyneitä juuri tähän taloon. Vanhempani eivät osallistu paikan valintaan, he tietävät että reissu on tulossa, mutta kaikki muu on heille yllätystä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksikin porukasta kuorsaa, niin tuolla ei nuku kukaan. Siis vanhemmillekaan ei omaa nukkumatilaa? Kuka tuon on ideoinut? Perheen nuorimmainen, joka ei ole vielä aikuistunut?

Vierailija
22/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä vanhempien asemassa kauheasti ilahtuisi tuosta lahjasta. En jaksais viittä yötä aikuisten lasten kanssa yhteismajoiruksessa. Se ei tuntuis lomalta, vaan paluulta johonkin lasten teinivuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo 17 v. teinin kanssa matkailu haasteellista. Vanhemmat menevät nukkumaan jossain klo 22-24 maissa, teini valvoo aamuyöhön. Kolistelee kun käy vessassa jne. Jos ollaan samassa huoneessa, herään noihin kolinoihin. Aamulla taas me vanhemmat häiritään teiniä, kun olemme menossa aamupalalle ja teini nukkuu yli puolenpäivän.

Vierailija
24/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näkisi tilanteessa mitään ongelmaa. Voisin hyvin nukkua siskoni ja hänen perheensä kanssa siskonpedissä, vaikka olen jo keski-ikäinen.

Vierailija
25/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään lähtisi tollaiseen. Ehkä olen jotenkin varhaiskeski-ikäinen tai jotakin, mutta kun on päivät töissä ja tuohon joutuu viikon loman kuitenkin uhraamaan, niin haluaisin, että siellä lomalla voisi oikeasti rentoutuakin. Mulla sen edellytys on, että voin edes hetkittäin vetäytyä omaan rauhaan ja että saan nukkua nakuna. 

Parempi olisikin että et lähtisi pilaamaan toisen reissua, pysy vaan kotona, aina. Kaikilla on kivempaa ilman tuollaista ilopilleriä.

Vierailija
26/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko varata itsellesi majoituksen jostain muualta?

Omalta osaltani voin kertoa, että jos aikuinen lapseni järjestäisi minulle matkan, niin en todellakaan haluaisi majoittua hänen ja puolisonsa kanssa samassa huoneessa.

Vierailija
27/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään lähtisi tollaiseen. Ehkä olen jotenkin varhaiskeski-ikäinen tai jotakin, mutta kun on päivät töissä ja tuohon joutuu viikon loman kuitenkin uhraamaan, niin haluaisin, että siellä lomalla voisi oikeasti rentoutuakin. Mulla sen edellytys on, että voin edes hetkittäin vetäytyä omaan rauhaan ja että saan nukkua nakuna. 

Parempi olisikin että et lähtisi pilaamaan toisen reissua, pysy vaan kotona, aina. Kaikilla on kivempaa ilman tuollaista ilopilleriä.

Viiden yön yhteismajoituksen jälkeen ei tuosta porukasta löydy yhtäkään ilopilleriä. Osa ymmärtää ennakoida, osa ei. Vanhemmat eivät edes tiedä mikä ylläri odottaa.

Vierailija
28/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hommaisitte isomman huvilan.

Vierailija
29/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nukkuu teltassa ja muut nauttii yhdessäolosta jos niin haluavat.

Provohan tämä mutta vinkkaan, että jos joku noin älytöntä suunnittelee niin juhlakaluilta eli vanhemmilta on syytä varmistaa, että haluavat nukkua aikuisten penikoittensa kanssa samassa huoneessa. Veikkaan, että eivät halua. Joka tapauksessa varmistus on paikallaan.

Vierailija
30/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prinsessaa.

Vierailija
31/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo ja niinpä niin.

Köyhät järkkää v i ttumaisen yllärin vanhuksille.

Vanhukset menee nukkuu klo 22 ja herää klo kuusi, jolloin nuoret vasta suunnittelee nukkumaan menoa.

Vierailija
32/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan, en halua omien aikuisten lasteni kanssa yöpyä missään hääpäiväreissussa tai lahjareissussa. Jos halutaan lapset mukaan me vanhemmat pyydetään ja järjestetään

Vierailija
33/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille tuo ei ole mikään lahja, 5 yötä aikuisten lasten kanssa yötä samassa tilassa. 1 yö vielä menisi koita sanoa sisaruksillesi että vanhemmat tuskin nauttivat noin pienistä tiloista jos lapsetkaan.

Vierailija
34/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana nukkuu kevyemmin, uudessa paikassa usein huonosti. Joku nousee kymään vessassa tai juomaan vettä ja vanhemmat heräävät ihan varmasti. Kyllä he ansaitsisivat ihan oman, rauhallisen huoneen.

Vaatimuksesi tekee reissusta teille kaikille mukavamman, älä anna periksi. 

Vierailija
35/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole joustamaton. En lähtisi itsekään. Aivan älytön "lahja" vanhemmillesi. Jos ei ole varaa kunnon majoitukseen, antakaa heille vaikka hotellilahjakortti, että menevät keskenään. Tai menkää esim. mastilamajoitukseen, jossa on kaikilla omat huoneet, ja ruoka kuuluu hintaan.

Vierailija
36/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin muutaman yön nukkua tuollaisessa paikassa.

Vierailija
37/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa ihmeessä isompi huvila/ majoitus. Tuo kuulostaa jo liian budjettimatkalta viidelle henkilölle varsinkin, kun olette kaikki aikuisia. Ei tulisi mieleekään yöpyä neljän muun kanssa samassa huoneessa. 

Minä olen vantaalainen yksinhuoltajaäiti ja silti meillä on ollut varaa kahden lapsen kanssa majoittua ulkomaan lomilla siten, että kaikilla on ollut oma sänky ja majapaikassa kaksi makuuhuonetta ja olohuone vuodesohvalla. OIen vain säästänyt pari sataa enemmän rahaa, koska isomman hotellin tai huvilan saa suhteessa halvemmalle kuin pienen eikä hintaero ole loppujen lopuksi kummoinen. 

Vierailija
38/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota makuupussi ja alusta ja nuku alakerrassa.

Vierailija
39/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kuulosta hyvältä idealta. Osallistujilla jo ikää ja taatusti tullut omia tapoja jne. niin tuosta on äkkiä rento lomailu kaukana. 

Vierailija
40/68 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota makuupussi ja ilmapatja mukaan ja nuku vaikka olohuoneessa.