Olenko tässä asiassa liian joustamaton? ("perhematka", kun lapset aikuisia)
Eli siis, olemme puuhanneet lahjaksi vanhemmilleni merkkipäivän vuoksi muutaman yön matkaa kohteeseen X, mukaan tulisi vanhemmat ja me kolme lasta, joilla ikää reissun aikaan 24-29 vuotta.
Majoitusta oltaisiin nyt järjestämässä eräänlaiseen huvilaan, jossa on alakerrassa keittiö, olohuone ja pesutilat + wc, yläkerta on avointa tilaa ja siellä on sängyt kaikille (2 parisänkyä + 1 vuodesohvasta aukeava sänky). Tämä huvila ei ole kovin iso, joten nuo makuutilat ovat oikeasti aika tiiviit ja vain yhdelle meistä sisaruksista on siis oma sänky.
Ymmärrän, että tuo majoitus on muilta spekseiltään (hinta, sijainti, kunto) hyvä. Olen kuitenkin sisarusteni mielestä nyt pilaamassa reissua, kun minä en halua 29-vuotiaana enää aio majoittua tuollaisessa paikassa, jossa minulla ei ole minkäänlaista yksityisyyttä. En todellakaan vaadi mitään omaa huoneistohotellin huonetta itselleni, mutta olenko liian vaativa, kun olen valmis jakamaan huoneen korkeintaan yhden sisareni kanssa, en nukkumaan koko porukalla samassa, pienehkössä huoneessa? Tuolla oltaisiin kuitenkin viisi yötä, joten mistään ihan minimaalisesta yhden yön reissusta ei ole kysymys. Olen myös sanonut, että olen valmis maksamaan omalta osaltani enemmän, jos tämän minun valintani vuoksi päädytään muunlaiseen majoitukseen, mutta sisareni ovat nyt liian kiinnittyneitä juuri tähän taloon. Vanhempani eivät osallistu paikan valintaan, he tietävät että reissu on tulossa, mutta kaikki muu on heille yllätystä.
Kommentit (68)
Kyseessä ei siis ole mökki, vaan ulkomailla sijaitseva huvila, joka on osa isompaa hotellikompleksia. Yläkerta on pieni siksi, että yläkerrasta on kulku osin alakerran päällä olevalle terassille. Tuo huvila on oikeasti ihan hieno, eikä mikään kämäinen mökki, mutta en silti halua nukkua siellä. :D
Mitä sevikään kuuluu, itse en olisi voinut lapsenakaan yöpyä noin. Ihan kauhistus olis ollu joku leirikoulu yhteismajoituksineen, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei siis ole mökki, vaan ulkomailla sijaitseva huvila, joka on osa isompaa hotellikompleksia. Yläkerta on pieni siksi, että yläkerrasta on kulku osin alakerran päällä olevalle terassille. Tuo huvila on oikeasti ihan hieno, eikä mikään kämäinen mökki, mutta en silti halua nukkua siellä. :D
Vaikka olisi Versailles’n palatsi, kokisin samassa huoneessa nukkumisen aikuisten lasten kanssa varsin kiusallisena. Olisiko siellä hotellissa teille lapsille muuta yöpaikkaa? Oletteko miettineet miten vanhempanne ideaan yhteismajoituksesta suhtautuvat?
Kyllä minusta lahjamatkalla pitäisi olla lahjan saajille vähintään oma huone.
Älä korosta sisaruksille sitä, että sinä haluaisit oman huoneen, vaan sitä että vanhemmille vähintään oma huone.
Meidän perhettä kun ajattelee, ei tulisi mitään yhteismajoituksesta. Isä haluaa nukkua aikaisin ja myöhään , äiti yleensä ei nuku öisin vaan kähkii omiaan ja pitää valoja, siskot ovat herkkäunisia, minä olen herkkäuninen ja huonouninen ,herään aikaisin. Vois siinä olla ilo ylimmillään juu..
Mä oon 54v ja voi apua, jos saisi lapsilta yhteismajoituslahjan, ihan painajainen toi. Mulla on lievä uniapnea ja kuorsaan niin kovaa, ettei tuolla nukkuisi kukaan. Iha ääliöitä dun sisarukset, toi ei ole mikään loma.
Olet. Pari yötä nyt nukkuu missä vain, eikä tuo kertomasi kuulostanut pahalta ollenkaan.
Ilmeisesti inhoat lapsuudenperhettäsi? Itse nukkuisin kenen tahansa, vanhempieni tai kahden sisarukseni kanssa siskonpetissa lattialla, mutta me ollaankin läheisiä ja rakkaita toisillemme. Vaikka on omatkin lapset.
N51
Ihan painajaista tuo on niille vanhemmille, varsinkin kun kyseessä pitäisi olla joku juhlareissu josta eivät ole edes itse saaneet päättää. Heille ainakin pitää olla oma huone, te lapset sitten nukutte missä nukutte. Keskenänne tai yksiksenne vaikka teltassa.
Minä en haluaisi viideksi päiväksi tuollaisiin olosuhteisiin, varsinkaan lomalla. Mielummin ottaisin hotellihuoneen jostain lähistöltä ja tulisin päiväksi aina sinne mökille.