Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa teillä on tänään?

Vierailija
10.08.2022 |

Itselläni ei ole kuin kalapuikkoja ja sekavihanneksia. Pitää laittaa niiden sekaan soijakastiketta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin töissä eilisen ruuan jämiä eli ranskalaisia ja uunimakkaraa juusto kuorrutuksella.

Äsken söin Hesburgerin Kana-nacho hampurilais -aterian. Nyt jälkkäriksi syön Haribo salty sea

karkkipussin karkkeja.

Vierailija
42/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattua kanaa ja salaattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikkoa, kun oli tarratarjouksessa. Hyvää on ruisleivän kanssa.

Vierailija
44/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureskeittoa, monta viikkoa ottanut näitä pakasteesta, köyhyydestä ei pelkästään johdu, en vaan jaksa ajatella.

Vierailija
45/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellispäivästä kalasoppaa lämmitin, kuten eilenkin, tänään söin loppuun.

Kirkasliemistä, eli ei maitoliemi vaan vesi.

Vierailija
46/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaalIkääryleitä ja höyrytettyjä perunoita.

Vierailija
47/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään meillä on kalapuikkoja ja tartarkastiketta ja perunamuussia. Mies kysyi aamulla, että mitä ruokaa et ole syönyt vuosiin tai mitä me ei olla syöty vuosiin. Mutta sano oma safka mitä et ole syöny ja kerron omani. Sanoin, että tietkö, kalapuikot tartarkastikkeella ja perunamuussia missä on voi silmä. Siihen itseleivottua leipää. Leivän päälle juustoa ja voita.

Mun mies oli siinä hiljaa sanoi, että mitvit ootko nyt lukenut mun ajatukset ja olenko kirjottanut ylös johonkin. Mies meni ihan sekasin. Hän ajatteli samoin. Sanoin etten tienny ja tuskin olet kirjotellu mitään mihinkään. Meillä oli täysin sama ruoka mielessä ja tämä tuli, kun ollaan nyt mökillä ja istuttiin laiturilla kahvien kanssa. Molemmille tuli lapsuus mieleen siinä laiturilla aamukahvi kädessä. Molemmat ajatteli omaa mummia, kun ajateltiin sitä ruokaa. Suht huvittavaa.

Mitä on tartarkastike? Hyvältä kuulostaa muuten, mutta liittyykö tuo tartarkastike jotenkin raakaan jauhelihaan? Se ei kuulosta herkulliselta, tartarpihvihän on raaka jauhelihaköntti.

Ei kai raa'asta jauhelihasta joku tee kastikettakin? Ja vielä muusin ja kalapuikkojen kanssa, nehän menis ihan pilalle.

Anteeksi, en ole ammattikokki, niin en tiedä.

Vierailija
48/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaalla oli kasviswokkia ja illemmalla kikherneomeletti papusalaatilla.

Välipaloina kasviksia, marjasmoothieta ja napostelukasviksia. Tulee helpolla tonni heviä täyteen.

Mitä eroa on kasviksilla ja napostelukasviksilla?

Mä laitan valmiiksi jääkaappiin kasviksia, juureksia, hedelmiä naposteltaviksi, pesen ja pilkon jos tarvitsee. Sieltä on helppo vaan laittaa suuhun. Itselläni joskus kasvisten syönti jää jos pitää ensin pestä, kuoria, pilkkoa. Mulla on näitä isot laarit täynnänsä jääkaappi ja ihan värikästä!

Itse asiassa näin hevi on jo valmiina ruoankin laittoa varten, heittää vaan pataan.

Vierailija
49/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään meillä on kalapuikkoja ja tartarkastiketta ja perunamuussia. Mies kysyi aamulla, että mitä ruokaa et ole syönyt vuosiin tai mitä me ei olla syöty vuosiin. Mutta sano oma safka mitä et ole syöny ja kerron omani. Sanoin, että tietkö, kalapuikot tartarkastikkeella ja perunamuussia missä on voi silmä. Siihen itseleivottua leipää. Leivän päälle juustoa ja voita.

Mun mies oli siinä hiljaa sanoi, että mitvit ootko nyt lukenut mun ajatukset ja olenko kirjottanut ylös johonkin. Mies meni ihan sekasin. Hän ajatteli samoin. Sanoin etten tienny ja tuskin olet kirjotellu mitään mihinkään. Meillä oli täysin sama ruoka mielessä ja tämä tuli, kun ollaan nyt mökillä ja istuttiin laiturilla kahvien kanssa. Molemmille tuli lapsuus mieleen siinä laiturilla aamukahvi kädessä. Molemmat ajatteli omaa mummia, kun ajateltiin sitä ruokaa. Suht huvittavaa.

Mitä on tartarkastike? Hyvältä kuulostaa muuten, mutta liittyykö tuo tartarkastike jotenkin raakaan jauhelihaan? Se ei kuulosta herkulliselta, tartarpihvihän on raaka jauhelihaköntti.

Ei kai raa'asta jauhelihasta joku tee kastikettakin? Ja vielä muusin ja kalapuikkojen kanssa, nehän menis ihan pilalle.

Anteeksi, en ole ammattikokki, niin en tiedä.

Majoneesia, kermaviiliä ym.  Sopii myös kypsän kalan kanssa.

Vierailija
50/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsasta ja herneenpaloista tehtyä risottoa.

Vierailija
51/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalana kaksi leipää margariinilla. Päivällä riisiä ja tonnikalaa, iltapäivällä taas kaksi leipää margariinilla. 

Köyhää on, mutta kahvia olen lipittänyt jo useamman kupin. Huomenna ehkä paremmin.

Vierailija
52/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli iltaruuaksi kantarellipastaa muille, yhdelle sieni-inhoajalle oli pestopastaa.

Vierailija
53/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fideuá (äyriäisillä)

Hunajamelonia

Vierailija
54/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri sushia.

Vierailija
55/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltajuurta, nauriita, mangoldia ja muikkuja sekä ohraleipää. Jälkiruoka mustikoita ja jäätelöä.

Vierailija
56/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohta, lohkoperunoita, uunijuureksiä ja vihersalaattia päivällä.

Illalla tonnikalaa gluteenittoman pastan ja kasvisten kanssa. Kasveina oli esim. punakaalia, kesäkurpitsaa, herneen versoja, papuja, ituja, porkkanaa, keltasipulia, valkosipulia, keltaista paprikaa, munakoisoa, ruusukaalia ja herkkusieniä.

Vierailija
57/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikkoa lupasin lapsille tehdä. Yritän tehdä niin ison annoksen, että riittää huomiseksikin, kun olen työreissussa koko huomisen päivän, nin ei ole lapsilla huolen häivää, kun tulevat koulusta kotiin.

Mä vaan en itse tykkää siitä, joten syön varmaan tonnikalasalaattia, kun sellaisen joku tähän ketjuun oli kirjoittanut. Hyvä idea, saan jääkaapista pari pikkupurteloa tyhjäksi!

Paistoin vielä pussillisen/pannullisen orakkaita ja kantarellejä, ja leivoin mustikkapiirakan. Lapset olivat tyytyväisiä :-)  ja mun ei tarvitse huomisesta ruuasta murehtia, huh. (ja se tonnikalasalaattikin oli hyvää, laitoin siihen mm. makaronia, kukkakaalin kannan ja lehdet pilkottuna! tulipa kerrankin hyvä mieli, että ei jääneet ne hävikkiin).

Vierailija
58/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunilohta, lohkoperunoita, uunijuureksiä ja vihersalaattia päivällä.

Illalla tonnikalaa gluteenittoman pastan ja kasvisten kanssa. Kasveina oli esim. punakaalia, kesäkurpitsaa, herneen versoja, papuja, ituja, porkkanaa, keltasipulia, valkosipulia, keltaista paprikaa, munakoisoa, ruusukaalia ja herkkusieniä.

Hieno kimara kasviksia! Sateenkaari.

Vierailija
59/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssi-kookos-kukka-parsakaalisosekeitto improvisoituna mitä kaapista löytyi.

Vierailija
60/61 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KaalIkääryleitä ja höyrytettyjä perunoita.

Onko vielä jäljellä? Tuun kuokkimaan. Kaali on nykyään päivän sana. Taidankin paistaa kaalta pannulla, yhdessä perunoiden ja nakkien kanssa.

mies54v