Mitä ruokaa teillä on tänään?
Itselläni ei ole kuin kalapuikkoja ja sekavihanneksia. Pitää laittaa niiden sekaan soijakastiketta.
Kommentit (61)
Simppeliä tonnikalasalaattia (eli tonnikalaa, lehtisalaattia, kurkkua, herneitä, kananmunia ja aurinkokuivattuja tomaatteja).
Kukkakaalikeittoa ja kinkkuvoileipää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Itse olen tehnyt kukkakaalipaistosta.
Laitan siihen tomaattiviipaleita, ruokakermaa ja päälle juustoraastetta.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Cacio e Pepe
Hieno nimi ja vissiin syötävää. Mulla nakkikastiketta ja perunoita.
Kaikkea kaapista sekaisin varmaan. On siellä ainakin keitettyjä perunoita, kukkakaaligratiinia, kasvismakaronilaatikkoa, vihersalaattia, paahdettua parsakaalia ja nakkikastiketta. Niin ja eilen illalla leivoin valkosipulipatonkia. Joo, tykkään tylsyyksissäni laittaa ruokaa ja leipoa, huomaako sen 😂 Onneksi mun mies syö ku virtahepo.
Minäkin ajattelin tehdä kaalilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cacio e Pepe
Hieno nimi ja vissiin syötävää. Mulla nakkikastiketta ja perunoita.
Hieno nimi, mutta simppeli ruoka. Spagettia juustolla ja pippurilla maustettuna, perinteinen italialainen ruoka ja toivotaan tosiaan että siitä tulee syötävääkiin! Ja hyvää ruokahalua sinnepäin.
Tänään meillä on kalapuikkoja ja tartarkastiketta ja perunamuussia. Mies kysyi aamulla, että mitä ruokaa et ole syönyt vuosiin tai mitä me ei olla syöty vuosiin. Mutta sano oma safka mitä et ole syöny ja kerron omani. Sanoin, että tietkö, kalapuikot tartarkastikkeella ja perunamuussia missä on voi silmä. Siihen itseleivottua leipää. Leivän päälle juustoa ja voita.
Mun mies oli siinä hiljaa sanoi, että mitvit ootko nyt lukenut mun ajatukset ja olenko kirjottanut ylös johonkin. Mies meni ihan sekasin. Hän ajatteli samoin. Sanoin etten tienny ja tuskin olet kirjotellu mitään mihinkään. Meillä oli täysin sama ruoka mielessä ja tämä tuli, kun ollaan nyt mökillä ja istuttiin laiturilla kahvien kanssa. Molemmille tuli lapsuus mieleen siinä laiturilla aamukahvi kädessä. Molemmat ajatteli omaa mummia, kun ajateltiin sitä ruokaa. Suht huvittavaa.
Makaronilaatikkoa lupasin lapsille tehdä. Yritän tehdä niin ison annoksen, että riittää huomiseksikin, kun olen työreissussa koko huomisen päivän, nin ei ole lapsilla huolen häivää, kun tulevat koulusta kotiin.
Mä vaan en itse tykkää siitä, joten syön varmaan tonnikalasalaattia, kun sellaisen joku tähän ketjuun oli kirjoittanut. Hyvä idea, saan jääkaapista pari pikkupurteloa tyhjäksi!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vähän samanlaista kuin kesäkeitto?
Lounaalla oli kasviswokkia ja illemmalla kikherneomeletti papusalaatilla.
Välipaloina kasviksia, marjasmoothieta ja napostelukasviksia. Tulee helpolla tonni heviä täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Lounaalla oli kasviswokkia ja illemmalla kikherneomeletti papusalaatilla.
Välipaloina kasviksia, marjasmoothieta ja napostelukasviksia. Tulee helpolla tonni heviä täyteen.
Mitä eroa on kasviksilla ja napostelukasviksilla?
Nakkikastike myös täällä mutta keitettyjen perunoiden ja salaatin kera.
Vesimeloni-tomaatti-sipuli-fetasalaattia ja sen kanssa lämpimiä perunarieskoja. Sen verran kuuma täällä, ettei mitään "oikeaa ruokaa" tehnyt mieli.
Ei ole mitään millä lämmittää, joten ehkä näkkäriä vaan.