Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijan haastattelu IL:ssä, "Tärkein kysymys..."

Vierailija
10.08.2022 |

"Aloitin urani haastattelemalla kaupan alalle työntekijöitä. Haastatteluihin oli varattu aikaa vain 15 minuuttia. Tärkein kysymys, joka kysyttiin jokaiselta hakijalta oli: mitä tekisit jos huomaisit olevasi myöhässä työvuorosta?

Vastaus kertoi hakijasta ja määritteli lopulta tuliko hän valituksi. Jos hakija vastasi, että yrittää tulla mahdollisimman nopeasti, oli se huonoin mahdollinen vastaus.

Kassatyöntekijän tulee olla minuutilleen paikalla. Tällä kysymyksellä selvitettiin hakijan valmiuksia työhön."

Siis mitä ihmettä? Ihan oikea vastaus että tulisin mahdollisimman pian. Mitä tuohon olisi pitänyt vastata? Ettei ikinä myöhästy?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kompakysymys vissiin. Mutta ei kysytty myöhästytkö, vaan jos myöhästyisit...

Vierailija
2/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on nykyään just tollasta pellesirkusta. Johkun kaupankassan työhönkin on haastattelussa tansittava ripaskaa ja heiteltävä kärrynpyöriä, samalla vastaten prikulleen oikein typeriin ja teennäisiin kysymyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään että vaikka soittaisi ja kertoisi olevansa myöhässä.

Vierailija
4/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika osaamaton rekrytoija, jos tuo on tärkein kysymys. Onko tärkeintä siis olla ajoissa paikalla eikä

olla hyvä asiakaspalvelija, osata käsitellä rahaa jne?

Vierailija
5/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen lääkäri, jonka aikataulu on tiukka, ja työskentelen ison tiimin kanssa. En ole myöhässä juuri koskaan.

Mutta, jos jostain ihmeellisestää syystä olen, niin yritän tietysti mahdollisimman pian saada tiedon työyksikkööni tilanteestani.

Muutama vuosi sitten jouduin onnettomuuteen ja päädyin teholle. Heräsin vasta monta päivää onnettomuuden jälkeen. Mikä paniikki! Kun en ollut ilmoittanut työpaikalle poissaolostani. Tehon henkilökunta sai jonkun aikaa tehdä ihan töitä saadakseen mut rauhoittumaan, että joo, kyllä mun esimies ja tiimi aivan varmasti tietää mitä mulle on tapahtunut, eikä mun pidä nyt siihen keskittyä.

Vierailija
6/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain että "teleporttaisin mestoille koska se vaihtoehto on yhtä mahdollinen kuin että nukkuisin pommiin." :D

Vierailija
7/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jatkavani unia, turhaa lähteä jos myöhässä jo valmiiksi. Huomenna uusi yritys herätä. Jos tuo haastattelijan tärkein kysymys, on siinä ammattitaito huipussaan. Tyhmään kysymykseen saa arvoisensa vastauksen.

Vierailija
8/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaipaavat kassalle valehtelijoita? Kaikille sattuu virheitä, ellei tietty ole aina tuntia aikaisemmin työpaikalla ennen vuoron alkua, mutta kuka urpo nyt aikaansa tuollalailla hukkaisi, kun ei siitä mitään makseta.

Kaikille varmasti sattuu virheitä, mutta kysymyshän koskeekin sitä että miten niihin reagoi.

Vierailija
9/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos ei haastattelujen perusteella oikein rekrytointi onnistu, jos tuo on tosiaan tärkein kysymys. 

Mutta totta on, että nimenomaan PAM:n sopimusten mukaisissa työpaikoissa vaaditaan aika usein, että työpaikalla ollaan hyvissä ajoin ennen työajan alkua. Kertoo enemmän työpaikoista kuin työntekijöistä.

Vierailija
10/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus: siinä tapauksessa tappaisin itseni.

Vierailija
11/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos ei haastattelujen perusteella oikein rekrytointi onnistu, jos tuo on tosiaan tärkein kysymys. 

Mutta totta on, että nimenomaan PAM:n sopimusten mukaisissa työpaikoissa vaaditaan aika usein, että työpaikalla ollaan hyvissä ajoin ennen työajan alkua. Kertoo enemmän työpaikoista kuin työntekijöistä.

Olen minuutilleen paikalla kun palkanmaksu alkaa, odotan ulkona jos liian aikaisin sattumalta olen. Samoin lähden minuutilleen kun työaika loppuu, kun palkanmaksu pysähtyy.

Vierailija
12/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vastaukseni olisi ollut, että soitan pomolle olevani myöhässä ja tulevani mahd. pian. Jos tuo vastaus ei kelpaa niin varmaan sitten pitää rautatiesillalta hypätä alas, kun myöhästymiseen lankesi.

Vierailija
13/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii sitä ilmoittamistahan tuossa haetaan. Siellä kassalla on jonkun oltava ja kukaan ei sinne mene jos luulevat sinun siellä olevan. Ei auta mitään vaikka juoksisit täysillä kohti työpaikkaa ja kassa tyhjillään.

Olen kyllä sitä mieltä että haastattelut on omituisia ja niissä valitaan supliikkeja. Tunnolliset usein jännittävät niin että ovat kömpelöitä. Eli eivät tule valituiksi.

Supliikit ovat rentoja iloisia eli mahtavia asiakaspalvelijoita mutta myöhästelevät kun ovat tottuneet puhumalla pääsemään pälkähästä.

Siinä se ongelma ilmeisesti tässä työpaikassa että myöhästelijöitä on valittu ja mikään ei toimi.

Vierailija
14/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin että soitan ja ilmoitan olevani myöhässä, jonka jälkeen tulen mahdollisimman nopeasti paikalle. Jo on jumalauta aikoihin eletty jos tuo vastaus ei kelpaa. Mikähän se oikea vastaus sitten on? Vedän itseni narun jatkoksi kun tuli vahingossa torkutettua?

Vierailija
15/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin, että en mitään. Todennäköisesti syy olisi joku itsestäni riippumaton tekijä, kuten se, että käyttämäni reitti on tukossa tai olisin joutunut onnettomuuteen tai onnettomuuteen todistajaksi, jolloin soittaisin työnantajalle. Kyllähän se soitto on oikea vastaus, myös pommiin nukkuminen. Se, että olisi tulossa mahdollisimman nopeasti kertoo kyllä siitä, että myöhästely on tapana, olen tässä tapauksessa samaa mieltä, vaikka muuten en oikein näitä nuoria tyttösiä rekrytoijana pidä tarpeeksi ammattilaisina rekrytoimaan muuta kuin suorittaviin yksinkertaisiin tehtäviin.  

Vierailija
16/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa leikkaisin sormeni irti

Vierailija
17/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kysymys kertoo työnhakijan vastuuntunnosta ja prioriteeteista.

Olen yli 50v, enkä ole koskaan myöhästynyt mistään. Ikinä. Kun lähtee ajoissa, on myös ajallaan paikalla.

Toki on eri asia, jos auto hajoaa tai joutuu onnettomuuteen. Mulla ei ole autoa, enkä ole onneksi ollut onnettomuudessakaan.

Kerran meinasin myöhästyä fyssariajalta, kun luotin pikkukaupungin uuteen bussisovellukseen. Se neuvoi väärän vaihdon, ja myöhästyin toisesta bussista siksi että eka bussi oli myöhässä. Korvaavalla vuorolla ehdin minuutilleen paikalle.

Sovitut menot (kuten työ) ja tapaamiset ovat mielestäni prioriteetti 1, ja kunnioitetaan muita olemalla ajallaan paikalla.

Vierailija
18/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tuolla lailla myöhässä töistä, joten enpä olisi osannut ajatella, että pitää soittaa pomolle. Tietystihän niin pitää tehdä!

Asian voi kuitenkin kertoa heti työpaikkaan perehdytyksessä. Täältä ei voi myöhästyä, koska sitten on yksi kassa vähemmän, mutta jos nyt kuitenkin on vaikka ruuhkaa ja tietää myöhästyvänsä, soita heti minulle.

Ai niin mutku eihän mitään perehdytyksiä nykyään järjestetä.

Vierailija
19/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vastaukseni olisi ollut, että soitan pomolle olevani myöhässä ja tulevani mahd. pian. Jos tuo vastaus ei kelpaa niin varmaan sitten pitää rautatiesillalta hypätä alas, kun myöhästymiseen lankesi.

Ongelma tuossa on se että pomo ei usein ole paikalla kun kauppa aukeaa. Käytännössä ensin pitää soittaa sinne työpaikalle oleville henkilöille. Pomo voi olla vielä nukkumassa tuossa kohtaa.

Vierailija
20/70 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin 112

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi