Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko ihan oikeesti jos syö aamulla kaurapuuroa

Vierailija
09.08.2022 |

Jos, niin mihin se perustuu?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mihin perustuu tämä. Minulla ei toimi. Jos erehdyn syömään kaurapuuroa, tunnin päästä on niin jäätävä nälkä, että aivan kipeää tekee. Pakko syödä jotaon sitten taas. Olen kuullut muidenkin sanovan samaa.

Se perustuu ihan siihen, että hiilarit ei nälkää poista, päinvastoin lisäävät sitä.

Kaurapuuron kanssa Proteiinia, itse syön rahkan ja marjojen kanssa, niin ei jää nälkää. Elimistö tarvitsee myös hiilareita ja kuitua, että jaksaa, ja maha toimii.

Te karppaajattpimitte toisin, mutta älä pluiis tule tänne julistamaan, että se on ainoa oikea tapa ja mitään muuta ei olekaan. Ei sovi kaikille ja jopa kielletty.

Mistä hitosta sä karppaajat tähän sait sotkettua? Onko sulla kaikki kotona?

Toi on se tyyppi, joka haukkuu karppaajat jokaisessa ruokaketjussa, vaikka kukaan ei karppauksesta mitään mainitsekaan. Sillä todellakin heittää päässä :)

Vierailija
62/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka aamu kaurapuuroa.

Juuri meni annos tuoreiden mustikoiden kanssa.

Mies, 50v, pituus 173cm, paino 92kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä mitä syöt aamupalaksi tai syötkö yhtikäs mitään. Ainoa asia millä on väliä kuinka paljon kaloreita loppujen lopuksi syöt päivän aikana.

Ei pidä paikkaansa. Tutkimusten mukaan, jos ei syö aamupalaa ja lounasta ja jotain iltapäivällä, niin ahmii illalla. Eli se kokonaiskalorimäärä on huomattavasti suurempi, kuin muuten olisi.

Minkä tutkimuksen?

Vierailija
64/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syön aamulla pekonin ja munan sijaan kaurapuuroa, niin tarviin pari välipalaa ennen lounasta. En oikein usko puuron laihduttavaan ominaisuuteen.

Etkä tarvii! Luulitko että laihduttaminen käy ilman pientä näläntunnetta? Kehon pitää tottua vähempään - ihan kuten se on lihomisaikana tottunut liikaan! Kaurapuuro aamulla on hyvä, ja sitten pidät itsesi kurinalaisena ja syöt aamupäivällä appelsiinin tai smoothien tai banaanin. Piste. Mitään maagista keinoa ei ole, joten unohda kaikki sellaiset huuhaapuheet. Itsekuria! Joka aamu vaaalla! Ja iloitset jokaisesta aamusta kun se näyttää 100 grammaa vähemmän, vaikka se olisi vain joka toinen päivä tai joka kolmas päivä, se on juuri ihan se sama! Jos se on noin 250 grammaa viikossa, se on KILO KUUSSA ja laske huviksesi että vuodessa se on 12 kiloa ja 2 vuodessa se on 24 kiloa!

Älä hellitä! Älä mainosta dieettiäsi, eli älä tee siitä ohjelmaa - siitä ei kukaan pidä. Ole kuten ennenkin, älä laske kalorioita - ainakaan ääneen - ja nauti ihan tavallisesta elämästäsi! Tsemppiä!

tämä oli hyvä

Vierailija
65/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön gluteenitonta luomukaurapuuroa joka aamu, elimistö tarvitsee myös kuitua! Kaurapuuron kanssa menee usein kananmuna tai joku lihaleikkeleannos. Hyvin pitää nälkää pitkälle päivään. Lisään myös oliiviöljyä puuroon sekä usein marjoja.

Vierailija
66/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa joka aamu. Yleensä kreikkalaisen jugurtin, mehukeiton ja voin kanssa. Painan 53kg mutten usko että puuro on se autuaaksi tekevä juttu vaan liikunnan määrä. Puuro vaan sattuu olemaan lempiruokani.

Vierailija
67/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön gluteenitonta luomukaurapuuroa joka aamu, elimistö tarvitsee myös kuitua! Kaurapuuron kanssa menee usein kananmuna tai joku lihaleikkeleannos. Hyvin pitää nälkää pitkälle päivään. Lisään myös oliiviöljyä puuroon sekä usein marjoja.

Niin, eihän se puuro sitä nälkää pidä loitolla, vaan ne muut syömiset.

Vierailija
68/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syön aamulla pekonin ja munan sijaan kaurapuuroa, niin tarviin pari välipalaa ennen lounasta. En oikein usko puuron laihduttavaan ominaisuuteen.

Etkä tarvii! Luulitko että laihduttaminen käy ilman pientä näläntunnetta? Kehon pitää tottua vähempään - ihan kuten se on lihomisaikana tottunut liikaan! Kaurapuuro aamulla on hyvä, ja sitten pidät itsesi kurinalaisena ja syöt aamupäivällä appelsiinin tai smoothien tai banaanin. Piste. Mitään maagista keinoa ei ole, joten unohda kaikki sellaiset huuhaapuheet. Itsekuria! Joka aamu vaaalla! Ja iloitset jokaisesta aamusta kun se näyttää 100 grammaa vähemmän, vaikka se olisi vain joka toinen päivä tai joka kolmas päivä, se on juuri ihan se sama! Jos se on noin 250 grammaa viikossa, se on KILO KUUSSA ja laske huviksesi että vuodessa se on 12 kiloa ja 2 vuodessa se on 24 kiloa!

Älä hellitä! Älä mainosta dieettiäsi, eli älä tee siitä ohjelmaa - siitä ei kukaan pidä. Ole kuten ennenkin, älä laske kalorioita - ainakaan ääneen - ja nauti ihan tavallisesta elämästäsi! Tsemppiä!

tämä oli hyvä

Aivan, jollakin on huumorintajua :)

Vierailija
69/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eihän nyt kaurapuuro pelkälteen nälkää pidäkään. Itse laitan puuron päälle raejuustoa ja vattuja.

Vierailija
70/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää kaurapuurosta vatsaan entistä ontompi ja kipristelevämpi olo.

Tattaripuuro sisältää n puolet enemmäm proteiinia ja täyttää siksi paremmin.

Vierailija
71/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei laihdu jos muilla aterioilla mättää muuta. Itse olen syönyt vuosia puuro+marjat aamupalan, mutta sitten etätöiden lomassa lipsahtee herkkuja pitkin päivää, joten kahden vuoden saldo on +5-10kg.

Vierailija
72/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei laihdu jos muilla aterioilla mättää muuta. Itse olen syönyt vuosia puuro+marjat aamupalan, mutta sitten etätöiden lomassa lipsahtee herkkuja pitkin päivää, joten kahden vuoden saldo on +5-10kg.

Etkä ole ymmärtänyt muuttaa sitä aamupalaa?

Vierailija
73/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos aiemmin aamulla söit jotakin sokerihuurrettuja suklaamuroja, pekonia ja munakokkelia, niin sitten varmaan voisi perustua vähäisempään energiansaantiin?

Et tarvitse, saatat haluta kyllä, mutta et tarvitse. Itsekurista ja halusta se on kiinni.

Vierailija
74/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailujen jälkeen olen tullut tulokseen, että kaurapuuro on lihottavin ja nälkää pitämättömin ruoka.

Tää on niin totta. Jos jätän aamupalan syömättä, on sellainen siedettävä kevyt nälkä mikä menee ohi.

Jos syön kaurapuuron aamulla (esim raejuuston/mustikoiden kanssa) on ihan järisyttävä nälkä viimeistään klo 10, maha tuntuu ihan ontolta ja tulee huono-olo.

Mutta jokaiselle sopii se oma tapa.

Vierailija
75/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailujen jälkeen olen tullut tulokseen, että kaurapuuro on lihottavin ja nälkää pitämättömin ruoka.

Kaurapuron voi lisätä raejuusto, marjoja. muutaman saksan pähkinän, pitää nälän loitolla lounaaseen asti.Pelkkä kurapuuro ei pidä nälkää,jokainen sen tietää.Netti puolla ohjeita, oikeisiin ruoka valintoihin.Jos on sokeritauti. Terveyden hoitaja seranat on ja hän ihan livenä antaa A 4. paperin kun pyydät ruokailuista ja painon hallinasta.

Vierailija
76/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Jos jätän aamupalan syömättä, on sellainen siedettävä kevyt nälkä mikä menee ohi.

Jos syön kaurapuuron aamulla (esim raejuuston/mustikoiden kanssa) on ihan järisyttävä nälkä viimeistään klo 10, maha tuntuu ihan ontolta ja tulee huono-olo.

Mutta jokaiselle sopii se oma tapa.

Veikkaisin että puuro herättää nälän ja tulee syötyä kunnon lounas ( eihän tähän väliin mitään napostella) niin sitten se loppupäivän nälkä pysyy kurissa paremmin.

Vierailija
77/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puurohiutaleet on tuossa kombossa hiilihydraatin lähde. Niitäkin tarvitaan, jos meinaa tasapainoisesti syödä. Laihduttajat karttaa niitä usein turhaan kokonaan. Hyvälaatuisia hiilareita voi ja kannattaa syödä, kunhan annoskoko pysyy kohtuudessa. Suosittelen vaihtamaan riisit, pastat, murot ja vastaavat ravintorikkaampaan ja kuitupitoisempaan täysjyvään. Makuun tottuu äkkiä. Valkoinen vilja pois.

Täysjyvästä saa jäätäviä kramppeja, puhdistetusta viljasta ei, ellei ihan hervottomia määriä syö.

Vierailija
78/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuron voi lisätä raejuusto, marjoja. muutaman saksan pähkinän, pitää nälän loitolla lounaaseen asti.Pelkkä kurapuuro ei pidä nälkää,jokainen sen tietää.Netti puolla ohjeita, oikeisiin ruoka valintoihin.Jos on sokeritauti. Terveyden hoitaja seranat on ja hän ihan livenä antaa A 4. paperin kun pyydät ruokailuista ja painon hallinasta.

Mikä sinua vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi