Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".

Vierailija
09.08.2022 |

Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.

Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D

Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?

Kommentit (444)

Vierailija
41/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta vaimo nirsoille.

Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.

Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.

Eli puolet halvemmalla pärjäisin itse.

What? Jäikö sulla jotain kertomatta, tyyliin unohdit mainita 4 mukulaa?

Vai miten 60 € yhdelle on vähemmän kuin 120 € kahdelle?

Käsitin että 60 e oli kahden viikon ruuat. Eli 30 e per viikko per henkilö.

No ei sunkaan laskutaito...ei hyvänen aika...Lueppa nyt ja sisäistä

Vierailija
42/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevetti tätä palstaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ruoanlaittoa, sienestystä, kalastusta, keräilyä, säilömistä ja kaikenlaista marttailua. Kotiruoasta saan varsin hyvää. Mies arvostaa samoja asioita, joten ei ole kiistaa. Hyvä niin, meillä on riittämiin ruokarajoitteita kun perheessä on crohnikko ja viljaton moniallergikko. Harrastus ei tule näin kalliiksi, vaikka syödään paljon riistaakin - monet ruhonosat ovat halpoja, koska nykyään ei monellakaan ole aikaa, mielenkiintoa tai viitseliäisyyttä pitkään haudutteluun. Häränhäntiäkin saa muutamalla eurolla kilon, ai namnam.

Vierailija
44/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä käy helposti niin, että vuosien päästä huomaat miehen syöneen rahasi. Eri ruuat pääosin on mun suositus. Astuin nimittäin itse tuohon miinaan.

Mä olen nyt myös siinä pisteessä että aion ehdottaa miehelleni että nyt katsotaan yksi kk niin että molemmat ostaa omat ruokansa. Ajattelin perustella jollain muulla kuin sillä että epäilen hänsn syövän niin paljon että minunkin vähät pennoseni hupenevat miehen vatsaan.

Oikeasti kun syön aamulla kaurapuuron ja keitetyn munan, lounaalla feta-pastasalaattia, päivälliseksi kauhallisen jauhelihakastiketta ja pari pientä perunaa, sekä salaattia, ja illalla kaksi leipää joiden päällä on voita ja juustoa, niin ei mitenkään voi mennän ruokaan niin paljon rahaa kuin meillä menee.

Luin nyt vähän paremmin, ja korjaan sen verran että meillä rahanmeno ei johdu siitä että miehelle ei maistuisi kuin kallis ruoka, ehei, hänelle maistuu ihan kaikki! Hän syö ihan huvikseenkin, ja on myös sen näköinen nykyään. Ja siksipä rahaa meneekin niin paljon. Eli ei se laatu meillä niinkään vaan määrä.

Vierailija
45/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahifistelijät ovat kyllä ärsyttävää porukkaa, se on energiaa ja mitä harvemmin nautiskelee erikoisimmista ruoista, niin sitä enemmän niitä osaa arvostaa. Eli kyllä sitä joskus saa hifistellä, mutta ei nyt herranjestas joka päivä.

Vierailija
46/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettet valinnut minua kumppaniksesi, syötäisiin kotiruokaa hymyssä suin yhdessä.

Vierailija
47/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Vierailija
48/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta vaimo nirsoille.

Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.

Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.

Eli puolet halvemmalla pärjäisin itse.

Epäilen vahvasti tätä sun tarinaasi. Ei sun taidoilla.

Vierailija
49/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahifistelijät ovat kyllä ärsyttävää porukkaa, se on energiaa ja mitä harvemmin nautiskelee erikoisimmista ruoista, niin sitä enemmän niitä osaa arvostaa. Eli kyllä sitä joskus saa hifistellä, mutta ei nyt herranjestas joka päivä.

Tai entä jos jokainen saisi harrastaa mitä haluaa ja muutenkin elää niin kuin haluaa?

Aloittajan raha-ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu, joka on jo aloitusviestissä mainittu, eli jos kerran ruuan hinta on ongelma, niin molemmat maksakoot omat ruokansa. Ei kai yleensäkään toisen harrastuksia makseta yhdessä.

Itse en edes ryhtyisi sellaiseen parisuhteeseen, jossa on mitään yhteisomistusta yhteisasumisesta puhumattakaan. Mutta sekin on tietysti jokaisen oma valinta, ja jokainen sitten elää niiden valintojensa kanssa.

Vierailija
50/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Ja kaikkiin noihin joku purkkikastike kaupasta joka maksaa 8€. 

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Vierailija
51/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa ruuasta voi tehdä ravintolatason ruokaa, jopa omasta inhokistani makaronilaatikosta. Lisukkeet, juustot, salaatit, säilykkeet valitsen hinnan mukaan, kesällä paljon tomaatteja ja muuta tuoretta talvella säilykkeitä. 

Vierailija
52/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Vierailija
53/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään ap:n kokkailuja söisi. "Perusruokaa, jota syö monta päivää", hyi helv. Ratkaisu teillä on, että kumpikin tekee omat ruoat. Enemmän siinä on järkeä kuin ärtyä siitä, mitä ihminen syö. Sinä syöt sitä kiusauspotaskaasi tai mitä sotkua syötkään harvoista aineista (kun se ainesosien lukumääräkin ärsyttää sinua) ja viikonloppuna käyt ravintolassa, ja mies syö mieleistään. En kyllä tajua, miten tällaiseet ihmiset ovat menneet yksiin, mutta kai kun ei muita saa.

Vierailija
54/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo kun esimerkkiruuat miehen osalta jäi kertomatta. Mä asun yksin ja laitan ruokaa itselleni. Monen miesten kohdalla kun on semmoinen jännä juttu, että kulut pitää laittaa sentilleen puoliksi, mutta jostain syystä siinä ei oteta huomioon sitä, että mies syö huomattavasti enemmän. Pitämällä täysin erillistalouden säästän rahaa ja hermojani.

Vierailija
55/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

Vierailija
56/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies Maalta 3 kirjoitti:

vain sushi ja intialainen kelpaa, muu ruoka mautonta suomipaskaa

Intialainen voikana on tosi hyvää, ja Lidlistä saa kyllä kanaa halvalla.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/butter-chicken-se-par…

Vierailija
57/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

No ei nyt yksi teelusikallinen maustetta maksa paljon mitään.

Vierailija
58/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ette kai te joka kerta heitä roskiin niitä käytettyjä mausteita ja osta uusia tilalle seuraavalla kerralla? Maustetahnat eivät toki säily niin kauan kuin kuivat mausteet mutta ne maustetökötitkin on on ihan helppo tehdä itse. Tai itsellä jos on jotain valmista maustetahnaa enkä ehdi käyttää sitä niin laitan pakkaseen jääkuutiorasiassa. 

Vierailija
59/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt yksi teelusikallinen maustetta maksa paljon mitään.

Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.

Vierailija
60/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etsimään ja miettimään edullisempia, mutta molemmille maistuvia ruokia. Eihän siinäkään mitään säästä, jos syö arkena nakkisoppaa ja käyttää säästyneet rahat ravintolaan. Suomessa hyvää ravintolaruokaa on vaikea löytää, varsinkin jos osaa itse kokata. Satasia pitää panna pöytään, jos haluaa omaa ruokaa parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme