Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".

Vierailija
09.08.2022 |

Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.

Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D

Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?

Kommentit (444)

Vierailija
21/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samanlainen kuin sun mies, INHOAN sellaista mautonta suomalaista lihaa- ja perunaa kotiruokaa. Teen vahvasti maustettua, usein esim. Intian, Meksikon tms. keittiöiden inspiroimaa kasvispainotteista ruokaa. Eikä mua kyllä millään saisi joka päivä syömään sitä ankeaa mautonta mössöä mitä lapsuudenkodissani jouduin syömään aikoinaan. Joo, rahaa menee enemmän kuin liha-makaronilaatikkoihin ja vastaaviin, mutta tämä on minulle se tärkein nautinnon lähde elämässäni, joten siitä en tingi. Jos puolisolle ei sopisi, menisi vaihtoon. Onneksi mun puoliso tykkää, mutta hän tosin onkin ulkomaalainen joskin kulttuurista jossa ruoka on yhtä ankeaa kuin Suomessa jos ei vielä pahempaa.

Ap:n tapauksessa minusta tuossa ei niin kauheasti ole valittamista kun mies kerran tekee itse nitä ruokia pääosin. Kai siitä hinnasta jotain kompromissia voi yrittää, että jos hän jättäisi tiettyjä kalleimpia aineita harvempaan käyttöön tms. Mutta ruoka on varmaan hänelle, kuten mullekin, tärkeä asia ja pääharrastus, ankeaksi menee elämä jos se liian tiukalle vedetään.

Vierailija
22/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mies ei tee ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläon kolme ihmistä: minä, mies ja aikuinen poika, jotka tykkäävät hyvästä ruoasta, eikä maksalaatikko kelpaa. Miehet söisivät pihviä koko ajan, mutta onneksi olemme löytäneet seuraavat ruoat.

Minun halvat arkiruokani -joita kaikki syövät ovat:

Pasta carbonara

Pasta bolognese, arrabiata-kastike, paljon chiliä, valkosipulia, sekä paprikaa ja herkkusieniä

Kanawok, kanasuikaleita ja kasviksia, kastikkeena sezhuan

Quasidilla, kanaa, paprikaa, sipulia, juustoa

Kebabkiusaus, pakastekebab-pussin ohjeen mukaan

Vierailija
24/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lukenut aloitusta?

Vierailija
25/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta vaimo nirsoille.

Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.

Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.

Eli puolet halvemmalla pärjäisin itse.

What? Jäikö sulla jotain kertomatta, tyyliin unohdit mainita 4 mukulaa?

Vai miten 60 € yhdelle on vähemmän kuin 120 € kahdelle?

Vierailija
26/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.

Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.

Käsitin että 60 e oli kahden viikon ruuat. Eli 30 e per viikko per henkilö.

Vierailija
27/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ OSTA! Sanot että nyt loppuu! Oikeasti, tykkään semmoisesta vuohenjuustosta. Se pikkupaketti oli noin himpun alle kolme euroa, noin 250grammaa, nyt se maksaa liki VIISI euroa. Jätin kauppaan!

jos ei rouvalle kelpaa, sano että ostaa itse!

Vierailija
28/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun palvelijana täytyy tehdä sellaista ruokaa, jota herrasi eli kuninkaasi eli miehesi haluaa.

Vierailija
29/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itsellesi omat ruoat. Mies tehkööt omat herkkunsa itse, omilla rahoillaan. Problem solved.

Vierailija
30/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri näiden asioiden takia seurustella ennen kuin mennään naimisiin?

Vierailija
31/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, moneskohan jo olet, joka EI OLE sisäistänyt lukemaansa. Otappa silimä näppiin ja lue uudelleen!

Vierailija
32/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun palvelijana täytyy tehdä sellaista ruokaa, jota herrasi eli kuninkaasi eli miehesi haluaa.

Et sitten ymmärtänyt lukemaasi, eikö kukaan lukenut sulle sitä ääneen?

Vierailija
33/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomiruoka sama kuin makkaraperunat? Kyllä on mies nirso.

Vierailija
34/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan kelpaa ja olen nainen. Oletan että perus kotiruokasi tarkoittaa jotain kinkkukiusauksia pakaste peruna-sipulisekoituksista ja siihen ruokakermaa sekaan tai perunaa ja erilaisia kastikkeita tai jauheliha, nakki, makkarakeittoja.. ymmärrän kyllä jos nuo ei maistu. Ei se "eksoottinen" ruoka ole juurikaan kalliimpaa, vaatii vaan panostusta keittiössä enemmmän.

Vierailija
35/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tuollainen neiti miehenä. Hän sai ostaa ja kokata omat pöperönsä. Minä ja lapset syötiin kotiruokaa. Kyllä se hänellekin kelpasi kun pöytä oli katettu.

Vierailija
36/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle:

On muillakin kiistaa. Nyt voit sulkea ketjun ja vetää vttus päähäsi

Voi kullanmurua kun on noussut väärällä jalalla, mutta kyllä se siitä. Aurinko paistaa ja taitaa olla muutenkin mukavaa. Kohta se terassi aukeaa ja pääset pummimaan loiventavaa.

Vierailija
37/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asialle löytyä jokin kompromissi? Ostaako mies puolivalmiita vai mistä hintaero tulee? Esim. nuudelien ja kasvisten paistaminen thaikastikkeessa on edullista. Kookos-curry-riisikin on edullista kunhan ostaa edullista kookosmaitoa eikä kermaa jne.

Vierailija
38/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä käy helposti niin, että vuosien päästä huomaat miehen syöneen rahasi. Eri ruuat pääosin on mun suositus. Astuin nimittäin itse tuohon miinaan.

Mä olen nyt myös siinä pisteessä että aion ehdottaa miehelleni että nyt katsotaan yksi kk niin että molemmat ostaa omat ruokansa. Ajattelin perustella jollain muulla kuin sillä että epäilen hänsn syövän niin paljon että minunkin vähät pennoseni hupenevat miehen vatsaan.

Oikeasti kun syön aamulla kaurapuuron ja keitetyn munan, lounaalla feta-pastasalaattia, päivälliseksi kauhallisen jauhelihakastiketta ja pari pientä perunaa, sekä salaattia, ja illalla kaksi leipää joiden päällä on voita ja juustoa, niin ei mitenkään voi mennän ruokaan niin paljon rahaa kuin meillä menee.

Vierailija
39/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa satakakskymppiä/kahdessa viikossa kuuskymppiä...mites sun laskutaidot oikein on, joko hoksasit misk sulla menee niin paljon rahaa?

Vierailija
40/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa täällä.. Minun jauhelihakastikkeet tyyliin kelpaa kun on pakko, ja hän ostaa kalliit phad thai kamat.

Joskus asia vähän harmitti minua, mutta ollaan oltu jo niin kauan yhdessä, että ei vaan enää kiinnosta :D Tai siis olen oppinut ymmärtämään, että mieheni toteuttaa femiinistä puoltaan kokkailemalla hienoja ja kauniita annoksia. Ja hän on ymmärtänyt, että minä todellakaan en toteuta femiiniyttäni kokkaamalla, vaan ihan muissa asioissa.

Ja ihminen tarvitsee kehua ja kiitosta ihan molemmat sukupuolet kaikista toimistaan. Jos toinen tekee ruoan niin toinen kiittää.

Mitä? Hyvän ruoan tekeminen on feminiisen puolen toteuttamista miehen osalta? Maailman kuuluisimmat keittiömestarit vain toteuttavat feminiinistä puoltaan? Kiinnostus ruokaa kohtaan ei käsittääkseni ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Keittotaide on oma lajinsa luovuutta, ihan kuten vaikka kuvaamataiteen eri osa-alueet tai musiikki. Onneksi maailma ei enää ole noin ylimielinen ja ahdasmielinen!

Nim. Sieltä, missä tytöt ei soita kitaraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi