Kuuluuko keittiön viemärin puhdistus vuokralaiselle?
Eli pitääkö puhdistaa itse vai onko huoltoyhtiön homma?
Edellinen vuokralainen tuskin on putsannut kun haisee.
Kommentit (47)
Kun sinne keittön lavuaariin ei tunne kaikkea paskaa, vaan puhdistaa sitä päivittäin niin ei mene tukkoon, eikä haise. Aika ajoin kaataa vähän soodaa ja etikkaa perään niin puhdistaa hyvin. Joskus heittää viemäriraetta niin puhdistaa vähän syvemmältäkin.
Ihmettelen aina sitä että ihmiset saa viemärit tukkoon kun paljon on kiinni omasta siisteydestä ja panostuksesta siihen.
Älä koske putkiin. Kaada viemäriin klooria runsas määrä, laita korkki päälle ja huuhtele vaikka tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Älä koske putkiin. Kaada viemäriin klooria runsas määrä, laita korkki päälle ja huuhtele vaikka tunnin päästä.
Kloori ei kyllä ole tehokasta, parempi tuo sooda ja etikka.
Soodan ja etikan yhdistämisessä ei ole mitään järkeä. Kuplii kyllä muutaman sekunnin, mutta emäksinen sooda ja hapan etikka vaan neutraloivat toisensa. Kloorikaan ei auta mitään.
Etikka poistaa hajuja, mutta ei liuota rasvaa tai poista tukoksia. Jos viemärissä on jotain sitä tukkimassa, viemärinavausneste tai -rakeet auttavat. Niiden kanssa pitää olla varovainen eli noudattaa ohjeita ja käyttää suojahanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kloori ei kyllä ole tehokasta, parempi tuo sooda ja etikka.
Mitä etikka ja sooda muuten tekevät yhdessä muuta kuin pyrkivät neutraloimaan toinen toisensa tehoa? Voihan niiden vaahtoamisreaktio jollain tasolla puhdistaa mekaanisesti, mutta noin muuten happamien aineiden kyky poistaa esim. kalkkia tai emäksisten aineiden rasvalian poisto on varmasti tehokkaampaa kun aineita käytetään erikseen eikä yhdessä.
Vuosikymmeniä olen asunut ja ikinä ei ole tarvinnut puhdistaa.
Katso peiliin ja lue ohjeet. Ohje on äärettömän yksinkertainen: Lait tiskialtaaseen VAIN tiskivettä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltomiehelle kuuluu putkien avaukset.
Nolo tilanne kun karski mies avaa asuntonsa oven huoltomiehelle joka tulee putsaamaan tämän hajulukon.
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin ja lue ohjeet. Ohje on äärettömän yksinkertainen: Lait tiskialtaaseen VAIN tiskivettä.
Taidat vaan juoksuttaa paljon vettä niin ei tukkeennu. Siitähän ne putket menee tukkoon kun sinne menee ruuantähteitä tiskeistä ja ei huuhdella kunnolla ja moni pihistelee vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Putken puhdistus on n. 15 minuutin homma ja helppo tehdä itse. Huolellisesti vain väännät auki oikeat osaset, puhdistat huolellisesti, ja laitat kaiken samassa järjestyksessä ja tiivisteitä unohtamatta vain takaisin paikoilleen.
Pitkään töhnässä olleet jopa kuivuneena olleet muovi ja kumiosat saattavat olla haperoituneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat vaan juoksuttaa paljon vettä niin ei tukkeennu. Siitähän ne putket menee tukkoon kun sinne menee ruuantähteitä tiskeistä ja ei huuhdella kunnolla ja moni pihistelee vedessä.
Eipä niitä ruuantähteitä paljoa mene viemäriin asti, kun käyttää sihtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo tilanne kun karski mies avaa asuntonsa oven huoltomiehelle joka tulee putsaamaan tämän hajulukon.
Nolo tilanne, kun asukas ei ymmärrä taloyhtiön vastuunjakotaulukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Putken puhdistus on n. 15 minuutin homma ja helppo tehdä itse. Huolellisesti vain väännät auki oikeat osaset, puhdistat huolellisesti, ja laitat kaiken samassa järjestyksessä ja tiivisteitä unohtamatta vain takaisin paikoilleen.
Samanlaisen vastauksen naisena sain kun tutulle miehelle soitin hädästäni. Sais edes sen putkenavaajanestepullon korkin auki. Älkää miehet antako tällaisia vastauksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ikivanhoissa lavuaareissa ei moista hienoutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä nolompi, jos se huoltohenkilö onkin hento tyttönen, toisessa kädessä purkillinen jotain avausrakeita ja toisessa vaijeri, jotka asukas itse olisi saanut lähimmästä halpakaupasta. 60€, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä myydään alan liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moisia hienouksia saa rautakaupoista ja isoista marketeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä myydään alan liikkeissä.
Oman keittiölavuaarini poistoreikä on tasaista mallia joten siihen ei saa mitään tuollaisia sihtejä sopimaan mitä näytetään myytävän. Jotain tasamallin sihtejä näyttää olevan joka lätkäistään siihen reiän päälle mutta miten niitä nyt käytännöllisesti käyttää jos tiskivesiä tyhjentää ja pitäisi alkaa roplaamaan sitä sihtiä tulpan tilalle.
Mä olen joskus avainnut itse mutta kun se kuuluu nykyään huoltoyhtiölle niin miksi vaivautua? Kodin putkimiestä ei kannata laittaa, ainakin jos on metalliset putket, syövyttää ne puhki.
Mulla näin, huoltomies vaihtoi vessan lavuaarin alle uudet muoviset putket, sanoi että vanhat oli lähes puhki Sanoi ettei sellaisia myrkkyjä pitäisi käyttää.
t. N62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisen vastauksen naisena sain kun tutulle miehelle soitin hädästäni. Sais edes sen putkenavaajanestepullon korkin auki. Älkää miehet antako tällaisia vastauksia!
Ou mai gaad !!
"Rööriin putkeen sieltä näkee koko maailman. Ko-ko maa-il-man! 🎵🎶🎵