Kuuluuko keittiön viemärin puhdistus vuokralaiselle?
Eli pitääkö puhdistaa itse vai onko huoltoyhtiön homma?
Edellinen vuokralainen tuskin on putsannut kun haisee.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä koske putkiin. Kaada viemäriin klooria runsas määrä, laita korkki päälle ja huuhtele vaikka tunnin päästä.
Kloori ei kyllä ole tehokasta, parempi tuo sooda ja etikka.
Mitä etikka ja sooda muuten tekevät yhdessä muuta kuin pyrkivät neutraloimaan toinen toisensa tehoa? Voihan niiden vaahtoamisreaktio jollain tasolla puhdistaa mekaanisesti, mutta noin muuten happamien aineiden kyky poistaa esim. kalkkia tai emäksisten aineiden rasvalian poisto on varmasti tehokkaampaa kun aineita käytetään erikseen eikä yhdessä.
Ei mammat ole mitään kemistejä vaan perustavat näkö- ja kuulohavaintoihin. Jos aine vaahtoaa ja suhisee niin sen täytyy olla tehokasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus avainnut itse mutta kun se kuuluu nykyään huoltoyhtiölle niin miksi vaivautua? Kodin putkimiestä ei kannata laittaa, ainakin jos on metalliset putket, syövyttää ne puhki.
Mulla näin, huoltomies vaihtoi vessan lavuaarin alle uudet muoviset putket, sanoi että vanhat oli lähes puhki Sanoi ettei sellaisia myrkkyjä pitäisi käyttää.
t. N62
No ei varmasti pidä käyttää myrkkyjä kun ne veisi huoltomieheltä työt....
Helppo konsti: Laita viemäriin kolme ruokalusikallista Fairya ja anna vaikuttaa n. tunnin. Kaada sitten viemäriin tulikuumaa vettä (mieluummin paljon) ja viemäri aukeaa.
Pitäisi tosiaan opetella pyyhkimään enimmät ruoantähteet lautasilta roskiin eikä huuhtoa niitä keittiön lavuaarista alas. N. kerran kymmenessä vuodessa olen joutunut käyttämään Kodin Putkimiestä tms. viemärinavausnestettä kun alkanut vetämään tavallista hitaammin.
Vessan lavuaariin on pitänyt samaten kaataa sitä litkua n. kymmenen vuoden välein, jälleen kun on alkanut vetää tavallista hitaammin. Onneksi on nämä litkut auttaneet, no olen tietysti käyttänyt näitä melko hetimiten kun on alkanut olla havaittavissa että vetää hitaasti, eikä ole täysin tukkoon kerennyt mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putken puhdistus on n. 15 minuutin homma ja helppo tehdä itse. Huolellisesti vain väännät auki oikeat osaset, puhdistat huolellisesti, ja laitat kaiken samassa järjestyksessä ja tiivisteitä unohtamatta vain takaisin paikoilleen.
Samanlaisen vastauksen naisena sain kun tutulle miehelle soitin hädästäni. Sais edes sen putkenavaajanestepullon korkin auki. Älkää miehet antako tällaisia vastauksia!
Ou mai gaad !!
Eikö naiset ole vielä hoksanneet, että korkin kuin korkin saa auki laittamalla vaikka paperia tai pyyhe siihen päälle, joka ikäänkuin lisää vääntömomenttia ja tiukempikin korkki aukeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putken puhdistus on n. 15 minuutin homma ja helppo tehdä itse. Huolellisesti vain väännät auki oikeat osaset, puhdistat huolellisesti, ja laitat kaiken samassa järjestyksessä ja tiivisteitä unohtamatta vain takaisin paikoilleen.
Samanlaisen vastauksen naisena sain kun tutulle miehelle soitin hädästäni. Sais edes sen putkenavaajanestepullon korkin auki. Älkää miehet antako tällaisia vastauksia!
Ou mai gaad !!
Eikö naiset ole vielä hoksanneet, että korkin kuin korkin saa auki laittamalla vaikka paperia tai pyyhe siihen päälle, joka ikäänkuin lisää vääntömomenttia ja tiukempikin korkki aukeaa!
Niissä on "lapsiturvallinen" korkki, joten voisivat ihan suosiolla pyytää ensimmäistä lasta jonka näkevät avaamaan sen.
Putkenavaajaa sinne vaan ja ei tartte edes huuhtoa sen kummemmin. Puoli pulloa sinne ja annat edes puoli tuntia - tunnin olla ennen kun valutat mitään altaaseen. Yön yli kun laittaa, niin varmasti on nestemäisenä kaikki aamuun mennessä.