Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa miehelle raskaudesta?

Vierailija
08.08.2022 |

Heippa vaan.

Koitin googlettaa, mutta yllättävän vähän löytyi keskusteluja aiheesta. Löytyi kyllä miten söpösti yllättää oma mies, mutta entä jos tilanne on toinen?

Eli raskaana miehelle, jonka tunnen ja jonka kanssa tapailtu niissä merkeissä. Ei parisuhdetta. Tapailu todella satunnaista miehen reissutyön vuoksi, välillä ei nähdä moneen viikkoon ja välillä joka ilta arkisin.

Nyt olen raskaana, tiennyt asiasta itse neljä päivää enkä vielä itsekään tiedä mitä ajatella.

-Miten kerron miehelle?
-Pitääkö kertoa heti?

Pelottaa, surettaa, ahdistaa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot pannu mut paksuks sun pienellä kullillas💦

Vierailija
42/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Miten mies on reagoinut?

-AP

Joo. Laitoin txt. Vastasi noin 2h päästä jotain lyhyttä, tyyliin että tee mitä teet. Myöhemmin ehkä viikon päästä sanoi haluaa olla mukana ja tukena. Tapaa lasta välillä, hyvät välit, ei läheiset, ei draamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saattaa suuttua niin sitä suuremmalla syyllä laittaisin vaan viestin aluksi. Saa vähän jäähdytellä tunteitaan ja miettiä omissa oloissaan kuten sinäkin oot tehnyt. Mut se on tosiaan omista tunteistaan vastuussa, et sinä.

Tuolla olis hieno ehdotus ylempänä et laita viesti "mitä mieltä olet, jos saisit tietää tulevasi isäksi. Haluaisitko tietää vai haluaisitko unohtaa koko asian." Ja vastauksen perusteella sit laitat lisätietoja tai annat olla.

Mietin vaan tuota viestin lähettämistä että jos sitten päätänkin keskeyttää niin ettei tieto raskaudesta "todisteineen" leviä. Asutaan pienellä paikkakunnalla.

Olet ehkä hyvin nuori? Teksti kuulostaa siltä :/ Vanhemmalle sanoisin että siinähän leviää ja ketä se muka kiinnostaa sen kummemmin ja miksi sun kumppani kertoo juoruakoille.. ja se on sun elämä ei sitä tartte hävetä. Ja olit muuttamassa toiselle paikkakunnalle. Mutta. Nuorelle niillä asioilla on enemmän väliä ja sitä pelkoa ja häpeää on vielä hirveästi. Mutta sä meet myös asioiden edelle ja pelkäät itse keksimiäsi "mitä jos mitä jos" juttuja. Rauhotu ja anna noiden ajatusten olla, sen ei pitäs vaikuttaa päätökseen tuleeko susta äiti vai ei, että mitä joku kaupankassa pikkukunnassa siitä ajattelee. Mieti omaa elämää ja haluatko lapsen. Sit kerro pian asiasta miehelle.

Vierailija
44/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies on reagoinut?

-AP

Joo. Laitoin txt. Vastasi noin 2h päästä jotain lyhyttä, tyyliin että tee mitä teet. Myöhemmin ehkä viikon päästä sanoi haluaa olla mukana ja tukena. Tapaa lasta välillä, hyvät välit, ei läheiset, ei draamaa.

Ottiko siis uudelleen yhteyttä itse tuon tee mitä teet jälkeen?

Vierailija
45/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti isyystesti kans tehtiin.

Vierailija
46/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätä nyt ensin, pidätkö lapsen vai et. Jos et pidä, ei ole tarvetta myöskään kertoa miespuoliselle osakkaalle.

Jos päätät pitää, kerro, että lapsi on tulossa ja pidät hänet. Anna lapsen isän päättää, haluaako hän tunnustaa isyyden vai ei. Äläkä loukkaannu, jos hän haluaa isyystestin. Tuossa tilanteessa olisi outoa, jos haluaisi olla lapsen elämässä mukana, mutta ei haluaisi isyystestiä.

Ymmärrän tuon isyystestin haluamisen täysin.

Ongelma vaan on, että mies on elämäntyyliltään yms. Sellainen, etten haluaisi hänen olevan lapsen elämässä mukana. Kuitenkaan en voi vain lopettaa yhteydenpitoa ja pitää lasta, meillä on yhteisiä tuttuja ja mies saisi tietää. Eikä se ole reilua.

Mutta miten kerron?

Soitan vai menenkö käymään?

Soita tai laita viesti. Mieskin tarvitsee aikaa pureskella asiaa, voi olla aika shokki. Eli jos meet paikalle asti se voi olla miehelle vaikeampaa. Mä mieluummin antaisin sen tiedon ja sit antaisin aikaa ajatella. Eli just se "tiedoksi, olen raskaana. Oöet isä. Kreisiä, tiedän.. mitä ajattelet? Puhutaan kun oot valmis".

Mietin että pitäisikö mennä paikan päälle tekemättömän testin kanssa ja pissata tikkuun miehen edessä, että varmasti uskoisi.

-AP

Jos päätät pitää lapsen, niin odota ensimmäiseen ultraan ja sitten kerro isälle. Tällöin raskauden jatkuminen on jo varsin varmaa ja lapsen terveydestäkin on selvyyttä. Kerrot, että tämä on tilanne ja, että epäilet miehen olevan isä. Isyys selvitetään sitten lastenvalvojalla syntymän jälkeen. En usko, että kannattaa alkaa isyyksiä tunnustamaan neuvolassa tässä tilanteessa.

Toisaalta sekin voi olla kova paikka miehelle, että ap on tiennyt olevansa raskaana jo useamman viikon, ennen kuin mies saa tietää. Toisaalta taas jos tulisikin keskenmeno, niin olisiko sitten ap:sta kuitenkin "parempi" surra yksinään?

Vierailija
47/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano vain: Tiiäks mitä, mä oon raskas.

Vierailija
48/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana.

Vierailija
49/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin raskaana niin sanoin: "Olen raskaana". En tiedä oliko tästä apua.

Vierailija
50/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
51/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva raskaustestistä WA-viestinä

Vierailija
52/67 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mies on reagoinut?

-AP

Ottiko siis uudelleen yhteyttä itse tuon tee mitä teet jälkeen?

Kyllä. Siis laitoin eka että olen raskaana ja vastas aluksi vain lyhyesti. Ajattelin että antaa olla eikä meillä siis mitään suhdetta ollut. Itse otti yhteyttä myöhemmin. Ja ok mulle, saa tapaa jos joskus ja jouluna haluaa. Kaikki hyvin ja sillai helppoa, ei mitään yhteishuoltajuutta siis.

Vierailija
53/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Vaikea tilanne. Todennäköisesti mies ei ole iloinen uutisesta.

Vierailija
54/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi musta olisi ihanaa jos ap paljastaisi olevansa tyyliin 23 v (semmoset 5 v nuorempi kuin ensisynnyttäjät keskimäärin) niin jo muuttuisi ääni mammojen kellossa "nuorten äitien lapset perii matalan koulutustason, heistäkin tulee teiniäitejä, et osaa hoitaa lasta, biletyst menee lapsen edelle, nuoruus pillalla".. mut näin oletettavasti kun ap on lähempänä omaa ikää niin tottakai on hienoa, että alkaa luuserimiehen vahinkolapsen yh:ksi.

Vierailija
55/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Vaikea tilanne. Todennäköisesti mies ei ole iloinen uutisesta.

Siis kukapa mies toivoisi, että saadessaan lapsen, se olisi toivottu ja saisi hyvän perheen?

Vierailija
56/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi abortin saa täällä melko helposti!

Vierailija
57/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä nyt ihan ensin itse, haluatko jatkaa raskautta ja pitää lapsen. Ylipäätänsä, mitä haluat asian kanssa tehdä ja miten edetä. Mies ei voi suuttua tiedosta, jota ei tiedä - varsinkaan jos et ole sitä yhteisille tutuille kertonut.

Jos päätät pitää lapsen, soita miehelle ensin. En ole viestien suuri kannattaja näissä asioissa, mutta jos se on sinulle helpompi kuin soittaminen, niin laita viesti. Saa aikaa itse miettiä asiaa, etkä joudu kohtaamaan paikanpäällä mahdollista tunnemyräkkää.

Vierailija
58/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä nyt ihan ensin itse, haluatko jatkaa raskautta ja pitää lapsen. Ylipäätänsä, mitä haluat asian kanssa tehdä ja miten edetä. Mies ei voi suuttua tiedosta, jota ei tiedä - varsinkaan jos et ole sitä yhteisille tutuille kertonut.

Jos päätät pitää lapsen, soita miehelle ensin. En ole viestien suuri kannattaja näissä asioissa, mutta jos se on sinulle helpompi kuin soittaminen, niin laita viesti. Saa aikaa itse miettiä asiaa, etkä joudu kohtaamaan paikanpäällä mahdollista tunnemyräkkää.

Kannatan myös soittamista.

Vierailija
59/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita miehelle ja sano, että olet raskaana ja hänestä tulee isä. Jos suuttuu, sanot vain, että eipä hänkään huolehtinut ehkäisystä.

Vierailija
60/67 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita miehelle ja sano, että olet raskaana ja hänestä tulee isä. Jos suuttuu, sanot vain, että eipä hänkään huolehtinut ehkäisystä.

Ei kai tuokaan nyt ihan reilua ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä