Miten kertoa miehelle raskaudesta?
Heippa vaan.
Koitin googlettaa, mutta yllättävän vähän löytyi keskusteluja aiheesta. Löytyi kyllä miten söpösti yllättää oma mies, mutta entä jos tilanne on toinen?
Eli raskaana miehelle, jonka tunnen ja jonka kanssa tapailtu niissä merkeissä. Ei parisuhdetta. Tapailu todella satunnaista miehen reissutyön vuoksi, välillä ei nähdä moneen viikkoon ja välillä joka ilta arkisin.
Nyt olen raskaana, tiennyt asiasta itse neljä päivää enkä vielä itsekään tiedä mitä ajatella.
-Miten kerron miehelle?
-Pitääkö kertoa heti?
Pelottaa, surettaa, ahdistaa.
Kommentit (67)
En tajua säälistä panijoita. Et pidä miehestä ja kumminkin saa pesää. Wtf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätä nyt ensin, pidätkö lapsen vai et. Jos et pidä, ei ole tarvetta myöskään kertoa miespuoliselle osakkaalle.
Jos päätät pitää, kerro, että lapsi on tulossa ja pidät hänet. Anna lapsen isän päättää, haluaako hän tunnustaa isyyden vai ei. Äläkä loukkaannu, jos hän haluaa isyystestin. Tuossa tilanteessa olisi outoa, jos haluaisi olla lapsen elämässä mukana, mutta ei haluaisi isyystestiä.
Ymmärrän tuon isyystestin haluamisen täysin.
Ongelma vaan on, että mies on elämäntyyliltään yms. Sellainen, etten haluaisi hänen olevan lapsen elämässä mukana. Kuitenkaan en voi vain lopettaa yhteydenpitoa ja pitää lasta, meillä on yhteisiä tuttuja ja mies saisi tietää. Eikä se ole reilua.Mutta miten kerron?
Soitan vai menenkö käymään?Soita tai laita viesti. Mieskin tarvitsee aikaa pureskella asiaa, voi olla aika shokki. Eli jos meet paikalle asti se voi olla miehelle vaikeampaa. Mä mieluummin antaisin sen tiedon ja sit antaisin aikaa ajatella. Eli just se "tiedoksi, olen raskaana. Oöet isä. Kreisiä, tiedän.. mitä ajattelet? Puhutaan kun oot valmis".
Mietin että pitäisikö mennä paikan päälle tekemättömän testin kanssa ja pissata tikkuun miehen edessä, että varmasti uskoisi.
-AP
Kortsuton mies on onneton mies. Kuka unohtaa tänä päivänä pukea hupun ja käydä vasektomiassa?
Vierailija kirjoitti:
En vaan haluaisi että mies suuttuu jos itse mietin mitä haluan kertomatta hänelle. Että kokee sen epäluottamuksena tms.
-AP
Mä olen itse aina miettinyt, ettei se oo vielä varma raskaus jos on alle 10 viikkoa.. että jos oot tosi aluillaan vielä niin mieti pari pv rauhassa.
Mutta. Ei se kertominen sen helpommaksi muutu, melkeen parempi rykästä äkkiä alta pois. Ja lisäks kyllähän se voi suuttua, ihastua, pelästyä, loukkaantua, rakastua, mitä vaan. Asia on iso ja herättää tunteita. Isommassa kuvassa ne hetkelliset tunteet ei oo kovin painavia, onhan niitä ollut ja tulee olemaan.
Tällaisiin tilanteisiin joutuu kun harrastaa tuollaisia moraalittomia juttuja. Raskaus on seksin luonnollinen seuraus. Ette sitten tuon suhteenne alussa puhuneet tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätä nyt ensin, pidätkö lapsen vai et. Jos et pidä, ei ole tarvetta myöskään kertoa miespuoliselle osakkaalle.
Jos päätät pitää, kerro, että lapsi on tulossa ja pidät hänet. Anna lapsen isän päättää, haluaako hän tunnustaa isyyden vai ei. Äläkä loukkaannu, jos hän haluaa isyystestin. Tuossa tilanteessa olisi outoa, jos haluaisi olla lapsen elämässä mukana, mutta ei haluaisi isyystestiä.
Ongelma vaan on, että mies on elämäntyyliltään yms. Sellainen, etten haluaisi hänen olevan lapsen elämässä mukana. Kuitenkaan en voi vain lopettaa yhteydenpitoa ja pitää lasta, meillä on yhteisiä tuttuja ja mies saisi tietää. Eikä se ole reilua.Mutta miten kerron?
Soitan vai menenkö käymään?Soita tai laita viesti. Mieskin tarvitsee aikaa pureskella asiaa, voi olla aika shokki. Eli jos meet paikalle asti se voi olla miehelle vaikeampaa. Mä mieluummin antaisin sen tiedon ja sit antaisin aikaa ajatella. Eli just se "tiedoksi, olen raskaana. Oöet isä. Kreisiä, tiedän.. mitä ajattelet? Puhutaan kun oot valmis".
Mietin että pitäisikö mennä paikan päälle tekemättömän testin kanssa ja pissata tikkuun miehen edessä, että varmasti uskoisi.
-AP
No ei mun mielestä. Jos ei usko niin ei usko. Sit teillä on vähän huonot välit ja ajattelee sun valehtelevan tollasesta. Soittaakin voit, kai se nyt sun äänestä tajuaa ettei oo aprillipilaa..?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiin tilanteisiin joutuu kun harrastaa tuollaisia moraalittomia juttuja. Raskaus on seksin luonnollinen seuraus. Ette sitten tuon suhteenne alussa puhuneet tästä?
Höpöhöpö. Ap ja mies eivät osaa käyttää ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuttu kyllä mitään :(
Tsemppiä ap! Nyt on sekavat tunteet ja tunnet olosi varmaan yksinäiseksi ja tuleva pelottaa. Asioista puhuminen ja yhdessä jännittäminen on paljon helpompaa kuin yksin olo. Toivottavasti on joku jolle puhua.
Teidän tilanne on vain sun tiedossa, mutta itse kertoisi äkkiä miehelle. Myös siksi ettei tartte yksin kantaa tietoa. Yhdessähän se vahinko kävi, vaikka jatkopäätös onkin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-APNo ei mun mielestä. Jos ei usko niin ei usko. Sit teillä on vähän huonot välit ja ajattelee sun valehtelevan tollasesta. Soittaakin voit, kai se nyt sun äänestä tajuaa ettei oo aprillipilaa..?
Meillä itse asiassa on tällä hetkellä vähän huonot välit. Mies on pari kertaa perunut tapaamiset ja oon siitä hänelle sanonut. Toivon siksi ettei hän luulee tämän olevan jotain temppuilua. Hitsiläinen, mun piti vaihtaa maisemaakin määräaikaisen työn takia alkuvuodesta..
Vierailija kirjoitti:
En vaan haluaisi että mies suuttuu jos itse mietin mitä haluan kertomatta hänelle. Että kokee sen epäluottamuksena tms.
-AP
Kysy vaikka, että mitä mieltä olet, jos saisit tietää tulevasi isäksi. Haluaisitko tietää vai haluaisitko unohtaa koko asian. Sitten jatkatte keskustelua....
Vierailija kirjoitti:
-AP
Yhdyntä on ollut yhteinen sopimus ja siinä on riskit, jotka molemmat ovat tiedostaneet siihen ryhtyessään. Kuitenkin alkio kasvaa sinun kehossasi, raskaus on riski sinun terveydellesi ja lapsi on sinusta riippuvaisempi elämänsä alkutaipaleella. Voit kertoa juuri silloin ja siinä tilanteessa kuin itse koet tarpeelliseksi. Varmasti asia voi järkyttää tai yllättää ensialkuum ja suuttumus on joillain luontainen tapa reagoida vastaavissa tilanteissa, mutta miehen reaktio ei ole sinun vastuullasi. Jos suuttuu, niin sitten suuttuu ja voit lopettaa keskustelun asiasta siltä erää siihen ja jatkaa aiheesta taas kun mies kykenee juttelemaan asiasta tuohtumatta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei se isyyden tunnustaminen ole mikään valinnainen, vaan lapsen oikeus ja viranomaiset kyllä asian hoitavat, jos mies vetkuilee. Tietenkään mitään isyyksiä ei pidä tunnustaa ilman testejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Jos päätät pitää lapsen, niin odota ensimmäiseen ultraan ja sitten kerro isälle. Tällöin raskauden jatkuminen on jo varsin varmaa ja lapsen terveydestäkin on selvyyttä. Kerrot, että tämä on tilanne ja, että epäilet miehen olevan isä. Isyys selvitetään sitten lastenvalvojalla syntymän jälkeen. En usko, että kannattaa alkaa isyyksiä tunnustamaan neuvolassa tässä tilanteessa.
Onko ap:lla kenties tekemisen puutetta, kun harrastelee seksiä miehen kanssa, jonka kanssa se ei nyt niin mahtavaa ole? Ja ilman ehkäisyä ilmeisesti?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla kenties tekemisen puutetta, kun harrastelee seksiä miehen kanssa, jonka kanssa se ei nyt niin mahtavaa ole? Ja ilman ehkäisyä ilmeisesti?
Pitihän jonkun tulla tänne moralisoimaan
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Miten mies on reagoinut?
-AP
Jos saattaa suuttua niin sitä suuremmalla syyllä laittaisin vaan viestin aluksi. Saa vähän jäähdytellä tunteitaan ja miettiä omissa oloissaan kuten sinäkin oot tehnyt. Mut se on tosiaan omista tunteistaan vastuussa, et sinä.
Tuolla olis hieno ehdotus ylempänä et laita viesti "mitä mieltä olet, jos saisit tietää tulevasi isäksi. Haluaisitko tietää vai haluaisitko unohtaa koko asian." Ja vastauksen perusteella sit laitat lisätietoja tai annat olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos saattaa suuttua niin sitä suuremmalla syyllä laittaisin vaan viestin aluksi. Saa vähän jäähdytellä tunteitaan ja miettiä omissa oloissaan kuten sinäkin oot tehnyt. Mut se on tosiaan omista tunteistaan vastuussa, et sinä.
Tuolla olis hieno ehdotus ylempänä et laita viesti "mitä mieltä olet, jos saisit tietää tulevasi isäksi. Haluaisitko tietää vai haluaisitko unohtaa koko asian." Ja vastauksen perusteella sit laitat lisätietoja tai annat olla.
Mietin vaan tuota viestin lähettämistä että jos sitten päätänkin keskeyttää niin ettei tieto raskaudesta "todisteineen" leviä. Asutaan pienellä paikkakunnalla.
Soita tai laita viesti. Mieskin tarvitsee aikaa pureskella asiaa, voi olla aika shokki. Eli jos meet paikalle asti se voi olla miehelle vaikeampaa. Mä mieluummin antaisin sen tiedon ja sit antaisin aikaa ajatella. Eli just se "tiedoksi, olen raskaana. Oöet isä. Kreisiä, tiedän.. mitä ajattelet? Puhutaan kun oot valmis".