Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidon Tarpeessa´05 ~vko43-44~

23.10.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=CD6600]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Tuupalaiselle![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!!

Olen ollut koko syksyn jotenkin tosi kiireinen ja kun omassa navassa ei ole tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista, en ole jaksanut kirjoitellakaan. Ja työn myötä ajatukset on pysyny hyvin poissa näistä lapsettomuus-asioista. Ainakin tähän asti. Nyt, kun työn ohella jaksaa ajatella jo hieman muutakin, niin ajatukset ovat taas alkaneet enemmän ja enemmän pyöriä teissä ja muutenkin näissä hoitojutuissa.

Suuret onnitteluhalit muuten Tuupalle ja Joalinille! Mikä on Miliko sinun tilanteesi tällä hetkellä? Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin kunnossa vuodosta huolimatta!

Olen taas kerran aivan pihalla teidän kuulumisista ja kuka missäkin vaiheessa on menossa. Tuntuu kuitenkin siltä, että tosi monet ovat täydessä vauhdissa hoitojen suhteen ja moni elää jännittäviä hetkiä, kuinka tässä.

Meillä mies on nyt vihdoin ja viimein toimittanut näytteensä ja nyt sitten odotellaan tuloksia. Jospa tässä nyt tsemppaisi vähän enemmän kirjottelemaankin, kun omassakin elossa on jotain jännättävää ja pohdittavaa lähiaikoina. Vaikka et niinhän se tais olla, et jos sperma ei oo hyvälaatusta, niin sit taas odotellaan useempi kuukaus, ja sit on viel annettava se uus näyte. Mut kyllähän niistä tuloksista jonkunlaisen käsityksen saa, tuskin se kovin paljoo seuraavaan kertaan muuttuu.

Että tämmösiä tänne, vilkutuksia kaikille!

LeiMu

Vierailija
62/75 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 8-soluista siirrettiin tänään, ja toiset kaksi meni pakkaseen. Testipäivä on sitten 18.11. Saas nähdä miten sitä saa pidettyä hermonsa kasassa sinne asti...

Halit koko sakille, nyt kouluun!

-Lupus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lupukselle ja Mancolle, joilla on nyt salamatkustajat kyydissä. Kaksi viikkoa piinailua kuluu varmasti välillä ärsyttävän hitaasti ja ainakin öiseen aikaan nopeasti, kun nukkuu ja katselee unia. ;)

Oma fiilis on kyllä tällä hetkellä ihan surkea ja maassa. Olen tällä viikolla herännyt aamulla viideltä pää täynnä työasioista ja tietty tätä hoidon epäonnistumista. Kunpa saisi nukuttua kunnolla, niin jaksaisi paremmin. Töissä on onneksi oppilaiden kanssa niin kiireistä, että työpäivän aikana ei ehdi murehtia.

Vuoto siis alkoi maanantaina ja on jatkunut tähän päivään asti. Ei kovinkaan runsaana, vaan sellaisena normaalina menkkavuotona. Clomikuurien aikaan ei ole ollut lainkaan punaista vuotoa, pelkkää ruskeaa, joten tämä on oikeastaan ihan ihmeellistä... Nyt se vuoto ei enää ole punaista, vaan muuttunut ruskeaksi. Vuodon aikana on ollut pientä ja lievää selkäjomotusta ja tuntemuksia mahassa. Avan hoitajan mukaan vuotoa siis voi olla, mutta jos on kipuja, niin se on huono homma. Ei mulla kyllä mitään isompia kipuja ole ollut, mutta en jaksa uskoa ihmeeseen. Mikähän on kivun raja? Kun en ole omasta mielestäni kivuista kärsinyt.

Aloitin eilen empiirisen tutkimuksen raskaushormonin vähenemisestä. Eilen testasin ja testiin tuli viiva, hiukan haaleampi kuin kontrolliviiva. Viikonloppuna kokeilen uudestaan ja katsotaan sitten miten on viivalle käynyt. Tulisipa maanantai 13.11. pian, niin pääsisi lääkärin puheille saamaan selvityksen tästä tapahtuneesta kurjuudesta ja tekemään suunnitelmia tulevasta.

Ilmoittauduin muuten hetki sitten Pelastakaa lapset ry:n adoptioinfoon, jospa edes tämä juna lähtisi liikkeelle...

Miliko

Aloitin

Vierailija
64/75 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siinä olennaisimmat tämän päivän kuulumiset. Eli tiesin tilanteen oikein jo viikko sitten, mutta silti kierto venyi - varmistaen, että en plussaa pääse enää tämän vuoden puolella testaamaan, kun ensi kierto menee täysin hukkaan reissuni takia. Soittelin tänään lapsettomuuspolille eli julkisen jonoissa ollaan ja luultavasti joulukuussa päästää hommat käynnistämään. Toivottavasti niin käy, toivo siitä piristi vähän muuten niin synkkää päivää.

Oliko se Joalin vai Miliko, jolla oli vuotoja...onko tilanne selvinnyt? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mitenkäs muut piinailijat ovat selviytyneet kierron loppuun? Toivottavasti tämä ei-toivottu sukulainen ei ole löytänyt kuin tänne meille :)

Ja nyt sitten onnea matkaan mm. Lupukselle, toivotaan, että plussa-aalto pyyhkäisee sinunkin suunnalta!

Pitää lähteä jumppaan, vaikka maha on nyt kipeenä...

Vierailija
65/75 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kökkänä :( Isot pahoittelut VM:lle tädin vierailusta, mutta toisaalta onnittelut hyvistä uutisista eli että pääsette pian käynnistämään hoidot. Toivottavasti sieltä se apu löytyisi sitten mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

Myös Milikolle lohturutistukset. Toivotaan nyt kuitenkin peukut ja varpaat pystyssä, että tuo vuoto olisi jotain normaaliksi luokiteltavaa ja kyytiläinen olisi kaikesta huolimatta turvallisesti matkassa. Kun mainitsit asiasta, niin mulla on myös aikomus alkaa ottamaan tosissaan selvää noista adoptiojutuista. Katsotaan nyt tämä ja se seuraava inssi vielä, sitten ¿joulutauolla¿ ajattelin perehtyä noihin asioihin tarkemmin. Sekin on niin pitkä prosessi, että haluaisi sen mahdollisimman nopeasti alkuun ja siinähän ei muu auta kuin tarttua toimeen. Oon kyllä henkisesti jo alkanut kypsytellä asiaa omassa mielessäni ja miestäkin siinä sivussa, mutta tääkin on taas niitä asioita, joiden sisäistämiseen menee oma aikansa. Kun sitä kuitenkin toivoo enemmän kuin mitään muuta, että saisi edes sen yhden lapsen kantaa sisällään ja synnyttää¿ Mutta sekään ei ole omissa käsissä, joten aika näyttää miten käy.

Tirpalla oli myös jotain hämminkiä, mutta sulle toivotaan nyt sitä tätiä kylään pikapuolin ja sitten taas täyttä höyryä hoidossa eteenpäin. Hyvä homma kyllä että pääsit tuohon tutkimukseen mukaan ja kaikesta päätellen siellä on nyt kunnon asiantuntijat sunkin tilannetta tarkkailemassa. Kyllä tuosta lopputuloksena plussa sullekin saadaan!

Lupuksella ja Mancolla kuulostaa tilanne oikein lupaavalta, hienoa että kaikki meni noin hyvin ja kyytiläiset on matkassa! Nyt sitten vain odotellaan ja toivotaan, että aika lentäisi siivillä seuraavat pari viikkoa :) Oon kyllä ihan varma, että noista lähtökohdista teillä molemmilla tärppää, joten ei kun positiivisin mielin piinailemaan!

Hei, Naksulla oli eilen ensikäynti eikä kuulumisia olla vielä kuultu ollenkaan! Miten siellä meni ja mitä sanoivat? Tuu nyt äkkiä kertomaan! :)

Entä miten Tuitun oviksen bogailujen lopulta kävi?

Nonna, miten testailut?

Amalialle myös huiskutukset ja koeta nyt nauttia stressittömyydestä sinne laparoskopiaan asti!

(.) ei mitään uutta. Pp 8 on käsillä ja oireita nolla, mitä nyt tuttu menkkoja edeltävä ärtyneisyys ja lyhytpinnaisuus nostelevat päätään. Olen siis täysin vakuuttunut, ettei tärppiä tule tässä(kään) kierrossa enkä jaksa uskoa, että insseillä ylipäätään. Tänään ois yhdet pippalot ja ajattelin muutaman siiderin nautiskella vailla huonoa omaa tuntoa, koska kyllä se täti ens viikolla sieltä kurvaa join tahi en. Miehelle just eilen valittelin, että ahdistaa jo nyt se pettymys mikä seuraa sillä hetkellä kun huomaa taas vuodon alkaneen. Siis vaikka oon ollut tosi rauhallinen ja piinaton tän inssin jälkeisen ajan ja tiennyt että turha tässä on mitään toiveita elättää, niin silti se pettymys on ihan hirveä ja pari päivää menee niin pohjamudissa että ei mitään rajaa. Viime kierrossahan mulla alkoi tuhruttelu just pp8 ja niinpä sitä nyt tästä eteenpäin on aina vessaan mennessä varautunut siihen, että taas se alkaa (vaikka Lugejen pitäisi kai pitää tuhru poissa, jollen ole ihan väärin ymmärtänyt). Sekin on tosi stressaavaa ja pahenee vaan mitä pitemmälle kierto etenee. Mutta nyt lopetan ruikutuksen ja alan töihin.

Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua teille kaikille mussukoille!

EE

Vierailija
66/75 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miliko: Toivotaan että tuo vuoto olisi vaan jotain alkuraskauteen kuuluvaa tiputtelua... toivotan sinulle voimia jaksaa tuonne ultraan asti, ei varmasti ole kivaa elää epätietoisuudessa :( *halit*

EmmaE: Noh, eipäs nyt vielä luovuteta!!! Sovitaan että tuo tuhru pysyy tällä kertaa pois ja testitikkuun tulee komea plussa.

VM1974:lle toivotaan lyhyttä jonottelua, olisi kyllä hienoa jos jo ensi kuussa pääsisitte piinailemaan!!

Heh, täällä sitä vaan toisia kannustetaan mutta itse on silti jo nyt ihan maassa... pelkään jo nyt sitä hetkeä kun pitää testata (ellei sitten vuoto ala taas ennen testipäivää). Miten siitä negasta selviää, varsinkin kun tietää että tämä oli viimeinen hoitomme? Noita adoptiojuttuja en ole vielä osannut ajatella ollenkaan. Aargh, voi kun voisi jotenkin matkustaa ajassa kaksi viikkoa eteenpäin ja tietää testituloksen jo nyt...

Hyvät viikonloput koko sakille!!!

-Lupus pp 1 (vai onko nyt pp1 kun eilen oli siirto...?)

Vierailija
67/75 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan positiivisin mielin. Mä varasin sitten ajan yksityiselle. Jos ne uskois, että jotain tuolla mun mahassa tapahtuu, kun julkisella eivät usko. Tai ainakaan tutki. Aattelin kyllä mennä ihan vaan hakeen lähetteen tutkimuksiin (kromosomit, veripaketti), jos kehtaan. Kun ei meillä oo varaa teettää niitä tutkimuksia siellä yksityisellä (kehtaako sen sanoa suoraan?). Ois kyllä ihanaa jos olis. Alkaa toi julkisen touhu tökkiin aika pahasti. Vaikka toisaalta ymmärrän, että pakkohan niiden on miettiä ketä kannattaa tutkia ja ketä ei.

LUPUS ja MANCO, teille on peukut pystyssä. On kyllä kauheeta, miten pettymyt ahdistaa jo etukäteen (oliko se EE, joka mietti myös samaa?). Mäkin mietin jo joulua ja sitä, että mahtaa olla riemukasta, kun just silloin on taas se aika kierrosta...

TIRPPA, on toi kyllä että turhasta maksaa! Mur... Mutta toivottavasti nyt on pätevät ja etevät lääkärit tietä hoitamassa, niin että alkaa tulla tulostakin.

MILIKO, niin kovasti toivon, että kaikki on kunnossa. Mulla noissa huippuvarhaisissa keskenmenoissa (joita ei siis kaikkia lääkäritkään usko) on ollut oireena selkä- ja vatsakivut. Selässä tuntuu sellaista pistävää kipua, ei mitään käsittämättömän kovaa, mutta ainakin mulla epätavallista. Mutta toisaalta, luin jostain, että selkäjomotus liittyy usein myös ihan normaaliin alkuraskauteen. Toivotaan, että kivuista ja vuodoista huolimatta pieni pysyy kyydissä. Se on kuitenkin ihan mahdollista. Jaksuja!

MItä kuuluu NONNAlle ja NAKSUlle? Miten se Naksun ensikäynti?

kyselee

Bilha, jälleen geimeissä mukana:-)

Vierailija
68/75 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Milikolle voimahali...tiedän, miten kamalaa on toi epätietoisuudessa eläminen. Toivotaan, et kaikki olis hyvn.

Clomit tekee näköjään tepposiaan täällä. Kierto sitten lyheni ennätyslyhyeen 21 päivään ja menkat alkoi maanantaina...Ei sit juu tarttenut testailla. Nyt täti on visiittinsä jo tehnyt ja clomipäivää 3 vietän, eli kp on nyt 5. Ovista odotellaan tonne alkuviikolle.Soitin sinne PeSuPKL:lle ja siellä kätilö oli sitä mieltä, et clomit tehoaa, jos kerran kierto ei ole pidentynyt ja ei tartte mitään kontrolleja. Vähän sekin kuitenkin ihmetteli, kun kerroin, ettei ole seurattu ultralla ekan kierron jälkeen ollenkaan ja nyt on jo kuudes kierto menossa.

Maanantaina oli niin kova masennus, et oikein itketti, mutta nyt jo parempi olo. Täytyy vaan odotella nää muutama kierto, jotta päästään taas tutkimuksissa eteenpäin. En oikein usko enää näiden clomien voimaan yksinään.

Hauskaa viikonloppua kaikille. Mä kävin just hakemassa valkoviinipullon ja pari leffaa...niiden parissa saadaan varmaan miehen kanssa aika kulumaan...

Nonna

Vierailija
69/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empiirinen tutkimus päättyi tänä aamuna puhtaaseen negaan. Eipä tarvitse enää elätellä toiveita melkein mahdottomasta ihmeestä. ICSI-hoito ei siis todellakaan onnistunut. Vielä on reilun viikon odotus, että pääsen lääkärille kyselemään aiheesta lisää. Musta tuntuu, että Avalla mua/meitä on vain hoidettu ja hoidettu, mutta ei oikeastaan tutkittu. Ei edes yhden yhtä verikoetta ole otettu infektionäytteiden lisäksi. Ehkä onkin tutkittu, mutta en ole sitä vain käsittänyt...mutta lääkäri saa kyllä vastaansa seuraavalla kerralla A4-paperin täynnä kysymyksiä! Joku syy tähän epäonnistumiseen on oltava, ainakin minä haluaisin sen tietää, niin ei tarvitsisi oman pään sisällä pyöritellä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

Kaikesta huolimatta ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!

Miliko

Vierailija
70/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pahoittelut Miliko ja kovasti voimia jaksaa eteenpäin. Tää on niin käsittämättömän epäreilua ettei mitään rajaa :( Onneksi on kuitenkin se lääkärikäynti jota odottaa, toivottavasti siellä selkiintyisi tulevaisuuden kuviot ja asiat muutenkin. Haleja ja rutistuksia.

Myös Nonnalle pahoittelut, vaikka reippaana oletkin jo uuden kierron vaiheissa. Mä en kyllä ihan tajunnut tuota kätilön kommenttia, että clomit tehoaa kun kierto ei ole pidentynyt?! Onko se muka normaalia jos kierto jää noin lyhyeksi? Mua ainakin ahdisti tosi paljon viime kierrossa kun se jäi 25 päivään (plus parit tuhrupäivät sitä ennen) ja nytkin jännittelen miten tällä kertaa käy. Nyt nimittäin kp 23.

Mutta joo, kaikesta huolimatta rentouttavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti ens viikko ois taas vähän positiivisempi!

Vierailija
71/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiseen asti pidin MILIKO sinulle peukkuja..:(:(:( Olenkin ajatellut sinua paljon viime aikoina. Paljon voimia ja lämpimiä halauksia lähettelen sinulla ja miehellesikin. Varmasti tuntuu kurjalta.

Minusta on edelleen hassua, että loppujen lopuksi lapsettomia ihmisiä tutkitaan tosi pintapuolisesti. Nyt vaan pistät lääkärin koville ja vaadit tutkimuksia. Kyllä kaksi keskenmenoa on ehdottomasti aihe siihen!!

Meillä on tänään taas isot kekkerit ja me ollaan järjestäjiä, joten on pakko mennä jatkamaan hommia. Ovistesteissä on ollut ihan haaleaa sitten tiistain, joten kai se LH-huippu oli silloin. Kellistin kyllä miehen sittenkin tiistaina vielä illalla..:)

TIRPPA: Kerrohan lisää siitä digitaalisesta testistä. Minäkin olen tämän kierron jälkeen ehdootomasti siirtymässä tuohon selkeään plus-miinus-testiin. Eipä sitten tarvitse vertailla hermorauniona viivoja..:)

Kaikille vilkutuksia ja tietysti rutistuksia! Palaan huomenna tod.näk. hyvin krapulaisena..:)

-Tuittu kp23-

Vierailija
72/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ikävää! Vaikkei ehkä mihinkään ruusunpunaisiin unelmiin enää heti tempaudukaan, niin kyllä sitä silti toivoo ja miettii ja haaveilee. Etenkin kun on käynyt läpi hoidon, ja on ajatellut, että nyt on ihan oikeasti mahdollista onnistua. Voimia ja jaksamisia! Ja tosiaan, laita lääkäri koville. Musta on tuntunut myös, ettei meitä oo juuri tutkittu, ja aion pyytää kirjallisena kaikki tiedot. Tai no munhan on pakkokin, kun oon menossa sinne yksityiselle;-)

Rauhoittavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
73/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halituksia ja jaksamista täältäkin päin. Itku että pitikin käydä noin. :/ Kaikkein ikävintä on, kun ensin joutuu kestämään hoidot ja piinat, sitten jo ikäänkuin luvataan ja lopulta temmataan matto jalkojen alta. Voimia jatkoon!

-v-

Vierailija
74/75 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILIKO

Lujasti jaksamista ja isot halaukset. Laita todellakin lääkäri selkä seinää vasten kysymysten kanssa. Se on ihan hyvä asia laittaa kysymykset valmiiksi paperille kun siellä polilla kuitenkin kaikki unohtuu ilman muistilappua. Vielä kerran jaksamista. *halaa*

NONNA

Järkky miten erilailla clomit vaikuttaa. Mulla säännöllisti kierron 28-29pv entisten 27-35 sijaan. Vähän kyllä ihmetyttää noinkin lyhyt kierto. No mukavaa leffaviikonloppua ja tsemppiä sinnekin.

LUPUS

Turvallista matkaa kyytiläisten kanssa. Toivottavasti nyt onnistuu ja sissit tarraa kiinni bdbdbd

BILHA

Peukkuja jospa ne nyt alkaisivat tutkimaan tosissaan asiaa!!! Ja kyllähän sitä nyt kehtaa vaatia lähetettä kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin. Onnea vaatimuksille!

EMMAEMILIA

No eikös sitä saakin elää hoitojenkin aikana ihan normaalia elämää joten tuskin niillä muutamalla siiderillä haittaa saat aikaiseksi. Täällä on varpaat ja peukut pystyssä plussan puolesta bdbdbdbd

VM1974

Toivottavasti hoidot ei enään kauaan veny vaan pääsettä piankin tositoimiin ja sitten teillä ois alkusyksystä oma nyytti kainalossa bdbdbd

LEIMU

Toivottavasti simppanäytteestä tulee hyviä uutisia!

MANCO

Onnea piinailuun bdbdbd

TUITTU

Tota-----öööööh-----digimikä?????Kun ei mun oo vielä sellasta tarvinnu tehdä. Tiistaina pissasin kuppiin lapsettomuuspolilla ja hoitaja teki testin mun puolesta (joka oli nega ja sain luvan napsia teroja). Sekoitatkohan mut johonki muuhun testanneeseen :0) *hih hih* Toivottavasti ei nyt kauheeta krapulaa iske kun sähän vietät piinisaikaa bdbdbdbd Mites on lääkkeet nykyään vaikuttanut???

|.| OmaNapa. Nyt on napsittu ne 5 teroluttia ja vuotoa odottelen mutta ei vielä näy. Keskiviikkona ois UUSI nollaultra, jos siis vuoto alkaa ennen sitä. Jos ei niin sitten en tiedä mitä tehdään, joten minä kiitollisena ottaisin tädin vastaan niin joku sitä ei toivova vois siltä säästyä ;0) Ei muuta raportoitavaa.

Huiskutukset kaikille hoidokeille ja parempaa tulevaisuutta bdbdbd

Vierailija
75/75 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana MILIKOLLE pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti teitä nyt sitten ihan oikeasti tutkittaisiin ja saataisiin myös jotain selville, sitä myöten hoidot kohdilleen ja lopulta myös vauva kainaloon. Rohkeesti ootte kuitenkin jo miettineet tuota adoptio asiaakin, täällä asia myös vakavan harkinnan alla.

TUITULLE siitä digitaalisesta ovistestistä. Sellanen löytyy siis Clearbluelta ja on aivan älyttömän kätevä tapaus! Toimii siis kuten tavallinen testi (eli pissaat vaan tikkuun) ja vastaus on joko + tai -. Ei siis tarvitse tulkita mitään viivoja. Suosittelen lämpimästi!

Hyvä BILHA, että varasit ajan yksityiselle. Jospa pääsisitte myös tutkimuksiin. Jos siellä vaikka olis fiksu lääkäri ja ehdottaisi ihan itse tutkimuksia julkisella puolella. Täällä ollaan myös ihan tympiintyneitä julkisen toimiin, mutta kun lähimmälle yksityiselle on matkaa 150 km ja rahaakaan ei oikeen ole, niin pakko vaan kärvistellä!

MANCOLLE ja LUPUKSELLE voimia piinailuun! Nyt on ollut sellanen plussa-aalto menossa, että jospa se tempaisis teidätkin mukaansa.

Jokos TIRPALLE tuli täti kylään?

NONNA on kyllä kauan syönyt clomeja. Mikäs teillä nyt olikaan lapsettomuuden syy? Ja mitenkäs noiden hoitojen olis tarkoitus jatkua jos clomeilla raskaus ei ala? Jännä huomata miten isoja eroja hoidoissa on paikkakunnasta riippuen. Täällä ei mietoja hormonihoitoja edes tunneta!

).( Olin siis perjantaina ultrassa kp8 ja munasarjoissa ei näkynyt lääkärin mukaan vielä mitään erityistä. . Siis eikö tuossa vaiheessa pitäs jo jonkinlaisia rakkuloita olla näkyvissä?? Kertokaahan viisaammat! Eikö clomit tehoa ja siksi lisättiin Menopuri vai mitä tää nyt on. Normaalisti ovuloin oikeestaan joka kierrossa. Täällä alkaa olla olo kuin milläkin hormonihirviöllä. Miedoista hormonihoidoista ei ole tietoakaan! Mie ymmärsin, että mulla ois ollu tässä kierrossa vaan clomit, mutta nyt niiden lisäksi pistelen itteeni menopuria ja ens viikolle sitten vielä pregnyliä. Kyllä kädet tärisi eilen illalla, kun en ikinä ole itteäni pistellyt, mutta kyllähän tuosta selvisi ja tänään pistäminen sujuikin jo paremmin. ¿Kysta¿ vai mikä nyt sitten lieneekään ei ollut hävinnyt mihinkään, joten tammikuussa laparoskopia ja maaliskuussa IVF. Onneksi ehditään siihen siis jo keväällä ja sitten ehtis varmaan tehdä vielä tarvittaessa PAS:kin.

Tää yökyöpeli suuntaa nyt sänkyyn! Mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Mette-