Nimi joka jäi antamatta -leikki
Jokaisella on varmaan mielessä jokin aivan ihana nimiyhdistelmä, jota kuitenkaan jostain syystä ei ole antanut omalle lapselleen. Kertokaapa näitä nimiä, ihan vain vinkiksi muille..
Aloitanpa näillä:
Erik Daniel
Helka Aamu
Sara Helinä
Pinja Lupiina
Kommentit (16)
mä haluisin vielä joskus antaa mun tyttärelle nimeksi peppilotta sikuriina kissanminttu. mun en usko että se sopii niille jotka noista nimistä päättää :( kurjaa !!!
Sara Emily Anita
Sara Yasmin Anita
Alex Daniel
Niin, päädyttiinkin sitten suomalaisiin nimiin kun on tuo sukunimikin suomalainen.. :)
Kaksoset
Susanna Josefiina ja Anniina Vilhelmiina (-nna alkoi tökkiä ja liian pitkät)
Manda ja Santra (tuntui silloin liian erikoisilta ja päätin pysyä almanakan nimissä)
Konsta-Santeri ja Santra-Maaria (koska ei tuulut tyttö ja poika)
Konsta Henrik ja Santeri Daniel (koska ei tullut kaksi poikaa)
Julia ja Linda (Julia hyllytettiin suosion huiman nousun takia, Linda muuten...ja hiukan imeliä. Aloin kaivata pirteyttä ja merkitystä nimiin.)
Nämä siksi että en antaisi samantyylisiä mutta tykkään ajatuksena:
Mimosa ja Odessa
Aleksandra ja Amanda
Hertta ja Kerttu
muut nimet:
Linda Olivia
Lotta
Jenita
Jasmin
Kiia Karoliina
Kukka-Maaria
Helmi
Kastehelmi
Marjo
Tytti
Daniela
Karla
Pirita
Jone
Daavid
Julius
Valdemar
Kim
Andrei
Aarni
Elmeri
Eemil
Esikoisen isä on ulkomaalainen, joten nimen erikoisuus tavallaan selittyy sillä. Mutta minulla oli kaksi vaihtoehtoa, josta Sade sitten voitti. Nimi jota emme sitten ottaneet oli:
Sissi Sera Matilda
Pojalle ei mitään muuta vaihtoehtoa sitten ollutkaan kuin tuo Eemeli. Nyt mies yrittää ajaa Tuukkaa lävitse, mutta minä en halua. Vaikka nimi on kiva ja tykkään, Tuukkaa löytyy kuitenkin heti lähipiiristä. Toisin oli tuon Eemelin kanssa vaikka superyleinen onkin.
jääny nii monta nimee pois:)
mm. Hanna Angela Natalie Ida Jasmine,Samantha Daniela jne. niit on paljo.
jäi antamatta kun kaikki piti sitä ihan mahdottomana. Niin kaunis nimi!
olin ajatellut antaa nimeksi Linda, Anna, Sofia, Pinja tai Oona silloin joskus reilu vuosikymmen sitten. Vaan eivätpä vauvat näyttäneet ajattelemiltani nimiltä, joten ne jäivät antamatta.
Vielä reiluakin reilumpi vuosikymmen aiemmin, suunnittelin toisen pojan ensimmäiseksi nimeksi Tommia, mutta tuttava antoi sen pojalleen,joten keksin harvinaisemman nimen.
Ilosku
Muusa Mimosa (kun mies ei tykännyt)
Aamu Kanerva (samasta syystä)
Myrsky Topias (äänneasu alkoi kauhistuttaa)
Jos esikoinen olisi ollut poika, olisi tullut
NIKO OSKARI
... nyt en enää nimeä antaisi, enkä siitä edes erityisesti pidä, niin se nimimaku on reilussa 5 vuodessa muuttunut.
Kolmosta odottaessa tytölle oli mielessä LEONA. Tuli poika ja sai sitten nimen Leo.
Neljännestä olisi tullut
LUKAS NOEL
... jos siis poika olisi ollut. Tytölle oli vaikea keksiä L-alkuista (kun sisaret Laura, Lassi, Leo) ja kun tuo Leonakaan ei enää käynyt, mutta vahvana vaihtoehtona oli
LILA EERIKA
Vaihtoehto tytölle oli myös
SALLA NATALIA tai SALLA VIOLEENA
Ja muita nimiä, jotka muuten voisin antaa, mutta kun ei sisarussarjaan sovi millään:
MIIKKA SAMUEL
MIIKA JULIUS
MISKA PATRIK
MILO JASPER
TUUKKA OLIVER
TEEMU ALEKSIS
REETTA JULIAANA
REETA MISELLA
MIISA JADELIA
Toisista nimistä joku voi vielä tullakkin käyttöön, mutta etunimet ei, niin ihania kun minusta ovatkin, moni kiva J:nimikin vielä löytyis, mutta niitä en vielä listalle laita, koska ehkä joskus vielä yksi niistä käyttöön pääsee =).
-Iitu-
jos itse olisin saanut päättää pojasta olisi tullut
Vilho Valtteri tai Väinö Johannes,
yhdessä oltiin päätetty pojalle, mitä ei sitten ikinään tullutkaan...
Konsta Arttur(i) tai Kalle Johannes.
Tytölle olisin itse antanut etunimeksi
Kerttu, Elisa, Aino-Maija tai Helmi ,
Muttakun isinkin mielipidettä tarvitaan... käyttämättä jäi
Kiana, Kiara/Tiara, Mirka ja Meeri
seuraavasta tytöstä olisi tullut Kiana Ia Aurora.
Nämä olivat " tapetilla" esikoista nimetessä:
*Tarmo - tuli tyttö
*Taimi - oli liian suomenkielinen kaksikieliselle tytöllemme. Harkittiin pitkään.
*Linnéa - suunnitteilla toiseksi nimeksi, mutta pikkuserkku ehti pari kuukautta ennen meitä
*Asta - miehen mieleen juolahtaa karski kuulantyöntäjä Ovaska. Tytöllämme kuulamörssärigeenit, joten riskaabeli. Minusta kaunis.
*Vanamo - suomenkielinen versio Linnéasta, mutta liian lähellä sukunimeä (6 kirjainta, 3 tavua, va-alku)
*useampi muu v-alkuinen, jotka sopisivat mielestäni hyvin sukunimen kanssa mutta miehen mielestä hölmön kuuloisia
*usea nimi joka lausutaan hyvin eri tavoin suomeksi ja ruotsiksi (esim. Viola)
Viljo Valtteri
Matleena Eeva Maritta
kaksosille oli varattuna Sigfrid ja Sanfrid