Hoidon Tarpeessa´05 ~vko43-44~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00] Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600] miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Tampereelta olen kotoisin.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.
Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Eka inssi 5/06 nega.
Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]
[color=CD6600]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
- Plussaonnittelut Tuupalaiselle![/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (75)
että menkat alkoi. Enkä sitä plussaa testiin saanut. En ymmärrä mitä nyt pitäisi tehdä. Kättärillä ehdottavat ivf:ää, mutta suhtaudun siihen epäillen, koska nytkin menee aina kesken. Mutta sitä taas kukaan ei usko, koska mulla ei niitä plussatestejä oo. Mutta en mä kaikkia näitä mahatuntemuksia yms. oo itsekään keksinyt. Enkä etenkään sitä niagaraa, joka nytkin vaivaa... Masentaa aika tavalla, kun tuntuu, ettei kukaan edes yritä selvittää, mistä oikeasti on kyse.
En teidä jaksanko nyt hetkeen olla täällä. Mukavaa ja onnekkaampaa syksyä teille kuitenkin.
Onnea Miliko aivan valtavasti!!!!!!!!! Niin sitä pitää!!!!! Luopas muuten uskoa meihin muihin, kun täällä näin ahkerasti nyt plussaillaan!
Ja heti perään pahoittelut Bilhalle! Varmasti on kurjaakin kurjempi olo! Toivottavasti nyt pian selviää tuo teidän tapaus, varmasti raskasta kun ei selvitetä tilannetta!!!
Eilinen päivä meni vuosisadan krapulassa ja tää päivä menee rajuksi äityneen flunssan potemisessa. Poskiontelot tuntuu poksahtavan kohta ja päänsärky on kova, räkää tulee jo korvistakin ja silmiä kirvelee, kuuma, kylmä, kuuma, kylmä... Ja huomenna pitäis kyetä töihin!
Ja pakkohan nyt vielä on todeta että: 4 yötä ekakäyntiin!!! =)
plussanneille Joalinille ja Milikolle. Hienoa, että pitkä odotus vihdoin palkittiin! Lohduttavaa kuulla, että se yksikin kunnollinen alkio voi riittää! Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa 9 kuukauden odotukseen.
Jokos Tuittu bongasi oviksen?
Bilha eikö tuollaisia keskenmenoon liittyviä tutkimuksia tehdä yksityisellä puolella? Tietysti hinnat on varmaan ihan mukavia verrattuna siihen jos kyseiset tutkimukset tehtäisiin julkisella.
Olikos Amalialla (vai jollain muulla ) nyt laparoskopia tulossa? Millä mielin oot operaatioon menossa?
Täällä on taas uusi kierto aluillaan, mennään kp3 ja otin tänään ekan clomin. Ihania sivuoireita tuoteselosteen mukaan odotettavissa. Toivottavasti ei tulis moisia vaivoja. Minkälaisia oireita muilla on ollut clomeista? Eikös EmmaE niitä ole ainakin popsinut?
Ensi perjantaina on seurantaultra ja jos oikeassa munasarjassa on edelleen se möllykkä (mikä nyt sitten lieneekään..) niin meidän osalta hoidot katkee tähän kiertoon. Taas joutuu olemaan poissa töistä.. Kuinkakohan kauan meidän reksin hermot kestää näitä jatkuvia poissaoloja..
Leppoista sunnuntai päivää kaikille! -Mette-
Täällä löhöilypäivän kunniaksi roikun netissä. Mies tuossa puuhailee kaikkea ja itse makailen sohvalla.. Tasajako..-hih!
Bilhalle isot pahoittelut!! Onpa teillä tosiaan ikävä tilanne.. Toivotaan että siihen saataisiin selvyys mahdollisimman pian!!
Metelle peukutuksia uuteen kiertoon ja clomien napsimiseen! Eikös teillä viime kierto mennyt vähän harakoille? Toivotaan myös ettette joutuisi tauolle vaan kohta teillekin paukahtaisi plussa ruutuun! Clomeista minulle tuli oireina vain niitä kuumia aaltoja, jotka oli kyllä tosi rasittavia! Mutta ei mitään sietämättömiä sentään. Itsellä ne vaan nyt sitten ohensi limakalvoa olemattomiin.
Naksulle vilkutuksia! Ja tsemppiä ensi torstaihin!
Miten muuten meidän piinailijat EE ja muistaakseni myös Nonna?
On: ovistestissä tänään taas hieman vahvempi viiva, mutta ei vielä positiivinen. Jatketaan vielä. Aikamoinen kypsyys tähän odotteluun vaivaa vielä mieltä. Murr..
-Tuittu-
IIIISOOOT Onnittelut Milikolle! =)
Todella hienoa!
Eihän täältä passaa kuin muutaman päivän olla pois, niin joku on jo plussannut. Taitaa syksy tehdä tehtävänsä, viimeinkin.
Toivottavasti juna odottelee vielä EmmaE:tä, Lupusta, Mancoa (?) ja oliko vielä muitakin..
Pahoittelen, että täällä pyörin, mutta ihan pakko on kyllä tulla onnittelemaan aina kun siihen vain aihetta on. =D
Minäkin kyllä tulen heti kurkkimaan tuota hoidokkien pinoa, jos se kerta on nyt viimein saatu pystyyn myös o-puolelle.
Tsemppiä kaikille hoidokeille, jotka vielä sitä omaa plussaansa odottavat!
-viivi-
Olipa taas mukavia uutisia odottamassa kun viikonlopun tauon jälkeen tulin tänne kurkistelemaan. Eli isot onnittelut ja halaukset MILIKOLLE täältäkin suunnasta tietysti perinteisillä vauvaliima ja tarrasukkatoivotuksilla höystettynä! Näköjään se on tosiaan niin, että kun niitä plussia alkaa paukkumaan niin niitä tulee sitten kerralla useampia. Tosi hieno juttu, varsinkin kun oli niin pitkä aika siitä kun se plussajuna viimeksi tähän pinoon pysähtyi. Pahoin vaan pelkään, että Miliko oli nyt se ¿ei kahta ilman kolmatta¿ plussaaja ja juna siirtyy seuraavalle asemalle ennen kuin täältä ehditään kyytiin¿ Viimekertaisen raskaan pettymyksen jälkeen on nyt sellainen olo, että ei huvita yhtään edes piinailla tai elätellä toiveita, ettei taas tippuisi niin korkealta. Muutenkin olen nyt ollut havaitsevinani koko tätä lapsettomuuspalstaa seuranneena, että insseillä plussataan niin paljon harvemmin kuin noilla järeämmillä keinoilla, että ei suuria toiveita kannata tähänkään asettaa. Mun toiveet onkin nyt siinä, että ehdittäisiin päästä julkiselle puolelle hoitoihin ennen ens kesää (jolloin se viheliäs hedelmöityshoitolaki rajoitteineen kai astuu voimaan) ja ehdittäis siellä joko ivf tai icsi tehdä niillä olemassa olevilla lahjasiittiöillä. Lain voimaantulon jälkeen nimittäin tulee taatusti olemaan iso ongelma saada noita lahjasiittiöitä mistään ja pelottaa, että siihenkö tämä meidän lapsensaanti sitten lopullisesti kaatuu :( No joo, taas menen asioiden edelle, mutta tuntuu vaan että on pakko alkaa asennoitumaan kaikkeen mahdolliseen jo hyvissä ajoin ettei tulisi mitään ikäviä yllätyksiä.
Bilhalle pahoittelut ja lohdutukset huonon onnen jatkumisesta :( Toivottavasti se apu kuitenkin löytyisi siitä ivf:stä, kannattaisihan sitä ainakin kokeilla?
Naksulla ensikäynti lähestyy :) Toivottavasti pääsisitte tosi nopeasti tutkimuksissa eteenpäin ja oikeiden hoitomuotojen pariin, siitä se lähtee!
Metelle myös tsemppiä uuteen kiertoon! Mulla ne clomit ei suuria oireita aiheuttaneet, välillä vähän kuumia aaltoja, mutta ei mitään ikävämpää. Oon nyt kahdessa kierrossa niitä napsinut (eka kierrossa tosin vaan kolmena päivänä ja nyt tässä kierrossa viitenä) eikä ne olleet mulla pahemmin vaikuttaneet limakalvoonkaan (onneksi). Toivotaan, että niistä olisi sullekin apua ja seuraava inssi toisi positiivisen tuloksen!
Tuitulle kärsivällisyyttä oviksen bongailuun ja muutenkin odotteluun. Tiedän tuon tunteen liiankin hyvin, kun melkein 7 kk piti vain odotella miehen hormonikuurien tuloksia. Onneksi olet saanut käytettyä odotteluaikaa hyödyksi kuntoilun merkeissä, itselläni taisi vaan lisäkiloja tulla kun bilejalkaa vipatteli odottelun vastapainoksi vähän turhan usein :)
Tirpalle huiskutukset toiselta pohjoisen tytöltä ja peukkuja pidetään lujasti pystyssä myös sinne suuntaan! En valitettavasti osaa vastata tuohon sun menopuria koskevaan kysymykseen, mutta mulle määrättiin ens inssikiertoon vaan yksi ampulli per päivä kolmena päivänä eli tuo 30 ampullia kuulostaa meikäläisen korvaan hurjan paljolta :) Toki ihan eri hoitomuodosta onkin kyse :)
Lupukselle ja Mancolle hirmusti tsemppiä punktioon! Oon ihan vakuuttunut, että nuo järeämmät hoitomuodot on niin hyviä ja tehokkaita, että teillekin saadaan ne plussat tähän kiertoon ihan varmasti!
VM1974:lle voimia ärsytyksen keskelle, toivotaan nyt kuitenkin että se täti ei yllättäin kurvaisikaan paikalle¿ Ja jos niin ikävästi käy, niin kyllä teillekin se ivf onnen tuo (ja toivottavasti mahdollisimman pian!)
Viiville myös huiskutuksia ja kiitokset tsemppaamisesta! :)
Missäs muuten Amalia luuraa kun ei ole pitkiin aikoihin kuulunut mitään? Täällä alkaa tosiaan porukka harveta hurjaa vauhtia, joten kaikki ei-vielä-plussanneet nyt pikaisesti hoidokkipinoa vahvistamaan!
).( Täällä mennään kp18 ja pp4 ja eilen tosiaan aloitin luget. Jänskättää vähän, että onko niillä mitään sivuvaikutuksia ja toisaalta tiedän, että kaikki oireenpoikaset voi nyt laittaa noiden hormonien piikkiin. Olo on siis erittäin rauhallinen ja piinaton, koska en jaksa uskoa tänkään yrityksen onnistumiseen yhtään. Viikonloppunakin tuli juhlittua aika railakkaasti, vaikkei se ehkä olisi ollut viisasta, mutta en vaan jaksanut pidätellä¿ No joo, työt kutsuu taas joten pitää lopetella, mutta aurinkoista viikonalkua kaikille!
EE
kyllä tulikin jännitettyä eilen illalla. Onneksi sain taas ottaa tuon puolikkaan diapamin, se helpotti. Punktio meni taas melko helposti (verrattuna siihen ekaan kauhukertaan). 7 munasolua löytyi, huomenna kuulen sitten moniko oli kypsiä jo moniko hedelmöittyi.
Nyt takaisin sohvalle, on tuo maha vielä vähän arka... mites Mancolla sujui?
-Lupus
Voi hitto, älkää vielä onnitelko! Tänään tein jälleen uuden raskaustestin, kun sellainen oli vielä jäljellä kaapissa. Onnellisena miehen kanssa sitä taas aamulla tulkittiin ja oltiin varmoja, että rasti oli vahvempi kuin lauantaina. Päivän suunnitelma oli soittaa Avalle ja varata ultra-aika. Niinpä niin... välitunnilla ennenkuin ehdin soittaa tunsin, että nyt jotakin valuu ja juoksin vessaan. Vertahan se oli ja paperiin jäi joku pieni hyytymä tai muu klöntti...ärvatkaa vaan ärsyttikö ja harmitti?!
Avan hoitaja sanoi, että hedelmöityshoitoihin liittyy enemmän kaikenlaisia vuotoja kuin normaaliin elämään ja veri ei välttämättä tarkoita keskenmenoa, etenkään jos ei ole kipuja. Se mun ruskea vuoto ei Avan hoitajan mielestä liity välttämättä lugesteroniin, vaikka Joalinin tieto Väestöliitosta oli erilainen. Ketä tässä pitää uskoa?! Ei muhun mitenkään hirveästi satu, välillä vähän pistää mahasta ja ehkä selässä tuntuu jotain. Mutta eipä tammikuisen keskenmenonkaan aikaan sattunut, eikä tullut verta, pelkkiä ruskeita pisaroita.
Hoitaja varasi meille ultra-ajan kahden viikon päähän 13.11. Silloin selviää tarkemmmin mitä tämä oikein tarkoittaa. Tietysti jos vuoto alkaa kunnolla, mitä ei ole vielä tapahtunut, keskenmeno on ihan varma. Mutta jos tämä jää tähän, niin ehkä on toivoa. Arvatkaa vaan, onko voimia ajatella toiveikkaasti? No, ainakin silloin 13.11. voidaan tehdä suunnitelmat seuraavaa hoitoa varten. Se ajoittuu tammikuuhun, kun joulunpyhät sotkee meidän suunnitelmat.
Vaikka pää on täynnä pakokauhua ja ajatukset ihan sekaisin, luulen ettei työkavereista kukaan aavistanut yhtään mitään mun sisäisestä murheesta. Onneksi lähden tänään illalla ulos syömään yhden ystäväni kanssa, pakko päästä purkamaan oloa myös kasvokkain jonkun kanssa.
Miliko
Kaivaudumpa minäkin täältä kolostani, kiva EE kun olit kaipaillu! Kovasti toivon, että pääset hyppäämään mukaan plussajunaan!! En oikein ymmärrä miksi sitä lakia piti mennä sillä tavalla muuttamaan?? Oikeesti en hoksaa, että mikä se hyvä juttu siinä on... Jos itse ajattelisin luovuttavani munasoluja, niin tekisin sen ihan hyvää hyvyyttäni, ja tyyliin ajatellen, että jospa olen saanut auttaa jotakin lasta kovasti toivovaa pariskuntaa. Ja piste, eli mitään " jälkipyykkiä" en kyllä toivoisi. Mun mielestä on ihan ok elellä normaalia elämää, ja juhlia jos siltä tuntuu, hulluksi tässä tulee vähemmästäkin.
Miliko toivottavasti masuasukilla on kaikki hyvin!! Voimia!
Mette, mulla on tosiaan edessä se laparoskopia. Vaihtelevalla mielellä, aika monet itkut on kyllä tullu tirautettua. En niinkään jännitä itse operaatiota, vaan sitä " tuomiota" mikä sieltä tulee... Jotenkin henkisesti valmistaudun ivf jonoon, tai sit yksityiselle maksamaan itteni kipeeksi. Riippuu vähän jonon pituudesta. Mulla muuten on kans 4 kk kokemus niistä clomeista, mitään isompia oireita ei tullu, jotain hikoilua ja kiukuttelua ehkä vähän. Toivottavasti sun " möllykkä" on hävinny perjantaina!!!
Naksulla enää 3 yötä, ja sit toivottavasti pikaista vauhtia eteenpäin!
Huiskutuksia kaikille,
amalia
Kiva kuulla Amaliastakin taas :) Millonkas sulla nyt on se laparoskopia? Toivotaan nyt, ettei sieltä mitään ihmeellistä löytyisi kuitenkaan! Itse oon jo vähän alkanut toivomaan sitä ivf-jonoon pääsyä, kun tuntuu että ei tämä näillä insseillä ehkä onnistukaan. Oon myös samaa mieltä sun kanssa tuosta uudesta laista, mun mielestä siinä ei oo kertakaikkiaan mitään järkeä! Miksi ihmeessä kaikki anonyymit luovuttajat kielletään, koska tälläkin hetkellä (pieni) osa luovuttajista on rekisteröity ja sellaisille pareille joille luovuttajan henkilöllisyys on tärkeää varmasti löytyy myös rekisteröity luovuttaja?! Sitten on taas suurin osa pareista, joille luovuttajan henkilöllisyydellä ei ole minkäänlaista merkitystä. Ymmärrän kyllä, että lapsen oikeuksia tässä yritetään turvata, mutta toisaalta kaikki vanhemmat eivät edes kerro lapselle tämän alkuperästä ja silloinkaan ei ole mitään väliä sillä onko luovuttajan tietoja olemassa vaiko eikö. En tiedä pitääkö sitten lähteä jonnekin Viroon yksityiselle klinikalle jatkamaan hoitoja jos se Suomessa käy mahdottomaksi, ahdistaa ja turhauttaa vaan niin pahasti, että tätä muutenkin henkisesti vaikeaa prosessia tehdään vain entistä vaikeammaksi! Sori vuodatus, mutta ymmärrätte varmaan kuinka inhottava tämä tilanne on meille, joilla lahjasiittiöt on ainut mahdollisuus saada lapsi (adoptio on tietysti asia erikseen). Olisi kiva päästä keskustelemaan jonkun tosi asiantuntijan kanssa tästä lakiasiasta ja kuulla hyväksyttävät perustelut sen kannattamiselle, mutta en tiedä mistä sellaisen sitten löytäisi. No, ei auta kuin toivoa, että asiat jotenkin meillekin järjestyisivät.
Kaikesta huolimatta mukavaa viikon jatkoa kaikille!
EE
Punktio meni ihan hyvin, olin tosi yllättynyt että sieltä löytyi niinkin hyvin kun 15 rakkulasta 13 munasolua. Mutta en osaa luottaa yhtään siihen että hedelmöitetyt lähtis kunnolla jakautumaan, saati että se masuun laitettu sit kiinnittyis... Keskiviikoks on kuitenkin siirtoaika annettu, huomenna alotan luget. Meillä muuten ei soitella onko mitään siirrettävää, jos ei oo niin se selviää sitten keskiviikkona klinikalla. Aika outoa mun mielestä.
Sorppe, nyt ei mitään muuta. lähden tuonne telkun eteen köllimään.
Lupus, toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! Peutkut pystyssä sulle ja kaikille muillekin!!
Lämpimät onnittelut Joalinille ja milikolle!!! Milikolle voimia epävarmuuteen, toivon sydämestäni, että tällä kertaa kaikki menee hyvin!
Vieläkin taustaileva hoidokki
-Q-
Miliko, toivon todellakin että tuo vuoto oli vaan väärä hälytys!!! Mikä on tilanne?
Bilhalle halit ja jaksamista!!!!
Mites EE:n piinailut etenee? Ja Naksunkin ensikäynti on jo ihan pian, toivottavasti sitten pääsette pian piinailemaan!!
Manco: teillähän saatiin oikein hieno saalis! Kyllä tuosta määrästä varmasti siirrettävää saadaan. Mikä on muuten sun lugeannostus? Mulla on 3 x päivä, eli aamulla, päivällä ja illalla. Huomenna pitää aloittaa.
Ja omaa napaa...: seitsemästä munasolusta 6 hedelmöittyi, aika hyvin. Huomenna soittelevat taas että miten ovat jakautuneet, ja siirto on torstaina. Jaksaisipa noista nyt edes se 2 jatkaa jakautumistaan torstaille!!!! On tämä taas yhtä piinaa... huh!
Ajatukset menee taas vaan samaa rataa, joten heilutukset kaikille... :)
-Lupus
MILIKO toivottavasti on vaan kiinnittymisvuotoa tai jotain vaaratonta kuiteski bdbdbd
EMMAEMILIA hyvä että pohjoisesta on muitakin. Meillä onkin joulupukin maa tullut ihan muutamassa päivässä, todella ihanan näköistä.
BILHA lujasti jaksamista ja toivotaan teillekin sen plussajunan pysähdystä ja kyydissä oloa koko 9kk.
Ketäs muita olikaan, meinaa ajatus karata kun tänään oli se " nollaultra" ja hitto vie taas sama homma ku ekassa IVFssä. Limis oli 6.6mm vaikka sen pitäs olla hiuksen ohut tai jotain ja vasemmassa sarjassa 11mm folli. Ja siis suprecuria niistelty 15.10 asti ja KP on nyt 7. Onneksi on nyt koko ajan sama lääkäri kun osallistuin siihen tutkimukseen ja TÄMÄ lääkäri määräs nyt mulle terot 5pvksi suprecurin rinnalle ja toivotaan että tulee uusi vuoto ja kohtu puhdistuu kunnolla eikä folleja näy. Ei kuulemma oo mitään järkeä lähtä stimuloimaan vielä munasarjoja kun joku siellä nyt stimuloi omin päin.... ja kun ilmeisesti alkio ei edes kiinnittyis!!!!!! Eli summasummarum jos viimeksi oit tutkittu tarkemmin tämä tilanne, vois lopputulos olla aivan eri. Hieman kyrsii jos se on tosta ollu kii kaikki nämä vuodet ja yks IVF tuli sitten tehtyä " turhaan" Noh hyvä kuiteski että edes nyt tehdään jotain.
Sorry oli nyt hieman omanapanen tilitys *tuohtuneena puhisee*
Parempia tuulia muille huiskuttelen (0/
Mikäs on Milikon tilanne? *kyselee huolestuneena* Toivottavasti pääset vuodosta vain säikähdyksellä ja kyytiläinen pysyisi mukana täydet 9kk tällä kertaa!!! bdbdbdbd
Hienon saaliin oli Manco kerännyt!! Peukutuksia sinnekin! bdbdbdbd
Ja Lupukselle myös peukutuksia! Olikos sinulla huomenna siirto? Ja kiva että jäi myös pakasteeseen pahan päivän varalle useampi!!!
EE:lle tsemppiä piinapäiviin! Ikävää, jos tuo hed.laki tuo teille jotain ongelmia hoitoihin..:( Toivotaan että plussaat jo pian niin ei tarvitse siitä ainakaan vielä keväällä murehtia!
Amalialle rohkeutta lapraskopiaan! Koskas se olikaan?
Tirppa: Ymmärrän kyllä tuohtuneisuutesi! Minäkin kyllä olisin! Onneksi nyt olen näemmä hyvissä ja pätevissä käsissä ja ehkäpä siitä se kauan toivottu plussakin pärähtää ennen pitkää tikkuun!!
ON: Edelleen metsästän ovista. Tänään (kp19) oli jo tasavahvat viivat, mutta iltapäivän varmistuksena ihan heikko taas. Oon ihan kypsänä koko hommaan! Vielä viisi tikkua jäljellä ja sen jälkeen saa riittää! Tässä nyt sitten olen koko illan pohtinut, että olikohan se ovis vai ei ja pitäisikö taas harrastaa sitä kuuluisaa spontaania seksiä vai antaa olla kun ei yhtään huvita. Taidan kallistua jälkimmäiseen. Ja miksiköhän sitä vauvaa ei meille tule..:)
-Tuittu-
Pikainen aamutervehdys!
Tuittu: Mä kans viime kierrossa metsästin ovista ihan urakalla. Kierto on tähän asti ollu säännöllinen ja ovis n. kp 14, viime kierrossa plussa vasta kp 21. Toivottavasti ajoitus osuu kohdalleen! :)
Lupukselle ja Mancolle peukut pystyssä, tulkaa kertomaan miten kävi!!
EE, sähän pikkuhiljaa piinailet!! Toivottavasti se plussa tulis eikä tarttis enempää miettiä sitä uutta lakia.
Tirppa, jospa nyt sit saat oikenlaista apua, ja sen toivotun tuloksen!!
(.) Mun laparoskopia on siis kolmen viikon päästä (vasta).. Ovis tais olla - ja mennä - kerrankin ilman paineita ja yritystä.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
amalia
Kuudesta hedelmöittyneestä kaikki olivat jatkaneet jakautumista, olivat nyt nelisoluisia. Huomenna on sitten siirto, ELLEI jotain ehdi tässä vielä vuorokauden aikana tapahtumaan... (pessimistinä pitää pelätä aina pahinta). Kauheeta tämä jännittäminen taas!!!
Mites Mancolla, teillä oli tänään siirto?
Tirppa: Olipa hyvä että tuo tuli nyt ilmi, ettei koko hoito mennyt taas hukkaan! Pääsette sitten tosissanne piinailemaan, kun hoito saadaan läpi kunnolla.
Tuittu: Jospa se ovis sitten meni jo...? Kyllä tuo tikkujen kanssa pelaaminen on rasittavaa hommaa, pakko myöntää! Ootko kokeillut niitä digitaalisia tikkuja?
Mikä on Milikon tilanne? Toivottavasti vuoto on loppunut!!!
Halit koko porukalle!!!
-Lupus
Nonna, jokos sä olet testaillut? Luin viestejä ja käsittääkseni eilen ois ollut jo hyvä päivä testailla?
Tirppa, onneks sulla nyt havaittiin tuo ettei munasarjat ollukkaan reagoinut ihan toivotusti sumuihin. Toivottavasti terot auttaa nyt!
VM1974, oletteko julkisella jonottamassa ivf:n suunnittelukäyntiä? Miten kauan olette jo olleet jonossa? Meidät laitettiin kesäkuun alusta, ja joskus syyskuussa tuli ilmotus et marraskuun loppuun on aika varattu. Sanottiinko teille arviota jonon pituudesta?
(.) Meillä oli siirto tänään, yksi salamatkustaja lähti kyytiin. Pakkaseen saatiin kolme olkea ja 5 alkiota, 2x2 ja 1x1, en tiedä yhtään laaduista mutta eikös niitä joskus pistetä kolmekin samaan olkeen? No, se on sit tammikuun asia... *positiivisin mielin, juu* :-) Lupus, mulla on Lugeja 3x aamuin illoin, taitaa olla niitä 100mg kapseleita eli 600mg yhteensä. En oikein tykkää niistä, mutta mitäpä sitä ei tekis tämän eteen! Ja Lupus vielä, sulle tsemppiä huomiselle, peukut on pystyssä että jakautuminen ois jatkunut hienosti!!
Hauskaa viikonjatketta!
Kiitos taas onniteluista. Niitä varmasti tarvitaan paljon tähän matkan varrelle...
Ajattelin nyt ilmoittaa, että laitoin tuonne plussanneet lapsettomat meille oman pinon ja siihen nyt sitten kaikki vanhat ja uudet vaan mukaan. Täältä toivon, että mahdollisimman moni liittyy nyt tähän plussajunaan...