Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kimppakyyti työkaverin kanssa, mikä on kohtuullinen hinta?

Vierailija
08.08.2022 |

Minulla on matkaa töihin n. 90 km yhteen suuntaan eli edes takaisin 180 km päivässä. Työkaveri on muuttanut lähelleni ja toivoisi pääseväni kyydissäni. Hän on aikaisemmin kulkenut muiden kyydissä ilmaiseksi mutta itse en halua ilmaiseksi ryhtyä pysyvään kimppakyytijärjestelyyn. Satunnaiset matkat on tietysti ok. Olen itse ostanut auton juuri sen vuoksi, että voin ottaa töitä vastaan kauempaa. Bensaan on mennyt työmatkoihin n. 300 e/kk. Lisäksi on tietty auton vakuutukset, renkaiden vaihdot, huollot jne. Työkaveri ei kulkisi joka päivä kanssani, vaan 3 pv viikossa. Mikä olisi teidän mielestä kohtuullinen hinta? Puolet bensarahoista tuntuu aika paljolta, koska ajan muutenkin matkan. Toisaalta minun täytyy sopia hänen kanssaan lähtemiset eikä ole enää samaa joustavuutta. Mielipiteitä?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet bensarahoista niiltä päiviltä, kun kulkee mukana.

Vierailija
2/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli ajatusvirhe. Siis työmatkaa on yhteensä 100 km päivässä eli 50 km suuntaansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset, autoon sijoitetun pääoman korko (vaihtoehtoisessa sijoituskohteessa tuotto), huollot, auton kuluminen jne pitää ottaa huomioon, joten puolet bensakuluista on aivan kohtuullinen korvaus. Minä maksaisin mielelläni, kun on noin valtava matka.

Vierailija
4/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Puolet bensakuluista niiltä päiviltä kun hän on kyydissä olisi lähes 100 e. Kuulostaa tosi paljolta enkä tiedä kehtaanko pyytää noin paljoa.

Vierailija
5/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava matka busseja jonottamatta. Halpaa on, jos 150 eurolla saisi kulkea. Alle 8 euroa päivässä, jos tekee vaikka 20-22 pv työtä.

Vierailija
6/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiltä päiviltä kun työkaveri tulee kyydissä, niin puolet bensoista + esim. 25% päälle. Tuo 25% kuittamaan niitä muita auton kuluja ja sinulle todennäköisesti aiheutuvaa ylimääräistä stressiä ja vaivaa. Tietysti klausuulilla, että hintaa tarkistetaan vaikka kuukausittain bensan hinnan muutosten mukaan.

Jos sulla menee tuo 300 €/kk 5 päivän kulkemisiin, niin työkaverille siis 3/5 x 0,5 x 1,25 tuosta eli pyöristettynä vaikka 115€ kuussa.

Älä ainakaan tuon halvemmalla lupaa. Ja työkaveri sitten elää sun aikataulujen mukaan eli sinä kuljet silloin kun on sovittu ja hänen hommansa on olla valmiina silloin.

Vierailija
7/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyytäisin 10€/päivä. Mukava pyöreä summa ja riittää hädin tuskin niihin yhden päivän bensan puolikkaisiin. 

Vierailija
8/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin bensoista 100 e ja muista kuluista 50 e eli 150 sinulle. Nuo ovat kulukorvauksia etkä kyllä rikastu tuosta vastuuhommasta itse mitään.

Vierailija
9/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota maksu käteisellä per reissu tai per viikko. Alkaa säätäminen jos sinä/hän on sairas ja matka on maksettu kuun ajaksi. Tyyppi voi olla rasittava (aina myöhässä tms) joten siksikään ei kannata sitoutua. Ottaisin vähintään kympin edestakaisesta matkasta

Vierailija
10/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen korvaus on 0,23€/km

Vierailija
11/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku huutaa "mutta nyt karttuu toisen omaisuus" kumma että tästä on kaikki samaa mieltä että maksaa pitää mutta aut armias kun muutat toisen omistamaan asuntoon ... 😁

Vierailija
12/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko muuten vähentää kodin ja työpaikan väliset matkakulut verotuksessa?

Vierailija
13/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lisäksi pyöristäisin summan ylöspäin lähimpään sopivaan tasalukuun muiden auton käytöstä koituvien kulujen kattamiseksi.

Vierailija
14/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Puolet bensakuluista niiltä päiviltä kun hän on kyydissä olisi lähes 100 e. Kuulostaa tosi paljolta enkä tiedä kehtaanko pyytää noin paljoa.

Kyllä kehtaat kun kyse eiole kehtaamisesta - ilmaista lounasta ei ole.

Tuskin olisi tuolla satasella itse pärjännyt kun vielä ottaa huomioon mukavuuden kulkea sinun autolla

Vierailija
15/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli ajatusvirhe. Siis työmatkaa on yhteensä 100 km päivässä eli 50 km suuntaansa

Melkoinen ajatusvirhe sinulla. 😜

Vierailija
16/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lisäksi pyöristäisin summan ylöspäin lähimpään sopivaan tasalukuun muiden auton käytöstä koituvien kulujen kattamiseksi.

Muuta autokuluja vaikea sisällyttää koska kysyjällä olisi auto joka tapauksessa omassa käytössä, siksi bensakulut puoliksi ok

Vierailija
17/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän minä huomioisin maksua määrätessäni. Toki hiukan vaivanpalkkaa ottaisin juuri sen takia, että joustavuus kärsii kun joutuuhuomioimaan kyytiläisen.

Vierailija
18/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen korvaus on 0,23€/km

Näinpä. Senhän se työkaverikin vähentää

Vierailija
19/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (jos ollaan kavereita!) kummankaan ei pidä varsinaisesti hyötyä toisesta, mutta ei toisaalta saada mitään ilmaiseksikaan.

Puolet päivän bensakuluista on ok, en mitään 'auton kulumisia' alkaisi laskea jos/kun AP joka tapauksessa ajaa matkan.

Ja oletuksena myös se, että tulee kyytiin joko AP:n pihasta/matkan varrelta suoraan, ilman ylimääräisiä lenkkejä.

Kannattaa huomioida mitä se työkaveri maksaisi matkoistaan busseilla tmv. Ap mainitsee että 100e kuulostaa isolta summalta, mutta ei se sitä ole jos julkisilla maksaisi n. saman, mikä hyvinkin mahdollista kun matkaa 50km/suunta.

Itse olisi valmis maksamaan hyvon 'ovelta ovelle' kuljetuksista vs. bussit odotteluineen jne.

Vierailija
20/69 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle pääsee ilmeisesti parilla bussilla kulkemaan. Ne menevät huonoihin aikoihin a matkaan menee 3 h päivässä vähintään. En usko, että voin suoraan vähentää Bensa kuluja, koska bussejakin kulkee. Mutta varmaan bussin kulujen mukaan voisin. En ole vielä laittanut vähennyksiin.