Jälleen kerran häätarjoilussa sokerimassakakkua ja karjalanpiirakoita
Karjalanpiirakat ei yksinkertaisesti ole soveliasta hääjuhlaruokaa, sotkevia ja rasvaisia klönttejä. Sokerimassakakut olivat muodissa 10 vuotta sitten ja järkkyjä sokeripommeja.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoiselta kuulostaa tuo sushi kahvin kanssa 😆
-ohisSushit tarjoillaan teen ja shampanjan kanssa pösilö! Kahvia saa sitten myöhemmin baristan valmistamana vastajauhetuista pavuista.
Toivottavasti toi oli sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Joo hyi, omat häät pidän kyl itse ulkomailla. Aivan erilaiset kun perinteiset tylsät suomalais-häät tarjoiluineen.
Sinä tulet tippumaan korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat on hyviä mutta häihin laittaa mielellään juhlaruokaa.
Karjalanpiirakat on Suomessa aina olleet perinteistä juhlaruokaa.
Ja jos kyse on häistä, joissa on eri ikäluokan vieraita, ei jotkut sushit ole oikein suotavia, jos ei ole mukana myös jotain vanhemmallekin väelle. Kaikki ei pidä kalasta ja jotkut on sille jopa allergisia, joten nekin pitää olla sitten valikoiden tehty.
Tarjotkaa niitä sushejanne muissa juhlissanne, niissä mihin tulee vain oman ikäluokan väkeä. Karjalanpiirakat on kyllä tähän asti kelvanneet nuoremmillekin, jopa lapsille. Nekin vaan pitää olla hyvin tehtyjä.
Mistä hitosta muuten häihin saa tilattua susheja, jos niitä ei itse laita? Kiinalaisesta ravintolasta vai?
Sushi hullu on liikkeellä.
Miten niin mistä. Ainakin pääkaupunkiseudulla jokainen k- kauppa myy susheja, sieltä voi tilata, myöskin erinomaisia sushiravintoloita on jokaisella pienelläkin paikkakunnalla, kiinalaisista ravintoloista niitä ei tilata, kun sushi ei ole kiinalainen ruoka. Taatusti kaikki cateringfirmatkin tekee susheja.
Kyllä olisin iloinen jos hää vieraana saisin noita syödä
Jäisi ainakin multa sushit yms erikoiset purtavat syömättä, hyi!
Ei meillä päin kyllä karjalanpiirakat ole mikään tyypillinen häätarjoilu. Niitä tarjotaan käytännössä kaikissa kahvikutsut-tyyppisissä juhlissa (synttärit, rippijuhlat jne.), mutta häissä ei. Häätarjoiluiden perussetti alkupalalla on pari eri salaattia, kaloja ja hyvää leipää, pääruuaksi kermaperunoita, uunijuureksia ja jotain lihaa. Kahvin kanssa kermakakkua. Mutta jos saisi sellaisia oikeita kunnon karjalanpiirakoita joita meidän lapsuuden naapurissa leipomoa pitänyt karjalaisperäinem rouva teki, olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Parin viikon päästä olisikin tiedossa yhdet häät eteläkarjalassa, mielenkiinnolla odotan millaista ruokaa siellä on tarjolla.
Kyllä on kaikissa muissa kulttuureissa paremmat perinteet kuin Suomessa! Voi kun pääsis sellasiin häihin joissa 12-vuotias naitetaan 50-vuotiaalle ja suvun naiset on kokanneet ruokaa kaikesta mitä ovat kiinni saaneet. Eiku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohikeitto on aivan sopivaa tarjottavaa esimerkiksi hautajaisissa. Kinkkukiusaus sopii iltatarjottavaksi. Karjalanpiirakat sopivat kahvipöytään.
Mua on alkanut ällöttää ihmisten mässäily ja tavallisten, hyvien ruokien haukkuminen. Tulis nälänhätä, niin ääni kellossa muuttuisi.
AAMEN!!!
Täälläkin joku ensin esitti olevansa suvaitsevainen, että lohikeitto käy häihin. Mutta sitten piti lisätä, että jos se onkin kirjolohesta, niin se on ihan pa*kaa. Kamalaa tuollainen typerä, huono käytös. Metsäkansa esittää fiiniä ja puheet on pahinta junttia. "tuo on pskaa, tuo on pskaa, no sushi käy"
Olen niin samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat kelpaa kirjoitti:
Nirsoilija valikoi sitten mieleisensä tarjoiluista. Problem solved.
Problem not solved. Se sokerimassakakku oli ainoa makea koko tarjoilussa joidenkin pikkuleipäräpöstysten lisäksi.
Miksi he kutsuivat sinut?
Perunapuuroa ja rusinasoppaa. Jälkkäriksi sitten vedellä jatkettua kahvinkorviketta.
Nam nam.
Olisin tyytyväinen vaikka kasvishernekeittoon, jos häät sattuvat olemaan pitkän kaavan mukaan. Halpaa ja täyttävää evästä. Ei häihin ole tarkoitus mennä SYÖMÄÄN.
Taitaa tähän ketjuun kommentoida eniten innokkaat kodin jauhopeukalot, jotka on vuosikausia väkertäneet fondantkakkujaan perhejuhliin. Erivärisistä massoista saa niin upeita luomuksia aikaan, voi että! Kukaan ei kehtaa sanoa wanna-be-kondiittorille että lopeta jo, kukaan ei niitä sokeriällötyksiä halua enää ikinä lähimaillekaan juhlakattausta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan tajunnut ihmisten ajatuksia juhlatarjoiluista. Minä ajattelen niin, että jos on mun juhla, tarjoan niitä ruokia, joita minä haluan syödä (erikoisruokavaliot huomioon ottaen tietysti). Itse esim. tykkään tooodella paljon voileipäkakuista ja aivan satavarmasti mun juhlissa olisi voileipäkakkua, oli bileet sitten häät tai hautajaiset.
Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, joten on aivan turha pelkästään miettiä, mitä vieraat haluaa syödä.
Meinaatko syödä omissa hautajaisissasi?
No hyi yök jotain limalöllösushia, raakaa ja pilaantuu helposti. Hi yökkis mauttomia rasvahiilarisia tuulihattuja.
Minä pidän hyvistä riisipiirakoista arkena ja juhlassa. Tietenkään ei mitään Atrian einespiirakoita.
Sen sijaan sokerimassakakuista täysin samaa mieltä, ällöjä sokeripaukkuja, joissa pahimmillaan iso määrä värejäja käsin mälvättyjä koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat on hyviä mutta häihin laittaa mielellään juhlaruokaa.
Karjalanpiirakathan nimenomaan kuuluvat pitopöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häissä sitten mielestäsi pitäisi olla?
Tasokkaita suolapaloja, tuulihattuja, sushia tms, eikä mitään rasvalöllöpiirakoita.
Mitä ovat tasokkaat suolapalat? Ne tuulihatut ja sushitko? Tässä se nähdään, että kaikkia ei voi miellyttää; mulla jäis ällöttävät raakaöllösushit syömättä, karjalanpiirakat taas on parasta mitä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
No hyi yök jotain limalöllösushia, raakaa ja pilaantuu helposti. Hi yökkis mauttomia rasvahiilarisia tuulihattuja.
limalöllösushia tirsk! rasvahiilarituulihattuja tirsk! MInä olenkin vegaani joka syö vain upeita vegaanisia herkkuja, hääkakkukin on vatkattu kaurakermasta ja iduista, makeutettu vegesokrulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häissä sitten mielestäsi pitäisi olla?
Tasokkaita suolapaloja, tuulihattuja, sushia tms, eikä mitään rasvalöllöpiirakoita.
S***elin kiittämätön snobi tukehdu tasokkaisiin suolapaloihisi
Jälleen kerran AP meni nokka nirpallaan häihin. Ei näköjään ikinä opi.